Ervaringen met Yasmin

22-03-2023 | Vrouw | 25
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Vreselijke bijwerkingen. Opgezwollen pijnlijke borsten, meer last van migraine, libido compleet verdwenen, somber, pijnlijke onderrug. Ik heb deze pil 8 weken geslikt na overstap, maar ik ga terug naar microgynon

04-02-2022 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Van mijn spiraal naar Yasmine gegaan. Libido was zo goed als weg en ontzettend pijnlijke menstruaties. Acne bleef wel weg. Toch gekozen om opnieuw een spiraal te plaatsen. Wat een verademing.

24-01-2019 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Ik had in principe de mycrogynon. Maar daarvan had ik al meer dan een hald jaar bloedingen en ik kwam er van aan. Na 3 maanden Yasmin heb ik nergens meer last van. Zeer tevreden.

31-07-2018 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Na jaren geen anticonceptiepil te hebben gebruikt, wilde ik het toch maar weer eens proberen vanwege mijn acne. Ik heb deze pil maar 3 maanden geslikt, maar helaas heb ik 3 maanden in angst geleefd. Na het stoppen kreeg ik ook nog eens depressieve gevoelens omdat mijn hormonen zo in de war waren....heel eng en naar. Nu beetje bij beetje begin ik mij weer beter te voelen. I[lees meer...]k gun dit niemand. Meiden; denk goed na voordat je synthetische hormonen in je lichaam stopt (welke pil dan ook). Het lijkt misschien normaal, maar dat is het absoluut niet. Ik zou willen dat ik die drie maanden kom terugdraaien.

06-11-2017 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik ben begin 2015 gestart met de Yasmin pil op mijn eigen verzoek. Ik slikte eerder microgynon 30. Mijn huid en haar werden daar echter heel vet van en ik had veel last van puistjes. De huisarts was eerst niet zo voor het gebruik van de Yasmin ivm het risico op trombose. Omdat ik echter niet tot de risicogroep behoorde (geen hart en vaat ziekten in de familie, niet roken/d[lees meer...]rinken, geen overgewicht en veel sporten) mocht ik het toch proberen. Het resultaat is zeer positief binnen enkele maanden was mijn gezicht zo goed als gaaf. Een enorme boost voor mijn zelfvertrouwen. Positieve bijkomstigheid is dat ik nu ook een veel minder heftige menstruatie heb met minder krampen en minder bloedverlies. Enige bijwerkingen die ik ondervind zijn soms lichte hoofdpijn (die ik ook al kreeg van de microgynon) en een wat verminderd libido. Al met al dus hier een hele positieve ervaring.

31-01-2017 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Ik slik sinds 2,5 maand de Yasmin (Rosal) en ben nogal geschrokken van de bijwerkingen die ik voel sinds m'n eerste stopweek. Ik ervaar hevige misselijkheid, waardoor ik in 2 weken zo'n 4 kilo ben afgevallen. Maar ben ook zeer neerslachtigheid, pieker veel en heb continu huilbuien. In eerste instantie dacht ik er niet over na dat dit samen kon hangen met de pil, maar toen [lees meer...]ik me realiseerde dat het begon precies tijdens de stopweek begon het kwartje te vallen. Ik ga morgen naar de huisarts, maar ben per direct gestopt met deze pil.

02-02-2015 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/drospirenon
Na 2 jaar lang last te hebben gehad van contactbloedingen ben ik gestopt met deze pil. Binnen 2 weken waren de contactbloedingen weg. Ook werd mijn libido vele malen hoger. Na 2 maanden gestopt te zijn met deze pil ben ik toch weer begonnen. Ik kreeg namelijk een vriend, daarnaast kwam mijn vette/onzuivere huid ook weer opspelen. Ik dacht ik probeer het gewoon weer even ik[lees meer...] heb toch nog een strip liggen. Nu na 6 dagen deze pil geslikt te hebben is er niets meer over van mijn vrolijke ik. Mijn libido is zo goed als verdwenen. Emotioneel volledig afgevlakt. Oh ja, mijn huidje is weer prachtig uiteraard. Maar goed, wat heb je aan een mooie huid als je totaal niet happy bent en geen behoefte aan intimiteit hebt. Besloten voorgoed te kappen met deze pil. Onvoorstelbaar wat er in een aantal dagen kan veranderen in je lijf/hoofd.

03-09-2014 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/drospirenon (30/3/3mg)
Voor de Yasmin gebruikte ik de micrygnon 30. Door libido en schimmelinfectie klachten ben ik overgestapt op deze pil. Vanaf de eerste dag dat ik deze pil innam tot aan de laatste dag had ik vreselijk dromen. Ik weet niet eens of je het dromen kunt noemen, ik droomde namelijk dat ik in bed lag en bewust was van het feit dat ik me in een droom bevond. Ik kon bijna niet bewe[lees meer...]gen. Ik werd telkens opnieuw wakker althans dat dacht ik maar het bleek dat ik nog steeds aan het dromen was. Toen ik eindelijk wakker werd was ik ook zeer uitgeput. Ik had nauwelijks energie over terwijl ik nog met de dag moest beginnnen. Ik weet niet wat deze pil mij aandeed maar ik maak zoiets voor het eerst in mijn leven mee. Ik ben er na 12 dagen mee gestopt. Iets anders wat ik heb gemerkt is dat mijn arm verlamde als ik erop sliep. Dit had ik nooit met de micrygnon.. vreemd..

09-08-2014 | Vrouw | 25

04-03-2023 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik heb deze pil zo’n 10 jaar geslikt omdat ik als tiener last had van ernstige acne. Het laatste jaar kreeg ik opeens elke maand, soms vaker, heftige migraineaanvallen. Toen moest ik stoppen van de huisarts. Een aantal maanden nadat ik gestopt was merkte ik dat ik me véél beter voelde mentaal, ik heb namelijk 10 jaar last gehad van ernstige depressie, maar dat was opeens v[lees meer...]olledig verdwenen. Mijn migraineaanvallen waren ook een stuk minder. Wel kreeg ik helaas al mijn acne terug en kwam ik erachter dat ik PCOS had.

29-01-2022 | Vrouw | 26
Menstruatiepijn
1 jaar en 2 maanden blijvend doorgeslikt tegen menstruatiepijn en rugpijn. Na deze periode kreeg ik doorbraakbloedingen. Werkt dus prettig tegen menstruatiepijn, maar dan moet je wel na een jaar kijken om toch wel eens een stopweek mer pijnstillers weer te gebruiken.

03-11-2020 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Deze pil heb ik 7 jaar geslikt. Helpt goed tegen veel bloedverlies tijdens de menstruatie en deed wonderen voor mijn huid. Ik had echt nooit meer een onzuivere huid, maar dan ook echt nooit. Ik had welgeteld 1 hooguit 2 minuscule puistjes tijdens mijn menstruatie. En natuurlijk het belangrijkst: geen zwangerschap ;) Nadelen die ik ervaarde: maandelijks migraine, afvlak[lees meer...]king van mijn emoties en bijna geen libido. Werd nooit echt meer opgewonden. Ik dacht dat er iets mis was met mij maar het was gewoon de pil. Daarom uiteindelijk gekozen voor hormoon vrije anticonceptie (koperspiraal). Die vervelende bijwerkingen zijn dus allemaal verdwenen! Maar mijn mooie huid helaas ook...

06-03-2019 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
ik heb deze pil heel wat jaar gebruikt op advies van een specialist in het ziekenhuis. nu ben ik 2 maanden gestopt en krijg ik erg veel last van acne (dit is tijdelijk) en ik merk dat mijn libido met 180% omhoog is gegaan. bizar hoe zo'n klein pilletje heel veel kan onder drukken. ik ben erg blij dat ik van deze pil af ben omdat ik vaak last had van misselijkheid en een[lees meer...] naar gevoel op mijn maag. Ik zal nooit van mijn leven meer aan een pil beginnen!

16-08-2018 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Toen ik 14 was gestart met deze pil ivm onhandelbare uitspattingen rond menstruatie. In eerste instantie heeft deze pil voor rust gezorgd in het gezin, mijn hormonen werden rustiger en daarmee mijn gedrag. Na een jaar of 8 ben ik ivm de zwaarte van de pil (ik rook)gewisseld van pil. Het was flink zoeken, van de een kreeg ik acne en van de ander blies ik op als een ballonne[lees meer...]tje. Na meerdere pillen proberen kwam ik 3 jaar geleden toch weer uit bij Yasmine. Toen is eigenlijk alle ellende begonnen, angst, tot het punt dat ik het huis niet meer verliet. Dit ging gepaard met een serieuze depressie, zelfs van sneeuw moest ik huilen omdat ik nergens meer van kon genieten. Een paar maanden geleden heb ik het roer omgegooid. Ik ben 26, woon samen en dacht; ik stop met de pil, eens kijken wat dat doet. Nu 4 maanden later lijken mijn mentale problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik geniet weer, ga uit. Iets wat ik jaren niet meer gedaan heb en bovenal, mijn libido is terug, ik wist niet eens dat ik een libido had. Nooit meer de(ze)pil voor mij.

12-09-2017 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik gebruikte al vanaf mijn 17e de microgynon maar ik bleef maar puistjes houden zelfs tot mijn 26e toen ben ik even gestopt met de pil toen werden mijn puistjes wat minder maar die dikke onderhuidse puisten bleven. Dood ongelukkig werd ik ervan. Toen las ik positieve verhalen over de Yasmin. Toen ik naar de dokter stapte vertelde ze me wel over trombose maar ik wou het zo [lees meer...]graag proberen. Meteen na een maand waren al mijn puistjes weg! Gewoon weg! Hoe gelukkig kan je daar van worden! In het begin merkte ik wel wat haaruitval en gevoelige borsten maar nu merk ik daar helemaal niks meer van!

03-07-2017 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Doordat de Minerva-pil niet meer geleverd werd (Diane ging uit het schap), ben ik in gesprek gegaan met mijn huisarts over een nieuwe anticonceptiepil. Eerst ben ik helemaal gestopt met de pil, maar daardoor kwam mijn acne hevig terug (gistpuistjes over mijn hele gezicht). Ik ben toen gestart met de Yasmin en die slik ik nu nog steeds. Mijn huid is vrijwel gaaf, met af en [lees meer...]toe wat bultjes en soms onderhuidse puisten op mijn kin en rondom mijn mond. De acne op mijn rug en borst is veel minder geworden. Ben heel tevreden over deze pil als het gaat om het verslaan van acne. Wel merk ik dat ik meer last heb van stemmingswisselingen, soms last heb van overmatig zweten (zeker rondom einde pil of menstruatietijd) en hoofdpijn op het moment dat ik ongesteld moet worden. Daarbij ben ik zo'n 1/2 kilo aangekomen en ik krijg het er amper af. Ik denk dat ik mij zonder deze pil beter in mijn vel zou voelen, maar ik wil mijn acne ook niet terug. Dus voorlopig stop ik nog niet met de pil.