Ervaringen met YAZ 24+4

blaasontsteking urineweginfectie migraine

12-05-2015 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Ik slik nu al een poosje de YAZ en merk een enorm verschil in mijn algemene stemming, heb nergens meer zin in en voel me enorm lusteloos. Blijkbaar komt dat veel voor. Ik ga mijn huisarts zo snel mogelijk contacten zodat ik kan stoppen met deze slechte pil. Voelen anderen zich ook zo slecht door deze pil?

03-12-2013 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / drospirenon
Slikte voor de YAZ24+4 de Yasminelle (zelfde pilletjes als YAZ, maar dan nog steeds met 1week stopweek). Hier had ik de week voor mijn menstruatie verschrikkelijke migraine, daarom raadde de gynaecologe om over te schakelen naar YAZ (minder schommelingen + betrouwbaarder). Neem nu de YAZ al een volledige maand, en het enige verschil dat ik zie is dat mijn aders op mijn bor[lees meer...]stkas, borsten en tepelhoven verschrikkelijk zichtbaar zijn geworden, wat echt verschrikkelijk is. Ook jeukt mijn lichaam volledig, en heb ik last van acne/huiduitslag op mijn borstkas en sinds kort ook al wat op mijn gezicht. Voel me er echt niet goed bij bij die aders... Blijkbaar ben ik de 1e die dit heeft als bijwerkingen? Op 1 maand zijn ze zo zichtbaar geworden. Ga donderdag naar een dermatoloog voor meer raad (puistjes, aders,...) en hopelijk raak ik eruit... Terug Yasminelle? Of andere pil? Of gaan die aders verdwijnen? Iemand raad? Heb ook last van andere bijwerkingen zoals pijnlijkere borsten, jeukende borsten (bijna mijn hele lichaam), oprispingen,... En anders wel betere stoelgang, afgevallen, grotere borsten, en geen hoofdpijn voor maandstonden.

20-09-2013 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Deze pil zou mij moeten helpen met het verminderen van mijn acne, maar het is sindsdien alleen maar erger geworden! Ook heb ik last van bijwerkingen, ben sindsdien erg down, hele dag moe, veel last van uitdroging en zit niet lekker in mijn vel. Ben pas bezig met de eerste strip van deze pil maar voel me elke dag slecht daarom twijfel ik nu, stoppen of doorgaan? Weet iemand[lees meer...] of deze bijwerkingen zullen verdwijnen na langer gebruik?!

19-12-2012 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / drospirenon
Ik ben overgestapt op deze pil omdat ik last had van stemmingswisselingen. Hoofdpijn en slecht slapen. Sinds ik deze pil gebruik heb ik daar geen last meer van, mijn stemming is goed, ik voel me ook minder moe. Hoofdpijn is weg, en ik kan goed slapen. Ook ben ik af gevallen, en dat vind ik wel prettig. Wel een nadeel is dat ik meer last heb van puistjes. Ook ben ik nu [lees meer...]ongesteld in het weekend, en dat is zeer vervelend. Maar ben nu wel korter ongesteld. Bij mijn vorige pil begon ik op vrijdag en het einde van de pillen werd ik op een maandag ongesteld. Nu is dat op donderdag en ben dus in het weekend aan de beurt. Misschien moet mijn lichaam nog wennen aan het nieuwe hormoon, dus het kan beter worden. Ben opzich erg tevreden.

12-07-2012 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / drospirenon
Sinds ik de Yaz 24+4 ben gaan slikken, is mijn huid erg achteruit gegaan! Ik had nooit echt last van acné, maar heb er met deze pil veel in mijn gezicht. Soms zelfs dikke, onderhuidse puisten. Ook zit ik niet lekker in mijn vel en heb ik last van stemmingswisselingen. Ik heb hem 2 maanden geslikt en ga er mee stoppen.

18-09-2011 | Vrouw | 22
Anticonceptie
ik ben ontzettend tevreden over deze pil. Ik gebruik hem nu bijna een jaar en mijn humeur en huid zijn ontzettend verbeterd sindsdien. De eerste maand had ik wel wat last van kramp maar dat was dan ook het enige. Ik ben nog maar 1 dag ongesteld (was voorheen ook niet veel, 4-5 dagen) en heb verder totaal geen bijwerkingen. Vind daarom het beeld dat geschetst wordt hier [lees meer...]wat onterecht (maar is natuurlijk ook zo dat vooral mensen die zeer ontevreden zijn hierop zullen reageren). Het enige nadeel eraan is de eigen bijdrage, die is nog wel prijzig. Ohja, en mijn vorige pil, stediril 30 smaakte wat lekkerder (suikerlaagje eromheen), dit is gewoon een muf pilletje. (maar minimale klachten dus tov de voordelen die ik eraan heb :))

31-01-2013 | Vrouw | 23
Longembolie
Na 5 jaar een andere pil geslikt te hebben wilde ik overstappen naar een andere pil omdat ik behoorlijk wat depressieve gevoelens had en werkelijk 0,1 libido. Vriendin vertelde me dat deze gevoelens wel eens door de pil konden komen. Na research besloten een andere pil te proberen: de Yaz 24+4 Voor mij echt een hele fijne oplossing. Was weer vrolijk, geen down gevoel of[lees meer...] huilbuien, gewoon weer happy. Mijn libido was terug, mijn vriend was in de 7de hemel haha. Ik ben er niet van afgevallen of aangekomen, denk dat je deze pil niet moet nemen omdat je denkt dat je afvalt. Helaas ben ik 29 november opgenomen in het ziekenhuis met een longembolie. Ik kreeg te horen dat ik per direct moest stoppen met mijn nieuwe geliefde pil. De reden voor deze longembolie is niet precies te achterhalen maar de pil heeft er wel een invloed op. Ik heb nu een spiraal (Mirena), bij mij is het zetten ontzettend meegevallen, beetje vervelend maar dat was t ook. Deze pil vond ik super fijn, let wel op jezelf en lees de bijsluiter wel goed door. Ik ben éen van de uitzonderingen maar het kan iedereen overkomen.

20-01-2013 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / drospirenon
Wat een verhalen lees ik hier, en bij sommige denk ik echt dat het niet alleen door een pil kan komen hoor. Ik ben 4 maanden geleden met deze pil gestart. Daarvoor had ik de Yasmin pil, maar kreeg weer puistjes en had last van doorbraakbloedingen. Bij de Yaz heb ik geen last meer daarvan en zit helemaal happy in m'n lijf. Ook kom ik er niet van aan en blijf ik op gewicht. [lees meer...]Ik heb geen last van bijwerkingen. Mijn huid is best wel gaaf nu en komen niet echt nieuwe onzuiverheden bij. Ook mijn cupmaat is hetzelfde gebleven. (helaas)

03-09-2012 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / drospirenon
Ik had 3 strips Yaz gekocht, en heb toch besloten na de 2e om niet verder te gaan.. maar heb ze nu dus over, is een beetje zonde om weg te gooien natuurlijk.

11-05-2012 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / drospirenon
Nadat mijn Micogynon 30 vervangen moest worden door Stedril 30 ging ik door de welbekende hormonale rollercoaster. Ik was uitbundig blij of extreem verdrietig, ik dacht dat dit normaal was. Totdat ik 20, 21,22 werd kon ik niet geloven dat dit gedrag normaal was bij een 20-jarige. Na jarenlang gebruik ben ik naar de dokter gestapt om te vragen of een andere pil eventueel[lees meer...] mijn buien zou kunnen stoppen. Zij schreef mij de Yasmin pil voor. Het was een aangename pil, ik was minder bui-ig dan bij de vorige pil. Toch waren de nodige bijwerkingen aanwezig: heftig ongesteld en het aller raarste van allemaal: de linkerzijde van mijn lijf begon breder te worden: mijn linkerborst werd groter en ik kreeg meer heupvet wat resulteerde tot afschuwelijk lelijke striae. Ik ben na 3 maanden direct gestopt met deze pil en ben weer naar de arts gegaan voor het laatste redmiddel: de Yaz 24+4. Volgens haar moest dit de oplossing zijn. Ik wou namelijk nog niet aan een spiraaltje beginnen, dat leek me doodeng. Wat een opluchting. De eerste week had ik last van hoofdpijn en vaak een droge mond, veel plassen en grote boodschapjes, maar het is gewon even een kwestie van volhouden. Na die eerste week verdween de hoofdpijn maar bleef het regelmatige wcbezoek wel aanwezig. Ik zie dat maar als vochtverlies ;). De menstuaties zijn voor het eerst in mijn leven licht en pijnloos; echt een redding!! enorme aanrader!!

07-03-2012 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / drospirenon
Ik gebruik de Yazz 24+4 nu 2 maanden omdat het spiraal veel acne als bijwerking had. Opzich tevreden over de Yazz 24+4 maar de eerste maand was het een en al doorbraakbloedingen, de 2 maand geen pil vergeten nu in de 3 dag van de stopweek en niet ongesteld.. ik maak me zorgen! Iemand ervaringen?

15-09-2011 | Vrouw | 23
Bijwerkingen vorige pil
Heeey Halloowtje allemaal! Ik ben 4 maanden geleden begonnen met de Yaz 24+4 ivm bijwerkingen van mn vorige pil (Microgynon30). Ik had namelijk erg last van terugkerende haaruitval, vocht vasthouden onderbenen, moeheid en verschrikkelijke stemmingswisselingen (snel kwaad op mn vriend en super licht ontvlambaar). In eerste instantie denk je niet meteen aan je anticonsep[lees meer...]tie omdat je het toch al jaren slikt. Ik ben naar mijn huisarts gegaan en die adviseerde mij de Yaz. Ik slik hem nu vanaf mei 2011. Mijn bijwerkingen Yaz 24+4: Maand 1: vaak plassen + puistjes Maand 2: puistjes meer + libido ietsjes minder (is voor mij gelukkig niet zo heel erg) Maand 3: nog steeds puistjes + misselijk af en toe + libido minder Maand 4: vaker ontlasting + misselijk vaker + libido blijft minder dan bij mn vorige pil + ondanks gewichtverlies cellulitis wel verergerd Voordelen: Maand 1: rustiger, geduldiger, minder vocht vasthouden, minder trek in snoep Maand 2: haaruitval minder, relaxter, niet meer explosieve uitbarstingen, 1,5 kg kwijt, meer energie, borsten voller/ronder Maand 3: haaruitval weg, geen gehaast gevoel meer, nog meer energie, geen afscheiding meer van onder Maand 4: ik voel me echt stukken beter dan de andere pil! Puistjes zijn nu ook over. Haaruitval (wat ik het ergste vond) is niet teruggekeerd. Ik ben aardig veranderd qua karakter. Ik voel me minder chaotisch en ben voel me gewoon zoveel beter! Waarschijnlijk is mijn lichaam in de loop der jaren veranderd ofzo en was mijn lichaam gewoon klaar met de hormonen van mn vorige pil. Ik blijf deze pil dus slikken en ben na 4 maanden slikken en doorbijten uiteindelijk toch tevreden.

25-08-2011 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / drospirenon
Na het verdwijnen van mijn libido door oa Microgynon, Trigynon en de Nuvaring, wat een verademing de Yaz. Mijn libido is nog steeds niet op 100% maar al een heel stuk verbeterd. Heb 1 dag per maand pijnlijke borsten en een neerslachtig gevoel, nou dat heb ik er wel voor over. Nooit last gehad van doorbraakbloedingen, vreetbuien of gewichtstoename. Ik voel me meer mezelf e[lees meer...]n al blijft zo'n hormonen pil niet ideaal ik zweer bij de Yaz.

20-08-2011 | Vrouw | 24
Anticonceptie
Het vervelende aan anticonceptiepillen is altijd dat je niet zeker weet wat de bijwerkingen waren tot je ermee stopt. De veranderingen zijn vaak geleidelijk en tenzij ze enorm heftig zijn merk je het niet gelijk in connectie met de pil. Twee dingen waarvan ik Yaz verdenk is het veroorzaken van hoofdpijn tijdens de stopdagen (of in elk geval sneller hoofdpijn). Daarnaast[lees meer...] ook een redelijke afname in libido. Helaas is het "vocht" in die streek een heel stuk minder sinds ik meer dan een maand aan deze pil zit. Het kan toeval zijn, misschien psychologisch van iets anders, maar ik had het met Microgynon ook al dus ik vermoed dat het Yaz is.

16-06-2011 | Man | 24
Endometriose
Ik weet nog niet zo erg lang dat ik endometriose heb. Ik was gestopt met anticonceptie omdat ik veel bijwerkingen had (Meliane, Yasmin). Hierdoor werd mijn endometriose erger en moest ik weer aan de pil. Na microgynon geprobeert te hebben (migraine, buikpijn etc) is door mijn gyn Yaz voorgeschreven. De eerste maand was ik tevreden. Nu totaal niet meer. Ik gebruik de pil nu[lees meer...] bijna drie maanden en wordt gek van de bijwerkingen. Komen ze: pijnlijke borsten en cystes in borst, misselijkheid en braken, moe, slecht slapen, duizelig, 5 kilo aangekomen, geen libido meer, pijn bij vrijen (als het al gebeurt), acne wat ik nooit gehad heb trouwens, migraine voor ik ongesteld moet worden en vreetbuien. Ik ga mijn gyn vragen of ik misschien toch maar weer iets anders mag proberen, ben er echt ziek van en wel een beetje klaar mee.

07-10-2022 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Overgestapt van de Kylena spiraal naar de YAZ pil vanwege mijn acne. Ik gebruik de pil nu een half jaar en ben telkens 1,5 week ongesteld. Verder heb ik de eerste 3/4 maanden heel veel last gehad van misselijkheid en overgeven. Mijn acne is redelijk onder controle, behalve tijdens mijn menstruatie. Maar omdat deze dus zo lang aanhoudt heb ik dan ook weer redelijk veel acne[lees meer...].