Ervaringen met YAZ 24+4

blaasontsteking urineweginfectie migraine

29-09-2013 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / drospirenon (30/3/3mg)
Ik gebruik nu al 5 maanden Yazz 24+. En ik vroeg me af of dit normaal is dat je je menstruatie bij deze pil altijd bijna op de laatste placebo dagen krijgt. Soms maak ik me daardoor zorgen. Ook heb ik soms last van hoofdpijn, nu is dit al minder maar ook heb ik al enkele keren doorbraakbloedingen gehad en ook heb ik soms last van wit slijm. Ik vraag me af of deze dinge[lees meer...]n wel al normaal zijn en of dit wel degelijk een goede pil is. En of ik geen andere pil zou moeten nemen? Voor Yazz heb ik al 3 eerdere pillen gehad maar deze waren te licht voor me waardoor ik veel bijwerkingen kreeg.

12-03-2013 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / drospirenon
Ik slik de Yaz ruim 2 jaar geloof ik, daarvoor slikte ik microgynon 30 maar vanwege de stemmingswisselingen ben ik overgestapt. Sinds de yaz heb ik elk kwartaal wel een schimmelinfectie, vaak misselijk en hoofdpijn. Ook heb ik sinds een jaar last van vocht in mijn enkels en voeten waarbij geen duidelijke oorzaken van zijn. Mijn menstruatie is gelukkig veel minder met de ya[lees meer...]z, weinig krampen en maar 4 dagen ongesteld. Jammer genoeg vind ik de vervelende bijwerkingen zwaarder wegen en ga ik overstappen op de mirena.

19-12-2011 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / drospirenon
Ik slik de Yaz nu een maand en een week. Ik ben zeer tevreden. Ik slikte hiervoor een merkloze pil, ik kan zo snel niet herinneren welke hormonen erin zaten. Wat ik iedereen wil aanraden die de Yaz slikt/overweegt om te gaan slikken ; geef je lichaam de tijd om eraan te wennen. Ik zie meningen van mensen die nog maar 11 dagen de Yaz slikken, maar dan kan je nog niet oordel[lees meer...]en. Mijn verhaal: ik stopte met mijn oude pil omdat ik er zonder reden heel erg misselijk van werd. Ik was daarna een half jaar gestopt, maar werd de onregelmatige menstruatie zat. Doordat ik door bepaalde hormonen last kreeg van acne, stelde mijn huisarts de Yaz voor. Toen ik het begon te slikken was ik nog zeker 2 weken lang ongesteld. Ik maakte me hier zorgen om, maar mijn moeder zei dat ik af moest wachten. Wat ik ook merkte is dat mijn borsten zeker een cupmaat omhoog gingen. Mijn vriend en ik zijn hier erg tevreden over, aangezien ik niet tevreden was met de grootte. Wel een nadeel is dat mijn borsten erg pijn doen met traplopen en er tegen duwen. Alhoewel masseren wel fijn is. Ik heb aan de zijkanten van mijn borsten een paar opgezette knobbeltjes, maar die voelen gewoon als vet. Het beweegt ook mee met mijn borstspieren, misschien dat die gewoon opgezet zijn ofzo. Mijn libido is sterk omhoog gegaan, en daar ben ik super blij mee. Ook voel ik me vrolijker en fitter. Het voordeel is ook dat ik nog maar 1 dag ongesteld ben geweest in de stopweek. Daarbij is de seks ook beter, omdat ik normaal erg veel pijn had. Die brandende pijn is geheel verdwenen. De conclusie is dat ik te snel dacht dat dit geen goede pil was. Die gedachte zorgt er ook voor dat je je slechter voelt. Iedereen reargeerd anders op deze pil, maar probeer het zeker 3 maanden vol te houden. Dat is de juiste tijd om te testen of het iets voor je is. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!

10-10-2011 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / drospirenon
Gebruik het nu al 5 dagen. Mijn acne is weg maar ik heb elke avond buikpijn, misselijkheid en voel me zinloos. ook ben ik misselijk. Stoppen of doorgaan? ik heb al 5 dagen niet geslapen.

02-09-2020 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Mijn acne is volledig weg na 6 maand gebruik van deze pil. Ook mijn humeur is ineens veel beter geworden terwijl dat ik vroeger last had van depressie. Aanrader dus !

12-05-2020 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
In het begin van de pil had ik dus erg last van de bijwerkingen, maar ik ben toch doorgaan zetten omdat het natuurlijk wel even duurt voordat de stoffen in het bloed te gaan. Dat heeft natuurlijk allemaal zijn tijd nodig en dat heb ik het ook gegeven, wat de 2 a 3 weken Heb ik echter geen last van de bijwerkingen. Ik krijg alleen een beetje last van hoofdpijn toch misschie[lees meer...]n een lichte migraine af en toe, maar het valt echt mee elke keer een maand verder als ik hem slik. Dit is nu mijn derde maand en ik moet zeggen dat ik er heel erg positief over ben, Want elke maand verminderd steeds meer de puisten, de onderhuidse ontstekingen die ik hiervoor had. Ik had standaard was van 3 tot 6 puisten in mijn gezicht, onderhuidsepuisten. Die lang bleven zitten en veel pijn deden. Dat voor vier jaar lang, nu heb ik enkele puistjes tot geen, die klein zijn. In de eerste maand was het gewoon precies zoals het was voorheen, in de tweede maand merkte ik dat ik niet meer de zware onderhuidse ontstekingen had dus puisten. In de derde maand, begon ik echt het verschil te merken. Ik ben er zwaar tevreden over, het wordt met een maand minder en minder. Ook de bijwerkingen zijn weg. Over drie maanden flinke pil een half jaar en dan zou ik een nieuwe review schrijven. Ik ben nog nooit zo zeker in mijn leven geweest als op dit moment met de puistjes. Ik raad het zeker aan!

28-08-2014 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / drospirenon
Doet waar hij voor is, en geen bijwerkingen tot nu toe (maand gebruikt)

10-02-2014 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Acne/puistjes
Je slikt deze pil elke dag dat zorgt ervoor dat je hem niet vergeet in te nemen omdat het een automatisme wordt. Ik slik de pil graag door als dit mij beter uitkomt, bij deze pil veranderd dan wel je dag waardoor je soms ineens in het weekend ongesteld kan worden, dit vind ik vervelend daarom stop ik ook met deze pil. Ik heb de pil aangeschaft op aanraden van de dermatoloo[lees meer...]g ivm last van puistjes. (Hiervoor slikte in de pil microgynon 20) Ik zag na 3 maanden groot verschil, nauwelijk tot geen puistjes meer. Ik kreeg echter wel ineens veel last van migraine en last van hevige menstruatie. Bijwerking zoals buikpijn/rugpijn/stemmingswisselingen zeer verminderd.

02-06-2013 | Vrouw | 20
Misselijkheid
Ik gebruik de Yaz nu drie maanden en ik ben bijna elke avond misselijk. Het misselijke gevoel begint een paar minuten na de inname van de pil en houdt een paar uur aan, meestal tot ik in slaap val. Ik begin dit wel een beetje zat te worden maar in vergelijking met andere pillen die ik gebruikt heb is de Yaz echt super. Ik heb véél minder last van acne dus dat is een super [lees meer...]positieve bijwerking! Verder merk ik dat ik meer instabiel ben op emotioneel vlak, ik heb laatst nog gehuild om een TV-reclame. Ik heb ook meer honger maar ik schrijf m'n gewicht elke week op zodat ik op tijd in kan grijpen als ik zwaarder word. Ik zou het liefst helemaal geen pil meer slikken, zeker nu ik hier reacties lees over longproblemen etc., maar de Yaz is echt de fijnste pil die ik gehad heb!

28-11-2012 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / drospirenon
Ik sinds vorige week begonnen met de Yazz 24+4 hiervoor de Diana geslikt en daarvoor nog 3 andere soorten. Ik slik hem nu een week en merk dat mn hele hormoon huishouding overhoop ligt. Ik had de Diana tegen acné die ik ineens kreeg, en daar werkte die prima voor. Met de Yazz merk ik daar nog weinig van. Ik had al stemmings wisselingen door mijn ADD/ADHD waar ik medicatie [lees meer...]voor slik maar t lijkt erop dat door de Yazz die wisselingen alleen maar erger worden. Ook is mijn ontlasting een hell geworden! En hoop ik dat ik zoals ik hier wel is lees dat ik niet verder af zal vallen (want ik heb al ondergewicht). Maar het is pas week 1 dus ik houd hoop als deze pil niet werkt moet ik weer opzoek naar een ander. Op hoop van zegen zullen we maar zeggen!

21-10-2012 | Vrouw | 20
Afslanken - overgewicht
Een goede en betrouwbare pil, maar ik ben wel een paar kilo aangekomen tijdens het gebruik van 3 strips. Dus dat vind ik een erg groot nadeel. Een voordeel van deze pil vind ik weer dat ik spontaan nul klachten heb tijdens mijn menstruatie terwijl dit normaal heel erg is. Het is dus een afweging die je moet maken voordat je het gaat gebruiken.

02-02-2014 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Ik heb deze pil voorgeschreven gekregen, omdat ik van de microgynon erg depressief werd en huidklachten kreeg (eczeem en acne). De yaz zou hier verbetering in moeten brengen. Helaas merk ik nog geen verschil. Wel ben ik erg neerslachtig en moe geworden. Ik heb nergens meer zin in. Ik ben overigens met mijn eerste strip bezig. Weet iemand of hier na een aantal maanden verbe[lees meer...]tering in komt? Anders overweeg ik weer te gaan stoppen.

24-01-2013 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / drospirenon
Ik slik de yaz nu 2 jaar en ben super tevreden. Heb bijna geen last van bijwerkingen behalve dat ik iets ben afgevallen.

22-06-2012 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / drospirenon
slik nu enige tijd deze pil, heb veel verschillende geprobeerd, werd overal beroerd van. na de geboorte van mijn eerste kindje met de Yaz begonnen, ben helaas iets aangekomen, erg emotioneel en bijna dagelijks last van hevige hoofdpijn, ben serieus aan het overwegen om te stoppen. reageer helaas te heftig op de hormonen. Ik wil geen koper spiraal, dus tot ik een alternatie[lees meer...]f heb gevonden zit ik helaas hier aan vast. word hoog tijd dat iemand iets anders uit gaat vinden voor vrouwen die heftig reageren op hormonen.

11-10-2011 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / drospirenon
Bij vorige pil (Yasminelle) na jaren gebruik plots enorme hoofdpijnen
Ik nam hiervoor jarenlang Yasminelle, waarover ik zeer tevreden was. Het laatste jaar van mijn gebruik begon ik echter ondraaglijke hoofdpijnen te krijgen rond te periode van mijn menstruaties. Mijn arts zei dat deze pil bedoeld was om deze hoofdpijnen te bestrijden (door de kortere pilvrije periode). Daar had ze gelijk in: mijn hoofdpijnen zijn voorbij! Lastig is dat mijn[lees meer...] borsten een hele maat groter zijn geworden op een maand tijd, ik ben bijgekomen en mijn libido is heel erg veranderd: ik heb zelden nog zin in seks. Ik zit dus een beetje met een dilemma: qua persoonlijke gezondheid gaat het beter, maar mijn zelfbeeld is er wel heel erg door veranderd. Ik ga nog eens teruggaan naar de arts maar ik weet niet of er iets gaat zijn dat de hoofdpijnen weghoudt en ook mijn andere problemen kan vermijden.

05-07-2019 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Begonnen toen ik een jaar of 15 was met deze pil. Vervolgens werd deze uit de basis gehaald, dus ben ik overgegaan op een staafje. Deze gaf enorm veel bijwerkingen, dus heb ik deze eruit laten halen en zit opnieuw aan de Yaz. Enorm fijn hormoon, welke door de lage dosering niet veel bijwerkingen op mij heeft.