nitrofurantoine

Fosfomycine (2 meningen)
Xcyst (1 mening)

12-02-2019 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Kreeg dit middel van de uroloog voorgeschreven nadat ik was overgegaan op een mildere blaasspoeling. Kreeg na de spoeling klachten die op een flinke blaasontsteking wezen. Wat een ellende, de klachten werden alleen maar erger in plaats van minder. Moest dag- en nacht, om de 3 minuten plassen, plassen deed zeer, vreselijk brandend gevoel en heb zelfs in de derde nacht, f[lees meer...]link moeten overgeven. Heb 5 nachten niet kunnen slapen Moest nog 3 pillen, maar ben er mee gestopt en heb nu van de uroloog een ander medicijn gekregen. Urine staat op kweek, uitslag weet ik nog niet. Had ik de reacties maar eerder gelezen, dan was ik er nooit aan begonnen. Ze zouden dit middel direct moeten verbieden.

11-02-2019 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
5 dagen echt behoorlijk ziek geweest van dit middel. Niet een beetje last van de bijwerken maar echt 4 dagen in bed gelegen mwt koorts, rillingen, zweten alsof ik een zware griep had. Spierpijn was de vijfde dag niet te harden. Kon mijn huid niet meer aanraken zo pijnlijk. Niet slapen, niet liggen van de pijn. Nooit meer dit middel voor mij!!

03-02-2019 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
Je moet van je blaasontsteking af maar niet meer met Furabid. Zo ziek geworden. Misselijk, diarree, hoofdpijn, zweten, zelfs een keer flauwgevallen. Nee, geen pretje.

22-01-2019 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Werkt niet direct, klachten blijven lang

22-01-2019 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
WENDELA / WIL JE DEZE MENING VERWIJDEREN - IS DUBBEL - BEDANKT - CHRISTINE/////////////////////////////////////////Werkt niet direct, klachten blijven lang

04-01-2019 | Man | 80
nitrofurantoine (100mg)
na verschillende antibiotica hielp dit eindelijk fantastisch

09-12-2018 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Ik ben een fit en vitaal persoon, had alleen wat last met plassen. ik heb 's ochtends en 's avonds Furabid genomen. 's Nachts heel onrustig geslapen. 's Ochtends voelde ik me heel beroerd. Kon bijna niet op mijn been staan. Ik had koorts, hoofdpijn, spierpijn, hartkloppingen, was moe, misselijk, kortademig, kon mijn ogen niet openhouden, niet eten. Huisarts is bij me gewee[lees meer...]st. Deze gaf aan dat ik toch door moest gaan met antibiotica. Dat heb ik gedaan. De derde dag was ik nog geen verbetering. ik was in die 2 dagen 2,5 kilo afgevallen. Er kwam een andere huisarts. Deze gaf aan dat ik beter kon stoppen en de kuur niet af te maken. De dag daarna (vierde dag) voelde ik me gelukkig langzaam weer beter. Voor mij nooit meer deze antibiotica, de bijwerkingen zijn 100x erger dan de kwaal.

03-12-2018 | Vrouw | 32
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Deze antibioticum werkt razendsnel bij mij. Tijdens het gebruik weinig bijwerkingen. Maar eenmaal klaar met de kuur krijg ik na 5 tot 7 dagen gigantische jeuk over mijn hele lichaam. Galbulten verschijnen op een bepaalde plek, verdwijnen na een tijdje weer en komen op een andere plek terug. Ook enorm veel last van mijn maag en steken op de borst. Bij de eerste x gebruik ha[lees meer...]p gebeld (omdat ik toen niet wist waar het vandaan zou komen) en die stuurde een ambu omdat ze dachten dat het mijn hart was. 1,5 week geleden weer een kuur voor blaasontsteking, en nu weer dezelfde problemen als toen. Na zitten denken of ik ander wasmiddel had gebruikt, of iets met het eten. Maar toen viel het kwartje, het heeft bijna zeker hiermee te maken.

02-12-2018 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
1e pil avonds ingenomen met eten. In de nacht stond ik op de kop, braken, vreselijke hoofdpijn en bleef misselijk. 2e dag voelt als een zware griep met koorts. Nu 3e dag bezig maar wat voel ik me ellendig. Blaasontsteking? Ja nog steeds aanwezig.. Vorige keer dit medicijn ook gehad Maar toen had ik nergens last van.

01-12-2018 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Kreeg dit middel voorgeschreven door de huisartsenpost (normaal neem ik Monuril). 2 uur na inname begon het onophoudelijk overgeven en de rillingen. Voor mij nooit meer.

09-11-2018 | Vrouw | 50
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Het is al een aantal jaartjes geleden maar staat op mn netvlies. Onderhoudskuur gekregen van dit middel. Na inname, ongeveer 3 kwartier later, vreselijke jeuk over echt het hele lichaam....moeten springen omdat ik niet wist waar ik het moest zoeken. Mm man heeft me onder de douche geholpen....daar zakte ik in elkaar en kreeg het heel benauwd. Daarna gelijk overgegeven. Aan[lees meer...]gekleed en naar het zh gegaan. Paar injecties gekregen en medicatie meegekregen. Volgende dag weer teruggegaan omdat het leek alsof het weer op kwam. Weer een spuit gekregen. Nu is er in mijn EPD een alert aangemaakt dat dit medicijn voor mij levens gevaarlijk is.

30-10-2018 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Ik kreeg 4 dagen na het beëindigen van deze kuur een afschuwelijke bijwerking die dagen duurde en de epi pen bood uitkomst Mn hele lijf vol uitslag en pijn nooit meer deze troep voor mij

30-10-2018 | Vrouw | 27
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Ik werd er heel moe van en alles werd gevoelig. Voelde mij er niet echt lekker bij en snel buiten adem. De pijn met plassen en last van mn buik werden wel wat minder. Maar moest toch terug voor een andere kuur.

16-10-2018 | Vrouw | 28
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Werkt prima voor een blaasontsteking, werd alleen tijdens me werk ineens erg moe..kon mijn ogen niet open houden! Ook een zwaar gevoel in mijn hoofd. En daarnaast erg veel last van vaginale jeuk gekregen. Gelukkig heb ik van de HA daar zalf voor gekregen, was echt niet te doen! Mocht ik ooit weer een blaasontsteking krijgen neem ik deze antibiotica echt niet meer!

16-10-2018 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Ik heb al eerder een review geschreven toen ik op de helft van mijn 7 daagse kuur zat. Nou, de tweede helft voelde ik me alleen nog maar zieker worden. Bovenop de griepverschijnselen kreeg ik door minder weerstand ook nog een ferme keelontsteking. De jeuk over mijn hele lichaam was niet te harden en ik moest me inhouden om mijn huid niet open te krabben. Ook mijn vingerto[lees meer...]ppen, tenen en oren jeukten enorm. Over mijn lichaam vormden zich blaasjes die brandden. Het koortsige gevoel dat ik had wisselde zich af van koude rillingen en klappertanden in bed tot het bloedheet hebben. Twee dagen nadat ik met de Furabid kuur gestopt was, ben ik alsnog naar de huisarts gegaan omdat de bijwerkingen aan bleven houden. Mijn huisarts heeft me 10 anti-allergie tabletten voorgeschreven. Zodra de klachten over zijn, mag ik ermee stoppen. Maar ze kunnen suf maken waardoor je niet mag autorijden. Weer een probleem voor mijn werkzaamheden. Al met al: het was een hele zware week voor me. Mijn partner heeft echt voor me moeten zorgen omdat ik tot weinig meer in staat was. Ook mijn werk leed eronder. Goed presteren kon ik onder deze omstandigheden niet. Ik wil dit medicijn nooit meer slikken. Mijn huisarts en apotheker hebben een aantekening in mijn dossier gemaakt dat ik allergisch ben voor Furabid. In het verleden kreeg ik andere medicijnen door mijn huisarts voorgeschreven waarmee mijn blaasontsteking al na een of twee dagen verholpen was. Dit keer wendde ik me tot de huisartsenpost omdat het weekend was. Ik weet niet of dit verschil heeft gemaakt. Ik heb geen idee of de medewerkers van de huisartsenpost mijn volledige dossier kunnen inzien. Dan hadden ze misschien kunnen constateren dat ik bij een blaasontsteking gedij bij (een) andere(e) medicijn(en). Maar dan nog is het maar de vraag of ze dan niet voor Furabid gekozen zouden hebben. Boven onze hoofden speelt zich namelijk een heel andere kwestie af: de strijd om goedkope medicijnen, de lobby binnen de farmaceutische industrie en de uitdaging om patiënten zoveel mogelijk te genezen met de meest betaalbare medicijnen. En zoals dat altijd gaat wanneer geld in het spel komt: dan sneuvelt meestal ook de kwaliteit. Maar eerlijkheidshalve moet ik hier wel bij vermelden dat op deze website vnl negatieve reviews te lezen zijn. Wie weet hebben miljoenen mensen wel helemaal geen nare bijwerkingen bij het gebruik van Furabid en zijn wij, de klagers, in de minderheid.

13-10-2018 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Furabid gekregen en vaak hielp het meteen bij mij want vaak blaasontsteking gehad. Nooit last gehad van bijwerkingen alleen moeheid. Dit keer helpt het medicijn me helaas niet. Blaasontsteking na 5 dagen antibiotica niet over dus nu 7 dagen opnieuw een kuur.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum