Ervaringen met Microgynon '30'

Candida-infectie

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (622 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (84 meningen)
Marvelon (53 meningen)

02-05-2013 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / levonorgestrel
Toen ik aan 14 jaar deze pil begon te nemen, was dat om ernstige menstruatiepijn en zwaar onregelmatige cyclus tegen te gaan. Ik spreek dan over 10 dagen zwaar bloeden, 2 dagen niets en dan plots weer zwaar bloeden. De dokter schreef mij Microgynon 30 voor. Seks was mij toen nog vreemd, dus klachten over mijn libido kon ik nog niet hebben. Dat terzijde, de pijn was weg [lees meer...]en mijn cyclus werd regelmatig. Mijn borsten gingen van A naar C. Mijn gewicht ging met 2kg omhoog. Zo erg vond ik dat niet, ik was toen wat magertjes. Altijd die pil blijven nemen tot ik 21 was. Omdat ik niet langer in een relatie was, stopte ik met de pil. 8 maanden lang een stukken hoger libido, minder opgeblazen gevoel, veel minder last van extreme humeurschommelingen, ik verloor tot 8kg (ik was sinds mijn 14de wel méér bijgekomen dan 2kg door de pil, maar dat was te wijten aan immense vreetbuien - die trouwens ook stopten toen ik stopte met de pil aan 21). Toen ik opnieuw in een relatie terecht kwam, schreef mijn dokter mij een andere pil voor. Deso 30. Na 6 maanden last te hebben van de meest extreme bijwerkingen terug naar Microgynon overgestapt. Ik dacht : ik zit goed bij die pil. Maar mijn libido zit ver onder het vriespunt, mijn kilo's schoten opnieuw de lucht in, mijn migraine is ook terug, oncontroleerbare vreet- en huilbuien, humeurig zijn. Niet zo erg als Deso, maar opvallend meer dan de eerste periode waarin ik Microgynon slikte. En ik zit eraan vast tot mijn vriend en ik beginnen aan een kind, want condoom bezorgt mij jeuk. Allergie, misschien ? Ik wil ervan af. Het is geen goede pil. Voor mij toch niet. Ik zal blij zijn als ik hem de vuilbak kan in kieperen.

10-04-2013 | Vrouw | 23
Menstruatiepijn

07-03-2013 | Vrouw | 23
Jeuk
Na 2 jaar Microgynon 30 van Sandoz te hebben gebruikt, ben ik er sinds kort mee gestopt. Het eerste half jaar heb ik er vrij weinig last van gehad. Daarna begon ik allerlei bijwerkingen te krijgen. Wanneer ik na m'n stopweek weer begon met het slikken van de pil, kreeg ik na 3 dagen last van veel witte afscheiding (soms ook met jeuk aan m'n vagina, vrij lastig!). Vanalles [lees meer...]geprobeerd: het kon een schimmelinfectie zijn, pH waarde van de vagina was verstoord, ik heb zelfs gehoord dat ik ''afscheiding aanmaakte die zwangere vrouwen aanmaken, omdat de pil mijn lichaam laat denken dat ik zwanger ben''. Maar het bleef terug komen, elke keer na m'n stopweek zodra ik weer met de pil begon. Omdat het maar bleef terug komen, heb ik zelfs een SOA test voor mij en mijn vriend overwogen. Nu ik ben gestopt met de pil merk ik meteen dat ik GEEN JEUK meer heb en NAUWELIJKS witte afscheiding. Naast deze bijwerking werd ik ook MISSELIJK van deze pil, kreeg een OPGEZETTE onderbuik, moest soms zomaar huilen om de kleinste dingen, en ik had gedurende de hele maand wel een raar gevoel in mijn onderbuik. Ook kreeg ik kleine '''rode vlekjes'' in m'n gezicht en op m'n armen/benen (minder egale huid). Het enige positieve wat ik over deze pil kan schrijven is dat ik nauwelijks ben aangekomen, maar wel van een cup 75B naar een cup 75D ben gedaan.

04-05-2021 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Ik heb een jaartje gebruik gemaakt van deze pil en ik ben toch weer overgestapt naar de koperspiraal. Ik kreeg hele erge klachten, van paniekaanvallen tot gewichtstoename en ik was vreselijk neerslachtig. Als je klachten ervaart van deze pil dan, zou ik zeker niet te lang wachten met switchen! Ik dacht eerst dat het tussen mijn oren zat en dat het misschien aan mij lag m[lees meer...]aar, aan de recensies te zien was ik niet de enige met hele ernstige bijwerkingen!

18-09-2016 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel (20/100ug)
Ik heb het afgelopen jaar de microgynon 30 gebruikt als anticoncptie. Hiervoor had ik de Yasmin pil. Ik gebruik al 10 jaar de pil (verschillende). Ivm nieuwe medicatie voor een andere aandoening moest ik een sterkere anticonceptie. Ik ben daarom net overgestapt op de prikpil. Ik voel me vele malen beter dan met de 'slik'pil. Mijn darmklachten zijn over, ik ben niet meer ch[lees meer...]agrijnig, ik heb bijna geen puistjes meer, mijn borsten doen geen zeer. Al met al komt nu pas de ontevredenheid van de microgynon aan het licht.

10-06-2016 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Ik ben zeer ontevreden over de pil. Ik werd er misselijk van, werd ruim 10 kilo dikker en hield veel vocht vast. Ik kreeg een permanente rode gloed en m'n benen kregen spatadertjes. Ik ben inplaats van de pil overgestapt op een spiraaltje, die raad ik iedereen aan.

31-12-2014 | Vrouw | 24
Premenstrueel syndroom (PMS)
Voorgeschreven om mijn menstruatie minder pijnlijk te maken en na de eerste pil ben ik een week dood- en doodziek van geweest. Braken, diarree, zweten dan wel niet algehele desoriëntatie mede door nog eens allemaal dingen gaan zien en horen die er niet eens bleken te zijn. Eens maar nooit meer!

09-11-2014 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik ben sinds mijn 15e bezig met Microgynon 30, wat ondertussen 9 jaar geleden is. In de eerste jaren van het gebruik heb ik vrijwel geen last ondervonden. Het kan zijn dat ik wel wat aangekomen ben en dat mijn borsten zijn gegroeid, maar aangezien ik midden in de pubertijd zat kan het natuurlijk ook daarmee te maken hebben gehad. Destijds totaal geen problemen met mijn lib[lees meer...]ido, maar ik was natuurlijk tiener. Dit werd overigens wel langzaam minder. Na ongeveer 4 jaar kreeg ik een goedkopere variant, Stediril 30. Werd mij verteld dat dit precies dezelfde pil was, alleen met een iets ander uiterlijk en daar vertrouwde ik dan maar op. Na ongeveer 1,5 jaar last te hebben van darmproblemen, emotionele labiliteit en paniekaanvallen (wat in de eerste instantie op een "winterdip" werd gegooid) geëist dat ik weer Microgynon 30 kreeg en de klachten verdwenen. Nu, weer 4 jaar later, ben ik compleet lusteloos. Mijn libido ligt ver onder het nulpunt, ik ben erg zwaarmoedig en kan bijna nergens motivatie voor opbrengen. Hoewel ik er rekening mee hou dat dit niet alleen aan de pil ligt heb ik toch besloten te stoppen (ook uit nieuwsgierigheid), ik heb zojuist mijn laatste strip afgemaakt. Ik zal over een tijdje een nieuw bericht plaatsen (als dit mogelijk is) om te laten weten welk effect dit op mij heeft.

05-11-2013 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Ik neem deze pil nu 3 maanden (eerste doosje is dus bijna op) en heb gemerkt dat ik meer last heb van PMS deze laatste tijd dan voordien, met pieken die bijna op de dag correct de hoogte inschieten. DIe PMS houdt dan in dat ik wat neerslachtig ben, heel snel woedend en enorm arrogant, iets meer dan een week voor de stopweek. Door deze ervaringen te lezen van medegebruikste[lees meer...]rs valt het me plots op dat die hoofdpijn die ik bijna dagelijks heb nog maar in die laatste 3 maand voorkomt, en ik ook veel puistjes heb die ik vroeger helemaal niet had. Ik had al een vermoeden door die overduidelijke PMS dat deze pil niet goed is voor mij, en nu ben ik het zeker: ik stap over naar iets anders. Enkel jammer dat ze mijn oude pil niet meer maken (cyleste), jaren genomen en nooit last mee gehad.

08-04-2016 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Heel tevreden! Sinds mijn trouwen begonnen met deze pil. De eerste twee weken een klein beetje hoofdpijn gehad en sinds ik de pil gebruik, heb ik meer eetlust. Geen last van bijwerkingen. Bovendien is menstruatie veel minder pijnlijk. Deze pil werkt prima en ik zou hem zeker aanraden.

02-02-2016 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Ik heb de microgynon 30 ongeveer 10 jaar gebruikt. Ik kreeg deze voorgeschreven toen ik ongeveer 13 was. Ik had toendertijd erg veel last van mijn ongesteldheid, was er sowieso 2 dagen ziek van, overgeven en heel veel bloedverlies. Met de micorgynon werd dat beter. Ook had ik last van jeugdpuistjes, dit ging na enige tijd ook beter en bijna voorbij. Ongeveer na 8 a 9 jaar [lees meer...]kreeg ik flinke hoofdpijn, bijna elke dag. Soms ging het niet weg als ik PCM of ubiprofen nam. Daarom toen gestopt met de Microgynon en een spiraal genomen.

10-11-2022 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Na 4 jaar een koperspiraal gehad te hebben wou ik toch weer terug aan de pil. Ik slik nu zo’n 5 maanden desorelle 30, maar heb enorm veel last van acné, neerslachtigheid, haaruitval en men libido zit onder het vriespunt. Goed middel tegen zwangerschap, maar als deze strip op is toch maar weer een koperspiraal laten plaatsen.

04-07-2019 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/50ug)
Ik had er niet genoeg aan. Zwanger met de pil (zeer correct gebruik, geen ziekte), gewichtstoename, slechte huid, zware menstruatie nog steeds en dus overgestapt naar mirena (ook hier niet tevreden over en gereviewed).

23-05-2018 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Ik ben vanaf mijn 18e een anticonceptiepil beginnen slikken. Ik heb er eerst enkele geprobeerd en de definitieve was Microgynon 30. Ik heb deze geslikt van maart 2011 tot juli 2013. In het begin verliep dit allemaal heel goed, maar naarmate er maanden en dan 2 jaar voorbijgingen, werd ik enorm depressief, ik was ook ongeveer 10 kg bijgekomen ook al sportte ik toen, terwijl[lees meer...] ik van mezelf eerder een slank persoon ben met een snel metabolisme die bij wijze van spreken niets moest doen om een slanker figuur te behouden. Ook kreeg ik van deze pil enorme zware acne en een vette huid, hiervoor had ik daar ook nooit erg last van en was ik ook 'gezegd' met een redelijk goede huid. Ik voelde me met deze pil een opgeblazen, depressieve en lelijke walrus, een wandelende ton. Tijdens mijn stopweek voelde ik me enorm goed en tijdens het slikken heel slecht. Tot ik me dat begon te realiseren, ben ik gestopt in juli 2013. Enkele maanden na het stoppen was ik al 5 kg vermagerd en bleef alles wat ik at er ook al niet meer aanplakken. Ik voelde mij mentaal op slag beter, een andere en positievere persoon, terwijl ik bij de pil bleef hangen in heel erg negatieve emoties. De acne is eigenlijk altijd gebleven, ook nu moet ik nog zien wat ik doe. Ik heb pas sinds dit jaar goede producten gevonden die het een beetje in toom weten te houden, antibiotica ook geprobeerd en ik ben 26 met een vette huid. In 2016 heb ik besloten om een koperspiraal te laten zetten, omdat ik het echt gehad had met hormonen. Ik moet zeggen dat ik met de koperspiraal wel beter af ben op vlak van me goed voelen, niets bijkomen, maar ik had zonder pil mijn menstruatie nooit enorm enorm erg, wat ik nu met de koperspiraal wel heel heftig heb, zo heftig dat ik soms moet thuisblijven. Vandaag bij de gynaecoloog geweest, het probleem uitgelegd van mijn enorm heftige menstruaties (grootste tampon + groot maandverband en na een uur al doorlekken), zij heeft mij aangeraden om ondanks mijn schrik toch misschien dan terug over te schakelen op hormonale anticonceptie (mirena of minipil wegens minder hormonen), maar na het lezen van enorm veel reviews, heb ik toch beslist dat ik liever mezelf blijf met heftige menstruaties dan een persoon met minder of geen menstruatie die bijna zelfmoordneigingen heeft.

20-10-2017 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
2 maanden deze pil gebruikt. Voelde me er in eerste instantie goed bij, werd ook wat stabieler en geen last van ernstige bijwerkingen. Maar mijn huid! 2 maanden later en ik lijk wel een 16 jarige puber onder de acne. Ik vind het verschrikkelijk, want heb normaal best een gladde huid zonder al te veel puistjes. Nu heb ik gewoon rode vlekken in mijn gezicht en zit onder de p[lees meer...]uisten... Sinds deze week dus overgestapt op de Yasmin, en hoop dat mijn huid snel weer de oude is.

07-05-2015 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Heb deze pil jarenlang geslikt, maar werd er enorm somber van. Op de ergste dagen elke maand was ik praktisch suïcidaal. Geen fijne bijwerking. Verder uiteraard een prima anticonceptiemiddel.