Ervaringen met Ethinylestradiol / Levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Bij  OvergangX

Microgynon '30' (229 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)
Marvelon (53 meningen)

05-03-2013 | Vrouw | 46
ethinylestradiol/levonorgestrel
Overgang
Gebruik nu 5 maanden deze pil, en heb 2maanden tussentijdse bloedingen gehad, en hele erge hoofdpijn,heel vervelend kon eigenlijk niet zonder verband of tampons en paracetamols. maar uiteindelijk geen last meer na die 2 maanden. zeker de krampen tijdens menstruatie zijn verdwenen en de duur is ook veel korter dan voorheen. Had 13,5 jaar geen pil meer geslikt en ben eigenl[lees meer...]ijk begonnen met slikken omdat mijn menstruatie zo heftig was. Mijn vervelende bijwerking is dat ik totaal geen zin in sex meer heb en de hoofdpijnen af en toe. Terwijl ik nooit zo geweest ben. Ben ook nog veel te jong om zo verder gaan, Dus dat zijn mijn 2 redenen om te stoppen en toch maar een andere anticonceptie manier te zoeken.

17-02-2017 | Vrouw | 48

18-03-2019 | Vrouw | 49
Overgang
Vanwege de overgang en ernstige menstruatie heb ik deze pil voorgeschreven gekregen, om mijn cyclus weer normaal te krijgen. Alleen wat een drama zeg. De eerste week ging prima, voelde me goed, en daarna kwam de hoofdpijn, ik kreeg een steeds korter lontje, hele hoge hartslag (normaal 65 nu gemiddeld 85!), geen fut, slapeloosheid en ga zo maar door. Na de stopweek toch we[lees meer...]er gestart op aanraden van de huisarts, maar ik ga er nu mee stoppen (3 dagen voor einde tweede strip), want ik voel me belachelijk beroerd, en slaap gewoon niet meer. Voor ik startte met deze pil had ik hier geen last van! Overigens hoef ik hem niet te slikken voor anticonceptie, want ik ben gesteriliseerd. Ook ben ik in twee maanden 5 kilo aangekomen, terwijl ik bijna geen eetlust heb, en dus slecht eet. In het verleden (tot 10 jaar terug ongeveer) altijd microgynon gehad, en nooit bijwerkingen gehad.

15-10-2017 | Vrouw | 51
Overgang
Ik slik deze pil op advies van gynaecoloog ivm mijn overgangsklachten. Ik ben 200% tevreden. De kwaliteit van mijn leven is heel erg verbeterd. Ik ben van een heleboel klachten af waarvan ik niet wist dat die ook met de overgang hebben te maken. Ik ben uitermate tevreden. Van de volgende klachten heb ik geen last meer: opvliegers (en dus slapeloosheid), gewrichtspijn, ge[lees meer...]ïrriteerde achillespezen (erg pijnlijk), ongewild urineverlies, droge vagina, verlaagd libido, stemmingswisselingen en migraine. Ik ben zelfs af van een pijnlijke heup na bekkeninstabiliteit 13 jaar geleden. Kortom: ik ben er erg gelukkig mee!! Ik was bang voor alle klachten zoals ik hier geregeld tegen kom. In het verleden is dat ook de reden geweest dat ik ooit met de pil ben gestopt.

10-10-2018 | Vrouw | 53
Overgang
Heb deze pil omdat ander merk niet beschikbaar is. Enorme nare bijwerkingen. Migrainehoofdpijn, onrustig slapen, erg droge mond en tinteling in tong. Direct GESTOPT na twee dagen gebruik. Er moet snel iets veranderen aan dit medicijnbeleid in Nederland.

07-03-2017 | Vrouw | 54
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Overgang
Gedurende 20 jaar Femodeen gebruikt. Nooit klachten gehad. Naderhand de goedkopere versie ethinylestradiol/gestodeen 0,030/0,075 mg van merk Mylan of Sandoz gebruikt. Dit merk ook altijd zonder tussentijdse bloedingen kunnen gebruiken. Geen klachten, alleen tijdens stopweek wat meer hoofdpijn, ook met Femodeen. Sinds ongeveer 23 september 2016 met lichtere pil begonnen op [lees meer...]advies van gynaecoloog. Ethinylestradiol/levonorgestrel merk Mylan 0,02/0,10 mg. Werd na een paar weken ontzettend misselijk, kon geur van koffie nog niet verdragen. Ben toen, na een week ziek te zijn geweest, gestopt met deze pil en was na een dag al niet meer misselijk en kon na 2 dagen weer gaan werken. Ben toen definitief met hormonen gestopt en in 4 maanden tijd 7 kilo afgevallen.