nitrofurantoine

Fosfomycine (4 meningen)
Xcyst (1 mening)

16-09-2018 | Vrouw | 66
Blaasontsteking
Tijdens kuur vaak misselijk,koude rillingen,vermoeid. Binnen 2 dagen na einde kuur uitslag op armen,wat zich razendsnel uitbreidde naar romp ,benen,buik en billen. Van rode vlekjes naar grote rode plekken. Tevens dikke voeten en knieën. Nu,na 3 dagen nog steeds last van,morgen HA bellen. Voor mij nooit meer dit medicijn.

14-09-2018 | Vrouw | 18
Blaasontsteking
Ik ben gisteren begonnen met deze pil, heb hem nu pas twee keer ingenomen maar merk al meteen wat van de bijwerkingen. Ik stond op met hele zeurende darmen en heb de hele dag door een honger gevoel het maakt niet uit wat ik eet. Ondanks dat ik deze pil dus pas twee keer heb ingenomen krijg ik er een heel naar gevoel van en hoop ik dat het niet erger word en dat de blaasont[lees meer...]steking afneemt.

13-09-2018 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
dit is de 2e keer dat ik dit inneem, en ik beseft nu geljik dat dit de gewone bijwerkingen zijn, erger dan het ontsteking zelf. voel alsof ik een zwaar griep te pakken hebt, en nu ik terugkijk was dit de vorige keer ook blijkbaar de reden dat ik toen ook zo ziek was. Ik ga dit nooit meer innemen.

22-08-2018 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Dit middel gekregen voor mijn blaasontsteking. Hiervoor heeft het goed geholpen na 24 uur werden mijn klachten een stuk minder en na 3 dagen geen klachten meer. Alleen na inname laatste capsule jeuk gekregen en uitslag over mijn gehele lichaam . Na contact met huisartsen post reactine gehaald en hiermee onderdruk ik de jeuk. Ik ga dit middel dus nooit meer gebruiken.

22-08-2018 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik had last can pijn in mij onder buik en met plassen, ben naar de arts gegaan en ze zagen bloed in mij urine moest door voor kweek zelf gebracht heb nog een week gelopen met klachten , miest weer opnieuw urine inleveren er was wat fout gegaan weerbloed en sporen van een bacterie ik kreeg furabid de eerste en dag ging nog welmaar derdedag kreeg ik last van hoofdpijn duizel[lees meer...]ig en misselijkheidhet werd steeds erger de kachten van de onsteking namen wel iets af nu ben ik klaar en lijk het weer terug tekomen de pijn en bloed in mij urine,

18-08-2018 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Ik nam het tablet in om 16u in de middag toen ik het net gehaald had bij de apotheek. Binnen 15 minuten voelde ik mij zeer slecht. Misselijk en warm. Gauw een boterham gemaakt en terwijl ik een hap nam, leek het te steken in mijn mond. Ik kreeg hem niet door mijn keel. 5 minuten daarna begon ik ontzettend te braken en mijn gezicht en keel zwollen op. Huisarts werd gebeld d[lees meer...]oor mijn moeder, die is gekomen doch kon mijn bloeddruk niet meer meten. Deze belde 112 en raakte buiten bewustzijn. In het zkh opgenomen en bleek een heftige allergische reactie te hebben (middel nog nooit eerder gebruikt). Hele akelige ervaring.

18-08-2018 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Al jaren gekweld door die nare blaasontstekingen. Vele medicijnen voorgeschreven gekregen, maar nadat de symptomen voor een korte tijd uitbleven, kwam de blaasontsteking altijd weer terug. Ongeveer alles wel geprobeerd, inclusief alternatieve geneeskunde zonder resultaat. Ik merk bij deze antibiotica gelukkig verbetering. Van twee keer per maand een blaasontsteking naar ee[lees meer...]n keer in de vier maanden is een hele vooruitgang. Het medicijn is makkelijk in te nemen en de kuur duurt maar 2 maal daags 5 dagen lang. Na het innemen van de eerste capsule voel ik al snel verlichting. Bijwerkingen zijn licht aanwezig in de vorm van misselijkheid, maar is niets vergeleken met de pijn van een blaasontsteking. Nu reageert elk lichaam hier natuurlijk wel anders op.

13-08-2018 | Vrouw | 20
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Eerste paar dagen nergens last van gehad. Maar na paar pillen geslikt te hebben werd ik er extreem ziek van. Achteraf blijk ik een allergie er voor te hebben. Had op een gegeven moment zulke hoge koorts dat ik aan het ijlen was en dingen zag die er niet waren. Had me nog nooit zo ellendig gevoelt. Elk lichaam is anders maar lees de bijsluiter goed door en let op je lichaam[lees meer...]. Ik dacht dat de benouwdheid niks allarmwekkends was, maar helaas was dat het begin van alle narigheid. Als lichtje in de duisternis: de blaasonsteking was wel verdwenen

09-08-2018 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Na het lezen van de vorige reviews hield ik mijn hart vast, want ik reageer vaak op medicijnen. Viel reuze mee! Had direct na inname 1e capsule klein eczeem plekje (wat ook direct verdween na de kuur), geen misselijkheid gehad maar wel erg moe en vooral eerste dagen licht in het hoofd en beetje duizelig. Ik moest 5 dagen slikken. Merkte 4e dag pas dat blaasontsteking weg w[lees meer...]as. Dus ditmaal een positieve ervaring van het medicijn!

09-08-2018 | Vrouw | 67
Blaasontsteking
Een prima antibiotica tegen mijn blaasontsteking! Ik neem de eerste capsule al als ik in de auto stap bij de dokter vandaag en de 2e capsule voor de nacht. Daarna is het bloed al uit de urine en neem dan elke 6 dagen erna 1 's morgens en 1 's avonds. Ik heb hele goede ervaringen met dit medicijn!

03-08-2018 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Furabid voor blaasontsteking gekregen. Het hielp helemaal niet, en de pijn werd alleen maar erger. Van huisarts ander middel gekregen. Amoxcilline o.i.d. Twee dingen vallen mij op. Ten eerste: op het doosje staat: hele kuur afmaken, er zitten 14 capsules in het doosje, maar van de huisarts/apotheek kreeg ik er maar 10. Ten tweede: Gezien de leeftijden die op deze si[lees meer...]te worden geschreven, werkt dit medicijn veel beter bij jonge mensen dan bij oudere mensen. Misschien moet een farmaceut daar eens rekening mee houden. Het is zo vervelend en pijnlijk als je medicijnen krijgt en de kwaal wordt alleen maar erger.

02-08-2018 | Vrouw | 26
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Een dag voordat ik naar het buitenland op vakantie zou gaan kreeg ik een 5 daagse kuur voorgeschreven voor blaasontsteking. Na alle horrorverhalen op internet was ik bang dat ik op vakantie doodziek zou worden van de bijwerkingen. Maar gelukkig niet! Ik voelde na een dag al verbetering en heb geen enkele bijwerking gehad. Het innemen ging soepel met yoghurt of wat ander[lees meer...] eten. Het gaat er vooral om dat je het niet op een lege maag inneemt. Geen beperkingen met bv het drinken van alcohol. Ik ben erg positief!

27-10-2020 | Man | 55
Urineweginfectie

21-10-2020 | Man | 20
nitrofurantoine (100mg)
Ik heb een vervelende ervaring van dit medicijn. Ik voel me namelijk echt ziek door dit medicijn ik heb erge hoofdpijn misselijk buik klachten krampen duizelig het is niet te doen. Ik neem dit medicijn niet meer.

11-10-2020 | Man | 48
Urineweginfectie
Over het algemeen tevreden. Probleem was dat ik ook prostaatproblemen had waar deze antibiotica niet goed tegen werkt. Daarm nog een aanvullende kuur gehad hiertegen. Vervelendste bijwerkingen waren de darmkrampen i.c.m. het vaker moeten poepen.

04-01-2019 | Man | 80
nitrofurantoine (100mg)
na verschillende antibiotica hielp dit eindelijk fantastisch

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum