Ervaringen met Microgynon '30'

ethinylestradiol / levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (621 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)
Marvelon (52 meningen)

27-01-2017 | Vrouw | 31
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Deze voorgeschreven na bevallen te zijn 6 weken geleden. Slikte vroeger (5 jaar geleden gestopt) de diane35 zonder problemen, generieke versie daarvan leidde binnen een dag al tot zware hoofdpijn gevolgd door migraine attacks. Met deze hoopvol gestemd begonnen maar na de eerste zware hoofdpijn de volgende dag, fijn met een pasgeborene. Vandaag misselijk, apathisch, lustelo[lees meer...]os, duizelig, depri en nog steeds enorme koppijn neigende naar migraine. Zorg voor m'n dochter is vandaag zo goed als onmogelijk, durf haar door de duizeligheid amper uit bed te halen om te verschonen en vanwege de hoofdpijn is elk huiltje te veel (en ze heeft krampjes dus huilen is gegarandeerd) ik kijk dit geen 3 maanden meer aan, in overleg met m'n man kap ik hier mee. Wat een zooi, dan maar alleen condooms!

12-09-2016 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/50ug)
Heeft jarenlang mijn ernstige migraine veroorzaakt. Nooit meer deze anticonceptie voor mij!!nu gestopt en geen één keer migraine gehad... Ik heb mijn leven weer terug.

30-08-2016 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
De microgynon voorgeschreven door huisarts omdat mijn huidige pil(modicon) niet meer leverbaar is. Wat een hel is deze pil, ben gewoon elke maand een week ziek, terwijl ik voorheen geen problemen had tijdens menstruatie. Kilo's aangekomen, zulke pijnlijke borsten, extreem hoofdpijn, veel aandrang tot plassen, pukkels, zweetaanvallen. Na 3 mnd ellende gestopt met deze pi[lees meer...]l. Wie oh wie weet wel een goede vervanger voor de Modicon?

01-11-2015 | Vrouw | 44
Overgang
Ik kreeg deze pil voorgeschreven tegen overgangsproblemen, al heel snel na de start verergerden mijn klachten dusdanig dat de huisartsenpost mij adviseerde direct te stoppen. Ik zat onder de puisten, kwam in paar dagen al kilo aan, zweverig, enorm emotioneel, angstig, kreeg zelfs verhoging, mijn menstruatie wilde niet meer stoppen. Gewoon me echt 6 dagen lang enorm miserab[lees meer...]el gevoeld. Nu hopen dat die rotzooi snel uit mijn lijf is.. tien keer liever mijn overgangsklachten dan dit..

31-12-2014 | Vrouw | 24
Premenstrueel syndroom (PMS)
Voorgeschreven om mijn menstruatie minder pijnlijk te maken en na de eerste pil ben ik een week dood- en doodziek van geweest. Braken, diarree, zweten dan wel niet algehele desoriëntatie mede door nog eens allemaal dingen gaan zien en horen die er niet eens bleken te zijn. Eens maar nooit meer!

30-10-2014 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Menstruatiepijn
Ik ben vanwege toenemende menstruatieklachten doorverwezen naar de gynaecoloog. Na een aantal onderzoeken was vanbinnen alles in orde, maar was mijn hormoonspiegel uit balans. Op aanraden van haar ben ik Microgynon 30 gaan gebruiken. Overigens niet vanwege anticonceptie, omdat mijn man al gesteriliseerd is. In het verleden, toen ik net begon te menstrueren, gebruikte ik M[lees meer...]arvelon. En daarna heb ik twee keer een Mirena spiraal gehad. Waar ik overigens ook nogal wat problemen mee had. Nu dus sinds drie weken deze vreselijke pil. Morgen heb ik weer een afspraak staan bij de huisarts, omdat ik dit middel niet langer wil slikken. Ik ben letterlijk in drie weken tijd veranderd van een liefhebbende, zorgzame, aanhankelijke, vrolijke vrouw en mama in een depressief, neerslachtig, chagrijnig, opvliegend, vreselijk vermoeid monster!! Zo ben ik helemaal niet. Ken mezelf dus ook niet terug. Het zit me vreselijk dwars en ik wil mijn man en kinderen dit ook niet aan doen. Bij het minste of geringste ben ik woest, zeer kort lontje, libido? Wat is dat!! Gewoon dag in dag uit ronduit chagrijnig en vreselijk vermoeid. Dit wil ik dus echt niet meer!! Rotspul! En dat weet ik nog niet eens of het een positief effect heeft op mijn menstruatieklachten, maar deze bijwerkingen wil ik echt niet!

01-09-2014 | Vrouw | 39
Premenstrueel syndroom (PMS)
Heb 5 dagen overgegeven hiervan en zeer heftige migraine gehad 3 dagen.. Nooit meer dus voor mij.

08-08-2014 | Vrouw | 40
Premenstrueel syndroom (PMS)
sinds een kleine twee maanden ben ik weer op de pil. na veel te lang lopen met extreme pijnklachten tijdens de menstruatie - hoofdpijn(migraine), bekkenpijn, vermoeide en zere benen - afgeknelde benen, stemmingswisselingen, vermoeid.... het leek erg veel op endometriose. na een buikholte operatie konden zij niets vinden. de klachten verergerde wel. de gynaecoloog advisee[lees meer...]rde dat ik toch maar de pil moet gaan gebruiken, zonder de stopweek. het cyclus geheel stopzetten. het kan geen kwaad volgens hem. hij was overtuigd dat mijn klachten zou afnemen. nu bijna twee maanden later.... ik ben al ruim een maand ongesteld, ben totaal niet te genieten - heb er zelf ook veel last van, want zo ben ik niet, vermoeid, opgeblazen - houdt veel vocht vast, gewichtstoename. Wat mij het meest dwars zit is de stemmingswisselingen. Ik denk aan stoppen, maar ben zo bang dat de extreme pijn tijdens de menstruatie weer terug komen. mijn klachten tijdens de menstruatie is inderdaad minder. op een schaal van -1-10, het was 10, nu zo ongeveer 6a7. mijn libido is nul - en er is weinig begrip van de kant van mijn ega. ik ben moedeloos. wil geen pijn, maar wil me ook niet zo voelen. de pil is puur t.n.v. pijnbestrijding en niet voor anticonceptie. mijn man is een periode terug 'geholpen'. we hebben twee prachtige en gezonde jongens... heeft iemand dezelfde ervaringen? voor wat betreft pijnbestrijding bij menstruatie klachten - extreme pijn?

30-07-2014 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Ik heb de pil een maand geslikt, en ben gelijk gestopt! Omdat ik over twee maanden ga trouwen wou ik graag weer de pil slikken, ze hebben me Microgynon 30 voorgeschreven. Ik heb op internet gezocht en kwam alleen maar berichten tegen dat iedereen ontzettend veel acne er van kreeg(ik ben hier ook super gevoelig voor). Ik heb de dokter gebeld maar die kwam met het verhaal da[lees meer...]t 'alle pillen helpen tegen acne'. Nou mooi niet dus!! Ze begonnen te groeien als kool! ik ben drie kilo aangekomen in een maand zonder m'n eetpatroon aan te passen. Echt een ontzettende rot pil!! Nu weer overgestapt naar Yasmin. Hopelijk is dit een betere....

17-03-2014 | Vrouw | 27
Endometriose
Vroeger deze pil van de huisarts gehad, toen ik erge humeurs schommelingen kreeg en me depri voelde gevraagd voor een nieuwe pil. Nu jaren later een kinderwens en endometriose ontdekt, tot nader onderzoek weer microgynon voorgeschreven gekregen door gynaecoloog. Dit heb ik 3 maanden volgehouden, maar na weer erge stemmingswisselingen, onzekerheid, down, depressie, toch wee[lees meer...]r bij de huisarts het verzoek ingediend voor de pil die ik wel goed verdroeg. Nu afwachten wat de specialist ervan vind, maar ik trok het niet meer. Het voordeel was dat ik grotere borsten kreeg van microgynon, maar dat was ook het enige voordeel.

19-12-2013 | Vrouw | 21
Menstruatiepijn
Sinds mijn 15e levensjaar ben ik aan de pil gegaan. Mijn menstruatie zou lichter worden is mij beloofd. Dit gebeurde niet. Ook zou ik mijn menstruatie moeten kunnen regelen met de pil en ook dat gebeurde niet. Ik werd gewoon volgens mijn cyclus ongesteld. Ik moest een zwaardere pil dat was de oplossing. Niet dus. Zelfde verhaal. Nog 1 zwaarder en dan was het ook de laatste[lees meer...] pil die ik kon proberen. Hier werd ik erg misselijk van ondragelijk. Ook kon ik nog steeds mijn menstruatie niet regelen en werd ik down van dit medicijn. Enige positieve is dat ik tijdens het gebruik van al die pillen niet zwanger ben geraakt dus dst doet hij dan wel goed.. ik ben 1 feb 2012 overgestapt naar de mirena spiraal bevalt veel beter. Nooit meer de pil voor mij!

03-05-2013 | Vrouw | 27
Depressiviteit
Na 2 jaar gestopt te zijn vorige maand weer begonnen met deze pil. 2 jaar terug gebruikte ik dezelfde pil, toen nergens last van. Maar sinds afgelopen maandag voel ik mij ontzettend neerslachtig, tegen het depressieve aan, emotioneel, diaree, misselijk en hoofdpijn. Las eerder vandaag op internet dat in de stopwerk deze bijwerkingen van de pil erger kunnen zijn. Laat dit [lees meer...]nu bij mij het geval zijn, nee voor mij is alles nu duidelijk. Vanavond moest ik weer beginnen maar ik slik hem niet meer nu.

08-03-2013 | Vrouw | 45
Trombose
Op mijn 14de begon ik de pil te slikken. Bijna tot nooit bijwerkingen. In 1994 kreeg ik acuut een trombose arm, ik werd gelijk opgenomen in het ziekenhuis waar ik vervolgens 3 weken moest blijven betreft de ernst van de situatie. Er werd ook gelijk gezegd dat ik nooit meer de pil mocht slikken, op dat moment dacht ik he vreemd waarom dan niet, Ik spraak mijn arts daarop aa[lees meer...]n, maar hij wilde daar niet verder op ingaan. Mijn conclusie was dan ook gelijk dat er in de pil een stof bleek te zitten dat voor meerder vrouwen niet geschikt zou zijn. Omdat ik nog maar 27 jaar was en dan al trombose kreeg besloot ik een erfelijkheid test tedoen, aangezien mijn vader op zijn 49 een herseninfart had gekregen. Maar dat bleek bij mij allemaal in orde te zijn, Ik ben geen risico patient. Ik heb daarna nog met mijn huisarts erover gesproken, en die gaf ook aan dat de pil niet 100% veilig is voor vrouwen die overgevoelig zijn hiervoor. Dus wees allert !!!!!!! voor trombose !!!!

07-03-2013 | Vrouw | 23
Jeuk
Na 2 jaar Microgynon 30 van Sandoz te hebben gebruikt, ben ik er sinds kort mee gestopt. Het eerste half jaar heb ik er vrij weinig last van gehad. Daarna begon ik allerlei bijwerkingen te krijgen. Wanneer ik na m'n stopweek weer begon met het slikken van de pil, kreeg ik na 3 dagen last van veel witte afscheiding (soms ook met jeuk aan m'n vagina, vrij lastig!). Vanalles [lees meer...]geprobeerd: het kon een schimmelinfectie zijn, pH waarde van de vagina was verstoord, ik heb zelfs gehoord dat ik ''afscheiding aanmaakte die zwangere vrouwen aanmaken, omdat de pil mijn lichaam laat denken dat ik zwanger ben''. Maar het bleef terug komen, elke keer na m'n stopweek zodra ik weer met de pil begon. Omdat het maar bleef terug komen, heb ik zelfs een SOA test voor mij en mijn vriend overwogen. Nu ik ben gestopt met de pil merk ik meteen dat ik GEEN JEUK meer heb en NAUWELIJKS witte afscheiding. Naast deze bijwerking werd ik ook MISSELIJK van deze pil, kreeg een OPGEZETTE onderbuik, moest soms zomaar huilen om de kleinste dingen, en ik had gedurende de hele maand wel een raar gevoel in mijn onderbuik. Ook kreeg ik kleine '''rode vlekjes'' in m'n gezicht en op m'n armen/benen (minder egale huid). Het enige positieve wat ik over deze pil kan schrijven is dat ik nauwelijks ben aangekomen, maar wel van een cup 75B naar een cup 75D ben gedaan.

20-01-2013 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / levonorgestrel
Deze pil kreeg ik toen ik als tiener last had van hevige menstruatie. 3 weken ongesteld en een paar dagen niet en dan weer 3 weken ongesteld. Ging gepaard met hevige krampen en flauwvallen. Zweet brak me uit. In eerste instantie was ik blij met de pil. In die tijd begon ik depressief te worden. Dat werd toegeschreven aan de puberteit en jeugdtrauma. Jarenlang heb ik rond g[lees meer...]elopen met depressiviteit en emotionele labiliteit. Gebeurtenissen kon ik op geen enkele wijze verwerken en ik was constant moe. Ik belandde daardoor in de ziektewet. Ik trouwde op een gegeven moment en na 5 jaar huwelijk besloten wij te stoppen met de pil. Mijn stemming verbeterde binnen twee weken! Ik was een ander mens, emotioneel stabiel, had geen last meer van vermoeidheid of depressieve gevoelens. Gebeurtenissen kon ik verwerken, ik bleef niet zo zwaar tillen eraan. Op dat moment dacht ik nog niet dat die verbetering kwam door het stoppen met de pil. Ik was gewoon blij dat ik er eindelijk overheen was. Het was alsof een grijze wolk die jaren boven mijn hoofd had gehangen was verdwenen. Door bepaalde gebeurtenissen besloten wij de kinderwens met een jaartje uit te stellen en ik ging dus na bijna een jaar weer aan de pil. Binnen enkele dagen was ik weer depressief en labiel. Ik zei tegen mijn man dat dit kennelijk gewoon bij mij hoorde, dat het gewoon een gelukje was geweest dat het even over was en dat ik me zo goed voelde. Mijn man zei toen wat hij vermoedde wat de oorzaak was. Hij zei tegen me dat hij dacht dat het aan de pil lag. Ik stopte weer om het uit te proberen. Binnen 1 week had ik weer mijn energie was ik emotioneel weer stabiel en kon ik me over gebeurtenissen heen zetten. Ik kreeg weer zin in dingen zoals ik tijdens de 1e pilloze periode had gehad. WE hebben toen besloten dat ik nooit meer de pil zou slikken, ook niet een ander, Deze had mijn leven jaren lang verpest, ik liep erdoor in de ziektewet! Het ging zonder pil ineens zo goed weer dat ik besloot een opleiding te gaan doen, want ik wilde inhalen wat ik door de pil had gemist. Nu, na 3 heerlijke jaren waarin ik bekend sta als emotioneel stabiel, energiek en optimistisch, heb ik een papiertje op zak en ben ik zwanger. Mijn leven is zo anders geworden sinds ik van de pil af ben! Het is vreselijk van al die jaren die ik ben verloren, mijn jonge jaren, 13 jaar van mijn leven, maar wat ben ik blij dat ik er nu alsnog achter ben gekomen en niet tot de overgang heb geslikt!! De alternatieven zijn zo goed: condooms en kalender methode. Maar ik geen hormonaal middel meer.

24-11-2012 | Vrouw | 17
Schildklier
Onze dochter van 17 jaar heeft 1 maand de pil geslikt Microgynon '30' is er daarna mee gestopt verkering was over.Maar...toen begon de ellende vocht vasthouden vet vasthouden in 7 weken is ze meer dan 14 kilo aangekomen. Concentratie verlies haar uitval ijzer tekort enz...enz.... het duurt nog zeker 6 maanden volgens de arts voor ze weer de oude is. Weer bloed prikken deze[lees meer...] week. Ben benieuwd? hopelijk gaan we eindelijk weer de goede kant op. Haar huid is een grote rode vlekken massa, dar nu ook speciale zalf voor gekregen. We wchten nu nog op de volgende medicijnen kuur omdat de pil haar hele schildklier ontregeld heeft. Wat een rotzooi is de pil!!!!