Ervaringen met Furabid

nitrofurantoine

hartkloppingen opgezette buik hoofdpijn misselijkheid duizeligheid Jeuk over het hele lichaam gewrichtspijn diarree Rillingen vernietiging van de darmflora

Blaasontsteking (539 meningen)
Urineweginfectie (77 meningen)

10-09-2023 | Man | 86
Blaasontsteking
Dit product heeft ernstige bijwerkingen van duizeligheid (geen autorijden) , misselijkheid & geen etens-lust om maar een paar bijwerkingen te noemen!

30-07-2022 | Man | 80
Blaasontsteking
7-daagse kuur 2x p dag ochtends bij het eten en ‘s avonds .Opnieuw daarna last , pijn, bij plassen en ophouden van de plas. Daarvoor een aantal keren dat ik mijn plas niet op kon houden. Ik ben 80 jaar en het minstens 20 jaar geleden dat ik een blaasontsteking had.

12-09-2023 | Vrouw | 79
Blaasontsteking
De eerste pil deed de incontinentie van de blaasontsteking verdwijnen. Raar was dat de avond na de laatste van de 10 capsules ik me beroerd voelde en heel vroeg in bed kroop. De hele dag erna vrij hoge koorts en alleen maar kunnen slapen. Voelde me beroerd als nooit tevoren. De dag daarna voelde ik me beter maar ongelofelijk slap en had ik uitslag op mijn benen. Rode plek[lees meer...]ken en plekjes. Voor mij geen Furabid meer, ooit!

18-03-2023 | Man | 79
Blaasontsteking
Na één dag inname (2stuks) misselijk en een tergende hoofdpijn, 's-nachts wakker en zéér onwel. Kon niet op m'n benen staan. Daarna een erge jeuk plus buikpijn en dunne ontlasting. Meteen gestopt. Na het weekeind meteen de huisarts bellen. In mijn beleving is dit een slecht medicijn.

30-08-2022 | Vrouw | 77
Blaasontsteking
werd er heel naar van, ben gelijk gestopt, dat moet een huisarts ook toch weten, Ik zal de andere helpen, mensen neem deze medicijn niet in, er zijn vreselijk bijwerkingen bij, jeetje

24-08-2023 | Vrouw | 76
Blaasontsteking
al tijdens de behandeling me FURABID kreeg ik aambeien , omdat de zalf daarvoor niet hielp moesten ze operatief verwijderd worden, 3 dagen na het einde van de kuur weer 2 aambeien, ook die moesten weer operatief verwijderd worden. Voor mij NOOIT GEEN FURABID MEER , volgende keer gewoon weer NITROFURANTINE 50 mg 4x daags, nooit geen bijwerkingen gehad .

25-03-2023 | Vrouw | 74
Urineweginfectie
Na de 2 tablet direct was ik ziek geworden, misselijk, duizelig, korts, ik kon niet uit mijn bed komen….heel erg ziek

02-08-2023 | Man | 73
Blaasontsteking
zowel familielid (ex-arts) als later de uroloog waren verbaasd, dat ik dit middel kreeg voorgeschreven als 73-jarige man. Twee weken later had ik weer een blaasontsteking en tevens prostatitis (niet geconstateerd oor de HA).

18-07-2023 | Man | 73
Blaasontsteking
Klachten verminderden te langzaam. Na afloop kuur nog steeds lichte klachten tot op heden. Nu twee weken na afloop kuur opnieuw blaasontsteking. Een oud-arts die ik erover sprak verbaasde zich erover, dat ik als oudere man dit middel kreeg voorgeschreven. werd vooral bij vrouwen voorgeschreven kreeg ik te horen. Benieuwd of iemand hierover iets kan melden.

30-03-2023 | Vrouw | 73
Blaasontsteking
Kreeg dit voor een blaasontsteking die bleef doorzeuren . Na 4 capsules kreeg ik hevige hoofdpijn en misselijkheid. Direct gestopt met inname. Ik heb 2 dagen als een zombie op bed gelegen, kon daarna met moeite lopen, zenuwpijn in mijn voet, en slappe benen. Heel veel hoesten. Het duurde een tijdje voordat mijn hoofd weer helder was.

29-05-2023 | Vrouw | 72
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Na 5 dagen geslikt te hebben waren de klachten over en na 2 dagen ná de kuur kwamen de klachten terug. Het is nu 3 weken geleden en ik heb ernstige haaruitval. Ik ga dit medicijn nooit meer gebruiken.

03-04-2023 | Vrouw | 70

18-03-2023 | Vrouw | 70
Urineweginfectie
Na inname 1e pil, snachts koude rillingen en ernstige spierkrampen. Daarna tijdens de kuur geen eetlust, misselijk. Na wederom spierkrampen in de nacht de volgende dag een pijnlijke spier in bovenbeen en pijn in de enkel, kon de trap niet meer af en lopen ging moeilijk. De nacht was zeer angstig. Ben zo dom geweest de kuur af te maken. Nu na een week na beeindigen nog stee[lees meer...]ds vermoeid en rugpijn. Ben 5 kg afgevallen. Nooit meer Furabid!

20-05-2022 | Vrouw | 70
Urineweginfectie
Donderdagmiddag begonnen met dit medicijn tegen blaasontsteking. Voor het naar bed gaan de 2de pil ingenomen. Om 3 uur in de nacht wakker geworden met een snelle hartslag, erge hoofdpijn( ik heb nooit hoofdpijn),misselijkheid en veel pijn in mijn botten, spieren. Ik kon niet liggen,zitten en lopen door de pijn in mijn lijf. De volgende ochtend de medicatie niet meer i[lees meer...]ngenomen en de arts gebeld. Ik krijg nu een ander antibioticakuur. Voor mij nooit meer Furabid.

26-03-2022 | Vrouw | 70
Blaasontsteking
In de nacht van donderdag op vrijdag wakker geworden van de blaasontsteking. Ik heb het zo vaak dat ik het meteen herken. Vrijdagochtend met urine naar huisarts. Ik kreeg een kuur Furabid 100 voor 5 dagen. Het is nu de tweede dag dat ik de capsules slik en de blaasontsteking is over maar ik ben nu zo stijf als een plank. Alles doet me zeer, benen, armen, lichaam. Ik zit vo[lees meer...]or een dilemma want weet niet of het van de Furabid komt of van de 2e booster prik die ik gistermiddag heb gekregen. Dit is niet fijn.

12-12-2022 | Man | 68
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Ernstige hevige jeuk over hele lichaam , nu reeds 4 weken geleden gestopt, nog steeds veel jeuk.