nitrofurantoine

Urineweginfectie (48 meningen)

17-01-2020 | Vrouw | 18

30-12-2019 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Toen ik dit middel voor de tweede keer voorgeschreven heb gekregen naar aanleiding van blaasontsteking en nog nooit ervaring met allergieën voor geneesmiddelen en antibiotica heb ik dit middel in de avond bij de maaltijd genomen. Vroeg in de ochtend werd ik wakker voor de wekker ging i.v.m. het ervaren van een zeer warme huid hier kwamen binnen een half uur vele bijwerking[lees meer...]en bij in de eerste instantie dacht ik dat ik de griep had en voelde dat het niet goed zat ik ging daarom mijn temperatuur opmeten terwijl ik dit normaliter niet zo snel doe maar ik had geen koorts. Mijn huid begon te jeuken en ik zag in de spiegel dat ik helemaal rood zag en gezwollen. Vervolgens werd ik acuut misselijk en begon over te geven en kreeg diarree samen met enorme krampen. Vervolgens kon ik alleen nog als een bolletje op de grond liggen en ervoer een grote angst terwijl ik normaliter geen angstig type ben. Ik kreeg het gevoel alles van steeds verde af als uit een tunnel waar te nemen en verloor kracht om mij te kunnen bewegen. Ik heb mijn partner gewaarschuwd direct de dokter te bellen en de telefoon op luidspreker te zetten. Ik heb de signalen benoemd en mijn partner heeft mij direct naar de huisarts gebracht aan de overkant van de straat. Ik kon niet meer lopen zonder hulp en hij heeft mij ernaar toe gesleept waaronder ik kotsend en paniekerig door hem liet lijden. Ik was niet meer in staat tot normaal beschaafde communicatie al was ik wel heel erg bewust maar ik kon het niet opbrengen. Ik kreeg een injectie en naarmate deze inwerkte begon de wereld weer kleur te krijgen. De huisarts heeft geconcludeerd dat ik allergisch ben voor furabid. Ik begrijp niet waarom de antibiotica die ik al jaren krijg vervangen moest worden door weer een nieuw middel.. \

30-10-2021 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
De eerste 2 dagen vreselijke spierpijn in nek benen en onder rug, gespaard met koorts en constant koude rillingen. Dag 3 begon het nachtelijke transpireren best hevig. En het gevoel van verkouden neus en keelpijn. Blij als de kuur af is.

29-10-2021 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Werd er doodziek van spierpijn nek pijn hoofdpijn hele lichaampijn slaap slecht pffff nou nooit en ook nooit meer gebruik ik dit middel heb de kuur afgemaakt want dat moest gelukkig vanavond de laatste capsule

22-09-2021 | Vrouw | 72
Urineweginfectie
Nooit meer, ik kan niet lezen, niet alleen naar buiten

26-08-2021 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
de eerste dag dat ik het gebruikte kreeg ik last van hele erge hoofdpijn en kreeg koorts, de dag erna ging het beter. Op de derde dag kreeg ik overal jeuk, het voelde alsof mijn gezicht gezwollen was. De jeuk heeft twee dagen geduurd. Ik ben nu anderhalve week gestopt maar nu krijg ik eens weer overal jeuk en tintelingen.

21-08-2021 | Vrouw | 32
Urineweginfectie

04-08-2021 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Genruikt voor blaasontsteking bij dag zes begin pijn in armen en vingers meteen gestopt nlaasontsteking weg maar de pijn in armen en soms ook benen nu week later mog steeds. Iemand hier ervaring mee gaat dit weg?

03-08-2021 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
IK kreeg al snel iedere dag hoofdpijn, last van misselijkheid, mijn hart klopte veel sneller en heb erg slecht geslapen. Heel veel last van opvliegers en zweten. Nu 2 dagen gestopt en voor het eerst weer normaal kunnen slapen; nog wel wat hoofdpijn maar niet meer misselijk en mijn hartkloppingen zijn ook weg.

20-06-2021 | Vrouw | 77
Blaasontsteking
Ben enthousiast begonnen. Heb gekeken in mijn DNA het medicijn zou ik goed afbreken. Toen kwamen de bijverschijnselen. Die waren erg vervelend Brandende maag en slokdarm, misselijk , buikpijn, hoofdpijn, onvast op de benen. Heb de kuur afgemaakt, maar ik wil deze medicijnen liever niet weer. Het moet dus liggen aan de vulmiddelen. Dat er in zo'n kleine capsule zovee[lees meer...]l troep zit begrijp ik echt niet! Als ik het goed geteld heb 16 vulmiddelen!

19-06-2021 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Ben er ziek van veel spugen de hele dag misselijk en erg moe.

08-03-2021 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Gekregen voor blaasontsteking omdat het een van de weinige middelen is dat kan i.c.m. methotrexaat. Enorme hoofdpijn en sinds vandaag (dag 4) een hele bittere smaak in mijn mond. Alles smaakt ook bitter. Ook futloos en moe.

18-02-2021 | Vrouw | 30

08-02-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Dit medicijn NOOIT MEER. Ben 11 weken zwanger en er werd vermoed dat ik een blaasontsteking had, urine werd op kweek gezet maar daar kon niet op gewacht worden, kuur gehad van 7 dagen, op zaterdag kreeg ik de kuur en al vrijwel gelijk begon ik me zieker te voelen, ze hadden al gezegd je kan wat last van maag en darmen hebben dus ik nam het er van, op maandag ochtend voel i[lees meer...]k me prima terwijl ik op zondag nog beroerd was met zelfs een onbekend groene urine, ik denk nou prima en nadat ik de kuur innam werd ik weer onwel waardoor ik de dokter belde of ik mocht stoppen of maagbeschermers kon krijgen. Ze zou het nakijken en terug bellen, belt een uur later terug, je kan stoppen want je heb geen blaasontsteking, de kweek is ook binnen en daarop is niks te zien, lekker dan, geen blaasontsteking, 11 weken zwanger, uit voorzorg gestart en nu nog zieker na gebruik! Nooit meer en ga de huisarts vragen deze nooit meer voor te schrijven

29-12-2020 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Ik kreeg Fruabid voorgeschreven voor een acute, zeer pijnlijke blaasontsteking door de huisartsenpost. Het werkt prima, de blaasontsteking verdwijnt gedurende de kuur. Maar ik voel me vanaf de eerste capsule echt doodziek. Geen energie, duizelig, doodmoe, ik heb alleen maar op de bank gelegen. Vreselijk medicijn!

03-11-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Zo voelde ik me ook de eerste weken van mijn zwangerschappen. Alleen was ik nu niet zwanger, maar kwam het door Furabid. Na 5 pillen gestopt. Ik neem het nooit meer.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum