Ervaringen met Microgynon '30'

Candida-infectie

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (622 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)
Marvelon (53 meningen)

03-06-2013 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / levonorgestrel
zonder problemen genomen, geen bijwerkingen ervaren. Via de huisarts vanwege recidiverende blaasontstekingen overgestapt naar modicon wat ik nu nog steeds gebruik.

22-04-2013 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / levonorgestrel
in tegenstelling tot alle onderstaande verhalen ben ik heel tevreden met de pil! ik slik m ondertussen al meer dan 5 jaar, sinds mijn 14e, en ik heb nooit ergens last van gehad, ook niet met de 'neppe' versie: geen bijwerkingen, geen extra puistjes, geen onregelmatig bloedverlies, geen pijn tijdens stopweek, geen depressies, geen eetbuien etc etc. (helaas ook geen vergroti[lees meer...]ng van cupmaat). het enige nadeel is dat ik hem eens in de zoveel tijd vergeet, maar dat is iets persoonlijks en niet afhankelijk van de pil. ik kan m zeker aanraden.

08-02-2013 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / levonorgestrel
Slik deze pil nu 6 jaar om zwangerschap en hevige menstruatie te voorkomen. Ben zeer tevreden! Bijwerkingen; veel zin aan eten , maar dit moet jezelf in bedwang houden. Wel wat aangekomen en soms minder zin in sex maar verder top. Nooit geen problemen gehad. Apotheek biedt elke x het eigen merk aan maar deze weiger ik. Ik slik gewoon van bayer..

05-06-2023 | Vrouw | 30
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Ik ben 5 jaar geleden gestopt met de pil, omdat ik het toen na 10 jaar anticonceptie wel eens tijd vond voor iets anders. Met de pil had ik ook met regelmaat migraine met aura. Sinds ik ben gestopt met de pil en over ben gegaan op de Kyleena spiraal heb ik geen migraine met aura meer gehad! Dat is dus een voordeel.

04-10-2019 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Goede pil, jarenlang gebruikt totdat ik in de stopweek last van migraine kreeg, al was dat pas na 7 jaar gebruik zonder bijwerkingen. Ik moet wel zeggen dat ik het merk Bayer had en niet een of ander huismerk.

29-10-2018 | Vrouw | 17

26-04-2017 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / levonorgestrel (20/100ug)
Goeie pil, niet zwanger geraakt nochtans veel geprobeerd.

25-01-2017 | Vrouw | 27

12-05-2016 | Vrouw | 47
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Volstaat prima voor het doel waarvoor ik het gebruikte (anticonceptie). Lastig is wel dat je er dagelijks aan moet denken en als je het toch een keer vergeet in een bepaalde week dat je dan alsnog aanvullende voorbehoedsmiddelen moet gebruiken. Maar het is eenvoudig in gebruik. Vond alleen de risico's die je blijkbaar op mijn leeftijd (47) hebt niet meer aanvaardbaar. Zoek[lees meer...] nu alleen nog naar een geschikt anticonceptiemiddel. Eigenlijk wil ik dat mijn partner zich laat steriliseren, maar hij durft het niet.

21-09-2015 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/50ug)
Ik had best vaak dipjes en had nergens zin in. Ik werd ook snel kwaad. Ook was ik 10kg aangekomen. Menstruaties waren wel meer regelmatig en minder hevig.

18-09-2015 | Vrouw | 29
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Ik heb de pil jarenlang geslikt. Maar de laatste jaren merkte ik een duidelijk verband tussen de pil en mijn stemmingswisselingen. Dit doordat als ik een aantal maanden stopte ik nergens last van had en zodra ik weer begon was ik onverklaarbaar emotioneel en ook vaak last van een nerveus/zenuwachtig gevoel (zonder reden). De strips zelfs zijn wel fijn in gebruik en zel[lees meer...]f nam ik het altijd netjes op tijd in en dus nooit ongewenst zwanger geweest ofzo.

28-05-2015 | Vrouw | 18
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Ik heb een vrij positieve ervaring met Microgynon30, ik kan niet zo heel goed tegen hormonen, maar aangezien ik zo zwaar menstrueerde dat ik soms flauw viel, moest ik wel aan de pil om dit effect af te remmen. Doordat dit een relatief lichte pil is, kon ik er redelijk goed tegen, maar ik heb wel enige gewichtstoename en hoofdpijn ervaren, positievere ervaringen waren dat m[lees meer...]ijn borsten iets zijn gegroeid en dat ik nooit meer puistjes heb (had ik sowieso al bijna nooit). Mijn menstruatie is iets minder zwaar geworden, al zijn er nog steeds zware krampen, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij. Goede pil voor meisjes die dus niet zo goed tegen hormonen kunnen of voor meisjes die aan de pil willen beginnen en niet weten wat ze moeten kiezen.

03-05-2015 | Vrouw | 26

09-11-2014 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik ben sinds mijn 15e bezig met Microgynon 30, wat ondertussen 9 jaar geleden is. In de eerste jaren van het gebruik heb ik vrijwel geen last ondervonden. Het kan zijn dat ik wel wat aangekomen ben en dat mijn borsten zijn gegroeid, maar aangezien ik midden in de pubertijd zat kan het natuurlijk ook daarmee te maken hebben gehad. Destijds totaal geen problemen met mijn lib[lees meer...]ido, maar ik was natuurlijk tiener. Dit werd overigens wel langzaam minder. Na ongeveer 4 jaar kreeg ik een goedkopere variant, Stediril 30. Werd mij verteld dat dit precies dezelfde pil was, alleen met een iets ander uiterlijk en daar vertrouwde ik dan maar op. Na ongeveer 1,5 jaar last te hebben van darmproblemen, emotionele labiliteit en paniekaanvallen (wat in de eerste instantie op een "winterdip" werd gegooid) geëist dat ik weer Microgynon 30 kreeg en de klachten verdwenen. Nu, weer 4 jaar later, ben ik compleet lusteloos. Mijn libido ligt ver onder het nulpunt, ik ben erg zwaarmoedig en kan bijna nergens motivatie voor opbrengen. Hoewel ik er rekening mee hou dat dit niet alleen aan de pil ligt heb ik toch besloten te stoppen (ook uit nieuwsgierigheid), ik heb zojuist mijn laatste strip afgemaakt. Ik zal over een tijdje een nieuw bericht plaatsen (als dit mogelijk is) om te laten weten welk effect dit op mij heeft.

30-04-2014 | Vrouw | 36
ethinylestradiol / levonorgestrel
Sinds mijn 15e gebruik ik dit middel en ben nu 36, het heeft altijd prima gewerkt als zwangerschapspreventie. Het enige nadeel is dat ik erdoor ben aangekomen en tijdens mijn stopweek altijd 1 a 2 dagen last krijg van migraine

07-01-2014 | Vrouw | 41
Premenstrueel syndroom (PMS)
Na ruim een jaar het Implantaat Implanon in mijn arm te hebben gehad, heb ik dit moeten laten verwijderen door de huisarts omdat ik 4 weken niet menstrueerde en vervolgens 4 weken onafgebroken ongesteld was en dit tot lichamelijke klachten leidde. Ze heeft mij toen Microgynon 30 voorgeschreven. Al vanaf de eerste week merkte ik dat ik hele heftige maag/buikklachten kreeg. [lees meer...]Zware misselijkheid met braakneigingen, opgeblazen maag en buik. Zo erg dat ik er 's nachts niet van kon slapen. Ook ben ik in een depressie terecht gekomen. Toch heb ik de drie maanden volgehouden in de hoop dat de klachten zouden verminderen, maar helaas, ik was redelijk klacht-vrij in de stopweek maar zodra ik weer een paar dagen met de nieuwe strip bezig was kwamen de klachten weer even heftig terug. Tevens last van (zware) vermoeidheid. Ook ben ik in een korte periode de nodige kilo's aangekomen maar dat vind ik het minst erge want mijn menstruaties zijn zonder anticonceptie niet vol te houden vanwege de heftigheid en hoeveelheid. Helaas dus nu ook met de pil moeten stoppen en vandaag informatie meegekregen over de Nuvaring, in de hoop dat dit middel wél geschikt voor mij zal zijn. Ik neem bijwerkingen graag op de koop toe zoals gewichtstoename/hoofdpijn/vermoeidheid, maar depressies en zware misselijkheid beheersen je leven helaas ook en daarom deze laatste hoop met de Nuvaring...