Ervaringen met Zoely

estradiol / nomegestrol

misselijkheid afwezigheid van menstruatie buikpijn stemmingswisselingen spotting of bloeding tussen menstruaties opgezette buik buikkrampen doffe hoofdpijn langdurige menstruatie

03-04-2022 | Vrouw | 33
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Tot nu toe amper bijwerkingen zoals hoofdpijn en stemmingswisselingen, ook geen acne. Wat wel vervelend is, is dat ik op de eerste dag van mijn menstruatie ben gestart met Zoely en dat ik nu ruim 2 weken later nog steeds ongesteld ben. Ik hoop dat dit overgaat, heeft iemand anders dit ook zo ervaren?

13-03-2022 | Vrouw | 36
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik kreeg deze pil voorgeschreven van de gyneacoloog omdat ik last heb van hevig bloedverlies. Hiervoor heb ik 4 jaar geleden een Nova-Sure behandeling gehad, maar mijn baarmoederslijmvlies groeit weer aan, waardoor de oude klachten terugkomen. De eerste twee maanden was ik veel misselijk, had ik last van stekende hoofdpijn en gevoelige borsten. Ik gebruik de Zoely nu bij[lees meer...]na een jaar. Ik voel me door deze pil emotioneel stabieler dan voor het pilgebruik. Af en toe heb ik last van migraine, maar dat had ik ook al voordat ik aan de pil was, dus dat hoeft er niet persee mee te maken te hebben. Verder zijn mijn borsten een cupmaat groter en ben ik ruim 5 kg aangekomen. Dat vind ik niet prettig, maar doordat ik met de Zoely mijn hevige menstruatieklachten onder controle heb en ik me emotioneel prettig voel, ga ik door met het gebruik van deze pil.

18-09-2021 | Vrouw | 50
Overgang
Ik ben twee maanden geleden gestart met zoely omwille van overgangsproblemen. Ik heb een zware bevalling gehad en daardoor bekkenbodemproblemen. Werd erger tijdens perimenopauze. Nu met zoely zijn de vaginale problemen volledig weg vanaf dag 1. Ongelooflijk positief verschil. Qua bijwerkingen heb ik wel netelroos gekregen ( vroeger nog al eens gehad), ik moet daarvoor anti[lees meer...]histaminica nemen. Ook totaal geen hongergevoel. Ik ben er heel blij mee, ondanks bijwerking.

15-06-2021 | Vrouw | 20
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Na verschillende soorten anticonceptie te gebruiken, waarbij ik overal wel last had van vervelende bijwerkingen, werd mij een ander soort pil geadviseerd, de Zoely pil. Ik heb nog nooit zo'n vervelende maand gehad als de maand waarin ik deze pil slikte. Ik voelde me totaal niet meer mezelf, werd boos en verdrietig om van alles, zonder dat ik mezelf begreep. De mensen om me[lees meer...] heen hadden hier ook last van. Ik herkende mijn eigen gevoelens en daardoor gedrag ook niet meer. Fysiek had ik minder last van bijwerkingen, behalve hier en daar een eetbui en een beetje last van een opgeblazen gevoel. Ik ben zelf erg gevoelig voor hormonen, dus het is niet zo gek dat ik mentaal heftig reageerde hierop. Als je van jezelf weet dat je gevoelig bent voor stemmingswisselingen etc, zou ik deze pil niet aanraden. Maar als je wel prima tegen 2 soorten hormonen kan en niet zo veel last ondervind van neerslachtigheid, dan is deze pil wel aan te raden.

14-05-2021 | Vrouw | 18
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik schakelde van Anais continu naar Zoely in de hoop af te geraken van mijn migraine in de dagen van de placebo pillen. Migraine is er nog op placebo 4, maar maar 1 dag en die dag ook buikpijn. Vanaf de 2e placebo verschrikkelijk prikkelbaar, chagrijnig en boos. Mijn omgeving heeft mee afgezien. 4e placebo pas buikpijn, migraine en bloedverlies. Even zwaar als voordien. Ik[lees meer...] pak zoely nog 2 maanden en dan bekijk ik het nog eens, want ik ben toch niet helemaal overtuigd.

05-05-2021 | Vrouw | 25
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ondanks dat ik de Zoely pil slikte, ben ik nu zwanger. Ik heb jarenlang een standaard pil geslikt en dat ging altijd goed. Ik raad Zoely niet aan.

05-04-2021 | Vrouw | 34
ADD
Ik heb add en daarbij een dwangneurose. Bij deze medicatie heb ik de medicatie ook voor add weer nodig. Daarbij depressieve gedachten en boos en verdrietig. Ook mijn libido is 0. Mijn omgeving en ik herkennen mij totaal niet.

16-01-2021 | Vrouw | 24
Endometriose
Na veel soorten anti conceptie te hebben geprobeerd (Microgynon 30, 50, minipil, Mirena, Depo Provera, 3-fase pil etc) was ik er helemaal klaar mee. Veel hormonen gaven vreselijke bijwerkingen (depressie, doorbraakbloedingen etc) en ik had bijna de hoop opgegeven toen Zoely op mijn pad kwam. Eindelijk een pil waar ik geen bijwerkingen door ervaar. Heel fijn en kan het zeke[lees meer...]r aanraden als je problemen hebt ervaren met andere anti conceptie.

02-01-2021 | Vrouw | 32
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Zeer tevreden over deze pil, gebruik hem nu een half jaar. Ik heb pcos en van alle andere anticonceptiepillen die ik hiervoor had werd ik zeer emotioneel en constant doorbraakbloedingen. Met de zoely wordt ik nu na een half jaar gebruik bijna niet meer ongesteld. Voor mij is dit voor nu perfect, maar ieder lichaam is anders en reageert anders. Tot mijn 35ste blijf ik dit[lees meer...] zeker gebruiken (schijnt na je 35ste niet meer zo veilig te zijn om te gebruiken)

04-12-2020 | Vrouw | 35
Eierstokkanker
Begonnen met deze pil omdat het slikken van de pil je kansen op eierstokkanker verlaagt (en ik heb al een hoger risico) en omdat het zou helpen met mijn menstruatie die zeer pijnlijk en onregelmatig was. Gyn stelde zoely voor, omdat deze natuurlijker zou zijn en minder bijwerkingen. Eerste paar maanden ging perfect en nergens last van, behalve wat aankomen. Na enkele [lees meer...]maanden kreeg ik veel hoofdpijn en rugpijn en werd mijn menstruatie heel onregelmatig (dan wel een bloeding en dan maanden weer niet) en als ik wel mijn periode kreeg had ik ook extreem veel last van krampen. Alsof ik helemaal geen pil slikte! Daarnaast vloeide ik ook heftig. De krampen bleven na een tijdje zelfs aanhouden buiten mijn periodes om. Van pijnlijke steken tot krampen. Naar de huisarts gegaan, omdat ik dacht dat deze krampen mogelijk te maken hadden met mijn verhoogde kans op eierstokkanker en er iets goed fout zou kunnen zijn. Deze verwees me door naar het ziekenhuis en de Gyn (andere dan die Zoely voorschreef) gaf aan dat dit een veel voorkomend probleem is met Zoely en adviseerde mij ermee te stoppen. Nu een proef periode starten met Microgynon30 en hopen dat deze klachten dan verdwijnen (wat de Gyn wel verwacht)

27-11-2020 | Vrouw | 50
Overgang
Na een zware menstruatieperiode van 5w met als gevolg bloedarmoede, was ik met mijn gynaecoloog overeengekomen om deze pil even te gebruiken om de bloeding onder controle te krijgen. De eerste maand ging goed, al had ik wat last van hoofdpijn tijdens mijn "off pil" periode. Ben nu bijna op het einde van mijn 2de strip en is al een kleine week geen aangename periode. Sta[lees meer...] op met hoofdpijn en ga er mee slapen. Alsook had ik zeer veel last van oogmigraine. Na de bijsluiter te lezen ben ik meteen gestopt met deze "pil" te nemen. Hopelijk voorkom ik nu erger, even afwachten.

30-10-2020 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus
Op advies gynaecoloog dit middel 3 maanden geprobeerd tegen hevige menstruatie. De eerste maand ging het prima, idd minder bloedverlies. De maand erna blijven vloeien, de maand daarna zelfde verhaal. Na overleg gestopt, menstruatie stopte weer netjes. Buikpijn bleef wel en ik werd wat benauwd met hoestje. Dat bleek na 3 weken meerdere longembolieën te zijn met flink [lees meer...]wat longschade aan de long zelf maar ook aan het longvlies. De combinatie van deze pil, boven de 35 jaar en roken is mij bijna fataal geworden. Zint eer ge begint

05-10-2020 | Vrouw | 24
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Na stoppen met deze pil verdwenen mijn gezondheidsklachten als sneeuw voor de zon, ondanks veelvuldig ziekenhuisonderzoek nooit ontdekt dat het al die tijd al aan deze pil lag. Wees dus alert bij gebruik!

07-06-2020 | Vrouw | 32
Eierstokkanker
Ik gebruik dit product al sinds 2014. Nooit problemen mee gehad wel dikker geworden. Wel heb ik last van migraine maar met deze pil heb ik minder zware aanvallen. Helaas worden deze pillen in Nederland niet meer geleverd en moet ik ze uit Frankrijk halen. Ik heb ik de tussen tijd door Corona even de Yasmine pil moeten slikken maar hier werd ik niet vrolijk van depri en o[lees meer...]pvliegerig. Gelukkig nu weer de zoely binnen via de post. Voor mij geen andere meer!

26-05-2020 | Vrouw | 20
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik neem sinds drie jaar Zoely als anticonceptiepil. In het begin had ik geen nauwelijks last van bijwerkingen, enkel lichte doorbraakbloedingen en soms het uitblijven van de menstruatie. Op zich geen probleem. Wel begin ik sinds een jaar meer en meer last te hebben van andere bijwerkingen. Veel onregelmatige bloedingen, stemmingswisselingen, darmproblemen, op een halfjaar [lees meer...]tijd zeker 10 kg aangekomen op een jaar tijd, gevoelige en gespannen borsten, maar ook stemmingswisselingen komen vaker voor. Hoewel ik in het begin heel enthousiast was over deze combinatiepil, ga ik eens de doos leeg is nadenken over andere vormen van anticonceptie. Ik ben er wel van overtuigd dat dit een goede pil is om mee te starten.

26-03-2020 | Vrouw | 28
Stemmingswisselingen
Door mijn hormonen had ik enorm veel last van stemmingswisselingen en depressieve gevoelens. Deze pil heeft ervoor gezorgd dat ik hier geen last meer van heb. Daarnaast moet ik er wel andere klachten bij nemen zoals: buikpijn, misselijkheid, diarree en draaierigheid. Het is nu de derde maand dat ik deze pil neem, dus ik wil het nog wel een kans geven aangezien ik mijn lic[lees meer...]haam wil laten wennen aan de pil. Indien de bijwerkingen zo hevig blijven, zal ik toch moeten overstappen naar een andere pil...