estradiol / nomegestrol

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

16-01-2021 | Vrouw | 24
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Endometriose
Na veel soorten anti conceptie te hebben geprobeerd (Microgynon 30, 50, minipil, Mirena, Depo Provera, 3-fase pil etc) was ik er helemaal klaar mee. Veel hormonen gaven vreselijke bijwerkingen (depressie, doorbraakbloedingen etc) en ik had bijna de hoop opgegeven toen Zoely op mijn pad kwam. Eindelijk een pil waar ik geen bijwerkingen door ervaar. Heel fijn en kan het zeke[lees meer...]r aanraden als je problemen hebt ervaren met andere anti conceptie.

22-06-2017 | Vrouw | 38
estradiol / nomegestrol (1,5/2,5mg)
Endometriose
Omdat er bij mij endometriose werd geconstateerd moest ik verplicht terug aan de pil. Waar ik helemaal niet op zat te wachten op mijn 38e. Weer chemische rotzooi, weer bijwerkingen, dikker worden. De gyn kwam toen met een vrij nieuwe natuurlijke pil die misschien iets voor me kon zijn: Zoely. Een pil met alleen lichaamseigen hormonen En idd; hij valt niet tegen! Ik voel m[lees meer...]e geestelijk fantastisch (heerlijk stabiel en bijna sereen) en dat weegt op tegen de kleine ongemakken die de pil met zich meebrengt. Ben 2 kilo zwaarder dan 2 maanden geleden en heb wat lichte spotting bij het doorslikken. Maar dat is op te lossen door een paar keer per jaar een onttrekkingsbloeding te laten komen. En die kilo's raak ik vast ook weer kwijt als ik mijn best doe :-) ALS je dan aan de pil moet dan kan ik de Zoely zeker aanraden.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum