Ervaringen met Ethinylestradiol / Levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levono...

Bij  AngstX

Microgynon '30' (228 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (81 meningen)
Marvelon (52 meningen)

11-07-2013 | Vrouw | 42
Angst
Ik heb jarenlang de pil niet gebruikt, maar door opkomende overgangsverschijnselen toch weer begonnen. Ik heb vaak een enorm 'brandend' hoofd, maar erger zijn mijn sterk wisselende emoties. Nu ben ik een emotioneel persoon, dus ik ben er enigszins aan gewend, maar het overheerst mij nu; Paniekaanvallen, erg neerslachtig en veel stressmomenten. Heel erg beangstigend. In ov[lees meer...]erleg met de huisarts besloten om te stoppen. Ik ga nu over op de EVRA pleister (deze bevat alleen vrouwelijke hormonen en geeft de hormonen geleidelijk af) en hoop op een betere ervaring.

17-09-2012 | Vrouw | 24
Paniekaanvallen
Heb deze pil ongeveer een jaar gebruikt. Kreeg last van zeer broze nagels, terwijl ze daarvoor altijd heel hard waren. Daarnaast kreeg ik last van paniekaanvallen en hyperventilatie. Soms zomaar, soms als ik een beetje ruzie had met iemand meestal met m'n vriend. Ben blij dat ik ermee gestopt ben, problemen waren meteen over.

15-09-2012 | Vrouw | 23
Angst
Ik gebruik deze pil nog 2,5 maand en ik heb flink last van bijwerkingen. Zo heb ik sinds het slikken van deze pil erg last van stemmingswisselingen ( mega upps en downs ), duizeligheid, Super druk in me hoofd ik kan gewoon niet stoppen met denken ( vooral negatief ), angstig, kortademig, spanningsgevoelens ( alles vind ik spannend en eng tegelijk ), last van puistjes, en [lees meer...]soms lichtelijke hoofdpijn. Ik dacht eerst dat het door mijn reis naar Indonesie lag maar toen ik terug kwam merkte ik het pas echt heel erg. Ik had het 4x zo erg als voordat ik ging. Nu ik deze recenssies heb gelezen weet ik zeker dat het door deze pil komt. En gister heb ik van een vriendin gehoord dat zij er ook erg last van had sinds het slikken van deze pil. Het ergste vind ik nog me angstige gedachtes. Ik heb nu 2 /3 x gehad dat ik echt gedachtes had waarvan ik nooit had gedacht dat ik daar aan zou denken. Ik ben erg gelukkig met mijn leven en de mensen om me heen. Maar nu lijkt dat soms niet zo. Alles doe ik met tegenzin en het liefst zit ik alleen maar thuis. Ik ben mezelf niet meer. Ik stop ook onmiddelijk met deze pil. Hopen dat ik dan weer mezelf wordt.

15-09-2012 | Vrouw | 23
Angst
Ik lees nu gelukkig dezelfde verhalen over deze pil als waar ik last van heb. Sinds ik deze pil slik ( nu ong. 2,5 maand ) heb ik heel erg last van spanningsgevoelens. Ik vind alles spannend en tegelijktertijd eng. Heb op eens angst voor veel dingen gekregen. Vind het bijvoorbeeld al spannend als we een drukke kroeg in lopen ( waar ik al jaren kom ). Soms kortademig, du[lees meer...]izelig. 1 kilo aangekomen, depressie, angstig, spanningsgevoelens. Maar het meest vervelende vind ik dat ik angstig ben. Heb al een paar keer gehad dat ik dacht... wat heeft het allemaal nog voor een zin. Ik zie het nut er niet meer van in en zelfs al een paar keer gedachtes waarvan ik nooit wist dat ik die kon krijgen. Heel eng. Terwijl ik gelukkig in mijn leven sta maar zo voelde het helemaal niet meer. Voorheen genoot ik van alle gezelschap om me heen en vooral veel vrienden en gezelligheid. Maar nu voeld het niet meer zo. Ik geniet er niet meer van zoals ik deed en het liefst wil ik naar een uurtje weer naar huis. Ik dacht echt dat het aan mijn reis naar Indonesie lag dat ik gespannen was en het allemaal spannend vond voordat ik ging. Maar eenmaal terug had ik het nog 4x zo erg. Ook een paar keer huilen, soms kan en wil ik wel 3x per dag huilen maar ik hou me in als ik bij vrienden ben. Te veel drukte of als mensen te hard en veel praten stijgt het al naar mijn hoofd. Al bij al. Ik ben ZEER ontevreden over deze pil. Ik ga maandag naar de huisarts. Hopen dat het aan deze pil ligt want als ik het zo lees twijfel ik geen moment meer. Ik dacht dat ik gewoon een enorme jetlag had en dat het lag aan dat ik me reis van indonesie nog moest verwerken van alle prikkels en indrukken die ik daar had gekregen. Maar naar deze recensies twijfel ik niet meer. Ik heb nog een aantal pillen van me oude pil liggen dus daar ga ik vanaf vandaag nog 1 weekje van door slikken.