Ervaringen met Zoely

estradiol / nomegestrol

misselijkheid afwezigheid van menstruatie buikpijn stemmingswisselingen spotting of bloeding tussen menstruaties opgezette buik buikkrampen doffe hoofdpijn langdurige menstruatie

20-07-2022 | Vrouw | 50
Onregelmatige menstruatiecyclus
In verband met onregelmatige en heftige menstruatie de Zoely gaan gebruiken. Vanaf de eerste maand begonnen de problemen. Ik heb de Zoely in totaal 9 maanden gebruikt waarvan ik hem de laatste 4 maanden heb doorgeslikt. Het is een hel geweest. Laatste 4 maanden aan 1 stuk door ongesteld geweest. Dit bestond uit zeer zware bloedingen met stolsels. Mijn buik was opgezwollen [lees meer...]en zag eruit of ik 5 maanden zwanger was. 5 kilo aangekomen. Mijn libido weg. Nergens meer zin in. Ik ben op eigen initiatief gestopt. Gynaecoloog wilde dat ik hem minimaal 6 maanden zou doorslikken. Binnen 2 weken waren alle klachten verdwenen. Weet waar je aan begint!

18-09-2021 | Vrouw | 50
Overgang
Ik ben twee maanden geleden gestart met zoely omwille van overgangsproblemen. Ik heb een zware bevalling gehad en daardoor bekkenbodemproblemen. Werd erger tijdens perimenopauze. Nu met zoely zijn de vaginale problemen volledig weg vanaf dag 1. Ongelooflijk positief verschil. Qua bijwerkingen heb ik wel netelroos gekregen ( vroeger nog al eens gehad), ik moet daarvoor anti[lees meer...]histaminica nemen. Ook totaal geen hongergevoel. Ik ben er heel blij mee, ondanks bijwerking.

27-11-2020 | Vrouw | 50
Overgang
Na een zware menstruatieperiode van 5w met als gevolg bloedarmoede, was ik met mijn gynaecoloog overeengekomen om deze pil even te gebruiken om de bloeding onder controle te krijgen. De eerste maand ging goed, al had ik wat last van hoofdpijn tijdens mijn "off pil" periode. Ben nu bijna op het einde van mijn 2de strip en is al een kleine week geen aangename periode. Sta[lees meer...] op met hoofdpijn en ga er mee slapen. Alsook had ik zeer veel last van oogmigraine. Na de bijsluiter te lezen ben ik meteen gestopt met deze "pil" te nemen. Hopelijk voorkom ik nu erger, even afwachten.

12-03-2024 | Vrouw | 48

langdurige menstruatie

Ik ben nu 3 weken geleden begonnen met Zoely en ben heel tevreden, ondanks dat ik vanaf de eerste cyclusdag niet gestopt ben met menstrueren. Ik weet niet of dit op den duur zal stoppen, voor nu iig niet, maar dat vind ik bijzaak. Mijn grootste winst heb ik behaald met mijn gemoedstoestand. Ik was bang dat ik door Zoely depressieve gevoelens zou krijgen, omdat dat als bi[lees meer...]jwerking staat beschreven, maar ik voel me rustiger en opgewekter en dat heb ik heel lang niet gevoeld. Ik heb geen explosieve momenten meer, lach vaker, zelfs tranen met tuiten. Zoals gezegd is het nog maar kort, maar ik vond het wel echt de moeite van het vermelden waard!

17-02-2023 | Vrouw | 47
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Op mijn 46e werden mijn menstruaties steeds heftiger vooral het bloeden. Een cadeautje overgehouden van het vaccin Jansen... Ik had zelf bloedarmoede erdoor gekregen. Ik ben heel blij met het advies van mijn huisarts. Een lichte pil met een natuurlijk vrouwelijk hormoon. Het bevalt zo goed dat ik zelfs niet meer durf te stoppen ermee. Ik doe wel echt een st[lees meer...]opweek en ben iedere keer weer blij.. als ik weer kan beginnen aan een een nieuwe strip. Raad deze pil 100 procent aan !!

15-03-2024 | Vrouw | 46
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik gebruik Zoely nu 3 jaar. Mijn zoektocht naar een beter leven duurde jaren daarvoor voor pms en pmdd klachten. Eerst 3 maanden een dagboek bijgehouden, hieruit goed af te lezen dat mijn klachten hormonale problemen waren. Het was duiddlijk Pmdd/pmss. Dus Zoely gaan proberen. Eerste 3 a 4 maanden hoofdpijn, veel huilen. Ik wilde stoppen, maar heb toch doorgezet, omd[lees meer...]at er ook momenten waren dat het beter ging Haaruitval, buikpijn, hooffpijn steken , sttemmingeisselingen, het verdween langzaam. Nu heb ik die klachten helemaal niet meer. Maar ik moet wel doorslikken, het voordeel daarvan is dat ik dus ook nniet meer ongesteld wordt. Wat een zegen is na jaren zoveel bloed verlies. Elke maand griep. Elke maand boos. Zoely heeft mijn leven verbeterd. Mijn relatie is nu stabiel, ik ben stabiel. Mijn kinderen hebben er een betere moeder door gekregen. Ik wil en kan niet meer zonder. Voor mij is Zoely mijn beste vriendin.

30-06-2023 | Vrouw | 46
Buikpijn
Slik deze pil NIET vanwege de anticonceptie. ( ben al jaren gesteriliseerd) Ik heb adenomyose ( vorm van endometriose) waarschijnlijk overgehouden aan een eerdere keizersnede. Dat is vervelend, pijnlijk en mag daardoor niet meer menstrueren. Ik slik de pil dus sinds 3 mond continue, zonder de laatste 4 pillen ( die zijn placebo, hebben effect van de stopweek) ga ik ste[lees meer...]eds direct door naar een nieuwe strip. Mijn ongewenste bij-effecten zijn; veel moe, hoofdpijn, pijnlijke borsten, buikpijn en doorbraakbloedingen die ( in huidig geval) nu al 2 weken aanhouden, ondanks dat ik geen stopweek heb. Ook in eerste weken veel gewichtstoename ; 5 kilo! Volgens de fabrikant komt het er op neer dat je mogelijk de eerste periode (meer) last hebt van ongewenste bijwerkingen. De eerste 3 a 4 maanden zou je lichaam kunnen reageren; wenfase. Mijn lijf is wellicht extreem gevoelig, of het is domme pech… Ik ga in overleg met mijn gynaecoloog of ik door moet gaan. Er zijn vrijwel geen andere opties voor mij dan deze medicatie, of baarmoeder resectie. Dat laatste wil ik graag voorkomen, want daar zijn ook risico’s aan verbonden. Ik overweeg het implantaat ( staafje) nog als optie.

23-01-2020 | Vrouw | 46
Overgang
Het medicijn deed niet waarvoor ik het kreeg, namelijk het verminderen van mijn overgangsklachten.

08-03-2019 | Vrouw | 46
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Aangezien ik regelmatig last had van migraine, steeds rond mijn menstruatie, stelde mijn gynaecoloog voor om met Zoely te starten. Ik had ook steeds heel hevige bloedingen wat mijn dagelijkse leven soms onmogelijk maakte. Met deze pil zou ik geen maandstonden meer hebben en zou mijn migraine minderen. Het is ook effectief veel beter. Ik ben niet meer ongesteld want ik [lees meer...]neem de pil gewoon door. Heel soms nog wat bloedverlies maar dit is te verwaarlozen. Mijn migraineaanvallen zijn behoorlijk geminderd. Ook hier soms rond de periode van menstruatie een opflakkering maar dit is goed te onderdrukken met pijnstillers (nurofen meestal).

31-03-2023 | Vrouw | 45
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb deze pil voorgeschreven gekregen, omdat mijn gyneacoloog blijft vinden dat ik de pil moet slikken omdat op mijn leeftijd mijn klachten anders zouden verergeren. Ik heb daarnaast een milde vorm van het blaaspijnsyndroom en dat reageert ook op stemmingswisselingen. Ik ben geen voorstander van de pil, aangezien ik heftig reageer op hormonen, maar ik wilde het toch nog [lees meer...]1x proberen. Zonder pil zijn de pmd/pmdd-klachten namelijk ook geen pretje. De eerste week van de eerste strip kreeg ik acne naast mijn neus, voelde ik me extreem opgefokt en kreeg ik een erg zeurende lage buikpijn. De acne ging na ruim een week weg, ik werd ook iets minder opgefokt, maar de lage buikpijn bleef (ik dacht op een gegeven moment zelfs dat het een blaasontsteking was). Na de tweede placebo pil aan het einde van de strip verdween de buikpijn. 2 dagen na het starten van de tweede strip kwam de buikpijn helaas weer terug, inclusief de acne en het opgefokte gevoel. Ik zit echt totaal niet lekker in mijn vel, heb huilbuien, alles is me teveel en ik word om alles boos. Ik heb daarnaast geen zin om dingen te ondernemen. Er wordt gezegd dat je je lichaam 3 maanden moet laten wennen, ik hoop echter dag ik dit volhoud, want ik herken mezelf totaal niet meer.

09-07-2022 | Vrouw | 45
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Door abnormaal bloedverlies samen met gynaecoloog besloten om aan de Zoely pil te gaan. 1e strip ging goed advies van gyn. Doorslikken... strip 2... ik ben nu al 13 dagen ongesteld (niet heftig maar veel pruttelen bloed) Nou dan ben ik liever een aantal dagen zwaar ongesteld dan dit! Ik heb 5 jaar lang geen anticonceptie gebruikt sus misschien moet mijn lijf hieraan we[lees meer...]nnen? Ik geef het nog even de kans in augustus een evaluatie afspraak met gynaecoloog.

13-10-2018 | Vrouw | 44
Overgang
Ik ben 44 en in de Pre overgang. Na een lange zoek tocht aan deze pil gegaan. ik had last van stemmingswisselingen en andere overgangsklachten. Heb van alles geprobeerd. voeding aangepast, sporten, minder wijn en koffie etc niks hielp. als je ouder wordt neemt je oestrogeen af. Merkte na 2 weken al dat mijn hormonen in balans waren. voel me top. wel 4 kilo aangeko[lees meer...]men maar die neem ik voor lief.

20-09-2023 | Vrouw | 43
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik heb na het lezen alle negatieve recensies op deze site even geaarzeld of Zoely wel de goede keuze was, maar ben heel blij dat ik 6 maanden geleden toch voor Zoely heb gekozen. Daarom ook deze review. Na een paar jaar last van zware menstruaties is het een enorme opluchting dat mijn menstruatie bijna niets meer voorstelt sinds ik Zoely slik. Ik had last van lichte acne e[lees meer...]n ook dat is verbeterd. Met Mirena had ik last van vervelende bijwerkingen (meer acne en hoofdpijn), daarna wilde ik een aantal jaar geen hormonale anticonceptie meer, maar ben blij dat ik daar toch op terug ben gekomen.

23-03-2023 | Vrouw | 43
Overgang
ik stop omdat ik teveel bijwerkingen heb. ///RED mijn medicijn.nl: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek./////

18-11-2017 | Vrouw | 43
Overgang
De zoely pil geslikt voor overgangsverschijnselen. Mn de wisselende stemmingen. Heb deze pil 2 keer een periode ingenomen. Na 2 dagen ging ik al erg slecht slapen en kreeg hitte aanvallen s nachts. Met als gevolg dat mijn stemming nog meer achteruitging. Was niet misselijk van deze pil wat erg fijn was. Wel spanning in de borsten en buikpijn. Maar dit vond ik niet er[lees meer...]g. De slapeloze nachten hebben mij doen besluiten daarom te stoppen met de zoely pil

13-03-2024 | Vrouw | 42
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik neem deze pil nu 3 weken tegen heftige stemmingswisselingen door pms ( of pre-menopauze; ben 42) op aanraden gyneacoloog, na 13 jaar geen pil geslikt te hebben. Eerste week beetje dizzy geweest, maar qua stemming ben ik echt ontzettend tevreden! Beetje emo soms, maar niet meer dat opgefokte/gefrustreerde. Ik hoop dat het zo blijft, heerlijk!