Ervaringen met Ethinylestradiol / Levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (229 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)
Marvelon (53 meningen)

18-08-2023 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Nooit meer, 6 weken deze pil geslikt, 6 weken lang depressief geweest en 6 weken lang ongesteld geweest. Het hielp wel tegen menstruatiepijn, maar liever 3 dagen doodziek dan elke dag ongesteld.

28-08-2022 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)

20-01-2020 | Vrouw | 17
Menstruatiepijn
Onze dochter van 17jr kreeg deze pil in mei 2019 voorgeschreven om de heftige menstruatie klachten te verminderen. Binnen 2 maanden kende we onze dochter niet meer terug! Langzaam maar zeker ging het bergafwaarts met haar, met haar school, met ons gezin. Depressie, lusteloos, burn-out, dagelijks huilbuien. In 1e instantie dachten we aan puberale klachten, hormoonwisseling[lees meer...]en et.. Dat is op deze leeftijd natuurlijk ook gaande. Maar op advies gingen we deze hormoonhuishouding nog eens versterken door deze troep erin te gooien. Toen ze niet meer naar school kon gaan, haar eindexamen niet meer kon halen, niet met vriendinnen uit kon, niet meer kon sporten, mijn vrouw 4 maanden 'overspannen'' thuis zat, hebben we de huisarts gevraagd of het misschien niet toch aan de pil kon liggen? 'Nee nee nee hoor het is echt psychisch.' Naar de natuurgenezer, fysio, accupunctuur, haptonoom en kinderarts. 'Nee nee nee hoor het is echt psychisch'. Toen ben ik PAS gaan Googelen en kwam alle overeenkomstige verschrikkelijke verhalen tegen op deze site!!!!! DANK DAARVOOR! We zijn direct gestopt met deze troep. Het was begin december 2019. Het is nu 20 januari en we hebben iedere dag onze dochter zien groeien, terug zien komen in haar kracht. Het is een absurde verschrikkelijke tijd geweest. We zien dat we dit af gaan sluiten, onze dochter maar ook wij als ouders hebben het overwonnen. Ik schrijf dit verhaal in de hoop dat andere meiden/ouders hier iets aan hebben.

20-11-2019 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel (0,03/0,15)
Menstruatiepijn
Eerst had ik een deze pil van Wecare daar kreeg ik langzamerhand ook meer last van volgensmij toen kreeg ik die van Focus en Laatste tijd last van paniekaanvallen angst gedachtes moeite met ademen zelfs in huis trillen en angstig voelen ik ben gestopt met deze pil en het is al heel erg verminderd zijn er mensen die hetzelfde hebben met deze pil?

27-12-2018 | Vrouw | 17
Menstruatiepijn
Ik was een half jaar geleden begonnen met deze pil, heb het aantal keren doorgeslikt voor de vakantie. Afgelopen 2 weken kreeg ik opeens veel last van mijn borsten, ik voelde hier niet zoveel van en was ongeveer 3 keer per week dat mijn borsten irriteerde. Afgelopen 4 dagen heb ik echt steken in mijn borsten waardoor ik angstaanvallen krijg en vooral veel stress. De pijn k[lees meer...]omt nu steeds meer terug en vooral aan de zijkant van mijn borst en rondom. Grote kans dat dit te maken heeft met de pil, ik lees dat mensen met dit merk pil veel last hebben van hun borsten. Van geiriteerde borsten begon de pijn toe te nemen tot steken in mijn borst. Deze pil is af te raden

29-07-2017 | Vrouw | 28
Menstruatiepijn
Heb 10 jaar geleden ook een tijdlang microgynon geslikt. Kampte toen ook met depressiviteit, maar kan me niet meer herinneren of dat inderdaad direct met de start van mijn pilgebruik samenhing. Vorig jaar na een stop periode van 2-3 jaar weer met de pil begonnen omdat ik zware menstruatiekrampen kreeg. Daartegen hielp de pil goed. Maar tegelijkertijd begon ik me erg angsti[lees meer...]g, opgejaagd en down te voelen met vaak spanningshoofdpijn. Dacht dat het vooral door werk stress kwam en heb zelfs mijn baan opgezegd. Ik bleef me echter onrustig, opgejaagd en angstig voelen. Toen kwam ineens het inzicht, dat deze gevoelens begonnen vlak nadat ik ook begonnen was microgynon te nemen. Gelijk gestopt en de week erop voelde ik me weer 'normaal'. Wat een impact zo'n klein pilletje op je leven kan hebben!

19-03-2017 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Begonnen met de pil vanwege zeer erge menstruatieklachten (buikkrampen, hoofdpijn/migraine, futloos) en als bescherming tegen zwanger worden. Voor het eerst begonnen afgelopen woensdag en vanaf de aller eerste inname al last van misselijkheid, terwijl ik normaliter zelden misselijk ben. Naast de misselijkheid kreeg ik ook last van hoofdpijn. Gelijk contact opgenomen met de[lees meer...] huisarts en besloten de pil niet op de nuchtere maag in te nemen maar pas in de avond. Dit ook een tijdje volgehouden naar wederom weer hele dagen misselijk. Weer contact opgenomen met de huisarts en besloten te stoppen met deze pil en zsm een afspraak maken voor een ander middel. Geen goede ervaringen mee dus!

01-08-2016 | Vrouw | 22

19-07-2019 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Ik ben nu ongeveer al een aantal maanden op weg. Krijg er paniekaanvallen van, hyperventilatie, heel erge opvliegers, huiduitslag en hoge hartslag. Ik heb altijd een mooi gewicht gehad. En tot voor kort heel blij met mijn lichaam al is m'n buik na 2 kinderen natuurlijk wel wat meer geworden maar nu lijkt 't wel of ik een paar maanden zwanger ben. Eerst kon ik 't met kledin[lees meer...]g nog wel verbergen dat ik een klein buikje had over gehouden na mijn zwangerschap maar nu is mijn buik zo veel meer en ik ben nu 3,5 kilo aangekomen. Ik ga hem de vakantie nog slikken en dan stop ik en ik hoop dat mijn hoofdpijn weg blijft want daar is het dus ook beetje voor gegeven. Dus hoop dat ik straks kan dealen ermee. Ik gebruik hem niet voor anticonceptie. Maar wie weet of de kilo's er nog af kunnen gaan? Ik bedoel als ik dan zou stoppen krijg je dan je figuur weer terug? Hartelijke groet M.

05-04-2018 | Vrouw | 24
Menstruatiepijn
Na ongeveer een jaartje gestopt te zijn met deze pil, toch weer begonnen vanwege zeer ernstige menstruatiepijn en PMS. Na enkele dagen kreeg ik pijnlijke borsten, gelukkig verdwenen deze alweer snel. Daarna voelde ik me 2 weken prima, vervolgens kwam er een extreme vermoeidheid opzetten die niet meer is overgegaan. Continu doorbraakbloedingen/ongesteld met buikkrampen, hoo[lees meer...]fdpijn en 's ochtends moe wakker worden met hoofdpijn en een drukkend gevoel op maag/darmen. Ik ga snel de huisarts bellen op zoek naar een andere oplossing want zo moe en lusteloos wil ik mij niet meer voelen.

08-12-2023 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Ik ben op mijn 14de op advies van de huisarts gestart met deze anticonceptie pil om te helpen met de hevige pijn die ik ervaar als ik ongesteld ben. Er is bij mij een vermoeden van endometriose. Een tijd lang heeft deze pil zeker geholpen met de pijn, alleen langzamerhand nam de werking waarvoor ik de pil slik af. Toen ik net de pil slikte hoefde ik soms niet eens meer par[lees meer...]acetamol te slikken voor de pijn,. Maar de pijn kwam terug. Ik moest weer aan de paracetamol en uiteindelijk weer ibuprofen. Nu bij de gynaecoloog geweest en ik stap over op Zoely. Ben benieuwd.

23-07-2023 | Vrouw | 34
Menstruatiepijn
Ik heb van mijn 14e tot mijn 26e deze pil geslikt wegens erge pms. Na het stoppen duurde het drie jaar voor ik zwanger was, en in die tussentijd is de menstruatie ook medicinaal op gang gebracht. Nu twee kids later heb ik mijn normale cyclus terug en dat was niks: korte cyclus waarbij ik een week lang zo ontzettend ongesteld ben dat niets helpt (niet tegen de pijn maar voo[lees meer...]ral de hoeveelheid) en daarvoor ben ik een flinke tijd depressief en chagrijnig. Ik ben wel regelmatig dus kan er de klok op gelijk zetten. Omdat er dan weinig leuke tijd over blijft toch weer aan mijn vertrouwde pil gegaan, maar ik weet niet of ik blij ben. Merk dat ik heel neerslachtig ben, en kwam meteen binnen drie weken 5 kg aan. En dat is bijzonder want ik probeer al twee jaar aan te komen en niks lukte. Heb vooral een hele opgezette buik, maar ook veel meer hoofdpijn. Wel is mn ongesteldheid veeeel minder heftig en lang, en daarbij kan ik af en toe overslaan en ook plannen…. Tsja waar doe je dan goed aan?

11-03-2021 | Vrouw | 16
Menstruatiepijn
Ik heb deze pil een jaar geslikt, besloot om er uiteindelijk toch mee te stoppen ivm misselijkheid en neerslachtigheid. Ik was 15 toen ik begon, ik wilde mijn menstruatie reguleren en pijn verminderen.

02-12-2017 | Man | 16
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Menstruatiepijn
Ik heb al een angstoornis dus last van paniek & alles blijf ik altijd houden. 4 maanden terug ben ik begonnen met deze pil & ik heb het gevoel dat ik me niet lekker voel. Ik heb zelfs meer last van paniekaanvallen uit het niets & dat heb ik alleen meestal met een reden. Ik ben vaak heel moe & zie er wit & ziek uit. Ik vraag me af of deze extra paniek door de pil komt. Ik g[lees meer...]a wel een afspraak maken met de huisarts want je weet het maar nooit. Ik lees dat veel mensen last hebben van deze pil i.v.m de paniekaanvallen.

01-10-2014 | Vrouw | 33
ethinylestradiol/levonorgestrel (0.03)
Menstruatiepijn
Slik deze pil nu bijna een maand en sinds ik deze slik ben ik qua gedrag veel veranderd volgens familie. Ook ben ik ben ik vaker misselijk, heb ik het benauwd (hyperventilatie) en voel ik me slap, ook krijg ik meer puistjes en is m'n huid vetter. Ik voel me absoluut niet prettig. Als ik klaar ben met deze strip ga ik terug naar de huisarts. Jammer dat ik voor deze strip no[lees meer...]g een rekening voor eigen risico ga krijgen.

29-06-2013 | Vrouw | 34
ethinylestradiol/levonorgestrel
Menstruatiepijn
Sinds kort ben ik i.o.m de gynaecoloog toch weer begonnen met het slikken van deze pil. Ik zal hem drie maanden zonder stopweek slikken om te kijken of ik daardoor minder last krijg van pms klachten als buikpijn, stemmingswisselingen etc. Omdat ik nog maar net begonnen ben kan ik nog niet alles beoordelen, maar ik hoop natuurlijk dat het gaat werken.