Ervaringen met YAZ 24+4

blaasontsteking urineweginfectie migraine

02-06-2013 | Vrouw | 20
Misselijkheid
Ik gebruik de Yaz nu drie maanden en ik ben bijna elke avond misselijk. Het misselijke gevoel begint een paar minuten na de inname van de pil en houdt een paar uur aan, meestal tot ik in slaap val. Ik begin dit wel een beetje zat te worden maar in vergelijking met andere pillen die ik gebruikt heb is de Yaz echt super. Ik heb véél minder last van acne dus dat is een super [lees meer...]positieve bijwerking! Verder merk ik dat ik meer instabiel ben op emotioneel vlak, ik heb laatst nog gehuild om een TV-reclame. Ik heb ook meer honger maar ik schrijf m'n gewicht elke week op zodat ik op tijd in kan grijpen als ik zwaarder word. Ik zou het liefst helemaal geen pil meer slikken, zeker nu ik hier reacties lees over longproblemen etc., maar de Yaz is echt de fijnste pil die ik gehad heb!

31-01-2013 | Vrouw | 23
Longembolie
Na 5 jaar een andere pil geslikt te hebben wilde ik overstappen naar een andere pil omdat ik behoorlijk wat depressieve gevoelens had en werkelijk 0,1 libido. Vriendin vertelde me dat deze gevoelens wel eens door de pil konden komen. Na research besloten een andere pil te proberen: de Yaz 24+4 Voor mij echt een hele fijne oplossing. Was weer vrolijk, geen down gevoel of[lees meer...] huilbuien, gewoon weer happy. Mijn libido was terug, mijn vriend was in de 7de hemel haha. Ik ben er niet van afgevallen of aangekomen, denk dat je deze pil niet moet nemen omdat je denkt dat je afvalt. Helaas ben ik 29 november opgenomen in het ziekenhuis met een longembolie. Ik kreeg te horen dat ik per direct moest stoppen met mijn nieuwe geliefde pil. De reden voor deze longembolie is niet precies te achterhalen maar de pil heeft er wel een invloed op. Ik heb nu een spiraal (Mirena), bij mij is het zetten ontzettend meegevallen, beetje vervelend maar dat was t ook. Deze pil vond ik super fijn, let wel op jezelf en lees de bijsluiter wel goed door. Ik ben éen van de uitzonderingen maar het kan iedereen overkomen.

24-01-2013 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / drospirenon
Ik slik de yaz nu 2 jaar en ben super tevreden. Heb bijna geen last van bijwerkingen behalve dat ik iets ben afgevallen.

19-12-2012 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / drospirenon
Ik ben overgestapt op deze pil omdat ik last had van stemmingswisselingen. Hoofdpijn en slecht slapen. Sinds ik deze pil gebruik heb ik daar geen last meer van, mijn stemming is goed, ik voel me ook minder moe. Hoofdpijn is weg, en ik kan goed slapen. Ook ben ik af gevallen, en dat vind ik wel prettig. Wel een nadeel is dat ik meer last heb van puistjes. Ook ben ik nu [lees meer...]ongesteld in het weekend, en dat is zeer vervelend. Maar ben nu wel korter ongesteld. Bij mijn vorige pil begon ik op vrijdag en het einde van de pillen werd ik op een maandag ongesteld. Nu is dat op donderdag en ben dus in het weekend aan de beurt. Misschien moet mijn lichaam nog wennen aan het nieuwe hormoon, dus het kan beter worden. Ben opzich erg tevreden.

30-10-2012 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / drospirenon
Drie maanden geleden ben ik gestopt met de Yasmin pil, ik wilde even zonder pil verder. Helaas kreeg ik ontzettend veel puistjes op mijn decollete/rug & gezicht, terwijl ik dit nooit eerder heb gehad (ook niet voor ik aan de pil begon). Waarschijnlijk doordat mijn hormonen uit balans waren. Uiteindelijk ben ik 2 weken geleden met de Yaz pil begonnen en de pukkeltjes op mij[lees meer...]n decollete waren binnen 1 week weg! en ik heb er 3 maanden mee rondgelopen.. Dus wat dat betreft echt super. Verder voel ik me goed. Maar ik ben pas heel kort bezig dus uiteraard moet het zich nog uitwijzen op de langere termijn, maar voor nu een prima pil.

14-08-2012 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / drospirenon
Nadat mijn kinderwens in vervulling ja gegaan en ik nu 2 kinderen hebt en onregelmatig ongesteld was en dus niet elke maand in spanning wilde zitten of ik misschien wel.zwanger was ben ik begonnen aan anticonceptie sinds een hele lange tijd. Ben begonnen aan de nuvaring maar daar werd ik echt niet gezelliger op en had verslaat van hoofdpijn en acne dus na 2 weken gestopt [lees meer...]en begonnen aan de yazz 24+4. Zit nu in de 4 witte pillen en heb sinds gisteren migraine die dus nog steeds aanwezig is. denk dat ik maar stop met die witte pillen en gewoon ga doorslikken want dit is niet handig met 2 kleine kinderen.. Verder ben ik zeer tevreden over de pil heb mega veel energie in de gewone weken en voel mezelf happy en gezellig! Een echte aanrader!

07-03-2012 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / drospirenon
Ik gebruik de Yazz 24+4 nu 2 maanden omdat het spiraal veel acne als bijwerking had. Opzich tevreden over de Yazz 24+4 maar de eerste maand was het een en al doorbraakbloedingen, de 2 maand geen pil vergeten nu in de 3 dag van de stopweek en niet ongesteld.. ik maak me zorgen! Iemand ervaringen?

04-01-2012 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / drospirenon
Zeer tevreden met Yaz. Slik de pil nu al 1.5 jaar gewoon door zonder '4-dagen stop'. Niet meer ongesteld gelukkig. Een keer lichte doorbraakbloeding gehad, toen stopweek ingelast waarna licht ongesteld. Voordelen: ik ben afgevallen, minder last van acne, minder last van stemmingswisselingen. Nadelen: sterk verminderd libido, droge vagina en daarbij ook pijnlijke seks (oplo[lees meer...]ssing = glijmiddel).

29-12-2011 | Vrouw | 45
ethinylestradiol / drospirenon
Ivm constante doorbraakbloedingen tijdens slikken Microgynon 30 heb ik deze pil gekregen. Slik hem nu 4 maanden en behalve de 1e 6 weken wat spotting, geen bloeding meer gehad. Super dus! Wel migraine tijdens stopweek net als bij vorige pillen. Gelukkig korter ivm de 4 dagen stoppen. Ik ben tot nu toe tevreden!

19-12-2011 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / drospirenon
Ik slik de Yaz nu een maand en een week. Ik ben zeer tevreden. Ik slikte hiervoor een merkloze pil, ik kan zo snel niet herinneren welke hormonen erin zaten. Wat ik iedereen wil aanraden die de Yaz slikt/overweegt om te gaan slikken ; geef je lichaam de tijd om eraan te wennen. Ik zie meningen van mensen die nog maar 11 dagen de Yaz slikken, maar dan kan je nog niet oordel[lees meer...]en. Mijn verhaal: ik stopte met mijn oude pil omdat ik er zonder reden heel erg misselijk van werd. Ik was daarna een half jaar gestopt, maar werd de onregelmatige menstruatie zat. Doordat ik door bepaalde hormonen last kreeg van acne, stelde mijn huisarts de Yaz voor. Toen ik het begon te slikken was ik nog zeker 2 weken lang ongesteld. Ik maakte me hier zorgen om, maar mijn moeder zei dat ik af moest wachten. Wat ik ook merkte is dat mijn borsten zeker een cupmaat omhoog gingen. Mijn vriend en ik zijn hier erg tevreden over, aangezien ik niet tevreden was met de grootte. Wel een nadeel is dat mijn borsten erg pijn doen met traplopen en er tegen duwen. Alhoewel masseren wel fijn is. Ik heb aan de zijkanten van mijn borsten een paar opgezette knobbeltjes, maar die voelen gewoon als vet. Het beweegt ook mee met mijn borstspieren, misschien dat die gewoon opgezet zijn ofzo. Mijn libido is sterk omhoog gegaan, en daar ben ik super blij mee. Ook voel ik me vrolijker en fitter. Het voordeel is ook dat ik nog maar 1 dag ongesteld ben geweest in de stopweek. Daarbij is de seks ook beter, omdat ik normaal erg veel pijn had. Die brandende pijn is geheel verdwenen. De conclusie is dat ik te snel dacht dat dit geen goede pil was. Die gedachte zorgt er ook voor dat je je slechter voelt. Iedereen reargeerd anders op deze pil, maar probeer het zeker 3 maanden vol te houden. Dat is de juiste tijd om te testen of het iets voor je is. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!

25-08-2011 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / drospirenon
Na het verdwijnen van mijn libido door oa Microgynon, Trigynon en de Nuvaring, wat een verademing de Yaz. Mijn libido is nog steeds niet op 100% maar al een heel stuk verbeterd. Heb 1 dag per maand pijnlijke borsten en een neerslachtig gevoel, nou dat heb ik er wel voor over. Nooit last gehad van doorbraakbloedingen, vreetbuien of gewichtstoename. Ik voel me meer mezelf e[lees meer...]n al blijft zo'n hormonen pil niet ideaal ik zweer bij de Yaz.

20-08-2011 | Vrouw | 24
Anticonceptie
Het vervelende aan anticonceptiepillen is altijd dat je niet zeker weet wat de bijwerkingen waren tot je ermee stopt. De veranderingen zijn vaak geleidelijk en tenzij ze enorm heftig zijn merk je het niet gelijk in connectie met de pil. Twee dingen waarvan ik Yaz verdenk is het veroorzaken van hoofdpijn tijdens de stopdagen (of in elk geval sneller hoofdpijn). Daarnaast[lees meer...] ook een redelijke afname in libido. Helaas is het "vocht" in die streek een heel stuk minder sinds ik meer dan een maand aan deze pil zit. Het kan toeval zijn, misschien psychologisch van iets anders, maar ik had het met Microgynon ook al dus ik vermoed dat het Yaz is.

28-05-2022 | Vrouw | 27
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik slik yaz 24+4 nu ongeveer 7 jaar. Ik heb altijd ontzettend veel last gehad van PMS klachten en hevige menstruatie. Ook is mijn huid onrustig en heb ik last van stemmingswisselingen. Alle soorten anticonceptie geprobeerd, maar het enige wat mijn klachten verlichting geeft is yaz 24+4, andere anticonceptiemiddelen verergeren mijn klachten alleen maar. Mijn acne is weg, mi[lees meer...]jn menstruatie is nog maar 1 of 2 dagen heel licht en mijn pms klachten zijn ook veel minder. Ik merk wel verschil in stemming als ik een paar maanden de pil niet slik, maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Ik had voorheen al last van migraine, dat heb ik aan de yaz nog steeds, maar wel minder, nu 1 of 2 keer per maand. Ik was ten einde raad, aangezien ik zo slecht reageer op anticonceptie en hormonen, maar hiermee heb ik mijn leven terug gekregen. De eerste 3 maanden moet je lichaam er wel nog aan wennen en kun je doorbraakbloedingen hebben, met de klachten die daarbij horen (bij mij zijn dat migraine, huilbuien en vermoeidheid), maar uit mijn ervaring balanceert dat uit na 3 maanden. Neem het wel altijd rond dezelfde tijd, anders werkt ie minder goed en krijg je sneller last van doorbraakbloedingen.

18-12-2020 | Vrouw | 29
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Voel me weer lekker in me vel en energiek, drink hierdoor zelfs minder koffie. Libido verminderd wel lichtelijk.

02-09-2020 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Mijn acne is volledig weg na 6 maand gebruik van deze pil. Ook mijn humeur is ineens veel beter geworden terwijl dat ik vroeger last had van depressie. Aanrader dus !

23-01-2020 | Vrouw | 30
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik had enorm last van PM(D)S. Elk jaar en elke maand werden de klachten heviger en langduriger. Ik was minstens 13 dagen per maand depressief, nerveus, prikkelbaar, serieus 'van de kaart' en had last van overmatig zweten, krampen, opgeblazen buik, opvliegers en ijskoude rillingen. Het was zo erg dat ik echt de helft van de tijd mezelf niet was en PMS meer weg had van een p[lees meer...]sychose. Dankzij yaz is het leven weer draaglijk. Ik slik de pil door en heb geen cyclus en nauwelijks klachten meer. Voor mij echt een wondermiddel. De eerste 3 maanden waren zwaar, met helse krampen en hoofdpijn, maar dat zakte uiteindelijk weg en nu blijven al m'n klachten al een half jaar voor 99% WEG! (Nu ik dit schrijf kan ik haast niet geloven dat het pas een half jaar is. Het voelt echt alsof ik m'n leven terug heb.)