Ervaringen met Furabid

nitrofurantoine

hartkloppingen opgezette buik hoofdpijn misselijkheid duizeligheid Jeuk over het hele lichaam gewrichtspijn diarree Rillingen vernietiging van de darmflora

Blaasontsteking (539 meningen)
Urineweginfectie (77 meningen)

17-04-2023 | Vrouw | 56
Urineweginfectie
Nog nooit zoveel last gehad van de bijwerkingen van een medicijn. Ben na drie dagen in overleg met de huisarts gestopt en voor mij nooit meer dit medicijn.

11-04-2023 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Vrijdag 7 april begonnen met de medicijnen voor een blaasontsteking. Zaterdag begonnen de bijwerkingen al, fikse hoofdpijn en duizelig, zondag was nog erger of ik een flinke griep had, maandag hetzelfde en vandaag(11 april) ook beroerd.Ik maak de kuur af maar nooit meer dit medicijn.Heb ook het idee dat het niet echt geholpen heeft, nog steeds niet helemaal klachtenvrij.

11-04-2023 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Na iedere capsule werd ik zieker. Was heel erg misselijk ernstige hoofdpijn en had het gevoel dat ik ging flauw vallen

07-04-2023 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Nergens last van gehad, wat doet zo een blaasontsteking zeer. Al snel merkte ik verbetering.

04-04-2023 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Ik werd steeds zieker door deze medicijnen. Hoge koorts, misselijk, erge hoofdpijn en heel erg moe.

03-04-2023 | Vrouw | 70

03-04-2023 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Ik was als de dood voor dit medicijn door alle negatieve reviews, maar ik heb het overleefd. Ik denk dat ik er goed aan had gedaan om dit medicijn NIET op een lege maag in te nemen en tegelijk met probiotica innemen. In het begin licht misselijk geweest, dit was na een halve dag verdwenen. De volgende dag gelijk verlichting, ik kon mijn urine weer inhouden tot aan de wc en[lees meer...] de branderigheid ná het plassen was ook sterk verminderd. Wel merkte ik dat ik door dit medicijn lastiger op mijn woorden kon komen tijdens gesprekken en ik had ook moeite om dingen goed te onthouden c.q. ik vergat dingen heel snel. Kuur van 7 dagen heb ik helemaal af kunnen maken, de probiotica ben ik blijven innemen. Ik kreeg een blaasontsteking, omdat ik een dag slecht had gedronken en ben toen toch gaan plassen met het weinige beetje urine in mijn blaas. Gelijk ook een les voor mij om altijd goed te drinken.

30-03-2023 | Vrouw | 73
Blaasontsteking
Kreeg dit voor een blaasontsteking die bleef doorzeuren . Na 4 capsules kreeg ik hevige hoofdpijn en misselijkheid. Direct gestopt met inname. Ik heb 2 dagen als een zombie op bed gelegen, kon daarna met moeite lopen, zenuwpijn in mijn voet, en slappe benen. Heel veel hoesten. Het duurde een tijdje voordat mijn hoofd weer helder was.

29-03-2023 | Vrouw | 32

28-03-2023 | Vrouw | 34
Urineweginfectie
Gemakkelijk in te nemen capsules. Ik eet iets voor ik ze inneem. Geen bijwerkingen. Merkte na eerste pil al snel resultaat. Druk op de blaas verdween vrij snel, branderig gevoel bij plassen na 2e pil weg. Geen last van bijwerkingen

26-03-2023 | Vrouw | 36
Urineweginfectie
Vandaag de 3e dag van mijn kuur voor een blaasontsteking. Sinds vrijdag (1e dag) geïrriteerde keel, nu flinke keelpijn en veel hoesten. Sinds gisteren (2e dag dus) overal in mijn lichaam spierpijn, koorts en pijn in mijn rug (soort weeen). Vanmiddag kreeg ik vreselijk pijn in mijn maag en maagzuur, toen ging er een lampje branden: zou het door de antibiotica kunnen komen? [lees meer...]Stuit op deze we site en zie veel gelijke klachten….ga er per direct mee stoppen en morgen huisarts bellen. Wat een ellende, de bijwerkingen zijn nog erger dan de kwaal! Ben er echt hartstikke ziek van. Nooit meer furabid voor mij!!!!!

25-03-2023 | Vrouw | 74
Urineweginfectie
Na de 2 tablet direct was ik ziek geworden, misselijk, duizelig, korts, ik kon niet uit mijn bed komen….heel erg ziek

22-03-2023 | Vrouw | 58
Urineweginfectie
Misselijk , koorts duizelig en grieperig gevoel dinsdag avond begonnen ik stop nu direct wat een zooi dit zeg

21-03-2023 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Heb corona. Neus zit al een poos verstopt, moest goed spoelen en neusspray gebruiken. Leek de goede kant op te gaan. Heb nu een paar dagen dit middel, en een paar keer sprayen of spoelen helpt ineens niet meer. Zeer geïrriteerde keel, hele nachten moeten hoesten en niet kunnen slapen. Ik vermoed dat furabid wel degelijk slechte invloed heeft op het ziekteverloop van mijn k[lees meer...]eel en luchtwegen.Ik zal de kuur afmaken. Want ik moest aldoor, ook 's nachts, wel elk kwartier of zelfs 5 minuten plassen. Kon niet slapen. Dat is nu ca. 2,5 uur tussen de plaspauzes. Maar nu kan ik door het hoesten weer niet slapen. Heb al 3 weken (!) helemaal niet geslapen op een enkele nacht na een 2 tal uurtjes of zo.

18-03-2023 | Vrouw | 70
Urineweginfectie
Na inname 1e pil, snachts koude rillingen en ernstige spierkrampen. Daarna tijdens de kuur geen eetlust, misselijk. Na wederom spierkrampen in de nacht de volgende dag een pijnlijke spier in bovenbeen en pijn in de enkel, kon de trap niet meer af en lopen ging moeilijk. De nacht was zeer angstig. Ben zo dom geweest de kuur af te maken. Nu na een week na beeindigen nog stee[lees meer...]ds vermoeid en rugpijn. Ben 5 kg afgevallen. Nooit meer Furabid!

14-03-2023 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
8u na eerste inname heftig overgeven, pijn in gehele rug wat gehele nacht aanhield, leek wel op rugweeen. Rillerig en warm, duizelig. Wilde het nog een kans geven maar na inname tweede pil wederom overgeven en zelfde maag en rugklachten. Volgende dag lamlendig malaise gevoel, slap en veel spierpijn en rugpijn. Na overleg met dokter (was de 2e al deze week met deze klachten[lees meer...]) overgestapt naar andere antibiotica.