ethinylestradiol / levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (592 meningen)
Yasmin (210 meningen)
YAZ 24+4 (140 meningen)
Zoely (55 meningen)
Marvelon (52 meningen)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

05-03-2013 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik heb van deze pil heel veel hoofdpijnklachten en last van mijn onderrug gehad. Ook ben ik door deze pil veel gevoeliger dan voorheen, ik barst in tranen uit terwijl er niets aan de hand is, ik ben chagrijnig, heb geen zin in seks en ik heb depressieve gevoelens. In overleg met de arts en de psycholoog heb ik besloten te stoppen met deze rotpil, waar ik overigens ook enor[lees meer...]m veel puistjes van krijg, en over te stappen op de mirena spiraal omdat de afgifte van hormonen vele malen kleiner is.. Ik raad niemand die gevoelig is van aard, deze pil aan..

16-11-2012 | Vrouw | 19

12-11-2012 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / levonorgestrel
Na 3,5 jaar ben ik gestopt met deze pil. In eerste instantie altijd tevreden geweest. Al ben ik er wel een dikke 7 kilo van aangekomen! Absurd veel vind ik... Omdat mijn klachten in de stopweek steeds heftiger werden vond ik het genoeg. Ik had eerst nooit last van bijwerkingen en hoefde in de stopweek geen pijnstiller te pakken want alles verliep heel gladjes met mijn pil.[lees meer...] Afgelopen jaar kreeg ik steeds meer last en nam ik elke dag wel een pijnstiller in de stopweek. Ook kon ik met deze pil maximaal 2 weken doorslikken, vervolgens had mijn lichaam er genoeg van en kreeg ik doorbraakbloedingen. Libido etcetera waren altijd wel in orde en voor de rest ook geen (extra) last van puistjes o.i.d. Overgestapt naar de trigynon, al ben ik hier minder tevreden over. Ga nu de Yasmin proberen.

21-02-2017 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Echt de meest verschrikkelijke anticonceptie pil die ik ooit heb gebruikt!! Van de zomer kreeg ik ineens veel bulten op mijn rug en op mijn borst, toen dacht ik dat het zonnenallergie was maar dat was het dus niet. Ik kwam erna achter dat het zware acne was, het trok ook door naar mijn kaaklijn en mijn nek waardoor ik helemaal onder zat met acne. Veel stemmingswisselingen [lees meer...]en continu een opgeblazen gevoel plus veel aangekomen. Toen dacht ik in november ik stop eens een maand kijken wat het doet. De acne werdt gelijk een stuk minder, paar kilo afgevallen en ik voelde me weer echt mezelf. Terug gegaan naar de dokter en toen kreeg ik weer de microgynon 30 en na 3 weken krijg ik alles weer helemaal terug. Ik zit weer helemaal onder met acne, heb een opgeblazen gevoel en ben weer een paar kilo aangekomen. Ik ga dalijk terug om weer te vragen of ik asjeblieft weer de Yazmin pil mag, want dit vind ik echt 10000 keer niks!

03-05-2016 | Vrouw | 20
Acne/puistjes

22-04-2013 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / levonorgestrel
in tegenstelling tot alle onderstaande verhalen ben ik heel tevreden met de pil! ik slik m ondertussen al meer dan 5 jaar, sinds mijn 14e, en ik heb nooit ergens last van gehad, ook niet met de 'neppe' versie: geen bijwerkingen, geen extra puistjes, geen onregelmatig bloedverlies, geen pijn tijdens stopweek, geen depressies, geen eetbuien etc etc. (helaas ook geen vergroti[lees meer...]ng van cupmaat). het enige nadeel is dat ik hem eens in de zoveel tijd vergeet, maar dat is iets persoonlijks en niet afhankelijk van de pil. ik kan m zeker aanraden.

26-04-2017 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / levonorgestrel (20/100ug)
Goeie pil, niet zwanger geraakt nochtans veel geprobeerd.

10-02-2015 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik had hem gekregen tegen de ernstige buikpijn en zware menstruatie, hiervoor werkte hij niet. Toen bedacht dat ik hem dan maar gebruikte voor het uitstellen of doorslikken. Bij het doorslikken kreeg ik altijd doorbraakbloedingen en kreeg hoofdpijn. Gestopt en daarna bleek dat mijn humeurigheid, kort lontje en weinig energie door deze pil kreeg, na een maand verdween dit/w[lees meer...]erd een stuk minder.

19-12-2013 | Vrouw | 21
Menstruatiepijn
Sinds mijn 15e levensjaar ben ik aan de pil gegaan. Mijn menstruatie zou lichter worden is mij beloofd. Dit gebeurde niet. Ook zou ik mijn menstruatie moeten kunnen regelen met de pil en ook dat gebeurde niet. Ik werd gewoon volgens mijn cyclus ongesteld. Ik moest een zwaardere pil dat was de oplossing. Niet dus. Zelfde verhaal. Nog 1 zwaarder en dan was het ook de laatste[lees meer...] pil die ik kon proberen. Hier werd ik erg misselijk van ondragelijk. Ook kon ik nog steeds mijn menstruatie niet regelen en werd ik down van dit medicijn. Enige positieve is dat ik tijdens het gebruik van al die pillen niet zwanger ben geraakt dus dst doet hij dan wel goed.. ik ben 1 feb 2012 overgestapt naar de mirena spiraal bevalt veel beter. Nooit meer de pil voor mij!

28-11-2013 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / levonorgestrel
ik heb nergens last van en ben zeer tevreden normaliter heb ik tijdens mijn menstruatie erge buikkrampen en kan ik helemaal niets. dankzij de pil heb ik deze niet meer, hierdoor voel ik me prettiger en zelfverzekerder voor tijdens en na mijn menstruatie.

16-04-2013 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / levonorgestrel
Na 5 jaar gebruik toch besloten te stoppen omdat ik eens wilde weten wat het nou precies met me deed. Mijn hoofdpijnen (elke dag heel veel last van) verdwenen grotendeels en ik viel 5 kilo af. Ik voel me veel beter. Voor mij nooit meer de pil.

16-10-2012 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / levonorgestrel
In princiepe een prima medicijn, alleen werd ik als ik ongesteld werd goed ziek en had ik moeite om mn pil niet te vergeten. Dat is met mijn Implanon nu opgelost.

09-06-2019 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Na deze medicatie ongeveer 4 jaar geslikt te hebben, zonder enige bijwerkingen, wou ik plots overstappen op een koperspiraal. Dit was echter geen succes, ineens veel bijwerkingen, hormonaal totaal in onbalans enzovoort. Na de spiraal verwijderd te hebben gelijk terug overgestapt op deze pil. Ik voelde direct terug verschil mijn lichaam is terug in balans, mijn acne verdwee[lees meer...]n. Het enige dat ik ervaren heb bij de opstart was lichte hoofdpijn en vooral grotere borsten. Deze worden op korte tijd zo groot dat men vermoedde dat ik zwanger was :) gelukkig was dit negatief en heb ik nu mooi men eerste menstruatie na 4 dagen in de stopweek te zitten. Van een B naar C cup, vind ik ergens wel wat minder vermits ik kleiner gewend ben, voor de rest ben ik super tevreden!

13-11-2013 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / levonorgestrel
Begonnen op mijn 13e en eigenlijk nooit problemen mee gehad tot mijn 17e. Mijn menstruatie werd plotseling heel erg zwaar (het duurde 7 dagen tot ik stopte met hevig bloeden). Op mijn 18e kreeg ik last van migraine en ernstige steken in mijn rechter onderbuik. Hiervoor naar de huisarts geweest, diverse onderzoeken gedaan en men kwam er niet achter wat het was. De huisarts [lees meer...]begon toen ook minder interesse te tonen (misschien dacht hij dat ik me aanstelde) en ik besloot er maar mee te leven. Tot ik verhuisde naar Engeland. Ik kreeg een andere huisarts en bij de 'intake' vertelde ik over mijn buikpijn. Zonder ook maar een onderzoekje wist ze dat het mijn galblaas was en dat het veroorzaakt kon worden door de pil, dus stopte ik voor 3 maanden om te kijken of het beter ging. Ik zat een stuk beter in mijn vel en de buikpijn was plotseling weg. Nu heb ik een nexplanon implantaat (ingebracht door een specialistische verpleegkundige) en geen klachten meer. Ik kan de pil wel aanraden want het is effectief als je het niet vergeet, maar bij mij jammer genoeg bracht het uiteindelijk klachten op.

08-02-2013 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / levonorgestrel
Slik deze pil nu 6 jaar om zwangerschap en hevige menstruatie te voorkomen. Ben zeer tevreden! Bijwerkingen; veel zin aan eten , maar dit moet jezelf in bedwang houden. Wel wat aangekomen en soms minder zin in sex maar verder top. Nooit geen problemen gehad. Apotheek biedt elke x het eigen merk aan maar deze weiger ik. Ik slik gewoon van bayer..

21-04-2021 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
8 jaar lang deze pil gebruikt, nu langer dan een halfjaar gestopt met de pil en ik kan met zekerheid zeggen dat ik deze pil aan NIEMAND aanraad. Door deze pil had ik dagelijks hartkloppingen, ernstige angstklachten en maandelijks, ook bij doorslikken, migraines met aura en dagelijks hoofdpijn. Ik had nooit verwacht dat dit door de pil zou komen. Maar helaas, toch wel. Nooi[lees meer...]t meer!

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum