Ervaringen met YAZ 24+4

blaasontsteking urineweginfectie migraine

27-04-2012 | Vrouw | 41
ethinylestradiol / drospirenon
Ik gebruik Yaz nu ongeveer 1 jaar. Ben van Marvelon overgeschakeld op Yaz door tussenbloedingen. Met Yaz heb ik nog veel meer last van tussenbloedingen en daarbij ook nog eens migraine tijdens de stopweek. Dat had ik vroeger ook al, maar minder ernstig.

06-06-2013 | Vrouw | 42
ethinylestradiol / drospirenon
Ik ben op 5 juni begonnen met de Yaz pil, ik kreeg het voorgeschreven omdat ik voor elke menstruatie 1 week ziek was / ben, erge migraine tot aan galovergeven aan toe. Nu hoop ik dat ik met inname van de yaz pil vanaf kom,maar als ik die ervaringen lees over een longembolie wordt ik er niet vrolijker van en vraag me af ik ik er goed aan doe! Over effectiviteit, bijwerking[lees meer...]en kan ik nog niets vertellen, je moest daar iets invullen maar uiteindelijk kloppen die antwoorden niet.

05-03-2013 | Vrouw | 42
Longembolie
Na 10 dagen gebruik heb ik een longembolie en vervolgens een longinfarct. Het is me bijna fataal geworden! Mijn collega heeft ook deze pil gebruikt en na 3 maanden heeft ook een longembolie gekregen en later nog een borstkanker! Nooit meer de pil! En kijk wat nu in de media besproken wordt : de pil! Eindelijk worden we allemaal wakker. Je krijgt nooit een waarschuwing van[lees meer...] een arts over de bijwerkingen van de pil. het wordt hier te makkelijk mee om gegaan.

07-12-2013 | Vrouw | 43
ethinylestradiol / drospirenon
Voor mijn zwangerschappen geen enkel probleem met de pil (verschillende genomen). Sinds de 2de zwangerschap (al van 2000) op de sukkel: verdroeg geen pil meer (hoofdpijn), eerste mirena succes met vooral positieve effecten (gewichtsverlies, geen maandstonden) wel meer acné, 2 mirena helemaal anders (vooral humeurwisselingen en acné), koperspiraaltje zware en lange maandst[lees meer...]onden, nogmaals mirena maar idem als de 2de keer. Libido nul. Voor mij was de maat vol, op 43 jaar is er geen kinderwens meer en ik wou sterilisatie. Heb 4 maanden geen contraceptiemedicamenten genomen en voelde me super! De specialist raadde me aan een allerlaatste keer een lichte pil te proberen (wegens gemak dat je je periode van maandstonden kent + minder lang): jaz. Na 2 maanden quasi elke dag vies bloedverlies (bruin, klonters, slijm) en opnieuw humeurwisselingen, acné, opgeblazen gevoel, zware borsten, geen libido staat mijn beslissing vast. Maandag bel ik naar de gynaecoloog... Zet dit hier op de website omdat ik bij het websurfen vele gelijkaardige klachten tegen kom van die zogenaamde lichte pil...

05-11-2011 | Vrouw | 43
ethinylestradiol / drospirenon
Begonnen met deze pil op aanraden van mijn Gyneacoloog was best wel huiverig voor de hormonen maar het vele vloeien heeft me over de streep getrokken. Ik slik deze pil nu ruim een maand en ben er zeer tevreden over. Geen bijwerkingen, gebruiksvriendelijk, niet aangekomen en geen zware bloedingen meer dus Top!

13-09-2023 | Vrouw | 44
Haaruitval
Ik slik al jaren de pil tegen haaruitval waarvoor zeer effectief. Helaas heb ik veel vermoeidheidsklachten en een vlakker gevoel van de pil. Ik ben zeer regelmatig gestopt met de pil vanwege deze klachten en steeds verdwijnen de klachten na al enkele dagen. Heel bijzonder om steeds weer te ervaren dat het leven lichter wordt zonder de pil. Meer zin in dingen, de zon gaat[lees meer...] weer schijnen, zo voelt. Ik geniet meer van alles, ben vrolijker, pak veel meer op en aan. Verbaas me er steeds weer over dat het zo'n effect heeft. Maar helaas, na het stoppen begint ook de haaruitval weer wat ik erg slecht trek en dus weer begin. Een knipperlichtrelatie met deze pil

27-09-2017 | Vrouw | 44
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Gevraagd aan huisarts ivm pms (vooral zere borsten en psychische klachten), verhoging dosis antidepressiva helft van de maand werkte niet bij mij. Nu gewone dosis antidepressivum (20 mg fluoxetine) en deze pil en ik ben nu al 3 mnd van mijn pms klachten af! Ik hoop van harte dat dit zo blijft!

10-10-2011 | Vrouw | 44
Anticonceptie
Ik slik deze pil nu 2 weken en ben gematigd positief. In de eerste week voelde ik me prima, vorige week ging het wat minder goed: moe, hoofdpijn, pijnlijke borsten, weinig zin in sex en nu is de hoofdpijn nog erger geworden. Ik hoop dat dit niet zo blijft. Ik blijf nog even volhouden. Heb begrepen dat het toch wel 3 maanden kan duren voordat je lichaam aan de pil gewend is[lees meer...]. Heb een tijdlang geen pil geslikt, nu ivm nieuwe relatie weer wel en het is weer even wennen.

28-06-2023 | Vrouw | 45
Premenstrueel syndroom (PMS)
Na zoveel positieve ervaringen gelezen te hebben ben ik meteen nadat mijn spiraal eruit was begonnen aan deze pil. Na 3 weken ben ik veranderd van een sterke powervrouw naar een klein, miezerig hoopje vol angst en paniek! Ik wist niet wat mij overkwam! Durfde niet alleen te zijn, was de hele tijd angstig, was op een heel heel donker plek. Ik was klaar om uit het leven te [lees meer...]stappen (kon zelfs niet meer aan de gevolgen denken voor mijn 2 kinderen als ik eruit zou stappen) Huisarts raadde me aan om het nog 2 weken te slikken. Op aanraden van een vriendin ben ik meteen gestopt en 3 dagen later was de oude ik terug!! Sindsdien slik ik niets meer en is mijn pmdd veranderd in een minimale pms, waarbij ik even een dag humeurig ben. Na veel onderzoek slik ii nu foliumzuur, magnesium, b12 en teunisbloemolie. Maar dit middel is echt zoooo een troep!!!

26-05-2015 | Vrouw | 45
ethinylestradiol / drospirenon (30/3/3mg)
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb deze anticonceptie 2 maanden geslikt. Kreeg last van trekkingen in de kuiten die langzaam omhoog trokken naar de boven benen. Begin mei in de avond heftige hartkloppingen, benauwdheid, misselijkheid, braken, duizeligheid en zwakte. Op de e.h. terecht gekomen, ecg en bloeddruk gemeten 104/145, ze zijn vergeten bloed af te nemen i.v.m. aantonen hartaanval (slordige fo[lees meer...]ut volgens cardioloog), soms aanval op ecg niet te zien. Loop nu bij cardioloog op verdenking hartaanval en wordt nader onderzoek gedaan. Moest direct stoppen met de anticonceptie! En via de huisarts naar gynaecoloog verwezen voor het oplossen v.h. probleem waar ik deze pil voor heb gekregen.

21-01-2015 | Vrouw | 45
Premenstrueel syndroom (PMS)
Al jaren erg veel pms-klachten; hevige buikpijn tijdens eisprong en menstruatie, somberheid, moeheid, opgeblazen buik. Na start Yaz zijn de klachten als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik menstrueer nu 2 dagen ipv 5 en heb geen pijn meer. Somberheid tijdens pms-week is helemaal uitgebleven in de 4 maanden dat ik de pil nu slik. Handig dat je de menstruatie kunt uitstellen o[lees meer...]f juist bespoedigen als dat beter uitkomt door iets langer door te slikken of juist eerder te stoppen. Geen gewichtstoename. Had ik dit maar jaren eerder ontdekt!!!

29-12-2011 | Vrouw | 45
ethinylestradiol / drospirenon
Ivm constante doorbraakbloedingen tijdens slikken Microgynon 30 heb ik deze pil gekregen. Slik hem nu 4 maanden en behalve de 1e 6 weken wat spotting, geen bloeding meer gehad. Super dus! Wel migraine tijdens stopweek net als bij vorige pillen. Gelukkig korter ivm de 4 dagen stoppen. Ik ben tot nu toe tevreden!

20-10-2015 | Vrouw | 48
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Lees het verslag van de Amerikaanse FDA, dit is werkelijk een gevaarlijke pil die verboden zou moeten worden.Indien u deze slikt absoluut opzoeken!!!schokkend!!!

07-10-2014 | Vrouw | 50
ethinylestradiol / drospirenon (30/3/3mg)
Maagklachten
Wijlen mijn lieve vrouw nam paar jaar Pantazol dan Zantac dan Nexium ongeveer 7 jaar daarna kwamen ernstige problemen -maagkanker. Dr.Vogel: sap van biologisch aardappel op nuchtere maag 2 a 3 maanden, klachten weg na paar weken verbetering. Aardappel ca 6 a7 cm groot. Lieve groeten, Mate B. P.S. Mijn vrouw was verpleegkundige 20 jaar ICC 21 jaar CCU, zij was ec[lees meer...]hte workoholic, ze geloofde in regulaire medische wereld, want ze was zelf zeer ijverig, honderden levensduur gered.Zij geloofde de docter. Laat U niet met de tabletjes wegsturen, vraag een onderzoek. Lees over Nexium. Nexium kan maagkanker verbergen! Sterkte

09-11-2017 | Vrouw | 51
Overgang
Ten einde raad via de gynaecoloog met de Yaz gestart om zo de overgang wat aangenamer te maken. Wat een ellende! Met name de moodswings zijn echt vreselijk. Van een piepklein lontje naar helemaal geen lontje meer. Huilbuien, vreselijk onredelijk zijn bij de kleinste dingen en ruzie zoeken. Eigenlijk met mezelf geen raad meer weten. Op advies van arts per direct gestopt en [lees meer...]nu op zoek naar het volgende alternatief. Yaz24+4 is voor mij duidelijk geen (tijdelijk) oplossing...

13-03-2013 | Vrouw | 51
Endometriose
Deze pil slik ik al 2,5 jaar en ik ben zeer tevreden. Mijn menstruaties zijn normaal geworden en van endometriose heb ik bijna geen last meer. De bijwerkingen zijn licht: mijn borsten zijn iets zwaarder en dat is alles! Verder ben ik 5 kilo afgevallen, mede dankzij deze pil.