Ervaringen met YAZ 24+4

blaasontsteking urineweginfectie migraine

25-06-2013 | Vrouw | 41
ethinylestradiol / drospirenon
Ik gebruik de pil tegen stemmingswisselingen, nog geen resultaat helaas. Bijwerkingen:extreme vermoeidheid, dorst, droge mond, nergens zin in, slecht slapen, snachts wakker, erg misselijk, brandend maagzuur, braak neigingen. Verder geen bijzonderheden. Prijs 28 euro voor drie maanden dus 9 euro per maand per strip. Best betaalbaar. De witte pillen zijn placebo, neppillen, [lees meer...] daar zit helemaal niets in ,en kun je ook overslaan. Stopweek is niet verplicht. dit is een van de lichtste pillen in nl. Gebruik :tegen acne overbeharing depressies menstruatiepijn, te veel bloedverlies, bloedarmoede, stemmingen, onstabiel leven, zwakte, pijn, etc.

07-05-2013 | Vrouw | 32

05-03-2013 | Vrouw | 42
Longembolie
Na 10 dagen gebruik heb ik een longembolie en vervolgens een longinfarct. Het is me bijna fataal geworden! Mijn collega heeft ook deze pil gebruikt en na 3 maanden heeft ook een longembolie gekregen en later nog een borstkanker! Nooit meer de pil! En kijk wat nu in de media besproken wordt : de pil! Eindelijk worden we allemaal wakker. Je krijgt nooit een waarschuwing van[lees meer...] een arts over de bijwerkingen van de pil. het wordt hier te makkelijk mee om gegaan.

25-02-2013 | Vrouw | 17
ethinylestradiol / drospirenon
Ik heb ongeveer 3 jaar aan de Ethinylestradiol > Microgynon 30 gezeten. De eerste 2,5 jaar heb ik die geslikt zonder problemen. Ik was alleen wel benieuwd naar een implanon. Ik ben met de pil gestopt en heb een implanon laten plaatsen in mijn arm. Na 2 maanden non stop gevloeid te hebben moest ik in combinatie met me oude pil verder proberen. Dubbele hormomen dus ik was bi[lees meer...]nnen een paar maanden 5 kilo aangekomen. 't Ergste was nog dat vrijwel snel me arm ging ontsteken en ik de implanon eruit haalde. Volledig terug naar de Microgynon gegaan die er voor zorgde dat me hormoon huishouding door de war schopte waardoor ik last kreeg van me borsten. Ik moest het precies bijhouden wanneer ik er last van had en na 2 maanden kreeg ik de Yaz. Ik vind het ronduit een kut pil. Het doet niet wat ie moet doen en is ook vreselijk duur. Bij de laatste blasebo pil werd ik ongesteld en dat heeft tot dat 3de pil van de nieuwe strip geduurd. Binnekort de dokter maar bellen want ik ben zeer ontevreden over deze pil!!

02-08-2012 | Vrouw | 31
ethinylestradiol / drospirenon
Ik heb ruim 7 maanden de Yaz geslikt. Mijn eerste anticonceptiepil. Mijn huid werd mooi strak, porien kleiner, en mijn doorgaans ietwat vette huid, aanzienlijk minder vet. Alles wat ik had gelezen over deze pil werd bewaarheid. Ik had elke dag last van diarree, viel 8 kilo af in minder dan twee maanden en werd depressief. Ik voelde nauwelijks iets. Mijn gevoel voelde vlak[lees meer...], alsof er geen diepte in zat. De werking van deze pil op mijn hele gestel heeft ook een negatieve invloed gehad op mijn relatie toentertijd. Helaas, kon mijn vriend er niet meer omgaan, hij wist geen raad met me. Ik wilde was emotioneel verlamd, voelde me niet als mezelf. Ook op sexueel gebied ging er vanalles mis door de pil. Mijn vagina was er droog, glijmiddel hielp niet genoeg. Ik was en bleef erg droog, waardoor gemeenschap ontzettend pijnlijk was. Libido was gezakt naar nul. Ik wist eerlijk waar niet wat mij overkwam. Na het stoppen met de Yaz, begon ik me steeds beter te voelen, ik voelde mij lichaam weer, de natuurlijke sappen etc. Wat een wereld van verschil. Ik kon weer voelen, weg was de vlakheid. Ik wilde dit graag delen. Iedere vrouw heeft een ander lichaam en een ieder reageert weer anders op welke pil dan ook. Maar voor mij dit nooit meer. Hoe lang moet je blijven slikken? Langer dan een half jaar depressief blijven?? in de hoop dat het beter gaat worden. Het is en blijft troep.

04-11-2011 | Vrouw | 40
Anti-conceptie, vermindering bloedverlies
Heel erg misselijk, pijn in de maag, braken, boeren, intens moe, zweten en afwijkende lever-functiewaarden, 6weken doorbraak-bloeding. Doordat ik zo misselijk was, totaal geen eetlust maar ook veel te kort drinken. Er kwam niks in en heel moe. Tot overdag slapen aan toe, raakte ziek thuis van mijn werk. Had eerst niet in de gaten dat het door de pil kwam. In het begin dach[lees meer...]t ik zeker een buikgriep maar na een paar weken toch maar naar de dokter. Na bloedonderzoeken kwam uit dat mijn leverfunctie al meer daalde. Na echo van buik en maagonderzoek, uiteindelijk gestopt met de pil en ging opknappende heen, maar conditioneel ben ik er nog niet. Ik heb echt een flinke knauw gekregen van deze pil.

14-10-2011 | Vrouw | 39
ethinylestradiol / drospirenon
Ik kreeg Jazz naast de Mirena spiraal ivm cystes op mijn eierstok. Wat een ramp! Na 1 strip gestopt. Enorm overprikkeld en giga pijn in mijn benen, rug en bekken. Soort bandenpijn. Ben nog steeds niet de ouwe. Nooit meer deze rotpil!

28-09-2011 | Vrouw | 39
Pms
Ik slik deze pil nu bijna twee weken. Vanaf dag 5 zeer veel maag/darmklachten (maagpijn, soort van diarree, boeren, pijnlijke opgezette darmen). Daarnaast regelmatig licht duizelig. Heb mij al 1 dag ziek moeten melden. Huisarts denkt dat het niet van deze pil komt. Maar ik vind het te toevallig. Begin ook moe te worden en prikkelbaarder. Aan de andere kant ben ik wel minde[lees meer...]r down, de reden waarom ik de pil ging slikken (pms). Ben echt aan het twijfelen, doorslikken en doorzetten in de hoop dat mn lichaam moet wennen en de bijwerkingen verdwijnen?? Of gewoon maar weg ermee....

13-08-2011 | Vrouw | 29
Anticonceptie
Hoi, ik gebruik de yaz 24+4 nu 11 dagen en ik ben moe,prikkelbaar,opgefokt,heb erge stemmingswisselingen,grotere pijnlijke borsten,hoofdpijn,misselijk en last van mijn darmen (lichte vorm van diarree)lucht en gerommel. Zal ik met deze pil doorgaan? Kan dit na 11 dgn? Het liefst gooi ik ze de prullenbak in! Help!!! Van alles geprobeerd wat nu?

16-06-2023 | Vrouw | 28
Menstruatiepijn
Helaas doorbraakbloedingen, wat niet handig is gezien de verdenking van endometriose.

07-10-2022 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Overgestapt van de Kylena spiraal naar de YAZ pil vanwege mijn acne. Ik gebruik de pil nu een half jaar en ben telkens 1,5 week ongesteld. Verder heb ik de eerste 3/4 maanden heel veel last gehad van misselijkheid en overgeven. Mijn acne is redelijk onder controle, behalve tijdens mijn menstruatie. Maar omdat deze dus zo lang aanhoudt heb ik dan ook weer redelijk veel acne[lees meer...].

29-04-2022 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Voorgeschreven gekregen ivm PMS klachten. Stemmingswisselingen zijn bij mij verminderd. Echter had ik constant last van doorbraakbloedingen en heb ik veel last van migraines.

10-08-2020 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik heb ongeveer 5,5 jaar aan de Microgynon 30 gezeten. De reden dat ik aan een andere pil wilde is omdat ik standaard hele grote puisten op mijn kin had en ze op geen enkele manier weggingen en dat was beschamend en het deed ook pijn aan mijn kin. Toen besloot ik met mijn huisarts de Zoely te nemen. Helaas was die niet leverbaar. Daardoor kwam ik terecht bij de Yaz 24+4 (0[lees meer...],02/3). Deze pil heb ik een kleine drie weken geprobeerd maar dit was niet te doen. Ik was intens humeurig en voelde me vreselijk. Ik dacht eerst dat mijn depressie terug aan het komen was maar gelukkig realiseerde ik me al snel dat het door deze pil kwam. Naast dit gingen mijn puistjes ook niet weg maar ook al deed het dat wel kon ik met het humeur niet leven. Vervolgens ben ik over gegaan naar de Mercilon (0,02/0,15) maar ook deze heeft niks goeds voor mijn huid gedaan. Ik heb tijdelijk huidantibiotica gehad in de vorm van een soort vloeistof maar als ik hiermee stopte kwam het gedoe weer terug. Ik zoek dus nog een oplossing..

17-03-2015 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Zonder anticonceptie vrijwel nergens last van. Lichte korte menstruatie, geen pijn, geen stemmingswisselingen en normaal libido. Met deze pil ( Ruim 1,5 jr gebruikt) wel al deze klachten: eerste week zeer emotioneel onstabiel, daarna nog altijd emotioneler en gevoeliger dan voorheen. Libido was geleidelijk beneden nulpunt, ging me zelfs echt tegenstaan. Zwaardere en iets l[lees meer...]angere menstruaties dan zonder pil. Maandelijks een dag hoofdpijn. Ook meer/ andere afscheiding met deze pil dan zonder anticonceptie. Van de verschillende pillen die ik geprobeerd heb, was dit de slechtste. Bij weinig/ geen klachten van nature blijkt dat je vrijwel met iedere anticonceptie slechter af bent ( ook Nuvaring en mirenaspiraal). Helaas. Nu toch maar geheel zonder en terug naar condooms.

02-02-2014 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Ik heb deze pil voorgeschreven gekregen, omdat ik van de microgynon erg depressief werd en huidklachten kreeg (eczeem en acne). De yaz zou hier verbetering in moeten brengen. Helaas merk ik nog geen verschil. Wel ben ik erg neerslachtig en moe geworden. Ik heb nergens meer zin in. Ik ben overigens met mijn eerste strip bezig. Weet iemand of hier na een aantal maanden verbe[lees meer...]tering in komt? Anders overweeg ik weer te gaan stoppen.

07-12-2013 | Vrouw | 43
ethinylestradiol / drospirenon
Voor mijn zwangerschappen geen enkel probleem met de pil (verschillende genomen). Sinds de 2de zwangerschap (al van 2000) op de sukkel: verdroeg geen pil meer (hoofdpijn), eerste mirena succes met vooral positieve effecten (gewichtsverlies, geen maandstonden) wel meer acné, 2 mirena helemaal anders (vooral humeurwisselingen en acné), koperspiraaltje zware en lange maandst[lees meer...]onden, nogmaals mirena maar idem als de 2de keer. Libido nul. Voor mij was de maat vol, op 43 jaar is er geen kinderwens meer en ik wou sterilisatie. Heb 4 maanden geen contraceptiemedicamenten genomen en voelde me super! De specialist raadde me aan een allerlaatste keer een lichte pil te proberen (wegens gemak dat je je periode van maandstonden kent + minder lang): jaz. Na 2 maanden quasi elke dag vies bloedverlies (bruin, klonters, slijm) en opnieuw humeurwisselingen, acné, opgeblazen gevoel, zware borsten, geen libido staat mijn beslissing vast. Maandag bel ik naar de gynaecoloog... Zet dit hier op de website omdat ik bij het websurfen vele gelijkaardige klachten tegen kom van die zogenaamde lichte pil...