Ervaringen met Furabid

Blaasontsteking (536 meningen)
Urineweginfectie (75 meningen)

19-03-2022 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Voor het eerst blaasontsteking gekregen. De huisarts moest het op kweek zetten, voor ik de diagnose kreeg. Dit terwijl ik echt serieuze klachten had en pijn! Maar deze antibiotica bleek een verademing! Binnen 2 dagen merkte ik verbetering. 2 weken voor de blaasontsteking heb ik corona gehad en daar was ik nog moe van. Tijdens de kuur merkte ik ook wel dat ik moe was, maar [lees meer...]of dit van de kuur is of corona weet ik niet.

28-02-2022 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Furabid 2x per dag gedurende 5 dagen voorgeschreven gekregen. Na dag 1 ( na 2e pil) heel erg ziek geworden, koorts, rillingen, overal pijn , heel erg beroerd voelde ik me, meteen gestopt met dit medicijn!!! Niet geschikt voor mij, nooit meer!

24-02-2022 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Na de negatieve reacties , geschrokken. Maar hielp mij fantastisch ,na de 1ste tablet ,klachten over. Elk kwartier moest ik plassen de hele dag , vaak te laat bij de wc.

08-02-2022 | Vrouw | 57
Na 0.45 min ernstige huidirritatie en hartkloppingen Medicatie gestopt

07-02-2022 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Bij blaasonsteking Furabid voorgeschreven gekregen voor 5 dagen. Ingenomen om 8u en 20u, eerst wat eten en daarna met een vol glas melk de tablet ingenomen. Na de eerste dag was de pijn en bloed al verdwenen. Alleen klachten gehad van moeheid en de darmen waren een beetje van streek (meer vezels gegeten toen was het ok) en ik heb wel 2 liter gedronken per dag tijdens de k[lees meer...]uur.

05-02-2022 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Wat een vreselijk medicijn! Ik had het al eens eerder gebruikt, toen wel zonder bijwerkingen (behalve hoofdpijn) maar zonder resultaat waardoor ik na furabid nog een andere antibiotica moest gebruiken. Dit keer was ik al sceptisch of het überhaupt zou werken toen ik deze kuur weer kreeg. Nadat ik 1 capsule had genomen kreeg ik na een paar uur al meteen meer buik en rugpijn[lees meer...]. Eerst dacht ik dat dit door de blaasontsteking kwam. Toen ik na inmiddels 4 capsules me zo slecht voelde ben ik eens gaan zoeken naar reviews van furabid. Dit was een eye opener. Ik ben direct met de kuur gestopt en nu bijna 24 uur na de laatste tablet voel ik me steeds beter. Mijn blaasontsteking zal niet over zijn denk ik maar ik kijk het aan met extra cranberry capsules en vit C en anders vraag ik om een andere kuur. Voor mij nooit geen furabid meer

01-02-2022 | Vrouw | 28
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
ik lag heel de dag vermoeid met hoofdpijn op de bank. Ook moest ik een andere kuur omdat mijn blaasontsteking nog aanwezig is.

29-01-2022 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Na een paar weken last te hebben van een blaasontsteking naar huisarts en furabid voorgeschreven gekregen, ik kan sowieso de antibiotica amoxicilline niet verdragen. In de ochtend 1 capsule ingenomen en daarna raar in het hoofd, binnen een paar uur aan het bibberen en trillen van de kou, gelijk naar bed gegaan en de dag er na doodziek. Hoge koorts, misselijk, zwak, gevoel [lees meer...]van flauwvallen, spierpijnen, moeilijkheden met ademhalen, en doodmoe. Kan na 3 dagen nog alleen maar in bed blijven liggen en af en toe uit bed. En gelijk na een tablet moeten stoppen nooit meer dit medicijn. Ik begrijp niet dat zo’n medicijn verkocht mag worden.

19-01-2022 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
2 weken na einde kuur echt overal jeuk op mijn lijf. Huid is super onrustig. Even krabben en het is rood met bultjes en bloed uitstortingen. Nu al een dikke week onderweg en nog niet weg. Gelukkig helpt antihistamine wel maar dat geeft weer vreselijke vermoeidheid als bijwerking. Blijkt nu dat de jeuk aanval die ik 2 jaar terug had, ook kwam 2 weken na gebruik van dit medi[lees meer...]cijn. Toen was het binnen een week weg en nu al 8 dagen met intense jeuk. Never nooit meer.

13-01-2022 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
3 dagen geslikt maar de blaasontsteking ging niet weg. Daarnaast voelde het alsof mijn armen en benen in brand stonden regelmatig en handen en voeten voelden vanbinnen gevoelloos of alsof er ijs op lag. Gestopt in overleg met de HA.

11-01-2022 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Nou na tweede pil in de ochtend ineens kippenvel koud 4 denkens, koorts, bloedheet mega benauwd en daardoor paniek en hoesten. Dacht eerst nog door de blaasontsteking. In de avond weer wat rustiger volgende pil en begon weer van voor af aan hel…. Meteen gestopt nieuwe pillen gehad. Nu 2 dagen later nog steeds nare hoest hoop dat het weg gaat pff koorts allemaal wel weg. No[lees meer...]oit meer dit medicijn.

10-01-2022 | Vrouw | 70
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
in 2020 had ik om de paar maanden een blaasontsteking. Iedere keer antibiotica gekregen. als die niet hielp op een andere antibiotica overgegaan. twee keer een kweek laten maken, waarop een desbetreffende antibiotica werd gevonden. Daarna Furabid 50 mg iedere dag een pil genomen. Dat ging half jaar goed. Toen weer blaasontsteking, op kweek gezet en antibiotica gehad. Na k[lees meer...]uur antibiotica weer opnieuw naar onderhoud van Furabid gegaan.

09-01-2022 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Knallende koppijn krijg ik ervan, niet normaal!

08-01-2022 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Na de 1e pil verdwenen de klachten sn. Na de 2e pil goed ziek geworden. Koorts liep op tot 39,5, spierpijnen, koude aanvallen met rillen, hoofdpijn. Erg moe.

08-01-2022 | Vrouw | 65

02-01-2022 | Vrouw | 34
Blaasontsteking

Thyrax Duotab (875) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (617) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (594) - Antibiotica - penicillines breedspectrum