nitrofurantoine

Fosfomycine (4 meningen)
Xcyst (1 mening)

18-08-2018 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Ik nam het tablet in om 16u in de middag toen ik het net gehaald had bij de apotheek. Binnen 15 minuten voelde ik mij zeer slecht. Misselijk en warm. Gauw een boterham gemaakt en terwijl ik een hap nam, leek het te steken in mijn mond. Ik kreeg hem niet door mijn keel. 5 minuten daarna begon ik ontzettend te braken en mijn gezicht en keel zwollen op. Huisarts werd gebeld d[lees meer...]oor mijn moeder, die is gekomen doch kon mijn bloeddruk niet meer meten. Deze belde 112 en raakte buiten bewustzijn. In het zkh opgenomen en bleek een heftige allergische reactie te hebben (middel nog nooit eerder gebruikt). Hele akelige ervaring.

13-08-2018 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Eerste paar dagen nergens last van gehad. Maar na paar pillen geslikt te hebben werd ik er extreem ziek van. Achteraf blijk ik een allergie er voor te hebben. Had op een gegeven moment zulke hoge koorts dat ik aan het ijlen was en dingen zag die er niet waren. Had me nog nooit zo ellendig gevoelt. Elk lichaam is anders maar lees de bijsluiter goed door en let op je lichaam[lees meer...]. Ik dacht dat de benouwdheid niks allarmwekkends was, maar helaas was dat het begin van alle narigheid. Als lichtje in de duisternis: de blaasonsteking was wel verdwenen

03-08-2018 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Furabid voor blaasontsteking gekregen. Het hielp helemaal niet, en de pijn werd alleen maar erger. Van huisarts ander middel gekregen. Amoxcilline o.i.d. Twee dingen vallen mij op. Ten eerste: op het doosje staat: hele kuur afmaken, er zitten 14 capsules in het doosje, maar van de huisarts/apotheek kreeg ik er maar 10. Ten tweede: Gezien de leeftijden die op deze si[lees meer...]te worden geschreven, werkt dit medicijn veel beter bij jonge mensen dan bij oudere mensen. Misschien moet een farmaceut daar eens rekening mee houden. Het is zo vervelend en pijnlijk als je medicijnen krijgt en de kwaal wordt alleen maar erger.

03-11-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Zo voelde ik me ook de eerste weken van mijn zwangerschappen. Alleen was ik nu niet zwanger, maar kwam het door Furabid. Na 5 pillen gestopt. Ik neem het nooit meer.

01-11-2020 | Vrouw | 65
Urineweginfectie
De allereerste keer dat ik Furabid heb gebruikt, in juni 2020 was ik erg tevreden. Nu, de tweede keer een kuur van 5 dagen. Werkt erg snel, dus erg effectief, maar ik had nu zulke buikkrampen, niet normaal meer. Sowieso heb ik bij een urineweginfectie krampen, maar wist deze keer niet of het van het medicijn kwam of de infectie. Nu, een paar dagen later, nog krampen. Duu[lees meer...]rt blijkbaar lang voordat je darmen zich weer normaliseren. Niet zo tevreden dus deze keer.

31-10-2020 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Na 1e pil hoofdpijn en dit werd na gebruik steeds erger. Werd er vanmorgen zelfs wakker van. Zere druk op oren, misselijk, hoesten en zere longen. Nu 5 tabletten op en ga de huisartsenpost bellen voor iets anders. Ik heb ook het idee dat ik dikkere lippen en keel krijg(allergische reactie). Wordt hier heel onzeker van in deze Coronatijd.

25-10-2020 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Binnen drie minuten kreeg ernstige benauwdheid en extreme jeuk. Met ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis en daar werd ik behandeld. Daar werd mij verteld dat ik een allergische reactie heb gehad op de AB. Dit mag ik nooit meer slikken.

08-05-2020 | Vrouw | 16

23-01-2020 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
eerste keer blaasontsteking en deze antibiotica gekregen. Ik gebruik geen medicijnen veder en heb nog nooit last gehad van een antibioticum. Maar deze viel niet zo goed. Na 2 dagen huisarts om iets anders gevraagd omdat ik koortsig werd en pijn in flanken ging krijgen (leek dus verder optrekkende blaasontsteking te worden ipv afnemende klachten). Nu aan de ciprofloxaci[lees meer...]ne en dat werkt prima. Bijna over. Blij mens.

23-11-2019 | Vrouw | 69
nitrofurantoine (100mg)
Voor het eerst blaasontsteking en dit. Ediciin gekregen heb maagklachten hartklopping hoop dat dit over na de vijf dagen

30-06-2019 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Heeft de blaasontsteking verholpen, maar had tijdens de kuur en een aantal dagen erna nog last van bijwerkingen. Werd er misselijk en duizelig van. Had last van brainfog en hoofdpijn, kom me moeilijk concenteren. Voelde me vaak erg onrustig. Uiteindelijk de laatste pil van de kil (5 dagen) niet genomen in de hoop dat de bijwerkingen ook over zouden gaan. Dit heeft uiteinde[lees meer...]lijk nog wel een aantal dagen aangehouden. Uiteindelijk contact opgenomen met de huisarts, maar er was geen reden tot paniek. Klachten zouden vanzelf weer overgaan.

22-01-2019 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Werkt niet direct, klachten blijven lang

22-01-2019 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
WENDELA / WIL JE DEZE MENING VERWIJDEREN - IS DUBBEL - BEDANKT - CHRISTINE/////////////////////////////////////////Werkt niet direct, klachten blijven lang

03-12-2018 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Deze antibioticum werkt razendsnel bij mij. Tijdens het gebruik weinig bijwerkingen. Maar eenmaal klaar met de kuur krijg ik na 5 tot 7 dagen gigantische jeuk over mijn hele lichaam. Galbulten verschijnen op een bepaalde plek, verdwijnen na een tijdje weer en komen op een andere plek terug. Ook enorm veel last van mijn maag en steken op de borst. Bij de eerste x gebruik ha[lees meer...]p gebeld (omdat ik toen niet wist waar het vandaan zou komen) en die stuurde een ambu omdat ze dachten dat het mijn hart was. 1,5 week geleden weer een kuur voor blaasontsteking, en nu weer dezelfde problemen als toen. Na zitten denken of ik ander wasmiddel had gebruikt, of iets met het eten. Maar toen viel het kwartje, het heeft bijna zeker hiermee te maken.

30-10-2018 | Vrouw | 27
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Ik werd er heel moe van en alles werd gevoelig. Voelde mij er niet echt lekker bij en snel buiten adem. De pijn met plassen en last van mn buik werden wel wat minder. Maar moest toch terug voor een andere kuur.

12-10-2018 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
I.v.m. een blaasontsteking dit recept gekregen. De drang om naar het toilet te gaan en de pijn tijdens het plassen waren na een dag al aanzienlijk minder. Echter vanaf het moment dat ik het medicijn innam had ik last van constante misselijkheid.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum