nitrofurantoine

Fosfomycine (4 meningen)
Xcyst (1 mening)

13-09-2020 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Ongeveer 3 uur na inname zeer misselijk, en maagkrampen. Vervolgens 2 uur lang continue diarree en braken. Kon amper praten tussendoor. Na ruim 2 uur stopte het braken maar ben nog zeker 24 uur misselijk geweest. Volgende dag dof en slap gevoel en veel spierpijn in de borstkas en buik wat voor enige benauwdheid zorgt. Nu 48 uur later enigszins opgeknapt. En dat allemaal na[lees meer...] 1 dosis. Op advies van huisarts geen dosis meer ingenomen maar medicijn omgeruild bij apotheek voor fosfomycine Sandoz. Dit middel nadat de misselijkheid van de furabid over was volgens bijsluiter ingenomen voor het slapen gaan. Gelukkig volgende ochtend geen last meer van blaasontsteking en naast een beetje rommelige darmen nergens last van. Furabid ga ik nooit meer gebruiken.

30-12-2019 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Toen ik dit middel voor de tweede keer voorgeschreven heb gekregen naar aanleiding van blaasontsteking en nog nooit ervaring met allergieën voor geneesmiddelen en antibiotica heb ik dit middel in de avond bij de maaltijd genomen. Vroeg in de ochtend werd ik wakker voor de wekker ging i.v.m. het ervaren van een zeer warme huid hier kwamen binnen een half uur vele bijwerking[lees meer...]en bij in de eerste instantie dacht ik dat ik de griep had en voelde dat het niet goed zat ik ging daarom mijn temperatuur opmeten terwijl ik dit normaliter niet zo snel doe maar ik had geen koorts. Mijn huid begon te jeuken en ik zag in de spiegel dat ik helemaal rood zag en gezwollen. Vervolgens werd ik acuut misselijk en begon over te geven en kreeg diarree samen met enorme krampen. Vervolgens kon ik alleen nog als een bolletje op de grond liggen en ervoer een grote angst terwijl ik normaliter geen angstig type ben. Ik kreeg het gevoel alles van steeds verde af als uit een tunnel waar te nemen en verloor kracht om mij te kunnen bewegen. Ik heb mijn partner gewaarschuwd direct de dokter te bellen en de telefoon op luidspreker te zetten. Ik heb de signalen benoemd en mijn partner heeft mij direct naar de huisarts gebracht aan de overkant van de straat. Ik kon niet meer lopen zonder hulp en hij heeft mij ernaar toe gesleept waaronder ik kotsend en paniekerig door hem liet lijden. Ik was niet meer in staat tot normaal beschaafde communicatie al was ik wel heel erg bewust maar ik kon het niet opbrengen. Ik kreeg een injectie en naarmate deze inwerkte begon de wereld weer kleur te krijgen. De huisarts heeft geconcludeerd dat ik allergisch ben voor furabid. Ik begrijp niet waarom de antibiotica die ik al jaren krijg vervangen moest worden door weer een nieuw middel.. \

26-02-2019 | Vrouw | 38
nitrofurantoine (100mg)
Al na 2 capsules erg ziek van geworden. Hoofdpijn, duizelig, misselijk en diarree.

30-09-2019 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
Ik heb ongeveer 20 tot 35x per jaar blaasontsteking en of een urineweg infectie en al verschillende keren antibioticum kuren gekregen. Amoxicilline ben ik allergisch voor en andere antibioticum ook gekregen en nu voor het eerst furabid. Ik vindt het een vervelend middel en wil het liever niet meer nemen maar het moet nu eenmaal omdat ik al.zoveel kuren en verschillende [lees meer...]heb gekregen. Kuur nog maar afmaken tot dinsdag en dan zien we wel.qeer wat mijn lichaam doet. Uroloog afspraak wordt het

19-11-2019 | Vrouw | 40

16-04-2019 | Vrouw | 41
nitrofurantoine (100mg)
Ik had al een dikke week wat klachten en dacht een blaasontsteking te hebben. De eerste urine die ik inleverde was oké. Een paar dagen later toch maar weer ingeleverd en toen had ik wel blaasontsteking. Ik heb me ziek gemeld omdat ik me ziek voelde en het niet zag zitten om te werken. Ik kreeg gelijk antibiotica Furabid voorgeschreven. Dezelfde dag gestart in de middag en [lees meer...]'s avonds moest ik weer een capsule innemen. Ik heb die nacht liggen rillen van de kou, zelfs met een kruik. Ik werd 's nachts wakker en was draaierig en misselijk. Ik had diaree en moest overgeven. Ik vond dit heftig omdat Ik bijna nooit over hoef te geven. Ik ben de volgende dag gaan bellen naar de huisartsenpost omdat ik me erg beroerd voelde. Ik was misselijk, had geen eetlust, was erg moe en had spierpijn in mijn rug, nek en benen. Er werdt overlegd nadat ik mijn klachten had besproken. De klachten leken meer bij een blaasontsteking te horen. Ze dachten ze dat het mogelijk ook griep zou kunnen zijn. 's Middags moest ik weer overgeven. Ik heb het hele weekend weinig anders gedaan dan liggen en slapen. Maandags heb ik mijn huisarts gebeld. Ik moest maar stoppen met de kuur. Ik had ook overal jeuk. Ik kon niet goed in slaap vallen van de jeuk en eerst er ook wakker van. Mijn nachten waren beroerd. Ik kon nog niet werken. Nadat ik stopte met de Furabid, was de misselijkheid weg en had ik weer wat meer eetlust. Dinsdags naar de huisarts geweest. Die wilde dat ik mijn bloed zou laten prikken. Er kwam uit dat mijn leverwaardes niet goed waren. Donderdags ben ik weer aan het werk gegaan nadat ik weer wat meer energie had. Ik heb nog steeds jeuk, maar wordt er niet meer wakker van gelukkig. Ik laat vandaag mijn bloed weer prikken. Ik ben benieuwd hoe de leverwaarden dan zijn... Voor mij geen Furabid weer! Liever geen antibiotica weer.

30-10-2018 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Ik kreeg 4 dagen na het beëindigen van deze kuur een afschuwelijke bijwerking die dagen duurde en de epi pen bood uitkomst Mn hele lijf vol uitslag en pijn nooit meer deze troep voor mij

21-10-2020 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Na eerst 3 andere AB kuren voorgeschreven te hebben gekregen die niet voldoende hielpen en/of ernstige bijwerkingen gaven uiteindelijk Furabidcapsules met gereguleerde afgifte voorgeschreven gekregen. Capsules zijn gemakkelijk in te nemen met wat yoghurt en hier krijg ik gelukkig geen vervelende bijwerkingen van. Blaasontsteking is nu bijna over (dag 7 van kuur voor 10 dg[lees meer...]n). Ik wil voortaan niets anders meer!

31-05-2019 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Na een aantal reviews gelezen te hebben, begon ik met enige vrees aan de kuur. Vond het ideaal om het maar twee keer per dag in te nemen. Capsules slikken gemakkelijk door. Heb geen enkele bijwerking gehad, en dat terwijl ik toch behoorlijk gevoelig ben. Effect merkte ik na vierde dag inname.

14-02-2019 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Dit medicijn gekregen ivm vermoeden blaasonsteking. (heb klachten aan telefoon verteld en omdat ik vaker heb gehad herken ik maar toch hoefde geen urine te leveren) kreeg ik dit medicijn. Naar aanleiding van deze site ligt het nog onaangeroerd in de kast nadat ik het gistermiddag heb opgehaald. Ik probeer het eerst met veel vitamine c ibu en cranberry en veel drinken. De b[lees meer...]ijwerkingen die ik bij heel veel voorbij zie komen (*zware griep gevoel, misselijk braken erg moe hoofdpijn) durf ik niet aan ivm 4 kinderen onder de 13 die ook zorg nodig hebben (*ben alleen) . ik wacht af en als ik koorts krijg bel ik de huisarts (moest ook) en misschien dat ze dan wel eerst vragen om langs te komen en vraag dan wel om andere AB waar ik zeker weet dat ik geen last van ga krijgen.

13-02-2019 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
IK HEB zojuist deze medicijnen gekregen voor eventuele blaasontsteking . (Heb klachten aan telefoon genoemd en kreeg het zonder urine check of bezoek) nu ik deze reacties lees weet ik niet of ik ze wel moet nemen.Kan niet erbij gebruikengebruiken 4 kids onder de 13 dat ik flauwval misselijk oid. HAD beter niet kunnen lezen.

13-09-2018 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
dit is de 2e keer dat ik dit inneem, en ik beseft nu geljik dat dit de gewone bijwerkingen zijn, erger dan het ontsteking zelf. voel alsof ik een zwaar griep te pakken hebt, en nu ik terugkijk was dit de vorige keer ook blijkbaar de reden dat ik toen ook zo ziek was. Ik ga dit nooit meer innemen.

22-08-2018 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik had last can pijn in mij onder buik en met plassen, ben naar de arts gegaan en ze zagen bloed in mij urine moest door voor kweek zelf gebracht heb nog een week gelopen met klachten , miest weer opnieuw urine inleveren er was wat fout gegaan weerbloed en sporen van een bacterie ik kreeg furabid de eerste en dag ging nog welmaar derdedag kreeg ik last van hoofdpijn duizel[lees meer...]ig en misselijkheidhet werd steeds erger de kachten van de onsteking namen wel iets af nu ben ik klaar en lijk het weer terug tekomen de pijn en bloed in mij urine,

12-09-2020 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Furabid 100 mg 2 x dgs voorgeschreven voor 5 dagen. Paar uur na inname 1e capsule heel duizelig, rillerig, spierpijn, hoofdpijn, tintelingen, spierzwakte, misselijkheid, soort van flushing. Echter bij ontwaken waren de meeste klachten weer verdwenen. Maar op dag 2 wederom een paar uur na inname dezelfde klachten die langzaam uitdoofde tot de volgende capsule. Op dag 3 wede[lees meer...]rom na de 1e capsule scala aan klachten en toen met huisartsenpost gebeld voor overleg. Op consult moeten komen en op advies van de dokter direct stoppen. Aangezien mijn urine nu schoon was ook geen andere kuur gekregen. Er komt een aantekening in mijn dossier dat Furabid voor mij geen goede match is, al zijn de klachten wel heel snel afgenomen en verdwenen. Mijn lichaam reageert helaas enorm op deze antibiotica.

09-07-2020 | Vrouw | 47
Urineweginfectie
middel werkt prima tegen blaasontsteking, maar jongens wat een bijwerkingen.

12-12-2019 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Ik heb dit medicijn op dinsdagavond ingenomen en woensdagochtend de tweede pil en 2 uur na het innemen moest ik overgeven. Gedurende de dag begon ik mij steeds slechter te voelen. Koude rillingen, kon bijna niet meer stil zitten, misselijk, benauwd, hoge hartslag, slap op mijn benen, en uiteindelijk begin ik koorts te krijgen (39.2). Heb de huisarts gebeld en ben onder[lees meer...]zocht. Haar mening was dat ik waarschijnlijk griep erbij had gekregen of de blaasontsteking was verergerd... Maar ik was er van overtuigd dat dit door het medicijn kwam en zei dat ik deze niet meer zou nemen. Na een slechte dag en nacht ben ik koortvrij en zijn allen klachten verdwenen!! Terwijl de huisarts ervan overtuigd was dat je geen koorts kunt krijgen van antibiotica. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel, toch.?!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum