nitrofurantoine

Fosfomycine (5 meningen)
Xcyst (1 mening)

22-08-2018 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Dit middel gekregen voor mijn blaasontsteking. Hiervoor heeft het goed geholpen na 24 uur werden mijn klachten een stuk minder en na 3 dagen geen klachten meer. Alleen na inname laatste capsule jeuk gekregen en uitslag over mijn gehele lichaam . Na contact met huisartsen post reactine gehaald en hiermee onderdruk ik de jeuk. Ik ga dit middel dus nooit meer gebruiken.

31-10-2020 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Na 1e pil hoofdpijn en dit werd na gebruik steeds erger. Werd er vanmorgen zelfs wakker van. Zere druk op oren, misselijk, hoesten en zere longen. Nu 5 tabletten op en ga de huisartsenpost bellen voor iets anders. Ik heb ook het idee dat ik dikkere lippen en keel krijg(allergische reactie). Wordt hier heel onzeker van in deze Coronatijd.

11-10-2020 | Man | 48
Urineweginfectie
Over het algemeen tevreden. Probleem was dat ik ook prostaatproblemen had waar deze antibiotica niet goed tegen werkt. Daarm nog een aanvullende kuur gehad hiertegen. Vervelendste bijwerkingen waren de darmkrampen i.c.m. het vaker moeten poepen.

26-04-2020 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Furabid helpt al enkele uurtjes na de inname van de eerste capsule, ik ben dan meteen van mijn vervelende klachten af, geen urine-aandrang meer, geen buikpijn meer. Heb al sinds mijn 15 e levensjaar last van steeds terugkerende blaasontsteking, bij uroloog hiervoor onderzocht, uitslag: honeymoon-cystitis, dus blijf hier last van houden.. Gaat vaak een paar maanden goed en [lees meer...]dan is het weer raak na een keer seks te hebben gehad, heel erg vervelend...

23-01-2020 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
eerste keer blaasontsteking en deze antibiotica gekregen. Ik gebruik geen medicijnen veder en heb nog nooit last gehad van een antibioticum. Maar deze viel niet zo goed. Na 2 dagen huisarts om iets anders gevraagd omdat ik koortsig werd en pijn in flanken ging krijgen (leek dus verder optrekkende blaasontsteking te worden ipv afnemende klachten). Nu aan de ciprofloxaci[lees meer...]ne en dat werkt prima. Bijna over. Blij mens.

09-12-2018 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Ik ben een fit en vitaal persoon, had alleen wat last met plassen. ik heb 's ochtends en 's avonds Furabid genomen. 's Nachts heel onrustig geslapen. 's Ochtends voelde ik me heel beroerd. Kon bijna niet op mijn been staan. Ik had koorts, hoofdpijn, spierpijn, hartkloppingen, was moe, misselijk, kortademig, kon mijn ogen niet openhouden, niet eten. Huisarts is bij me gewee[lees meer...]st. Deze gaf aan dat ik toch door moest gaan met antibiotica. Dat heb ik gedaan. De derde dag was ik nog geen verbetering. ik was in die 2 dagen 2,5 kilo afgevallen. Er kwam een andere huisarts. Deze gaf aan dat ik beter kon stoppen en de kuur niet af te maken. De dag daarna (vierde dag) voelde ik me gelukkig langzaam weer beter. Voor mij nooit meer deze antibiotica, de bijwerkingen zijn 100x erger dan de kwaal.

13-11-2019 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Verschrikkelijk ziek en minimale werking. Nooit weer!

28-03-2019 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Ik heb zeer heftige bijwerkingen van dit medicijn ervaren en ben er dan ook acuut meegestopt. Ik had het gevoel in shock te raken

11-02-2019 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
5 dagen echt behoorlijk ziek geweest van dit middel. Niet een beetje last van de bijwerken maar echt 4 dagen in bed gelegen mwt koorts, rillingen, zweten alsof ik een zware griep had. Spierpijn was de vijfde dag niet te harden. Kon mijn huid niet meer aanraken zo pijnlijk. Niet slapen, niet liggen van de pijn. Nooit meer dit middel voor mij!!

09-11-2018 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Het is al een aantal jaartjes geleden maar staat op mn netvlies. Onderhoudskuur gekregen van dit middel. Na inname, ongeveer 3 kwartier later, vreselijke jeuk over echt het hele lichaam....moeten springen omdat ik niet wist waar ik het moest zoeken. Mm man heeft me onder de douche geholpen....daar zakte ik in elkaar en kreeg het heel benauwd. Daarna gelijk overgegeven. Aan[lees meer...]gekleed en naar het zh gegaan. Paar injecties gekregen en medicatie meegekregen. Volgende dag weer teruggegaan omdat het leek alsof het weer op kwam. Weer een spuit gekregen. Nu is er in mijn EPD een alert aangemaakt dat dit medicijn voor mij levens gevaarlijk is.

26-02-2020 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Tijdens mijn vakantie, ik was alleen, ben ik ongelofelijk ziek geworden.Ik werd heel erg angstig en ik had vreselijke jeuk over mijn gehele lichaam.ik kreeg koorts en durfde amper naar buiten. Mijn haar viel uit en is een jaar na dato nog niet terug. Niet helemaal. Ik heb nooit de link helemaal gelegd maar nu ik dit ook van andere patienten lees weet ik dat ik allergisch b[lees meer...]en voor dit middel. Ik heb twee kuren achter elkaar gehad destijds, na de eerste kwam het snel weerterug. Mijn advies is neem dit middel gewoon niet.erzijn zat alternatieven.

22-09-2019 | Vrouw | 51
Urineweginfectie
Ik heb 2 pillen geslikt, maar kreeg rillingen en gevoel dat ik moest gaan braken . Ben in bed gaan liggen en heb alleen maar geslapen durfde niet meer te eten of nog een pil te nemen. Dacht liever blaasontsteking dan me zo ziek te voelen. Ik had ook soort migraineaanval . Dus geen goede ervaring , na 2 dagen weer een beetje beter .

16-10-2018 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Ik heb al eerder een review geschreven toen ik op de helft van mijn 7 daagse kuur zat. Nou, de tweede helft voelde ik me alleen nog maar zieker worden. Bovenop de griepverschijnselen kreeg ik door minder weerstand ook nog een ferme keelontsteking. De jeuk over mijn hele lichaam was niet te harden en ik moest me inhouden om mijn huid niet open te krabben. Ook mijn vingerto[lees meer...]ppen, tenen en oren jeukten enorm. Over mijn lichaam vormden zich blaasjes die brandden. Het koortsige gevoel dat ik had wisselde zich af van koude rillingen en klappertanden in bed tot het bloedheet hebben. Twee dagen nadat ik met de Furabid kuur gestopt was, ben ik alsnog naar de huisarts gegaan omdat de bijwerkingen aan bleven houden. Mijn huisarts heeft me 10 anti-allergie tabletten voorgeschreven. Zodra de klachten over zijn, mag ik ermee stoppen. Maar ze kunnen suf maken waardoor je niet mag autorijden. Weer een probleem voor mijn werkzaamheden. Al met al: het was een hele zware week voor me. Mijn partner heeft echt voor me moeten zorgen omdat ik tot weinig meer in staat was. Ook mijn werk leed eronder. Goed presteren kon ik onder deze omstandigheden niet. Ik wil dit medicijn nooit meer slikken. Mijn huisarts en apotheker hebben een aantekening in mijn dossier gemaakt dat ik allergisch ben voor Furabid. In het verleden kreeg ik andere medicijnen door mijn huisarts voorgeschreven waarmee mijn blaasontsteking al na een of twee dagen verholpen was. Dit keer wendde ik me tot de huisartsenpost omdat het weekend was. Ik weet niet of dit verschil heeft gemaakt. Ik heb geen idee of de medewerkers van de huisartsenpost mijn volledige dossier kunnen inzien. Dan hadden ze misschien kunnen constateren dat ik bij een blaasontsteking gedij bij (een) andere(e) medicijn(en). Maar dan nog is het maar de vraag of ze dan niet voor Furabid gekozen zouden hebben. Boven onze hoofden speelt zich namelijk een heel andere kwestie af: de strijd om goedkope medicijnen, de lobby binnen de farmaceutische industrie en de uitdaging om patiënten zoveel mogelijk te genezen met de meest betaalbare medicijnen. En zoals dat altijd gaat wanneer geld in het spel komt: dan sneuvelt meestal ook de kwaliteit. Maar eerlijkheidshalve moet ik hier wel bij vermelden dat op deze website vnl negatieve reviews te lezen zijn. Wie weet hebben miljoenen mensen wel helemaal geen nare bijwerkingen bij het gebruik van Furabid en zijn wij, de klagers, in de minderheid.

10-10-2018 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Ik ben pas op de helft van mijn kuur en voel me erg beroerd. Alsof ik zware griep heb. Dikke ogen, koortsig gevoel warme en koude rillingen, spierpijn, diarree en weinig energie. Ik ben niet blij met het medicijn. Of het effect heeft op het genezen van de blaasontsteking? De pijn bij het plassen is gelukkig weg en de voortdurende aandrang plus nauwelijks urineverlies bij h[lees meer...]et plassen is ook weg. Dat is fijn. Maar in tegenstelling tot eerdere andere medicijnen waarvan ik de naam niet meer weet, blijft mijn onderstreek op een op andere manier gevoelig. Met hier bovenop dus ook nog alle bijwerkingen van het medicijn. Al met al een zware week naar de genezing. Doorzetten maar.

27-11-2020 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Het werkt wel maar volgende keer liever wat anders. Ik voel me draaierig en heb keelklachten die bij mij altijd op mijn stembanden slaan. Heb nu al twee dagen geen geluid meer. Mijn darmen zijn van slag en heb de hele dag hoofdpijn. Nog 1 capsule dan ben ik er klaar mee.

18-12-2019 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Zoveel bijwerkingen misselijk overal jeuk, duizeligheid. dikke oren en hele dikke opgezwollen ogen er zijn genoeg andere soorten antibiotica deze is mij heel slecht bevallen voelde me eerder beroerder dan beter.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (512) - Antibiotica - penicillines breedspectrum