Ervaringen met Furabid

nitrofurantoine

hartkloppingen opgezette buik hoofdpijn misselijkheid duizeligheid Jeuk over het hele lichaam gewrichtspijn diarree Rillingen vernietiging van de darmflora

Blaasontsteking (539 meningen)
Urineweginfectie (77 meningen)

07-07-2023 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Nadat ik in 3 weken 2x blaasontsteking kreeg , deze medicijn gekregen , de eerste keer viel mee , 4 x 10 mg. op een dag , nu 2x 20 mg. Gelijk na de eerste pil koude rillingen overgeven . Na de tweede pil weer koude rillingen en wel 7 x overgeven . Dan geslapen van smiddags 3 uur tot smorgens 9 uur . na de dokter gebeld te hebben wachten tot overleg daar van 11uur . ik wi[lees meer...]l deze pil niet meer als dat zo door gaat.

07-07-2023 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Na 2 dagen opeens heftige hartkloppingen en erge druk op de borst, tintelingen in vingers, maagklachten. Kreeg Antagel bij verdenking op maagklachten. Dag erna klachten afgenomen.

03-07-2023 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Zeer ernstige bijwerkingen. Binnen een half uur opeenvolgend; jeuk en brandend gevoel in vingers en tenen, misselijk, brandende plasbuis en tepels, ernstige duizeligheid 3 x out, opgehaald door ambulance tot opname in ziekenhuis aan toe en met ambulance opgehaald en naar ziekenhuis gebracht.

27-06-2023 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Wat een troep is dit na 3 tabletten nu acuut gestopt. Het werkt wel tegen de kwaal maar vind de bijwerkingen erger. Extreem vermoeid, duizelig en de hele dag het gevoel dat ik net wakker ben. Daarnaast last van maagklachten en misselijkheid. Nooit meer Furabid voor mij.

13-06-2023 | Vrouw | 34
Urineweginfectie
5 daagse kuur gekregen voor een urineweginfectie. Na de eerste pil voelde ik me meteen beroerd. Ik kreeg koorts en had last van duizeligheid en spierzwakte. Tegen het einde van de kuur had ik zoveel spierzwakte in mijn armen dat ik niet eens meer een beker kon optillen. Na overleg met huisarts kuur toch afgemaakt, omdat ik nog maar 1 pil moest. Uiteindelijk in het weekend [lees meer...]naar de HAP gegaan omdat het steeds slechter ging en de urineweginfectie ook niet over was. Nadat ik weer thuis was ben ik in een psychose beland. Er zullen vast ook genoeg mensen baat hebben bij dit middel, maar voor mij was het 1 x en nooit weer. Ik ga de volgende keer wel aan de cranberry sap.

29-05-2023 | Vrouw | 72
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Na 5 dagen geslikt te hebben waren de klachten over en na 2 dagen ná de kuur kwamen de klachten terug. Het is nu 3 weken geleden en ik heb ernstige haaruitval. Ik ga dit medicijn nooit meer gebruiken.

20-05-2023 | Vrouw | 22
nitrofurantoine (50mg)

12-05-2023 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Acute blaasontsteking. Ik liep er 4 dagen mee rondt. Het ging niet over. Ik nam de capsule in om 20 uur ' s avonds en 08 uur ' s ochtends in. Eerst wat gegeten warm eten of een stukje brood. De capsule nam ik daarna in met een schaaltje yoghurt en drinken zoals thee en water. Na een paar uur merkte ik al het effect dat het werkte. Het zeurende krampige gevoel in de bla[lees meer...]as en bij het plassen verdween. Ik heb nu eens bijna niets gevoeld van bijwerkingen.

17-04-2023 | Vrouw | 56
Urineweginfectie
Nog nooit zoveel last gehad van de bijwerkingen van een medicijn. Ben na drie dagen in overleg met de huisarts gestopt en voor mij nooit meer dit medicijn.

11-04-2023 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Vrijdag 7 april begonnen met de medicijnen voor een blaasontsteking. Zaterdag begonnen de bijwerkingen al, fikse hoofdpijn en duizelig, zondag was nog erger of ik een flinke griep had, maandag hetzelfde en vandaag(11 april) ook beroerd.Ik maak de kuur af maar nooit meer dit medicijn.Heb ook het idee dat het niet echt geholpen heeft, nog steeds niet helemaal klachtenvrij.

11-04-2023 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Na iedere capsule werd ik zieker. Was heel erg misselijk ernstige hoofdpijn en had het gevoel dat ik ging flauw vallen

07-04-2023 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Nergens last van gehad, wat doet zo een blaasontsteking zeer. Al snel merkte ik verbetering.

04-04-2023 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Ik werd steeds zieker door deze medicijnen. Hoge koorts, misselijk, erge hoofdpijn en heel erg moe.

03-04-2023 | Vrouw | 70

03-04-2023 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Ik was als de dood voor dit medicijn door alle negatieve reviews, maar ik heb het overleefd. Ik denk dat ik er goed aan had gedaan om dit medicijn NIET op een lege maag in te nemen en tegelijk met probiotica innemen. In het begin licht misselijk geweest, dit was na een halve dag verdwenen. De volgende dag gelijk verlichting, ik kon mijn urine weer inhouden tot aan de wc en[lees meer...] de branderigheid ná het plassen was ook sterk verminderd. Wel merkte ik dat ik door dit medicijn lastiger op mijn woorden kon komen tijdens gesprekken en ik had ook moeite om dingen goed te onthouden c.q. ik vergat dingen heel snel. Kuur van 7 dagen heb ik helemaal af kunnen maken, de probiotica ben ik blijven innemen. Ik kreeg een blaasontsteking, omdat ik een dag slecht had gedronken en ben toen toch gaan plassen met het weinige beetje urine in mijn blaas. Gelijk ook een les voor mij om altijd goed te drinken.

30-03-2023 | Vrouw | 73
Blaasontsteking
Kreeg dit voor een blaasontsteking die bleef doorzeuren . Na 4 capsules kreeg ik hevige hoofdpijn en misselijkheid. Direct gestopt met inname. Ik heb 2 dagen als een zombie op bed gelegen, kon daarna met moeite lopen, zenuwpijn in mijn voet, en slappe benen. Heel veel hoesten. Het duurde een tijdje voordat mijn hoofd weer helder was.