Ervaringen met Furabid

nitrofurantoine

hartkloppingen opgezette buik hoofdpijn misselijkheid duizeligheid Jeuk over het hele lichaam gewrichtspijn diarree Rillingen vernietiging van de darmflora

Blaasontsteking (539 meningen)
Urineweginfectie (77 meningen)

18-03-2024 | Vrouw | 57

hartkloppingen opgezette buik duizeligheid

Donderdagavond begonnen, las de verhalen hier en daar werd ik niet vrolijk van maar ik moest want flinke blaas/urinewegontsteking. Tot en met zondag weinig last, af en toe beetje duizelig, opgeblazen gevoel, is nog overkomelijk. Vanaf zaterdag af en toe raar gevoel in keel. Maar afgelopen nacht werd ik werd wakker met een hartslag van rond de 120, huisartsenpost gebeld, bi[lees meer...]jwerking furabid, hartslag zakte langzaam weer naar normaal, maar ik neem ze niet meer, ben me kapot geschrokken. Zo huisarts bellen dat ik gestopt ben na 3 en halve dag, ik voel wel dat nog niet helemaal lekker zit maar kijk het wel even aan.

23-01-2024 | Vrouw | 57

01-11-2023 | Vrouw | 57
Urineweginfectie
Na het lezen van alle slechte ervaringen was ik huiverig om te starten. Omdat mijn blaasontsteking ondanks grote hoeveelheden vit C, cranberry mét D-mannose en baking-soda niet verdween uiteindelijk toch begonnen met furabid (wat ik al in huis had). Mijn ervaring is positief. De blaasontsteking, met alle klachten, verdween en bijwerkingen heb ik niet gehad. Wel nam ik alle[lees meer...] dagen nog een pro-bioticum (bifido lact van Leefit).

18-08-2022 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Blaasontsteking maar krijg 39 koorts moei geen fut voel mezelf beroerd moet ik het ziekenhuis bellen of niet

08-02-2022 | Vrouw | 57
Na 0.45 min ernstige huidirritatie en hartkloppingen Medicatie gestopt

17-04-2023 | Vrouw | 56
Urineweginfectie
Nog nooit zoveel last gehad van de bijwerkingen van een medicijn. Ben na drie dagen in overleg met de huisarts gestopt en voor mij nooit meer dit medicijn.

07-10-2022 | Vrouw | 56
Urineweginfectie
Dokter gebeld gingen overleggen en moest gelijk stoppen met deze anti biotica, en verschillende ervaringen gelezen te hebben snap ik niet dat deze niet uit de handel word genomen.

29-01-2022 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Na een paar weken last te hebben van een blaasontsteking naar huisarts en furabid voorgeschreven gekregen, ik kan sowieso de antibiotica amoxicilline niet verdragen. In de ochtend 1 capsule ingenomen en daarna raar in het hoofd, binnen een paar uur aan het bibberen en trillen van de kou, gelijk naar bed gegaan en de dag er na doodziek. Hoge koorts, misselijk, zwak, gevoel [lees meer...]van flauwvallen, spierpijnen, moeilijkheden met ademhalen, en doodmoe. Kan na 3 dagen nog alleen maar in bed blijven liggen en af en toe uit bed. En gelijk na een tablet moeten stoppen nooit meer dit medicijn. Ik begrijp niet dat zo’n medicijn verkocht mag worden.

18-01-2024 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
De bijwerkingen waren erger dan de kwaal zelf. Nu nog steeds een brandend gevoel in mijn benen. En erg misselijk. Twee dagen geleden gestopt. Nooit weer Furabid!

12-05-2023 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Acute blaasontsteking. Ik liep er 4 dagen mee rondt. Het ging niet over. Ik nam de capsule in om 20 uur ' s avonds en 08 uur ' s ochtends in. Eerst wat gegeten warm eten of een stukje brood. De capsule nam ik daarna in met een schaaltje yoghurt en drinken zoals thee en water. Na een paar uur merkte ik al het effect dat het werkte. Het zeurende krampige gevoel in de bla[lees meer...]as en bij het plassen verdween. Ik heb nu eens bijna niets gevoeld van bijwerkingen.

17-02-2023 | Vrouw | 55
Urineweginfectie
In 2014 en 2018 ook dit medicijn gebruikt voor een UWI. Beide keren kort na de kuur een speekselklierontsteking gehad. Volgens huisarts was er geen verband met de Furantoine. Nu sinds 2 dagen gebruik van Furabid (Furantoine) weer opgezette klieren. Dit kan geen toeval meer zijn. Het is een zeldzame bijwerking, maar ik val weer eens met de neus in de boter. Verder geen kla[lees meer...]chten en het medicijn doet wat het moet doen...

02-11-2022 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
De hoofdpijn komt vooral snachts opzetten. Dusdanig dat ik een pijnstiller moet nemen. Die nauwelijks helpt. Overdag ook pijnlijk. Ik wil deze medicatie nooit meer.

09-04-2022 | Man | 55
Blaasontsteking
Gekregen voor een blaasontsteking. Zoals door de apotheek gezegd elke keer ingenomen met melk en geen last gehad van bijwerkingen. Kuur duurde 10 dagen en na 2 dagen al klachtenvrij.

03-04-2022 | Vrouw | 55
Urineweginfectie
De derde dag werden de klachten minder ,geen bijwerkingen Ik raad aan om de capsule tijdens het eten in te nemen dan heb je nergens last van. En heel goed drinken .

15-01-2024 | Vrouw | 54
Blaasontsteking
Ik ben door het gebruik van dit geneesmiddel terechtgekomen op de eerste hulp post van een buitenlands ziekenhuis aangezien er sprake was van een verminderde nierfunctie. Ik hield enorm veel vocht vast en mijn nieren functioneerde niet meer optimaal. Ik heb destijds een hoge dossering anti- histamines gekregen om de klachten te verminderen en het dringende advies om dit me[lees meer...]dicijn nooit meer te gebruiken.

11-04-2023 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Na iedere capsule werd ik zieker. Was heel erg misselijk ernstige hoofdpijn en had het gevoel dat ik ging flauw vallen