ethinylestradiol / levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580 meningen)
Yasmin (205 meningen)
YAZ 24+4 (138 meningen)
Marvelon (52 meningen)
Zoely (49 meningen)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

18-11-2019 | Vrouw | 33
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Met de jaren steeds meer last van acne, diepe grote onderhuidse ontstekingen met name op kin. Verder stemmingswisselingen, af en toe depressief, emotioneel gevoel en woede uitbarstingen. Dit heeft mijn leven negatief beïnvloed.

22-10-2016 | Vrouw | 33
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Prima pil! Nooit bijwerkingen gehad, nu op de generiek overgestapt, omdat dat moest van de apotheek en vreselijke bijwerkingen.

04-03-2021 | Vrouw | 34
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Overgestapt van Minulet naar Microgynon na best heftige hoofdpijnklachten in de stopweek. De hoofdpijnklachten komen nu veel vaker voor, zowel voor als in de stopweek. Wel minder heftig. Last van neerslachtigheid. Geen fijne pil

30-08-2016 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
De microgynon voorgeschreven door huisarts omdat mijn huidige pil(modicon) niet meer leverbaar is. Wat een hel is deze pil, ben gewoon elke maand een week ziek, terwijl ik voorheen geen problemen had tijdens menstruatie. Kilo's aangekomen, zulke pijnlijke borsten, extreem hoofdpijn, veel aandrang tot plassen, pukkels, zweetaanvallen. Na 3 mnd ellende gestopt met deze pi[lees meer...]l. Wie oh wie weet wel een goede vervanger voor de Modicon?

31-01-2013 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / levonorgestrel
ik slik de orginele microgynon 30, en hij werkt bij mij erg goed ,kom er niet van aan ,en heb veel minder migraine,ik wil geen andere!

23-12-2012 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik heb verschillende anticonceptiemiddelen gebruikt en bij verschillende soorten pil veel bijwerkingen gehad. Hormoonwisselingen, doorbraakbloedingen en zelfs gesprongen lenzen. (Kan bij 1 op de zoveel vrouwen gebeuren, doordat de oogdruk verhoogt.) Ik ben 10 jaar geleden overgestapt naar de Evrapleister en ben zeer tevreden.

03-09-2012 | Vrouw | 35
Depressief
Op mijn 16e begonnen met de Diane 35 pil. Goed tegen de puistjes, maar funest voor de lijn en werd er neerslachtiger van. Overgestapt naar de microgynon 30, veel aangemodderd en door de apotheek een keer overgezet naar een goedkopere variant (ethy nog wat). Vervolgens gestopt om kids te krijgen, wel gelijk de eerste maand zwanger. Tussen de zwangerschappen door weer ethy n[lees meer...]og wat gebruikt. Merkte gelijk dat ik weer neerslachtiger werd. Niets mee gedaan dacht dat het aan het moederschap lag. Na mijn tweede dochter een spiraaltje laten zetten, de Mirena, binnen 1 jaar verloor ik 10 kilo, had gewoon gezonde eetlust en had energie voor 10. Ook mijn neerslachtigeheid verdween en ik kreeg voor het eerst te horen dat ik er zo goed uitzag en straalde...MAAR met de Mirena spiraal, welke ik 1 jaar heb gebruikt was ik 20 dagen van de 30 ongesteld, dat wilde ik ook niet. Dus sinds dit jaar weer aan de originele microgynon 30, wilde de nepvariant niet, ik dacht me te herinneren dat ik daarvan neerslachtig werd en zoveel kg aankwam. Ik ben hier nu 6 maanden aan en ben 6,5 kg aangekomen, ben niet te genieten, en voel me dus alles behalve top. Vandaag naar de huisarts geweest, de koperspiraal is dus niets voor mij aangezien ik met de Mirena al 20 vd 30 dagen ongesteld was en dit met een koperspiraal erger is. Een andere pil zal het moeten worden en ik heb gekozen voor de Yasmin...ook zelf aangegeven dat ik deze wilde afgaande op alle pil-verhalen. Het is allemaal troep wat we 'moeten'slikken, ik heb duidelijk nog niet mijn weg gevonden, maar hoop met de Yasmin een balans te kunnen vinden.

16-05-2021 | Vrouw | 36
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
22 jaar gebruikt, nu 2 jaartjes niet ivm zwangerschap en borstvoeding, maar ik merk geen verschil tussen het wel en niet gebruiken van deze pil (behalve dan dat ik zonder de pil zwanger werd, wat de bedoeling ook was) Een aantal jaar terug door de verzekeraar op generieke variant gezet en in 2 maanden zwanger, ondanks ik dagelijks de pil slikte. Terug naar de Microgynon [lees meer...]en nooit weer "problemen" gehad.

14-08-2019 | Vrouw | 36
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Ik heb deze pil bijna 20 jaar geslikt en had geen idee dat de klachten die ik had werden veroorzaakt door deze pil. Dankzij een bezoek aan de hormoonspecialist werd mij duidelijk dat deze pil zeer ongeschikt voor mij is, gezien mijn hoge bloeddruk, hoofdpijn, menstruele migraine en inmiddels bereikte leeftijd van 35 jaar. Door een slechte huisarts was mij dit niet eerder b[lees meer...]ekend gemaakt. Na het stoppen van deze pil en overstappen naar de minipil op advies van de hormoonspecialist was mijn bloeddruk binnen 1,5 maand gezakt van 145 naar 115 en de menstruele migraine heb ik tot op heden niet meer gehad. De dokter wilde al betablokkers voorschrijven, de hormoonspecialist zei: 'het is logischer om de veroorzaker van de hoge bloeddruk weg te nemen.' Ik hoef deze pil nooit meer! Een hoge bloeddruk kan leiden tot hart- en vaatziekten!

30-04-2014 | Vrouw | 36
ethinylestradiol / levonorgestrel
Sinds mijn 15e gebruik ik dit middel en ben nu 36, het heeft altijd prima gewerkt als zwangerschapspreventie. Het enige nadeel is dat ik erdoor ben aangekomen en tijdens mijn stopweek altijd 1 a 2 dagen last krijg van migraine

08-05-2020 | Vrouw | 37
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Eerder gebruikte ik Microgynon 20. Na m'n zwangerschap schreef m'n gynaecoloog echter Noranelle voor. De generische variant werd Levorichter 30 (wat gelijk is aan Microgynon 30). Ik voelde me gedurende die periode erg neerslachtig en kreeg bovendien acne. Nieuwe gynaecoloog schreef me onlangs Desorelle 20 (150/20) voor. Ik voel me terug mezelf (die golven van neerslacht[lees meer...]igheid en negatieve emoties zijn gelukkig voorbij).

28-08-2015 | Vrouw | 37
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Ik heb altijd een mirena spiraal gehad. Na de bevalling van mijn 1e kind overgestapt op Microgynon 30. Na 4 maanden gestopt. Ik werd er gewoon een ander mens van, neerslachtig, somber, soms depressief. Echt een naar gevoel, en ik heb ook direct het effect gemerkt toen ik er mee stopte. Voor mij, (als het gezin tzt wat ons betreft compleet is) ga ik meteen terug naar Mirena[lees meer...]. Goed om te weten: De dagelijkse hoeveelheid hormonen met een hormoonspiraal is 1/50ste deel van de dagelijkse hoeveelheid bij Microgynon. Oftewel: wat je in 50 dagen "binnenkrijgt" met Mirena, slik me met Microgynon in 1 dag.

15-12-2012 | Vrouw | 37
Allergie
Sinds ze de Microgynon 30 hebben vervangen zit ik constant onder de uitslag, echt zwaar irritant want me gezicht en handen zien er niet uit ik heb dit al besproken bij de apotheek maar zij ontkennen gewoon dat die uitslag hier door kan komen, Tis gewoon erg jammer dat de Microgynon 30 uit het ziekenfonds pakket is gehaald!

04-05-2015 | Vrouw | 38
ethinylestradiol / levonorgestrel (1)
Bijwerkingen: elke dag hoofdpijn, erg labiel, helft van de dag misselijk..

11-04-2015 | Vrouw | 38
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/50ug)
Na jaren de pil geslikt te hebben nu over gestapt op Implanon. Heerlijk! Geen bijwerkingen en nooit meer de pil vergeten!

02-02-2020 | Vrouw | 39
ethinylestradiol / levonorgestrel (20/100ug)
Ik heb alle soorten anticonceptie wel gehad. Ook deze meerdere periodes. Uiteindelijk werd me wel heel goed duidelijk dat ik vooral bij het gebruik van deze pil veel last kreeg van heftige stemmingswisselingen

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum