estradiol / nomegestrol

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

14-11-2017 | Vrouw | 22
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Al jaren aan de gewone pil geweest. Als kind zijnde altijd al migraine(met aura) patiënt. Kon me herinneren dat ik toen ik met de gewone pil begon ook altijd misselijk was. Paar maand geleden de mini pil geprobeerd, toen was ik zo misselijk dat ik dacht dat ik zwanger was. Tot nu toe (2 maanden) wel tevreden met de zoely. Er is alleen geen onderzoek naar trombose gedaan en[lees meer...] dit vind ik best wel beangstigend. Ik was vorige maand zeker een week of langer misselijk. En het begint nu weer. Is wel lastig, maar kan wel gewoon alles eten. Qua menstruatie; niet ongesteld geworden tijdens de 4 stop dagen. Daarna een week lang een rare drupjes bloeding. Ik bloed normaal altijd wel meer dan anderen. Dus dit stelt niks voor. Maakt me wel onrustig. Wel veel krampen! Kan zijn dat ik wellicht endometriose heb (meerdere artsen hebben gekeken). Dus dat zou het kunnen zijn. Normaal heb ik dag 1 en 2 enorm pijnlijke krampen. En nu hield het echt dagen lager aan, en er kwam 1 drupje bloed. Heel vervelend. Maarja nogmaals. Opzich best tevreden... waar blijft de mannen pil.

22-06-2017 | Vrouw | 38
Endometriose
Omdat er bij mij endometriose werd geconstateerd moest ik verplicht terug aan de pil. Waar ik helemaal niet op zat te wachten op mijn 38e. Weer chemische rotzooi, weer bijwerkingen, dikker worden. De gyn kwam toen met een vrij nieuwe natuurlijke pil die misschien iets voor me kon zijn: Zoely. Een pil met alleen lichaamseigen hormonen En idd; hij valt niet tegen! Ik voel m[lees meer...]e geestelijk fantastisch (heerlijk stabiel en bijna sereen) en dat weegt op tegen de kleine ongemakken die de pil met zich meebrengt. Ben 2 kilo zwaarder dan 2 maanden geleden en heb wat lichte spotting bij het doorslikken. Maar dat is op te lossen door een paar keer per jaar een onttrekkingsbloeding te laten komen. En die kilo's raak ik vast ook weer kwijt als ik mijn best doe :-) ALS je dan aan de pil moet dan kan ik de Zoely zeker aanraden.

01-05-2017 | Vrouw | 37
Stemmingswisselingen
Beste allemaal, Ik ben 37 jaar en heb in het verleden verschillende soorten anticonceptie gebruikt (de pil). Ik had altijd erg last van de hormonen bij elke pil. Daardoor jaren gestopt met de pil tot afgelopen vrijdag. Ik heb een soort haat liefde relatie met de pil. Menstruatie zonder de pil is heftig en ik voel mij altijd ziek erbij/erdoor. Het niet kunnen regelen van[lees meer...] de menstruatie vind ik ook vervelend. Dus toch weer begonnen. Na wat onderzoek online kwam ik uit bij Zoely. Normaal na 3 dagen gebruik begin ik mij depressief te voelen en heb ik last van bijwerkingen. Bij Zoely ervaar ik tot nu toe geen bijwerkingen en ben ik blij dat er eindelijk een pil is die mij niet anders laat voelen. Ik vond het best wel spannend om weer te beginnen maar nergens voor nodig. Dus voor de vrouwen die ook bijwerkingen ervaren zoals ik raad ik deze pil zeker aan. De hormoonsamenstelling is ook anders dan de andere pillen. Hij is vrij nieuw op de markt, mijn huisarts had er nog nooit van gehoord. Wel prijzig. EUR 40,- voor 3 maanden. Maar meer dan waard.

21-12-2016 | Vrouw | 26
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Ik kan erg slecht tegen hormonen, maar hier heb ik 0 problemen mee. Erg fijn in gebruik, en op 3 keer na (in 21 maanden) niet meer ongesteld

29-09-2016 | Vrouw | 41
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Zonder anti-conceptie hevige menstruaties. Ik kan erg slecht tegen de hormonen (angst/paniekstoornis/depressief). Ik verneem wel dat t minder is dan een andere pil. Maar t mooiste is, niet meer ongesteld!! Wel last van opvliegers nog. Net 2 strippen gebruikt, dus misschien dat t nog moet wennen.

10-08-2016 | Vrouw | 28
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
niet meer ongesteld en af en toe emotioneler als normaal

03-05-2016 | Vrouw | 22

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase