nitrofurantoine

Xcyst (1 mening)

02-08-2018 | Vrouw | 26
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Een dag voordat ik naar het buitenland op vakantie zou gaan kreeg ik een 5 daagse kuur voorgeschreven voor blaasontsteking. Na alle horrorverhalen op internet was ik bang dat ik op vakantie doodziek zou worden van de bijwerkingen. Maar gelukkig niet! Ik voelde na een dag al verbetering en heb geen enkele bijwerking gehad. Het innemen ging soepel met yoghurt of wat ander[lees meer...] eten. Het gaat er vooral om dat je het niet op een lege maag inneemt. Geen beperkingen met bv het drinken van alcohol. Ik ben erg positief!

14-07-2018 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Positieve ervaring. Nergens last van na het innemen. Vond het wel vreemd om met melk in te nemen. Maar dat ging prima: geen misselijk; geen diarree etc. Blaasontsteking niet meer te voelen na een dag! Helemaal fijn!

10-07-2018 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Ik vind het belangrijk dat ik mijn mening deel over deze antibiotica, omdat mensen bijna alleen maar hun ervaring delen wanneer deze negatief is. Ikzelf heb vantevoren de ervaringen over Furabid opgezocht en dat was niet heel handig, want ik las bijna alleen maar negatieve ervaringen hierover en de meest nare bijwerkingen. Ik heb helemaal geen last van bijwerkingen gehad e[lees meer...]n na 2 dagen waren de klachten volledig verdwenen. Ik ben dus erg tevreden over Furabid!

08-07-2018 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Ik ben nog zieker dan voordat ik dit gebruikte. Kan al dagen amper op mijn benen staan, heb continue hoofdpijn en 2 x flauw gevallen waardoor ik nu een stuk van 2 van mijn voortanden mis. Wat een vergif deze smerigheid

03-07-2018 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
ook een keer een positief verhaal... Eerste 1,5 dag misselijk en klein beetje draaierig en daarna helemaal nergens meer last van. Prima antibiotica. Geen last meer.

03-07-2018 | Vrouw | 48
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Mn haar begon meteen uit te vallen en nu na 3 maanden heb ik nog een een armoedig bos stro op Mn hoofd! Wat een smerige chemische bende is dit medicijn zeg! Nooit meer!

28-06-2018 | Vrouw | 42
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Kuur van 1 week, 2xper dag Furabid Na 1 week urine schoon. Diezelfde avond naar huisartsenpost vanwege benauwdheid en ernstige vermoeidheid. Hele dag al duizelig geweest en om 20u naar bed gegaan...niet kunnen slapen van benauwdheid. Volgens de arts klonk alles normaal( hart en longen) en dus weer terug naar huis. De volgende morgen rode uitslag op benen en voeten. En no[lees meer...]g steeds benauwd. Terug naar eigen huisarts en na advies van hem hooikoortstabletjes nemen...een allergische reactie op iets...het kon wel eens van de antibiotica zijn..Nou dat weet ik wel zeker. Uitslag na 3 dagen weg...nog wel af en toe benauwd. Wat een troep. Voor mij nooit meer!!

28-06-2018 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Deze kuur al 4x gehad vanwege een terugkerende blaasontsteking, telkens zonder bijwerkingen. Alleen een beetje raar gevoel in de maag, maar niet met overgeven/diarree... maar dat vind ik niet meer dan normaal. Werking vlug en geen bijwerkingen achteraf. Nu heb ik Ciprofloxacine gekregen. Hopelijk ook zo effectief en nagenoeg vrij van bijwerkingen.

24-06-2018 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
ik kreeg na diagnose blaasontsteking ,wat ik overigens al zelf wist en al eerder met antibiotica heb meegemaakt via de huisartsenpost het medicijn Furabid. Tijdens de kuur van 5 dagen wel last van winderigheid en buikpijn gehad elke dag ,en iedere morgen meteen naar het toilet. Na de kuur werd ik savonds niet lekker, kreeg koude rillingen en een vervelend hoge druk in m[lees meer...]ijn hoofd.snachts niet of nauwelijks kunnen slapen, mijn dochter van 16 heeft me warm moeten houden, tot tegen de morgen.heel de nacht ontzettende pijn gehad in mijn gehele lijf,benen,voeten en handen.daarna kreeg ik het zo ontzettend warm in mijn gezicht ,dat ook nog eens vuurrod werd,en had ik een hoge koorts en een nog hogere druk in mij hoofd en nekpijn, gevolgd door hoofdpijn.ik voelde savonds dat ik wat uitslag van bulten op men benen had. Vervolgens huisarts gebeld en nieuwe urine afgegeven waaruit geconstateerd werd dat deze helemaal schoon was. dus blaasontsteking was over! en het kon niet zijn dat de huiduitslag met de verder eerder gernoemde klachten van het medicijn was. Dat was al uit mijn lichaam zei de huisarts. We zijn nu 4 dagen verder na de kuur. ik sta over mijn hele lijf onder de bulten , niet normaal,, nog veel pijn in mijn hoofd en nek waarvoor ik medijnen iboprufen inneem. Ik voel me nog niet echt lekker, heb geen puf , weinig eetlust.. nou waar komt dit toch zomaar vandaan! Nooit eerder klachten als deze gehad ! wie weet raad......

18-06-2018 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Door de vele ernstige bijwerkingen kan ik alleen het vermoeden behouden dat dit middel in een een of ander enge kerncentrale geproduceerd is. Echt voor mijn nooit weer....wat een rommel!.

18-06-2018 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
Ik kreeg alijd amoxycicline maar deze x kreeg ik FURABID. Huiverig geworden door ake bijwerkingen die hier neer gezet werden maar toch gaan gebruiken. Bij dag 4 werden de klachten wel minder maar merkte ik tijdens het tandenpoetsen irritatie. Mijn tandvlees is wat ruw en onder mijn tong is het erg gevoelig en een beetje kapot. Geen extreme zwellingen ofzo alleen wat [lees meer...]geïrriteerd.

04-06-2018 | Vrouw | 72
Lijkt op 'n zware griep.

23-05-2018 | Vrouw | 41
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Ik kreeg vanwege een blaasontsteking furabid. Tijdens de week slikken geen enkele bijwerking ervaren en de ontsteking was snel verholpen. Een week later met spoed met de ambulance naar het ziekenhuis vanwege acute longproblemen en algehele malaise. Doordat in beide longen ontstekingen en vergrote klieren gevonden werden moest ik in het ziekenhuis blijven. Er werd ondanks [lees meer...]melden gebruik antibiotica niet gelijk een link gelegd door de artsen. Na een jaar van onderzoeken en gelukkig wel gedeeltelijk herstel is de uiteindelijke diagnose gesteld. Longfibrose ten gevolge van n itrofurantoine / furabid met permanente restschade in de zuurstofverwerking. Het gaat inmiddels weer redelijk me me, maar zal nooit mee de oude worden. Wel is vastgesteld dat ik ook voor de meeste andere antibiotica allergisch ben, dus kan me voorstellen wanneer je deze gevoeligheid niet hebt furabid voor een blaasontsteking een effectief middel is.

03-05-2018 | Vrouw | 15
Blaasontsteking
Dinsdag potje urine gebracht, kreeg te horen dat ik blaasontsteking heb. Antibiotica meegekregen en die dinsdagavond de eerste capsule ingenomen. Werkte gelijk, woensdagochtend bijna alle klachten verdwenen en toen ook nog bijna geen, wel heel slaperig. Nu, donderdagochtend werd ik extreem misselijk wakker, heb moeten braken, last van mijn buik en al een aantal keer naar d[lees meer...]e wc geweest. Hoop dat dit nog afneemt, moet tot zondagochtend volhouden.

29-04-2018 | Vrouw | 58
Urineweginfectie
Ik ga zelden of nooit naar een huisarts. Maar 30 keer per dag naar het toilet leek mij niet echt "gezond". Dus urine afgegeven en daar kwam uit dat ik een urineweginfectie had. Medicijn kon ik direct ophalen bij de apotheek. Als totale leek op medicijnen gebied heb ik die pilletjes dus ook gewoon geslikt, niet wetende dat er zoooo veel mensen zijn die zoveel bijwerkingen h[lees meer...]ebben ervaren met deze rotzooi! Op Koningsdag naar de Huisartsenpost vh ziekenhuis, huisartsen waren vrij (?) Probeert zo'n assistente mij nog voor gek te verklaren ook, want als je al gestopt bent met de kuur hoe kan het dan dat ik nu pas onder de uitslag zit? Het moet toch niet veel gekker worden he? Totaal geen kennis vh betreffende medicijn dus! Antiallergie pilletjes gekregen tegen de jeuk via de Huisartsenpost! Werking?? Nul komma Nul. Maar.....morgen is het maandag en dan is de huisarts er weer, en dan ben ik heel benieuwd met welk mooi verhaal men gaat komen! Ik zit dus al minstens 1 week thuis, kan niet werken. Ik zou niet weten hoe ik 5 minuten in een lange broek uit zou moeten houden met deze jeuk! 1 week niet werken kost mij heel veel geld, afgezien van alle lichamelijke ongemakken en dat allemaal door een "goedkoop medicijn"? Ik ga er dus ook alles aan doen om dit louzy medicijn uit mijn huisarts zijn apotheek te schrappen! Ik mag dan wel "oud" zijn, maar nog lang niet gek! Wordt vervolgd.......

26-04-2018 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
zeer slechte ervaringen, soort van zware griep

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum