nitrofurantoine

Fosfomycine (4 meningen)
Xcyst (1 mening)

26-09-2018 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Nitrofurantoine gekregen ivm blaasontsteking. Kuur van 5 dagen 2x per dag 1 capsule. Enige bijwerking die ik had was extreme vermoeidheid. Merktte al tijdens de kuur dat het niet aansloeg. Daarna nog een andere kuur gehad die ook niet werktte, nu maar wachten op de volgende..

25-09-2018 | Vrouw | 20
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Helpt goed tegen de blaasontsteking. Vervelende bijwerkingen. Vooral 's avonds 2 uur na het innemen misselijkheidsklachten met braken als gevolg. Overdag voelde ik mij goed, maar 's avonds beroerd.

16-09-2018 | Vrouw | 66
Blaasontsteking
Tijdens kuur vaak misselijk,koude rillingen,vermoeid. Binnen 2 dagen na einde kuur uitslag op armen,wat zich razendsnel uitbreidde naar romp ,benen,buik en billen. Van rode vlekjes naar grote rode plekken. Tevens dikke voeten en knieën. Nu,na 3 dagen nog steeds last van,morgen HA bellen. Voor mij nooit meer dit medicijn.

22-08-2018 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik had last can pijn in mij onder buik en met plassen, ben naar de arts gegaan en ze zagen bloed in mij urine moest door voor kweek zelf gebracht heb nog een week gelopen met klachten , miest weer opnieuw urine inleveren er was wat fout gegaan weerbloed en sporen van een bacterie ik kreeg furabid de eerste en dag ging nog welmaar derdedag kreeg ik last van hoofdpijn duizel[lees meer...]ig en misselijkheidhet werd steeds erger de kachten van de onsteking namen wel iets af nu ben ik klaar en lijk het weer terug tekomen de pijn en bloed in mij urine,

27-11-2020 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Het werkt wel maar volgende keer liever wat anders. Ik voel me draaierig en heb keelklachten die bij mij altijd op mijn stembanden slaan. Heb nu al twee dagen geen geluid meer. Mijn darmen zijn van slag en heb de hele dag hoofdpijn. Nog 1 capsule dan ben ik er klaar mee.

22-11-2020 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Van alle keren dat ik blaasontsteking heb gehad, werkte Furabid toch wel het beste. Binnen 1 dag was ik van de klachten af. Dit veranderde toen ik laatst dit middel gebruikte, weer voor blaasontsteking. De volgende dag waren alle klachten weg. Met nog twee dagen te gaan kreeg ik last van misselijkheid, maagpijn, diarree en een constant hongergevoel terwijl ik gewoon goed a[lees meer...]t. Twee dagen nadat ik de kuur had afgemaakt kreeg ik ondraaglijke jeuk over mijn hele lichaam, compleet met kleine bultjes hier en daar. Heb er niet van kunnen slapen en heb de dag erop allergiepilletjes gekregen waarmee de jeuk gelukkig wegging. Ik zat onder de rode vlekken en krassen van het krabben. Het middel werkt goed tegen de blaasontsteking, maar ik hoef dit niet weer.

20-11-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Veel bijwerkingen gehad na inname. Vooral de eerste anderhalf uur. Misselijk opgeblazen buik hoofdpijn Niet prettig

21-10-2020 | Man | 20
nitrofurantoine (100mg)
Ik heb een vervelende ervaring van dit medicijn. Ik voel me namelijk echt ziek door dit medicijn ik heb erge hoofdpijn misselijk buik klachten krampen duizelig het is niet te doen. Ik neem dit medicijn niet meer.

14-09-2020 | Vrouw | 60

25-08-2020 | Vrouw | 19

28-07-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
De eerste drie dagen geen problemen gehad met bijwerkingen op wat misselijkheid na vooral ‘s morgens. Maar op dag vier kreeg ik ineens vrij heftige diarree en krampen, daarna kon ik drie dagen niet naar de wc met vreselijke krampen. Ik was vrij huiverig om dit medicijn te gebruiken door alles wat ik hier gelezen had, en al met al viel het mee maar ik heb me wel echt vijf [lees meer...]dagen beroerd gevoeld.

28-02-2020 | Vrouw | 68
Blaasontsteking
2 Jaar geleden heeft Furabid (onder andere naam) wél afdoende geholpen, maar ms nu andere bacterie. Toentertijd geen bijwerkingen dus ik denk dat het een goed medicijn is voor blaasontstekingen alleen en niet zoals andere antibiotica 's doorwerking voor meerdere klachten. Dus beter voor evtl resistenties. Uit ervaring: andere antibiotoca's meestal 7-daagse kuren, 3x per [lees meer...]dag een tablet. Kuur Furadbid 5 dgn 2x per dag capsule en makkelijker te slikken was al een vooruitgang, maar ja als het mij dit keer niet heeft geholpen van probleem af te komen.

16-10-2019 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Medicijn werkt goed tegen de blaasontsteking, na 1 dag bijna geen pijnklachten meer. Alleen wel bijwerkingen zoals misselijk zijn, koude rillingen, vermoeidheid en een grieperig gevoel. Bij m'n vorige blaasontsteking kreeg ik dezelfde kuur maar dan 4 capsules op een dag maar had ik nergens last van. Nu moet ik er twee op een dag nemen en voel ik me wel ziek er van. :(

18-08-2019 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Zit nu op dag 3 van de 5 daagse kuur, moet zeggen dat ik het geen fijn middel vind. Normaal gesproken heb ik alleen wat maag-darm klachten bij het gebruik van antibiotica maar dit heeft andere meer vervelende bijwerkingen. Gister even gedacht om met de kuur te stoppen, toch door gezet ivm resistentie en ik voel mij gewoon niet optimaal en echt uitleggen is moeilijk. Niet l[lees meer...]ekker, belabberd en griepgevoel. Net wat bloedverlies tijdens een toiletbezoek. Geen idee wat dit is en of het erbij hoort maar ik zal het in de gaten houden. Ik raad mensen wel aan om niet alleen naar de negatieve ervaringen te kijken. Het is logisch dat alleen mensen met negatieve ervaringen een reactie schrijven aangezien mensen met positieve ervaringen er niet te veel over nadenken. Het is geen fijn middel maar het helpt en is te overbruggen. Zal in het vervolg wel vragen om een ander middel.

04-06-2019 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Maandagnacht/ochtend wakker geworden met gigantische buikpijn en pijn bij plassen. Dokter heeft onderzoek gedaan en bleek blaasontsteking. Halvewege de ochtend gestart met Furabid 100mg Nitrofurantoine 2 x pd. Na de eerste pil werden de klachten van pijn al minder. dat was erg fijn. de 2e pil in avond ingenomen. de volgende ochtend bij ontwaken veel bulten overal. vocht bu[lees meer...]lten die enorm jeuken. toch maar weer de pil ingenomen en de huisarts gebeld om dit te melden. wellicht een andere kuur vanmiddag ophalen. want de bijwerkingen zijn behoorlijk. heb veel antibiotica geslikt maar deze voel je echt in lichaam en geest/gemoedstoestand. Galbulten, netelroos, hoofdpijn, vocht in enkels en voeten. minder concentratie. gevoel van niet lekker voelen. lage bloeddruk . druk op je hersens.

10-05-2019 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Antibioticum hielp wel maar na enkele weken weer opnieuw blaasontsteking

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum