Ervaringen met Furabid

nitrofurantoine

vermoeidheid misselijkheid hartkloppingen lichte duizeligheid opgezette buik hoofdpijn duizeligheid diarree verminderde eetlust rugspierpijn

Blaasontsteking (541 meningen)
Urineweginfectie (78 meningen)

14-03-2023 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Werkt top. 2e dag en voel me weer bijna mezelf. De pijn was niet te harden en had constant rillingen en ziek gevoel. Dit spul werkt.

11-03-2023 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Na 2 dagen (4pillen) gestopt ivm bijwerkingen. De blaasontsteking lijkt bijna weg. Van de dokter nu monuril 3000 gekregen, 1 zakje. Hoop dat het nu goed komt Heb ook 3 jaar last van CI / blaaspijn syndrome

18-02-2023 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Ik ga heel slecht op deze antibiotica. Gekregen voor een blaasontsteking, maar zoals meerdere reviews hier vreselijke klachten. Verward, huilbuien, geen eetlust, geen hap door me keel krijgen, gevoel alsof me keel dicht zit, maag die voelt alsof hij ontploft en misselijk. Hele lichaam pijnlijk en snachts wakker worden van het zweten, rillingen en heel warm. Ik ben dan na 2[lees meer...] pillen ook gestopt en 2 dagen later was de blaasontsteking weg. Nu 2 dagen later voel ik me nog steeds slecht ervan, hoop dat het snel beter gaat. Voor mij geen antibiotica zoals deze meer!

17-02-2023 | Vrouw | 55
Urineweginfectie
In 2014 en 2018 ook dit medicijn gebruikt voor een UWI. Beide keren kort na de kuur een speekselklierontsteking gehad. Volgens huisarts was er geen verband met de Furantoine. Nu sinds 2 dagen gebruik van Furabid (Furantoine) weer opgezette klieren. Dit kan geen toeval meer zijn. Het is een zeldzame bijwerking, maar ik val weer eens met de neus in de boter. Verder geen kla[lees meer...]chten en het medicijn doet wat het moet doen...

11-02-2023 | Vrouw | 29
Urineweginfectie
Was wat bang na het lezen van al deze reciews, maar al met al is het meegevallen. 5 daagse kuur, 2x1 tablet per dag. Heel vermoeid geweest en wat hoofdpijn en stijfheid, maar middel doet wat het moet doen. Bijwerkingen horen er nou eenmaal bij..

08-02-2023 | Vrouw | 29
Urineweginfectie
Mensen schrijven hier alleen als ze klachten hebben van dit medicijn blijkbaar dus even een positief verhaal: werkte binnen 4 uurtjes, ben daarna in slaap gevallen (eindelijk) omdat de pijn een stuk minder was in combinatie met paracetamol. Wakker geworden met bijna geen klachten meer. Top spul, alleen een beetje misselijk geworden gisteravond verder nergens last van.

26-01-2023 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Wil het nooit meer ben er echt ziek van! Hoofdpijn misselijk maagkrampen Weet niet wat erger was.

21-01-2023 | Vrouw | 28
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Niet aan te raden. Heb vaker blaasontsteking gehad, nooit last van bijwerkingen van antibioticakuren gehad. . Tot de keer dat ik ineens Furabid kreeg. vreselijke jeuk, verward, en een allergische reactie. Geen controle meer over lijf. Bij de dokter adrenaline injectie gekregen, want mijn lijf was in een shock toestand geraakt. Met ambulance naar ziekenhuis gegaan,,, erg [lees meer...]enge ervaring! Nu staat het in mijn dossier dat ik dit nooit meer krijg! Zal wel goedkope troep zijn!

11-01-2023 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Deze antibiotica voor 5 dagen moeten slikken voor een blaasontsteking. Na inname van de eerste pil merkte ik direct verbetering. De ervaringen hier gaven helaas een negatieve indruk, maar ik heb gelukkig nergens last van gehad.

02-01-2023 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Na het krijgen van de bijwerkingen heb ik pas de bijsluiter gelezen. Daaruit blijkt dat mensen, ik dus, met een donkere huidskleur deze klachten kunnen krijgen. Ik zal mijn huisarts en apotheker hiervan op de hoogte stellen. Wellicht is er een andere antibiotica.

28-12-2022 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Voor mij was dit een geweldig goed middel. Ik was oorspronkelijk bezorgd na alle reacties hier gezien te hebben. Maar ik denk dat mensen voornamelijk iets plaatsen als het niet goed gaat. Binnen een dag waren de klachten weg, ik heb 0 bijwerkingen gehad en het was echt een mini capsule. Dus ook prima in te nemen. Kortom, voor mij was het goed. Ps: ik kan niet posten met[lees meer...] 0 bijwerken en alleen daarom staat er misschien bij dat het bijwerkingen heeft. ///RED mijmedicjin.nl : geen probleem - u hebt op de goed wijze ingevuld/////

12-12-2022 | Man | 68
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Ernstige hevige jeuk over hele lichaam , nu reeds 4 weken geleden gestopt, nog steeds veel jeuk.

06-12-2022 | Vrouw | 52
Urineweginfectie
Mijn torso sloeg volledig op tilt na 1 dag, zo voelde het, als of er iets heel naars aan de hand was. Ook buikpijn, moe, brak, zwak,zware benen,misselijk, hartkloppingen, zweten dan weer koud, trillingen, stramme spieren rond mijn mond. Wat een bocht. Nooit meer.

30-11-2022 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Last van blaasontsteking en plaste op een gegeven moment alleen maar bloed. Van de huisarts antibiotica gekregen. Nog nooit antibiotica gehad. Na een uur begon het al te werken en de volgende dag plaste ik geen bloed meer. Alleen de bijwerkingen zijn niet te doen. Mijn boven en onderrug doen zo veel pijn! Ik kan niet liggen of zitten. Moe, misselijk en futloos. Ook liggen [lees meer...]rillen van de kou en plots bloedheet en zweten! Hoofdpijn en keelpijn. Opgezette keel. Snelle ademhaling en pijn op borst. Niet kunnen slapen en nu drie pillen verder wil ik vanavond niet meer de antibiotica nemen. Vanmiddag moet ik de huisarts terugbellen. Ik ben benieuwd!

22-11-2022 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Na 2e tablet steeds beroerder, hoge koorts, zenuwpijn, gewrichtspijn, last van hoesten. Alarmbellen gingen af omdat een vriend pas geleden op de E.H. was terecht gekomen. Huisartsenpost gebeld en gestopt. Volgende dag koorts en pijn weg.

12-11-2022 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
3 uur na inname van de 1e pil van een 5 daagse kuur ondragelijke jeuk beginnend bij de handpalmen en later uitbreidend naar mijn hele lichaam. Hevige maagpijn, opgezet gezicht, keelpijn en branderige ogen, koude rillingen, hoofdpijn en misselijk. Voor mij NOOIT meer Furabid. Na overleg met de spoedpost meteen moeten stoppen. Ik begrijp niet dat dit middel nog in de handel[lees meer...] is gezien de hoeveelheid meldingen van ernstige bijwerkingen.