Ervaringen met Zoely

estradiol / nomegestrol

misselijkheid afwezigheid van menstruatie buikpijn stemmingswisselingen spotting of bloeding tussen menstruaties opgezette buik buikkrampen doffe hoofdpijn langdurige menstruatie

04-08-2018 | Vrouw | 36
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Na de mycrogynon 20 en de mycrogynon 30 overgestapt naar de zoely. De eerste maanden ging het heel goed met de zoely. Weinig bijwerkingen alleen iets gespannen borsten. Echter na een aantal maanden (7/8 maanden) beginnen mijn borsten steeds meer zeer te doen en ook frequenter. Waar het eerst een paar dagen per maand was, was het nu dagelijks. Daarbij voelden ze hard en[lees meer...] gespannen aan en belemmerde het mijn nachtrust. En ook overdag waren mijn borsten continu zwaar en opgezet en deed het zeer als er per ongeluk iets tegen aankwam. Daarbij kreeg ik tintelingen in mijn linker arm. En zware benen. Daar de bijwerkingen zich opbouwden had ik niet gelijk door dat het door de pil kwam. Een aantal maanden doorgesukkeld en op den duur besloten helemaal te stoppen. En sindsdien helemaal geen klachten meer.

12-05-2018 | Vrouw | 36
Acne/puistjes
Na enkele jaren microgynon gebruikt te hebben en de matige acne geprobeert te hebben accepteren, ben ik uiteindelijk helemaal gestopt met anticonceptie. Acne werd nog wat erger. Ook nog spiraal met en zonder hormonen geprobeerd. De acne bleef. Nu bijna 4 weken Zoely aan het gebruiken. Mijn huid word een stuk beter! Lang niet meer zo rustig geweest. Voor microgynon de Diane[lees meer...] 35 jaren gebruikt. Ik hoop dat Zoely uiteindelijk het zelfde effect bereikt; puistloos.

09-03-2018 | Vrouw | 36
Stemmingswisselingen
Wegens mijn emotionele schommelingen wanneer ik geen pil slik wilde ik toch proberen of dit met de pil opgelost kon worden. Mijn huisarts adviseerde Zoely en deze pil was vanaf de eerste maand een groot succes. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Ik ben, puur om te testen of het geen placebo effect was ofzo, twee maanden gestopt en toen werd het gelijk weer drama.. En (ge[lees meer...]lukkig!) toen ik begon voelde ik me binnen no time weer top. Voor mij is deze pil dus echt alles waard; zelfs het libido verlies. Hoewel ik daar wel echt van baal weegt het niet op tegen het feit dat ik gewoon echt (hoe vreemd het ook mag klinken) gelukkig wordt.

10-03-2023 | Vrouw | 35
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Gebruik bijna 9 j deze pil na de bevalling van mijn dochtertje altijd goed mee geweest mijn maandstonden bleven uit want dit was een maandelijkse hel van pijn en bloedverlies Helaas nu sinds een klein half jaar veel last van opvliegers Alsook enorm gezwollen buik. Daarbij komend ook rode uitslag op mijn wangen met precies overmatig acne Onmiddellijk gestopt bijsluiter[lees meer...] gelezen en al deze symptomen staan erin vermeld ik stop ermee voor mij geen pil meer mijn man zal hierin zijn steentje moeten bijdragen

04-12-2020 | Vrouw | 35
Eierstokkanker
Begonnen met deze pil omdat het slikken van de pil je kansen op eierstokkanker verlaagt (en ik heb al een hoger risico) en omdat het zou helpen met mijn menstruatie die zeer pijnlijk en onregelmatig was. Gyn stelde zoely voor, omdat deze natuurlijker zou zijn en minder bijwerkingen. Eerste paar maanden ging perfect en nergens last van, behalve wat aankomen. Na enkele [lees meer...]maanden kreeg ik veel hoofdpijn en rugpijn en werd mijn menstruatie heel onregelmatig (dan wel een bloeding en dan maanden weer niet) en als ik wel mijn periode kreeg had ik ook extreem veel last van krampen. Alsof ik helemaal geen pil slikte! Daarnaast vloeide ik ook heftig. De krampen bleven na een tijdje zelfs aanhouden buiten mijn periodes om. Van pijnlijke steken tot krampen. Naar de huisarts gegaan, omdat ik dacht dat deze krampen mogelijk te maken hadden met mijn verhoogde kans op eierstokkanker en er iets goed fout zou kunnen zijn. Deze verwees me door naar het ziekenhuis en de Gyn (andere dan die Zoely voorschreef) gaf aan dat dit een veel voorkomend probleem is met Zoely en adviseerde mij ermee te stoppen. Nu een proef periode starten met Microgynon30 en hopen dat deze klachten dan verdwijnen (wat de Gyn wel verwacht)

31-08-2019 | Vrouw | 35
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Onwijs tevreden over deze pil, geen bijwerkingen meer van de pil sinds in met de zoely gestart ben. Geen zweet aanvallen, geen depressiviteit, geen vaginale klachten meer ik voel mij erg goed bij deze pil!

03-06-2019 | Vrouw | 35
Premenstrueel syndroom (PMS)
Vanwege pms klachten en overmatige menstruatie nu 6 maanden gestart. Stemmingswisselingen zijn minder, onzekerheid is afgenomen, slaap weer goed, piekeren verminderd, vermoeidheidsklachten verminderd. Kortom, tevreden. Op ongeveer dag 14 van de pil merk ik soms dat de pms klachten licht terug komen. Maar verdwijnt al weer na 2 dagen . Helaas , recent is zoely uit de h[lees meer...]andel gehaald. Baal als een stekker. Huisarts heeft als alternatief qlaira voorgeschreven.

03-06-2019 | Vrouw | 35
Premenstrueel syndroom (PMS)

05-04-2021 | Vrouw | 34
ADD
Ik heb add en daarbij een dwangneurose. Bij deze medicatie heb ik de medicatie ook voor add weer nodig. Daarbij depressieve gedachten en boos en verdrietig. Ook mijn libido is 0. Mijn omgeving en ik herkennen mij totaal niet.

27-09-2018 | Vrouw | 34
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Sinds ik de Zoely gebruik verlies ik bijna 3 weken per maand bloed. Het begint met wat druppeltjes en wordt steeds erger. Mijn menstruatie duurt ongeveer 8 a 9 dagen, dus ook erg lang. Het komt er dus op neer dat ik hooguit 5 a 6 dagen per maand geen bloedverlies heb.. Helaas is de Zoely op dit moment de enige anticonceptie die helpt en die ook nog eens zorgt dat ik niet [lees meer...]belachelijk veel bloed verlies, want dat is wel minder nu in de menstruatieweek. Hiervoor had ik namelijk aan een tampon en maandverband niet genoeg, ik lekte bijna dagelijks door...

03-04-2022 | Vrouw | 33
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Tot nu toe amper bijwerkingen zoals hoofdpijn en stemmingswisselingen, ook geen acne. Wat wel vervelend is, is dat ik op de eerste dag van mijn menstruatie ben gestart met Zoely en dat ik nu ruim 2 weken later nog steeds ongesteld ben. Ik hoop dat dit overgaat, heeft iemand anders dit ook zo ervaren?

02-01-2021 | Vrouw | 32
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Zeer tevreden over deze pil, gebruik hem nu een half jaar. Ik heb pcos en van alle andere anticonceptiepillen die ik hiervoor had werd ik zeer emotioneel en constant doorbraakbloedingen. Met de zoely wordt ik nu na een half jaar gebruik bijna niet meer ongesteld. Voor mij is dit voor nu perfect, maar ieder lichaam is anders en reageert anders. Tot mijn 35ste blijf ik dit[lees meer...] zeker gebruiken (schijnt na je 35ste niet meer zo veilig te zijn om te gebruiken)

07-06-2020 | Vrouw | 32
Eierstokkanker
Ik gebruik dit product al sinds 2014. Nooit problemen mee gehad wel dikker geworden. Wel heb ik last van migraine maar met deze pil heb ik minder zware aanvallen. Helaas worden deze pillen in Nederland niet meer geleverd en moet ik ze uit Frankrijk halen. Ik heb ik de tussen tijd door Corona even de Yasmine pil moeten slikken maar hier werd ik niet vrolijk van depri en o[lees meer...]pvliegerig. Gelukkig nu weer de zoely binnen via de post. Voor mij geen andere meer!

19-03-2024 | Vrouw | 30
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)

afwezigheid van menstruatie buikkrampen opgezette buik spotting of bloeding tussen menstruaties stemmingswisselingen misselijkheid

1 maand de Zoely gebruikt. Erg veel bijwerkingen. Zo erg last van gehad dat ik ermee ben gestopt. Voel mij nog steeds beroerd. Tijdens de placebopillen ook niet ongesteld geworden maar mega veel buikpijn. Niet aan te raden!

11-08-2023 | Vrouw | 30
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik heb deze pil gekregen omdat ik niet tegen de ‘standaard’ pil kan. Dus deze proberen… ik heb zolang ik deze gebruikt heb hoofdpijn gehad, boos , snel geïrriteerd. Hele lichaam deed zeer. Hartkloppingen , druk op de borst , moest zelfs bloedprikken omdat bloedstolstels voor kunnen komen bij deze pil. Gelukkig was dat niet zo. Maar voor mij deze rommel nooit maar dan ook n[lees meer...]ooit meer. Oja en elke dag mega erge hoofdpijn

04-12-2017 | Vrouw | 30
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Afgelopen 1,5 jaar aan het expirimenteren geweest met de pil. Ik had steeds bijwerkingen zoals depressie en geen libido meer. Elke keer geswitched, totdat mijn huisarts mij Zoely adviseerde, om nog 1x te proberen. Dat ongeveer 3 maanden gedaan en toen weer afgehaakt. Had ik misschien niet moeten doen en had ik nog last van die andere pillen. Toen brak de zomer weer aan, [lees meer...]en ben ik in juni 2017 weer begonnen met de Zoely, met de intentie om even de zomervakantie door te komen en dan weer te stoppen. Ik heb trouwens altijd ook hele zware menstruatie, zware buikkrampen etc. Dus stiekem miste ik de pil wel een beetje. Eenmaal 2 maanden verder, beviel het mij eigenlijk wel, beter als de keer ervoor, zowel kwa depressie als libido. Nu 6 maanden verder, moet ik zeggen dat mijn libido toch weer wat minder is, ook last van droogheid, moet wel echt glijmiddel gebruiken om het aangenaam te maken. Kwa depressie helemaal geen last, voel me echt goed. Ben wel 5 kilo aangekomen, weet niet 100% zeker of dat door de pil komt of door de laatste tijd veel te hebben gesnoept. De laatste keer dat ik ongesteld was, was het heeel weinig, kon nog net een mini tampon gebruiken. En ik zou nu eigenlijk ongesteld moeten zijn, maar niet geworden, wel krampjes, het gevoel "alsof" ik ongesteld ben, maar geen druppeltje! Over het algemeen dus verder ik tevreden. Slik liever niets, maarja bevalt me stiekem toch wel goed !! dus DIKKE aanrader.