nitrofurantoine

Xcyst (1 mening)

16-10-2018 | Vrouw | 28
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Werkt prima voor een blaasontsteking, werd alleen tijdens me werk ineens erg moe..kon mijn ogen niet open houden! Ook een zwaar gevoel in mijn hoofd. En daarnaast erg veel last van vaginale jeuk gekregen. Gelukkig heb ik van de HA daar zalf voor gekregen, was echt niet te doen! Mocht ik ooit weer een blaasontsteking krijgen neem ik deze antibiotica echt niet meer!

16-10-2018 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Ik heb al eerder een review geschreven toen ik op de helft van mijn 7 daagse kuur zat. Nou, de tweede helft voelde ik me alleen nog maar zieker worden. Bovenop de griepverschijnselen kreeg ik door minder weerstand ook nog een ferme keelontsteking. De jeuk over mijn hele lichaam was niet te harden en ik moest me inhouden om mijn huid niet open te krabben. Ook mijn vingerto[lees meer...]ppen, tenen en oren jeukten enorm. Over mijn lichaam vormden zich blaasjes die brandden. Het koortsige gevoel dat ik had wisselde zich af van koude rillingen en klappertanden in bed tot het bloedheet hebben. Twee dagen nadat ik met de Furabid kuur gestopt was, ben ik alsnog naar de huisarts gegaan omdat de bijwerkingen aan bleven houden. Mijn huisarts heeft me 10 anti-allergie tabletten voorgeschreven. Zodra de klachten over zijn, mag ik ermee stoppen. Maar ze kunnen suf maken waardoor je niet mag autorijden. Weer een probleem voor mijn werkzaamheden. Al met al: het was een hele zware week voor me. Mijn partner heeft echt voor me moeten zorgen omdat ik tot weinig meer in staat was. Ook mijn werk leed eronder. Goed presteren kon ik onder deze omstandigheden niet. Ik wil dit medicijn nooit meer slikken. Mijn huisarts en apotheker hebben een aantekening in mijn dossier gemaakt dat ik allergisch ben voor Furabid. In het verleden kreeg ik andere medicijnen door mijn huisarts voorgeschreven waarmee mijn blaasontsteking al na een of twee dagen verholpen was. Dit keer wendde ik me tot de huisartsenpost omdat het weekend was. Ik weet niet of dit verschil heeft gemaakt. Ik heb geen idee of de medewerkers van de huisartsenpost mijn volledige dossier kunnen inzien. Dan hadden ze misschien kunnen constateren dat ik bij een blaasontsteking gedij bij (een) andere(e) medicijn(en). Maar dan nog is het maar de vraag of ze dan niet voor Furabid gekozen zouden hebben. Boven onze hoofden speelt zich namelijk een heel andere kwestie af: de strijd om goedkope medicijnen, de lobby binnen de farmaceutische industrie en de uitdaging om patiënten zoveel mogelijk te genezen met de meest betaalbare medicijnen. En zoals dat altijd gaat wanneer geld in het spel komt: dan sneuvelt meestal ook de kwaliteit. Maar eerlijkheidshalve moet ik hier wel bij vermelden dat op deze website vnl negatieve reviews te lezen zijn. Wie weet hebben miljoenen mensen wel helemaal geen nare bijwerkingen bij het gebruik van Furabid en zijn wij, de klagers, in de minderheid.

13-10-2018 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Furabid gekregen en vaak hielp het meteen bij mij want vaak blaasontsteking gehad. Nooit last gehad van bijwerkingen alleen moeheid. Dit keer helpt het medicijn me helaas niet. Blaasontsteking na 5 dagen antibiotica niet over dus nu 7 dagen opnieuw een kuur.

12-10-2018 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
I.v.m. een blaasontsteking dit recept gekregen. De drang om naar het toilet te gaan en de pijn tijdens het plassen waren na een dag al aanzienlijk minder. Echter vanaf het moment dat ik het medicijn innam had ik last van constante misselijkheid.

10-10-2018 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Ik ben pas op de helft van mijn kuur en voel me erg beroerd. Alsof ik zware griep heb. Dikke ogen, koortsig gevoel warme en koude rillingen, spierpijn, diarree en weinig energie. Ik ben niet blij met het medicijn. Of het effect heeft op het genezen van de blaasontsteking? De pijn bij het plassen is gelukkig weg en de voortdurende aandrang plus nauwelijks urineverlies bij h[lees meer...]et plassen is ook weg. Dat is fijn. Maar in tegenstelling tot eerdere andere medicijnen waarvan ik de naam niet meer weet, blijft mijn onderstreek op een op andere manier gevoelig. Met hier bovenop dus ook nog alle bijwerkingen van het medicijn. Al met al een zware week naar de genezing. Doorzetten maar.

28-09-2018 | Vrouw | 76

27-09-2018 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Was binnen de kortste keren van mijn blaasontsteking af.

26-09-2018 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Nitrofurantoine gekregen ivm blaasontsteking. Kuur van 5 dagen 2x per dag 1 capsule. Enige bijwerking die ik had was extreme vermoeidheid. Merktte al tijdens de kuur dat het niet aansloeg. Daarna nog een andere kuur gehad die ook niet werktte, nu maar wachten op de volgende..

25-09-2018 | Vrouw | 20
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Helpt goed tegen de blaasontsteking. Vervelende bijwerkingen. Vooral 's avonds 2 uur na het innemen misselijkheidsklachten met braken als gevolg. Overdag voelde ik mij goed, maar 's avonds beroerd.

23-09-2018 | Vrouw | 70
Blaasontsteking
moest van de dokter anti biotica ik doe het nooit meer voel me zo beroerd nu na stoppen vreselijk hoofdpijn en ik voel me zo verdrietig kan alleen.masr huilen en misselijk vraag me af wat ik mezelf heb aan gedaan met die troep.ik had alleen last van raar ruikende urine geen pijn of zo begin.maar nooit hier aan want ik voel me nu echt naar

16-09-2018 | Vrouw | 66
Blaasontsteking
Tijdens kuur vaak misselijk,koude rillingen,vermoeid. Binnen 2 dagen na einde kuur uitslag op armen,wat zich razendsnel uitbreidde naar romp ,benen,buik en billen. Van rode vlekjes naar grote rode plekken. Tevens dikke voeten en knieën. Nu,na 3 dagen nog steeds last van,morgen HA bellen. Voor mij nooit meer dit medicijn.

14-09-2018 | Vrouw | 18
Blaasontsteking
Ik ben gisteren begonnen met deze pil, heb hem nu pas twee keer ingenomen maar merk al meteen wat van de bijwerkingen. Ik stond op met hele zeurende darmen en heb de hele dag door een honger gevoel het maakt niet uit wat ik eet. Ondanks dat ik deze pil dus pas twee keer heb ingenomen krijg ik er een heel naar gevoel van en hoop ik dat het niet erger word en dat de blaasont[lees meer...]steking afneemt.

13-09-2018 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
dit is de 2e keer dat ik dit inneem, en ik beseft nu geljik dat dit de gewone bijwerkingen zijn, erger dan het ontsteking zelf. voel alsof ik een zwaar griep te pakken hebt, en nu ik terugkijk was dit de vorige keer ook blijkbaar de reden dat ik toen ook zo ziek was. Ik ga dit nooit meer innemen.

22-08-2018 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Dit middel gekregen voor mijn blaasontsteking. Hiervoor heeft het goed geholpen na 24 uur werden mijn klachten een stuk minder en na 3 dagen geen klachten meer. Alleen na inname laatste capsule jeuk gekregen en uitslag over mijn gehele lichaam . Na contact met huisartsen post reactine gehaald en hiermee onderdruk ik de jeuk. Ik ga dit middel dus nooit meer gebruiken.

22-08-2018 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik had last can pijn in mij onder buik en met plassen, ben naar de arts gegaan en ze zagen bloed in mij urine moest door voor kweek zelf gebracht heb nog een week gelopen met klachten , miest weer opnieuw urine inleveren er was wat fout gegaan weerbloed en sporen van een bacterie ik kreeg furabid de eerste en dag ging nog welmaar derdedag kreeg ik last van hoofdpijn duizel[lees meer...]ig en misselijkheidhet werd steeds erger de kachten van de onsteking namen wel iets af nu ben ik klaar en lijk het weer terug tekomen de pijn en bloed in mij urine,

18-08-2018 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Ik nam het tablet in om 16u in de middag toen ik het net gehaald had bij de apotheek. Binnen 15 minuten voelde ik mij zeer slecht. Misselijk en warm. Gauw een boterham gemaakt en terwijl ik een hap nam, leek het te steken in mijn mond. Ik kreeg hem niet door mijn keel. 5 minuten daarna begon ik ontzettend te braken en mijn gezicht en keel zwollen op. Huisarts werd gebeld d[lees meer...]oor mijn moeder, die is gekomen doch kon mijn bloeddruk niet meer meten. Deze belde 112 en raakte buiten bewustzijn. In het zkh opgenomen en bleek een heftige allergische reactie te hebben (middel nog nooit eerder gebruikt). Hele akelige ervaring.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum