Ervaringen met Microgynon '30'

ethinylestradiol / levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (621 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)
Marvelon (52 meningen)

08-02-2022 | Vrouw | 53
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Van mijn 16e tot 28e deze pil gebruikt. Ik had regelmatig hoofdpijn. Plots kreeg ik op 28e hevige migraine rond de stopweek. Omdat ik dit vreemd vond dat iedere keer de migraine in de stopweek terug kwam, begon ik de pil te verdenken. Ik ben gestopt met de pil en de hevige migraine was direct weg. Wel bleef ik regelmatig hoofdpijn houden Nu ben ik 53 en in de overgang,[lees meer...] de hoofdpijn is weer overgaan in migraine. Ik ben er van overtuigd dat de pil iets iets stuk gemaakt heeft in mijn lichaam waardoor mijn hormoon balans nooit meer goed gekomen is. Het is troep, gebruik het niet!

04-05-2021 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Ik heb een jaartje gebruik gemaakt van deze pil en ik ben toch weer overgestapt naar de koperspiraal. Ik kreeg hele erge klachten, van paniekaanvallen tot gewichtstoename en ik was vreselijk neerslachtig. Als je klachten ervaart van deze pil dan, zou ik zeker niet te lang wachten met switchen! Ik dacht eerst dat het tussen mijn oren zat en dat het misschien aan mij lag m[lees meer...]aar, aan de recensies te zien was ik niet de enige met hele ernstige bijwerkingen!

21-04-2021 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
8 jaar lang deze pil gebruikt, nu langer dan een halfjaar gestopt met de pil en ik kan met zekerheid zeggen dat ik deze pil aan NIEMAND aanraad. Door deze pil had ik dagelijks hartkloppingen, ernstige angstklachten en maandelijks, ook bij doorslikken, migraines met aura en dagelijks hoofdpijn. Ik had nooit verwacht dat dit door de pil zou komen. Maar helaas, toch wel. Nooi[lees meer...]t meer!

04-06-2020 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Heb deze pil ongeveer 3 jaar geslikt. Ik begon toen ik 15 was en had tot mijn 18e geen klachten. Behalve neerslachtigheid. Toen ik 18 werd kreeg ik opeens heel erg veel last van acne. Echt dikke onderhuidse puisten. Heb hier een halfjaar mee rond gelopen niet wetende dat de pil de oorzaak was. Uiteindelijk gestopt en mijn huid klaarde op. Voel me ook zoveel vrolijker en mi[lees meer...]nder labiel. Echt ik wist niet dat ik zo was. Heb nu een koperspiraal maar ook daar weer klachten bij... zit het liefst zonder anticonceptie, maarja ik heb een vriend en die houd niet van condooms.

08-05-2020 | Vrouw | 37
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Eerder gebruikte ik Microgynon 20. Na m'n zwangerschap schreef m'n gynaecoloog echter Noranelle voor. De generische variant werd Levorichter 30 (wat gelijk is aan Microgynon 30). Ik voelde me gedurende die periode erg neerslachtig en kreeg bovendien acne. Nieuwe gynaecoloog schreef me onlangs Desorelle 20 (150/20) voor. Ik voel me terug mezelf (die golven van neerslacht[lees meer...]igheid en negatieve emoties zijn gelukkig voorbij).

18-11-2019 | Vrouw | 33
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Met de jaren steeds meer last van acne, diepe grote onderhuidse ontstekingen met name op kin. Verder stemmingswisselingen, af en toe depressief, emotioneel gevoel en woede uitbarstingen. Dit heeft mijn leven negatief beïnvloed.

17-09-2019 | Vrouw | 46
Hartkloppingen
Deze pil gaf mij zoveel bijwerkingen ik had constante hartkloppingen/overslagen. De misselijkheid in de eerste dagen na de stopweek was verschrikkelijk. Verder elke maand last van migraine en stemmingswisselingen.

07-05-2019 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik gebruikte bijna 10 jaar de Diane 35 pil, vanwege hartnekkige acne. Alleen vanwege het verhoogde risico heeft mijn dokter gevraagd of ik wilde overwegen over te gaan op een andere pil. Ik was al eens gestopt met de Diane 35 en alle acné kwam terug. Dat heb ik ook dit keer gezegd, als ik zou overstappen op microgynon 30. Maar ik moest het niet zo negatief inzien was het[lees meer...] advies. Maar ik wist dondersgoed al wat er zou gebeuren. Het resultaat na 4 maanden. Acné over mijn gehele romp, armen en nek. Minder op mijn gezicht (gelukkig). Maar wel de helft van mijn haar kwijt en enorm vet haar. 's-Ochtends haar gewassen, in de loop van de middag wordt het alweer vet en enorme klitten. De volgende ochtend kan ik het weer gaan wassen. En dat voelt heel raar, gedurende de dag dat je haar is gewassen, het nog een keer te willen/moeten doen. Dit is een waardeloze pil.

13-02-2019 | Vrouw | 18
Endometriose
Alle huisartsen die de pil voorschrijven voor endometriose voor mensen zonder kinderwens jullie zijn zo dom !!!! Bij mensen met borstkanker geven jullie toch ook niet de pil of wel????? Een hormonale ziekte bestrijd je niet met hormonen want dan ga je het juist voeden dus heb jij endometriose laat je niet gek maken door je domme huisarts!!! Je moet hormoonremmers krijgen [lees meer...]

06-02-2019 | Vrouw | 18
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Moest in November 2018 over op deze pil, omdat mijn pil Mylan niet leverbaar was. Deze heb ik sinds 2013 geslikt, ben in 2014 in overleg met de dokter gestopt met de stopweek en slikte deze sinds mei 2014 door. Nooit een doorbraak bloeding gehad, maar helaas is deze sinds November 2018 niet meer leverbaar en kreeg ik een alternatief. Sinds dien al 5 doorbraak bloedingen ge[lees meer...]had, maar dit is helaas niet de enige bijwerking van deze pil. Ik voel me sinds deze pil heel erg down, heb zelfs last van huilbuien. Iets dat ik nog nooit eerder heb gehad, ik last van slapeloosheid en extreme acne. De acne doet zelfs pijn, mijn hele gezicht is er rood van. Aangezien de vijfde doorbraak bloeding heb ik vorige week mijn dokter weer gebeld, met de vraag of ik terug mag op mijn oude pil. Maar deze is dus nogsteeds niet leverbaar, helaas is stoppen geen optie dus ik hoop op een spoedige levering van mijn oude Mylan pil. Maar ik raad echt iedereen aan deze pil NIET te nemen de bijwerkingen zijn echt heftig en de pil is niet effectief

26-01-2019 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik ben overgestapt op dit merk omdat ik van alle andere pillen wel last van acne kreeg en deze is door de apotheker voorgeschreven gekregen maar neem deze pil NOOIT. Ik heb ‘m een maand gebruikt en zit nog erger als ooit onder de pukkels.. ik ben somber en super moe elke dag. Last van spierpijn en voel mij gewoon niet fit. Wat een rot pil zeg...! NEVER nemen.

14-08-2018 | Vrouw | 30
Uitstellen van menstruatie
Jaren deze pil gebruikt , hele erge hoofdpijn en migraine aanvallen (daarvoor veel onderzoek gehad en van alles geprobeerd) somber, stemmingswisselingen en had enorm trek in eten. ivm kinderwens gestopt en weg hoofdpijn! Toen ik weer aan de pil begon , begon ook de hoofdpijn/migraine weer, toen viel het kwartje.... nooit meer de pil voor mij!

23-05-2018 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/125ug)
Ik ben vanaf mijn 18e een anticonceptiepil beginnen slikken. Ik heb er eerst enkele geprobeerd en de definitieve was Microgynon 30. Ik heb deze geslikt van maart 2011 tot juli 2013. In het begin verliep dit allemaal heel goed, maar naarmate er maanden en dan 2 jaar voorbijgingen, werd ik enorm depressief, ik was ook ongeveer 10 kg bijgekomen ook al sportte ik toen, terwijl[lees meer...] ik van mezelf eerder een slank persoon ben met een snel metabolisme die bij wijze van spreken niets moest doen om een slanker figuur te behouden. Ook kreeg ik van deze pil enorme zware acne en een vette huid, hiervoor had ik daar ook nooit erg last van en was ik ook 'gezegd' met een redelijk goede huid. Ik voelde me met deze pil een opgeblazen, depressieve en lelijke walrus, een wandelende ton. Tijdens mijn stopweek voelde ik me enorm goed en tijdens het slikken heel slecht. Tot ik me dat begon te realiseren, ben ik gestopt in juli 2013. Enkele maanden na het stoppen was ik al 5 kg vermagerd en bleef alles wat ik at er ook al niet meer aanplakken. Ik voelde mij mentaal op slag beter, een andere en positievere persoon, terwijl ik bij de pil bleef hangen in heel erg negatieve emoties. De acne is eigenlijk altijd gebleven, ook nu moet ik nog zien wat ik doe. Ik heb pas sinds dit jaar goede producten gevonden die het een beetje in toom weten te houden, antibiotica ook geprobeerd en ik ben 26 met een vette huid. In 2016 heb ik besloten om een koperspiraal te laten zetten, omdat ik het echt gehad had met hormonen. Ik moet zeggen dat ik met de koperspiraal wel beter af ben op vlak van me goed voelen, niets bijkomen, maar ik had zonder pil mijn menstruatie nooit enorm enorm erg, wat ik nu met de koperspiraal wel heel heftig heb, zo heftig dat ik soms moet thuisblijven. Vandaag bij de gynaecoloog geweest, het probleem uitgelegd van mijn enorm heftige menstruaties (grootste tampon + groot maandverband en na een uur al doorlekken), zij heeft mij aangeraden om ondanks mijn schrik toch misschien dan terug over te schakelen op hormonale anticonceptie (mirena of minipil wegens minder hormonen), maar na het lezen van enorm veel reviews, heb ik toch beslist dat ik liever mezelf blijf met heftige menstruaties dan een persoon met minder of geen menstruatie die bijna zelfmoordneigingen heeft.

02-11-2017 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Met deze pil begonnen omdat ik van de derde generatie pil af wou, de dokter raadde me deze 'standaard' pil aan. Slechtste keuze uit mijn leven ooit. Na een maand merkte ik dat ik me depressief en paniekerig voelde, had een soort van dwanggedachtes en zeer onaangename gedachtes. Ik zat totaal niet lekker in mijn vel en toen ik weer terug ging naar mijn vorige pil (Yasmin) m[lees meer...]erkte ik meteen weer verschil. Voel me langzamerhand weer steeds beter. Ik weet dat er mensen zijn die totaal geen last van deze pil hebben maar mocht je je dus zo voelen, het kan door de pil komen. Overleg dan met de dokter!

14-06-2017 | Vrouw | 42
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Ik slik de pil al jaren door ivm hevige menstruaties en alle klachten die daar bij passen. Begonnen met microgynon jaren geleden, opeens ook de goedkopere versie gekregen maar geen last van de wisseling gehad. Nu toch weer overgestapt op microgynon nadat ik een artikel had gelezen. Ik gebruik nu 16 dgn deze pil. Daarvoor had ik de goedkope versie EthinylestradiolLevonorges[lees meer...]trel. Ik heb al heel lang last van hyperventilatie wat ik aardig onder controle kan houden. De afgelopen dagen heb ik opeens veel meer last van hyper en zelfs van paniekaanvallen. Ook heb ik sinds een week na de start pijn in mn bovenbuik. Afgelopen nacht werd ik badend in het zweet wakker, voelde me erg slap en lang niet lekker. Weer in slaap gedommeld en bij wakker voelde ik me nog steeds heel slap. Bij de huisarts geweest. Pijn in de buik lijkt op een geïrriteerd maagslijmvlies/maarzweer. Op deze manier heb ik nog nooit last gehad van hyper en paniek ook nog nooit zo wakker geworden midden in de nacht. Ook weer last van hoofdpijn. Hoewel de werkzame stof hetzelfde is zijn de hulpstoffen wel anders. Ik weet nog niet zeker of deze pil de oorzaak is maar als ik alle klachten lees van beide pillen zou het mij niet verbazen. Vandaag stop ik helemaal met de pil voor een aantal dagen kijken of dat verschil maakt.

28-04-2017 | Vrouw | 23
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Verschrikkelijke pil die bij mij alleen maar zorgde voor extra bijwerkingen (buikpijn, stemmingswisselingen, doorbraakbloedingen) in plaats van resultaat