nitrofurantoine

Blaasontsteking (445 meningen)
Urineweginfectie (48 meningen)

13-04-2021 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Ik had sinds maandag dit middel gekregen ivm een blaasontsteking. Afgelopen maanden al meerdere blaasontstekingen gehad. In november had ik deze ook gehaf blerk vanmiddag, ook ziek van geweest, alleen niet zo heftig als nu. Maandag was ik thuis gebleven van mijn werk, gisterenavond de eerste pik genomen werd niet lekker gelijk naar bed gegaan en in slaap gevallen. Vanochte[lees meer...]nd voelde iik mij goed en ben naar mujn werk gegaan. Om 11.00 (12 uur later) de volgende genomen daarna even met mijn collega naar buiten en voelde mij alsmaar beroerder voelen. Mijn collega heeft een EHBOer erbij gehaald voelde mij steeds rotter worden, ze hebben mij toen op de grond gelegd en ben even out gegaan, langzaam aan ging het beter, mijn man werd gebeld en die heeft mij opgehaald. Ik heb de dokter gebeld en verteld, blijkt dat de werkzame stoffen hetzelfde zijn dan die ik in november heb gekregen, ze waren vergeten het op de lijst te zetten dat ik die niet meer mag. Nu heb ik 1 zakje gekregen en ga het vanavond innemen ben benieuwd. Tot nu toe heb ik erge last van mijn arm hoop dat dat snel overgaat. Ik voel mij nog niet helemaal de oude,maar hoop het snel weer te worden. Deze troep hoef ik nooit meer, de apotheek ook ingelicht, dus mocht de dokter het nog een keer verkeerd doen dan heb ik nog de apotheek.

05-04-2021 | Vrouw | 36
Urineweginfectie
Helaas heb ik in de afgelopen maanden meerdere blaasontstekingen gehad waarvoor ik Furabid voorgeschreven heb gekregen. Na de eerste kuur kreeg ik jeuk op mijn heup maar dit was nog wel te doen, maar na elke kuur (4 in totaal) verergerde de jeuk. Het is inmiddels al twee weken terug dat ik mijn laatste kuur heb beëindigd en ik wordt nog steeds helemaal gek van de jeuk, het[lees meer...] lijkt zelfs alleen maar erger te zijn geworden na het stoppen, armen, buik, bovenbenen, billen, knieholtes, al dan niet met bultjes en of rode vlekken (die komen en gaan) - het is gekmakend. Zit onder de blauwe plekken van het krabben en lig uren wakker ‘s nachts. De twee soorten antihistamine die ik inmiddels al heb voorgeschreven gekregen doen niks tegen deze jeuk... Vraag me af hoe lang dit nog gaat duren )-:

29-03-2021 | Vrouw | 30
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Wat een vreselijk spul. Ik heb dit 4 dagen geslikt, totdat ik vanmorgen wakker werd met allemaal bultjes op mijn hele lichaam. Ik heb daarop direct een afspraak gemaakt bij de huisarts en bovengenoemde gemeld. De huisarts vertelde mij later dat dit niet door de antibiotica hoefde te komen en gaf mij anti allergie pillen zodat ik de antibiotica toch kon afmaken.... hier had[lees meer...] ik al mijn bedenkingen bij, maar goed in goed vertrouwen heb ik toch maar antibiotica icm die anti allergie tablet ingenomen..... nog geen uur later zat ik helemaal onder de rode bulten .... wederom Huisarts gebeld. Acuut stoppen met de antibiotica en maar veel water en veel cranberry’s eten.... wat is dat nou voor een advies...🙄

22-03-2021 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Op de vrijdag een na laatste dag van de kuur kreeg ik overal rode vlekken en bulten naar overleg met de huisartsenpost zaterdagmorgen moest ik de kaatste gewoon nemen. Zaterdag hele dag uitslag gehad maar te dragen. Zondag in de avond werd heel erg heftig en kreeg ik buikkrampen erbij. Toch op bed gegaan om in de nacht wakker te worden met een dikke tong die steeds dikker [lees meer...]werd en benauwd. Ambulance moest komen met een epi pen en moest voor observatie mee naar ziekenhuis. Nu is het maandagavond en komen de bulten weer opzetten en ben ik gestresst dat vannacht tong weer dik wordt . Heb zelf epi pennen gekregen en hoop maar dat het niet nodig is en dat de bulten snel verdwijnen. Mag dit middel nooit weer . Zou het niet eens meer willen

21-03-2021 | Vrouw | 75
Urineweginfectie
Nou een vreselijke ervaring. Medicatie die je ziek maken. Gestopt na 2 dagen.

12-03-2021 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Ik had al een week last van een blaasontsteking neem nu furabid, 5 dagen, 2x per dag slikken. Morgen ochtend ben ik klaar met de kuur. Naa 24 waren mijn klachten al minder en in de loop van de volgende dag weg. Ik maak nu de kuur af en hoop dat het zo goed blijft. Sinds dag 2 heb ik een bittere smaak in mijn mond. Ik word een bewtje misselijk klrt na de pil in te nemen,en [lees meer...]als ik er niks bij eet heel erg misselijk. Licht last van mijn darmen maar niks ernstigs. Ben blij dat het helpt, ik wou een nierbekontsteking vorkomen.

08-03-2021 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Gekregen voor blaasontsteking omdat het een van de weinige middelen is dat kan i.c.m. methotrexaat. Enorme hoofdpijn en sinds vandaag (dag 4) een hele bittere smaak in mijn mond. Alles smaakt ook bitter. Ook futloos en moe.

08-03-2021 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Ik heb deze tabletten eerder gehad zonder problemen maar deze x pfff werd wakker na de eerste pil met eten te hebben ingenomen, en rilde van de kou ,klappertanden . Keelpijn , mijn hoofd voelt alsof het ging exploderen pijn op mijn borst snelle ademhaling vreselijk gelukkig maar voor 1 nacht daarna zakte het God zei dank al voel ik nog wel wat druk en voel me moe

24-02-2021 | Vrouw | 51
Helpt helaas niet

18-02-2021 | Vrouw | 30

16-02-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Helpt vrij snel, ben wel erg moe en last van mijn darmen en opgeblazen gevoel.

08-02-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Dit medicijn NOOIT MEER. Ben 11 weken zwanger en er werd vermoed dat ik een blaasontsteking had, urine werd op kweek gezet maar daar kon niet op gewacht worden, kuur gehad van 7 dagen, op zaterdag kreeg ik de kuur en al vrijwel gelijk begon ik me zieker te voelen, ze hadden al gezegd je kan wat last van maag en darmen hebben dus ik nam het er van, op maandag ochtend voel i[lees meer...]k me prima terwijl ik op zondag nog beroerd was met zelfs een onbekend groene urine, ik denk nou prima en nadat ik de kuur innam werd ik weer onwel waardoor ik de dokter belde of ik mocht stoppen of maagbeschermers kon krijgen. Ze zou het nakijken en terug bellen, belt een uur later terug, je kan stoppen want je heb geen blaasontsteking, de kweek is ook binnen en daarop is niks te zien, lekker dan, geen blaasontsteking, 11 weken zwanger, uit voorzorg gestart en nu nog zieker na gebruik! Nooit meer en ga de huisarts vragen deze nooit meer voor te schrijven

08-02-2021 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Na een dag gebruik. Zeer misselijk moe en hoofdpijn.

18-01-2021 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Na het lezen van de ervaringen heb ik het gebruik uitgesteld. Ik ben absoluut geen voorstander van antibiotica. Zag de hoeveelheid bijwerkingen van andere ervaringen niet zitten. Helaas ging de blaasontsteking niet over en moest ik dit middel gebruiken ivm zwangerschap en kans op nierbekken ontsteking. Ik heb eenmalig wat last gehad van diaree, echter weet ik niet of dit[lees meer...] van het medicijn komt of toeval is. Verder geen bijwerkingen gehad, erg fijn! Enorm opgelucht dat het zo is meegevallen

06-01-2021 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik heb vaker een blaasontsteking gehad, maar altijd een ander antibioticum dan dit. Dit middel is erger dan de kwaal. Na 3 dagen 1 nacht enorme pijn aan mijn blaas, naar de spoedpost geweest, maar alles was goed. Ik heb de kuur afgemaakt, en ben er nu twee dagen mee klaar, maar ben nog steeds niet lekker, nog steeds diarree en voel wat druk op mijn longen. Ik heb aan mijn [lees meer...]huisarts gevraagd mij dit middel nooit meer te geven.

03-01-2021 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Ivm zwangerschap kreeg ik deze antibiotia voorgeschreven. Ik heb wel vaker antibiotia gehad voor blaasontsteking, maar van deze werd ik echt heel misselijk. De blaasontsteking is gelukkig wel over, maar bij een volgende keer, neem ik een andere antibiotica.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum