Ervaringen met Zoely

estradiol / nomegestrol

stemmingswisselingen misselijkheid afwezigheid van menstruatie verminderd libido migraine depressief buikpijn opgezette buik buikkrampen spotting of bloeding tussen menstruaties

26-03-2020 | Vrouw | 28
Stemmingswisselingen
Door mijn hormonen had ik enorm veel last van stemmingswisselingen en depressieve gevoelens. Deze pil heeft ervoor gezorgd dat ik hier geen last meer van heb. Daarnaast moet ik er wel andere klachten bij nemen zoals: buikpijn, misselijkheid, diarree en draaierigheid. Het is nu de derde maand dat ik deze pil neem, dus ik wil het nog wel een kans geven aangezien ik mijn lic[lees meer...]haam wil laten wennen aan de pil. Indien de bijwerkingen zo hevig blijven, zal ik toch moeten overstappen naar een andere pil...

23-01-2020 | Vrouw | 46
Overgang
Het medicijn deed niet waarvoor ik het kreeg, namelijk het verminderen van mijn overgangsklachten.

21-10-2019 | Vrouw | 36
Acne/puistjes
Jaren Zoely gebruikt en ben tevreden. Werkt goed tegen acne. Ik ervaar geen bijwerkingen. Ook geen stemmingswisselingen of vreetbuien. Eerder huismerken microgynon gebruikt en daar kreeg ik heftige bijwerkingen van.

16-10-2019 | Vrouw | 18
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik heb van de huisarts de zoely een tijdje geleden voorgeschreven gekregen omdat ik niet goed reageerde op de andere pil die ik heb gehad. Ik heb nooit problemen gehad met deze pil en hij heeft voor mij altijd goed gewerkt. Weinig last van bijwerkingen, geen doorbraakbloedingen, niet zwanger.

31-08-2019 | Vrouw | 35
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Onwijs tevreden over deze pil, geen bijwerkingen meer van de pil sinds in met de zoely gestart ben. Geen zweet aanvallen, geen depressiviteit, geen vaginale klachten meer ik voel mij erg goed bij deze pil!

22-08-2019 | Vrouw | 39
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Direct vanaf het begin voelde het alsof mijn lichaamstemperatuur een graadje hoger was of mijn hartslag wat sneller. Ik voelde me meer alert, sneller geprikkeld, maar ook sneller overprikkeld. Hierdoor reageerde ik snel geïrriteerd naar mensen die dichtbij staan. Deze stemming is te vergelijken met hoe ik me doorgaans voel voorafgaand aan mijn menstruatie, alleen had i[lees meer...]k het tijdens het gebruik van de pil veel vaker. De eerste week kreeg ik over mijn romp en armen rode vlekjes (soort rode hond-achtige vlekjes). Ook had ik jeuk. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest, na twee weken ongeveer was het weg. Na ongeveer 10 dagen kreeg ik enorme huilbuien. Alsof ik een soort PMS-klachten had, maar dan zonder menstruatie. Ik voelde me heel zwaarmoedig, begreep niet waarom, maar dacht dat mijn lichaam wellicht moest wennen aan de hormonen. Deze huilbuien bleven terugkeren, maar waren niet te koppelen aan een cyclus en daardoor voelde ik me vaak paniekerig. Mijn borsten en buik raakten opgezet. Mijn borsten waren continu gevoeliger alsof er spanning op stond en mijn onderbuik ook. Alsof ik twee maanden zwanger was. Ik was vaak en veel moe. Na het sporten voelde ik me soms zo moe dat ik dacht dat ik er beter mee kon stoppen (met het sporten dus). Dit had ik daarvoor zelden. Vermindering van libido; het was niet weg, maar aanzienlijk minder. Gevoelens van paniek; regelmatig had ik het gevoel dat ik situaties niet meer kon overzien. Het voelde alsof er deurtjes in mijn hoofd open gingen die voor die tijd gesloten bleven.

13-07-2019 | Vrouw | 20
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik heb deze pil nu ongeveer een jaar in gebruik gehad. Ik merkte bij het slikken van deze pil in het begin vooral stekende hoofdpijn. Maar ook op langere termijn depressieve klachten 2 weken voor de menstruatie (normaal nergens last van want ik ben een positief en vrolijk persoon). Pijnlijke borsten die langer aanhouden zonder enkele reden. Ook erg vermoeid. ( ik ben 20[lees meer...] en heb een 9-5 baan) Hiervoor had ik de microgynon 30. Voor mij was deze wel erger qua klachten maar ik vond de zoely ook niet de juiste pil die ik zoek. Nu zit ik aan een merk preparaat van de lovette (orginele lovette net als zoely zijn vaak ook niet op voorraad meer helaas dit maakt degelijk verschil door de hulpstoffen...) 100 microgram levenorgestol en 20 microgram ethinylestradiol. Ik zit nu op dag 2.... klinkt raar maar voel me al een stuk meer mezelf. Nu even 3 maanden afwachten....

07-07-2019 | Vrouw | 40
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Deze pil is echt super fijn! Eindelijk een pil met geen enkele bijwerking, en dit terwijl ik sle heb en depressie patiënt. Ik slik deze pil nu al een aantal jaren en kan deze iedereen aanbevelen. Jammer dat deze pil nog zo prijzig is, hopelijk wordt het in de toekomst goedkoper zodat 't ook voor vrouwen die het minder breed hebben betaalbaar wordt.

03-06-2019 | Vrouw | 35
Premenstrueel syndroom (PMS)
Vanwege pms klachten en overmatige menstruatie nu 6 maanden gestart. Stemmingswisselingen zijn minder, onzekerheid is afgenomen, slaap weer goed, piekeren verminderd, vermoeidheidsklachten verminderd. Kortom, tevreden. Op ongeveer dag 14 van de pil merk ik soms dat de pms klachten licht terug komen. Maar verdwijnt al weer na 2 dagen . Helaas , recent is zoely uit de h[lees meer...]andel gehaald. Baal als een stekker. Huisarts heeft als alternatief qlaira voorgeschreven.

03-06-2019 | Vrouw | 35
Premenstrueel syndroom (PMS)

30-05-2019 | Vrouw | 29
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Ik wil toch even mijn ervaring delen, normaal gesproken ben ik hier helemaal niet van, maar wil dit met jullie delen, mocht je het zelfde probleem hebben met deze pil. De zoely pil ik ben er niet tevreden mee, deze pil werd mij aangeraden omdat er PCOS gesignaleerd is, mijn lichaam maakt te weinig hormonen zelf aan en dit moest aangevuld worden. Tijdens het gebruik van[lees meer...] de pil, had ik constant last van talg bultjes (pukkeltjes) bij mijn kin/mond en onder de neus. Ik kon er maar niet vanaf komen, het werd steeds erger, verschillende voeding (zuivel, chocolade) mee gestopt, omdat ik dacht dat het aan mijn voeding lag. uiteindelijk lag het niet aan mijn voeding. Want ik eet heel gezond, ben heel sportief en ben mij bewust van bepaalde voedingstoffen. Ook heb ik nog een fruitzuur behandeling gehad voor de acne. Ik kwam er achter dat het aan deze pil ligt. Ik heb de zoely pil een half jaar geslikt en ben inmiddels 2 weken gestopt, heb nu even geen pil. Mijn huid wordt weer beter, ik krijg minder talg bultjes en het wordt echt weer rustig op mijn gezicht. Ook ben ik veel vrolijker en heb veel meer zin in alles. Dus de zoely pil, ik krijg er acne door en mijn stemming wordt er niet beter op. Blij dat ik hiermee ben gestopt. Ivm PCOS moet ik nog wel opzoek naar een andere pil, maar dit ga ik overleggen met de arts.

25-05-2019 | Vrouw | 42
Stemmingswisselingen
PMS /overgangsklachten de overgangsconsulente adviseerde mij deze pil...was beetje sceptisch over de pil i.v.m eerdere ervaringen. Maar van af dag 1 ben ik gelukkig met deze pil heel licht beetje misselijk, de eerste stop week voelde ik me direct weer rot, en was ik blij dat ik weer kon beginnen nu na drie maanden heb ik het volgende probleem het medicijn is niet leverbaa[lees meer...]r tot 1e kwartaal 2020 vind het vreselijk en weet me geen raad, arts heeft me ACTIVELLE voor geschreven maar daar wordt ik niet blij van de bijwerkingen die er in vermeld staan.

21-05-2019 | Vrouw | 19
Stemmingswisselingen
Ik heb anderhalf jaar een andere pil geslikt waar ik heel erg last van bijwerkingen kreeg, slaapproblemen , vermoeidheid , extreme hoofdpijn, stemmingswisselingen en ga zo maar door bijna het hele lijstje af. hierna een half jaar volledig gestopt met de pil en nu toch maar gestart met de zoely op aanrader van mijn huisarts. deze pil kan ik iedereen aanraden, ik heb totaa[lees meer...]l geen last meer van bijwerkingen en voel me prima! ook de gebruikswijze is heel handig vooral door de dagstickers zo kan je nooit vergeten f je al een pil had ingenomen vandaag. 1 nadeel en dat is dat deze niet vergoed word, maar het is het zeker waard!

03-04-2019 | Vrouw | 28
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Ter preventie van osteoporose in eerste instantie microgynon '20 voorgeschreven echter i.v.m. hevige bijwerkingen en menstruatieklachten na 1 maand op advies van de huisarts overgestapt op Zoely. Hier heb ik tot op heden nog geen last van bijwerkingen en de bloedingen duren 2 a 3 dagen en nauwelijks menstruatieklachten op een verwaarloosbare buikkramp na. Kortom heel tevre[lees meer...]den over deze pil als alternatief op de reguliere voorgeschreven ethinylestradiol/levonorgestrel pil. Wat deze pil erg gebruiksvriendelijk maakt zijn de stickers met de dagen erop die bovenaan de strip geplakt kan worden. Hierdoor nooit meer twijfels of ik vandaag al een pil heb ingenomen of niet.

08-03-2019 | Vrouw | 46
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Aangezien ik regelmatig last had van migraine, steeds rond mijn menstruatie, stelde mijn gynaecoloog voor om met Zoely te starten. Ik had ook steeds heel hevige bloedingen wat mijn dagelijkse leven soms onmogelijk maakte. Met deze pil zou ik geen maandstonden meer hebben en zou mijn migraine minderen. Het is ook effectief veel beter. Ik ben niet meer ongesteld want ik [lees meer...]neem de pil gewoon door. Heel soms nog wat bloedverlies maar dit is te verwaarlozen. Mijn migraineaanvallen zijn behoorlijk geminderd. Ook hier soms rond de periode van menstruatie een opflakkering maar dit is goed te onderdrukken met pijnstillers (nurofen meestal).

17-01-2019 | Vrouw | 42
darmklachten,meer rugpijn,last aan de maag ,spierpijn ,gewrichtkachten