nitrofurantoine

Urineweginfectie (48 meningen)

13-07-2021 | Vrouw | 57
nitrofurantoine (50mg)
Urineweginfectie
Ik heb dit medicijn gebruikt voor mijn blaasontsteking. Dit werkt goed. Dit medicijn verhoogde mijn bloedsuikers gigantisch. Nadat ik de kuur afgemaakt had, werd mijn bloedsuiker in de loop van de dagen erna weer normaal.

22-06-2021 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Ik heb nu voor de 2e keer deze antibiotica en schrok eerst van de berichten over bijwerkingen. Maar toch genomen en nu voor de 2e keer en ik heb nergens last van. Met wat vla of yoghurt innemen. De bijwerkingen hoeven dus niet bij iedereen op te treden!

21-06-2021 | Vrouw | 72
nitrofurantoine (100mg)
Ik wil dit medicijn nooit meer, een week lang vreselijk duizelig en angsten, nu 3 dagen gestopt maar nog steeds angst in mijn lijf

20-06-2021 | Vrouw | 60
Urineweginfectie
Na het stoppen kreeg ik na een week verschrikkelijke jeuk en heb er nog last van

20-06-2021 | Vrouw | 77
Blaasontsteking
Ben enthousiast begonnen. Heb gekeken in mijn DNA het medicijn zou ik goed afbreken. Toen kwamen de bijverschijnselen. Die waren erg vervelend Brandende maag en slokdarm, misselijk , buikpijn, hoofdpijn, onvast op de benen. Heb de kuur afgemaakt, maar ik wil deze medicijnen liever niet weer. Het moet dus liggen aan de vulmiddelen. Dat er in zo'n kleine capsule zovee[lees meer...]l troep zit begrijp ik echt niet! Als ik het goed geteld heb 16 vulmiddelen!

19-06-2021 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Na eerste klachten ad furabid. S ochtends eerste pil genomen. Bij lunch duf. S avonds misselijk. Hele nacht spugen hoofdpijn echt HEL! Volgende dag toch doorgeslikt (..) klachten werden erger. Toen overgestapt op amoxicillin /clavaanzuur. Na 24 uur weer de oude. Pfffff

19-06-2021 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Ben er ziek van veel spugen de hele dag misselijk en erg moe.

18-06-2021 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Word er gigantisch misselijk en beroerd van, met hoofdpijn en buikpijn. Ik ben verder gezond en midden 20, heb eerder andere antibiotica gebruikt voor blaasontsteking maar nooit eerder zulke bijwerkingen gehad. Ik overweeg het advies in de wind te slaan en de kuur gewoon niet af te maken op dit punt.

15-06-2021 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Ik heb deze medicatie voor het eerst gebruikt en nooit meer zal ik het gebruiken. Ik had al twee weken last van een blaasontsteking en omdat het maar niet overging toch overgegeven op medicatie gebruik. Ik heb meteen na een dag al last van bijwerkingen en mijn stemming sloeg om als een blad. Het duurde ook een aantal dagen voordat mijn klachten afnamen en ook niet geheel [lees meer...]verdwenen. Zoals op de bijsluiter vermeld, heb ik vanwege de bijwerkingen contact opgenomen met de huisartsenpost omdat het weekend was. Advies was om door te gaan en evt te stoppen bij koorts en braken. Achteraf gezien erg dom geweest om het op te volgen. Heb mij dagen naar gevoeld en zal weer dagen nodig hebben om weer enigszins fit te voelen en wat weerstand op te bouwen. Als dr bijwerkingen zo erg is kan het toch niet ok zijn. Het betreft maar een blaasontsteking die behandeld wordt met een antibiotica. Waarom blijven geven als zo veel mensen er zo futloos en naar door voelen?

07-06-2021 | Vrouw | 34
nitrofurantoine (10mg/ml)
Urineweginfectie
Ik had een blaasontsteking en deze heb ik regelmatig. Vorige keer dit medicijn ook gehad, nergens last van en nu na de eerste pil al zoveel bijwerkingen dat ik gestopt ben. Huisarts heeft andere antibiotica voorgeschreven en toen nergens meer last van gehad.

07-06-2021 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Vreselijk, 1ste dag niks aan de hand. Dag 2 een uur na het innemen werd ik beroerd. Hoofdpijn, draaierig, flauwvallen en zo misselijk. Na gespuugd te hebben ging het wel weer en heb ik mijn werk kunnen voortzetten. Die middag thuis was ik moe en erg zwak en ben ik eigenlijk niet van de bank geweest. De tweede pil nog ingenomen en naar bed gegaan. Volgende dag wakker met [lees meer...]Hoofdpijn, de pil ingenomen en een uut later weer boven de wc. Deze dag was de hel op aarde. Spugen, misselijk, een hoofd wat op ontploffen stond, te zwak om te kunnen lopen of eigenlijk mijn ogen open te doen. Ik heb in bed gelegen omdat dat het enige was wat ik kon doen. Nee nooit meer dit.

03-06-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Zit nu op pil 3, geen bijwerkingen tot nu toe. De verhalen hieronder zijn heftig maar hoeft niet altijd zo te zijn!

21-05-2021 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Medicijn voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Ik had geen klachten die horen bij een blaasontsteking, enkel pijn in mijn rug en steken in de zij. Na innemen van Furabid, na 2 dagen last van blaasontsteking klachten (vaker naar de wc moeten en steeds kleine beetjes). Vanaf de derde dag ontzettende hoofdpijn, duizeligheid en moeheid. Heb nooit echt last van bijw[lees meer...]erkingen, maar het lijkt nu net alsof ik elk moment ‘out’ kan gaan. Verschrikkelijk :(.

05-05-2021 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Prima medicijn, helpt mij altijd bij een blaasontsteking en geeft binnen 24 uur al verbetering van de klachten. Ik neem het in met veel water, met melk of yoghurt geeft het mij juist meer klachten.

30-04-2021 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Gisteravond begonnen en een capsule ingenomen met yoghurt zoals voorgeschreven. De hele nacht pijn in mijn buik gehad en misselijk en zweetaanvallen. Vanochtend weer een capsule ingenomen na het nemen van een banaan en 2 uur later Probiotica ingenomen (!!) om ook weer goede bacteriën in de darmen te krijgen. Ik heb nu weer enorme buikpijn, hoofdpijn en ook jeuk en stop[lees meer...] er mee.... Ik ga wel AHCC van Vitals bestellen en daarnaast cranberry, vitamine c en d gebruiken.... Gezien de vele negatieve ervaringen vind ik het onbegrijpelijk dat dit product nog gebruikt en aanbevolen wordt, schandalig!

15-04-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Deze tabletten hielpen wel, maar kuur was te kort.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum