Ervaringen met YAZ 24+4

blaasontsteking urineweginfectie migraine

05-07-2019 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Begonnen toen ik een jaar of 15 was met deze pil. Vervolgens werd deze uit de basis gehaald, dus ben ik overgegaan op een staafje. Deze gaf enorm veel bijwerkingen, dus heb ik deze eruit laten halen en zit opnieuw aan de Yaz. Enorm fijn hormoon, welke door de lage dosering niet veel bijwerkingen op mij heeft.

13-06-2015 | Vrouw | 33
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Ik slik deze pil nu ruim 2 jaar en ben er erg tevreden over. Ik heb de jaren ervoor diverse pillen geprobeerd en had bij allemaal dezelfde klachten. Hoofdpijn, laag libido, neerslachtig, afgevlakte emoties. Met de Yaz heb ik hier voor het eerst geen last van. Voor mij absoluut de juiste pil. Zelfs van de goedkopere namaakvariant kreeg ik bijwerkingen. Ik ben dus snel weer [lees meer...]terug gegaan naar de Yaz

21-01-2015 | Vrouw | 45
Premenstrueel syndroom (PMS)
Al jaren erg veel pms-klachten; hevige buikpijn tijdens eisprong en menstruatie, somberheid, moeheid, opgeblazen buik. Na start Yaz zijn de klachten als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik menstrueer nu 2 dagen ipv 5 en heb geen pijn meer. Somberheid tijdens pms-week is helemaal uitgebleven in de 4 maanden dat ik de pil nu slik. Handig dat je de menstruatie kunt uitstellen o[lees meer...]f juist bespoedigen als dat beter uitkomt door iets langer door te slikken of juist eerder te stoppen. Geen gewichtstoename. Had ik dit maar jaren eerder ontdekt!!!

03-12-2014 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / drospirenon
Heel tevreden, hiervoor een half jaar Microgynon 30 gebruikt en toen 5 kilo aangekomen, neerslachtig en veel hoofdpijn. Nu alleen hoofdpijn in het weekend (lang leve de koffie) en 4 kilo kwijt in 2 maanden. Verder heb ik haast geen bloeding meer in de stopperiode (1/2 dag) en voel mij stukken beter. Iemand anders ervaring met het uitblijven van de bloeding?

28-08-2014 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / drospirenon
Doet waar hij voor is, en geen bijwerkingen tot nu toe (maand gebruikt)

06-11-2013 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / drospirenon
Ik ben erg tevreden over deze pil. Ik heb geen last van bijwerkingen en als ik de pil netjes inneem word ik ongesteld nadat ik de laatste witte tablet heb ingenomen. Gelukkig duurt mijn menstruatie slechts 3 dagen. Dit is erg prettig, bij het gebruik van andere anticonceptie had ik altijd veel problemen met acne, hoofdpijn, buikpijn en doorbraakbloedingen. Daar heb ik nu h[lees meer...]elemaal geen last meer van. Ook de prijs is erg gunstig, hij kost ongeveer €19 per 3 maanden. Andere tabletten die ik als anticonceptie heb gebruikt waren al gauw €45.

01-11-2013 | Vrouw | 39
ethinylestradiol / drospirenon
Ben erg blij, 20 jaar zeer zware menstruatie gehas, 16 pillen, spiralen en mirenas verder en dan eindelijk de Yaz. Maar drie dagen nauwelijks ongesteld. Geen tampon meer nodig! Wel nog wat neerslachtig af en toe, maar of dat echt hiervan komt? Menstruatie begint op de laatste witte pildag.

01-08-2013 | Vrouw | 29
ethinylestradiol / drospirenon
ben aan de pil gegaan omdat het nodig is om af en toe een doorbraak bloeding te krijgen omdat ik verder nauwelijks menstrueer. Alleen komt die doorbraak bloeding in de placebo dagen alsnog niet. verder heeft het wat mij betreft een positieve werking op mijn stemmingswisselingen die minder heftig zijn dan voorheen.

13-03-2013 | Vrouw | 51
Endometriose
Deze pil slik ik al 2,5 jaar en ik ben zeer tevreden. Mijn menstruaties zijn normaal geworden en van endometriose heb ik bijna geen last meer. De bijwerkingen zijn licht: mijn borsten zijn iets zwaarder en dat is alles! Verder ben ik 5 kilo afgevallen, mede dankzij deze pil.

20-01-2013 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / drospirenon
Wat een verhalen lees ik hier, en bij sommige denk ik echt dat het niet alleen door een pil kan komen hoor. Ik ben 4 maanden geleden met deze pil gestart. Daarvoor had ik de Yasmin pil, maar kreeg weer puistjes en had last van doorbraakbloedingen. Bij de Yaz heb ik geen last meer daarvan en zit helemaal happy in m'n lijf. Ook kom ik er niet van aan en blijf ik op gewicht. [lees meer...]Ik heb geen last van bijwerkingen. Mijn huid is best wel gaaf nu en komen niet echt nieuwe onzuiverheden bij. Ook mijn cupmaat is hetzelfde gebleven. (helaas)

05-11-2012 | Vrouw | 17
ethinylestradiol / drospirenon
Sinds afgelopen paar weken ben ik begonnen met de Yaz 24+4. Ik ben met deze begonnen omdat ik na een half jaar een andere pil geslikt te hebben en daarna een andere versie van die zelfde pil had geslikt nog steeds ontzettend veel buikpijn, rugpijn en hoofdpijn gehad te hebben tijdens me menstruatie. Ik was er bang dat mijn borsten nog meer zouden gaan groeien toen ik begon[lees meer...] met de pil was is 75D en inmiddels na die twee pillen 70F niet echt de ideale BH maat dus wilde absoluut niet groter! Ik heb totaal geen last gehad van bij werkingen GELUKKIG. Geen pijnlijke of jeukerige borsten wat ik daarvoor wel had. Over mijn nieuwe menstruatie cyclus kan ik jammer genoeg nog niets zeggen maar ben over deze pil zeer te vreden! Ik was ook erg bang na dat ik deze reviews had gelezen maar door toch gewoon te proberen vond ik deze pil heel erg fijn. Hij is makkelijk mee te nemen en je ziet niet meteen dat het een anticonceptie pil is. heel erg handig te gebruiken tot nu toe nog geen op of aan merkingen

19-08-2012 | Vrouw | 16
ethinylestradiol / drospirenon
Ik gebruik mijn pil al ongeveer 3 jaar en nu heb ik al 1 jaar geen bloedverlies meer. Natuurlijk zag ik dit nooit echt als een groot probleem. Maar nu begin ik me eigenlijk echt wel zorgen te maken. Ik ben al naar de dokter geweest een paar maanden terug en ik ben niet zwanger. De dokter zei dat dit door mijn pil kan komen dat ik geen bloed meer verlies, kan dit echt of is[lees meer...] er iets anders aan de hand ? Kan iemand me helpen ?

11-05-2012 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / drospirenon
Nadat mijn Micogynon 30 vervangen moest worden door Stedril 30 ging ik door de welbekende hormonale rollercoaster. Ik was uitbundig blij of extreem verdrietig, ik dacht dat dit normaal was. Totdat ik 20, 21,22 werd kon ik niet geloven dat dit gedrag normaal was bij een 20-jarige. Na jarenlang gebruik ben ik naar de dokter gestapt om te vragen of een andere pil eventueel[lees meer...] mijn buien zou kunnen stoppen. Zij schreef mij de Yasmin pil voor. Het was een aangename pil, ik was minder bui-ig dan bij de vorige pil. Toch waren de nodige bijwerkingen aanwezig: heftig ongesteld en het aller raarste van allemaal: de linkerzijde van mijn lijf begon breder te worden: mijn linkerborst werd groter en ik kreeg meer heupvet wat resulteerde tot afschuwelijk lelijke striae. Ik ben na 3 maanden direct gestopt met deze pil en ben weer naar de arts gegaan voor het laatste redmiddel: de Yaz 24+4. Volgens haar moest dit de oplossing zijn. Ik wou namelijk nog niet aan een spiraaltje beginnen, dat leek me doodeng. Wat een opluchting. De eerste week had ik last van hoofdpijn en vaak een droge mond, veel plassen en grote boodschapjes, maar het is gewon even een kwestie van volhouden. Na die eerste week verdween de hoofdpijn maar bleef het regelmatige wcbezoek wel aanwezig. Ik zie dat maar als vochtverlies ;). De menstuaties zijn voor het eerst in mijn leven licht en pijnloos; echt een redding!! enorme aanrader!!

05-01-2012 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik neem deze pil nog maar juist...op aanraden van mijn gyneacoloog. Na een reeks klachten die ik had met Nuvaring. Nuvaring gaf mij juist acne , hoge talg productie, totaal GEEN libido, haar uitval, hevige maandstonden en doorbloedingen die tot wel 3 weken lang duurde...kortom ik voelde mij rot. Ik gebruik Yaz nog niet zolang...maar vanaf DAG 1 dat ik yaz gebruikte ST[lees meer...]OPTE mijn doorbloedingen DIRECT.. Tot zover ook geen acne...anders had'k wel constant meerdere kleine puistjes of gewoon van die BUILEN waar je twee weken last mee hebt voor ze beginnen te verdwijnen. En ik heb nu al dagen op een rij seksueele dromen...dus dat wijs denk'k op dat mijn libido misschien terug keert. (want dit begon na 2 jaar 0 libido wel door te wegen op mijn relatie) Kan niet wachten tot mijn borsten ook een cupmaat groeien :) De hoofdpijn en de misselijkheid die er mogelijk gepaart mee gaan neem ik er wel bij. Een D-cup (of hoger)is dat wel waard...

05-11-2011 | Vrouw | 43
ethinylestradiol / drospirenon
Begonnen met deze pil op aanraden van mijn Gyneacoloog was best wel huiverig voor de hormonen maar het vele vloeien heeft me over de streep getrokken. Ik slik deze pil nu ruim een maand en ben er zeer tevreden over. Geen bijwerkingen, gebruiksvriendelijk, niet aangekomen en geen zware bloedingen meer dus Top!

18-09-2011 | Vrouw | 22
Anticonceptie
ik ben ontzettend tevreden over deze pil. Ik gebruik hem nu bijna een jaar en mijn humeur en huid zijn ontzettend verbeterd sindsdien. De eerste maand had ik wel wat last van kramp maar dat was dan ook het enige. Ik ben nog maar 1 dag ongesteld (was voorheen ook niet veel, 4-5 dagen) en heb verder totaal geen bijwerkingen. Vind daarom het beeld dat geschetst wordt hier [lees meer...]wat onterecht (maar is natuurlijk ook zo dat vooral mensen die zeer ontevreden zijn hierop zullen reageren). Het enige nadeel eraan is de eigen bijdrage, die is nog wel prijzig. Ohja, en mijn vorige pil, stediril 30 smaakte wat lekkerder (suikerlaagje eromheen), dit is gewoon een muf pilletje. (maar minimale klachten dus tov de voordelen die ik eraan heb :))