Ervaringen met Cerazette (minipil)

desogestrel

acne

22-07-2016 | Vrouw | 34
desogestrel (0,075mg)
Ben nu 4 maanden geleden met deze pil begonnen..eerste 2 maanden ging goed. 2x kleine doorbraakbloeding maar daarna heerlijk niks meer! Vanaf de 2e maand langzaamaan weer last van hyperventilatie, stemmingswisselingen, down, depressief, en zo ontzettend moe dat ik er ziek van word. Normaal super veel energie..nu 0 sinds 1.5 maand. Heel veel zwangerschapsklachten.. terwijl [lees meer...]ik niet zwanger ben, pijnlijke borsten, misselijk, overgeven, hartkloppingen, darmen die rommelen en steken ga zo maar door...7.5 kilo aangekomen, terwijl mijn eetgewoonte niks veranderd is. Haaruitval, niet sexy voelen, maar zwaar dik en lelijk.. nee..ik ga vanaf vandaag stoppen met deze troep en ik hoop me heel snel weer fijn te voelen, want dit belemmert zelfs mijn dagelijkse leven al die klachten. Zware troep, dan geef mij maar 1 week fobie menstruatie met buikpijn en hoofdpijn, dan deze pil, durf ook haast niks anders te proberen!!!

21-06-2016 | Vrouw | 26
Endometriose
Tijdens het gebruik van deze pil maandelijks 8 dagen aaneengesloten ongesteld geweest, weliswaar zonder pijn, maar voorheen slechts 4 dagen ongesteld.. daarnaast geen zin meer om te vrijen, pukkels op mijn rug, maar het ergste van alles, heftige stemmingswisselingen tot aan zware depressies.. op het moment dat ik stopte met deze pil verdwenen mijn depressieve gevoelens b[lees meer...]innen 2 dagen. Wat een verademing om weer mijn eigen, stabiele gevoelens te ervaren! Nooit meer deze pil voor mij.

12-06-2016 | Vrouw | 26
desogestrel (0,075mg)
Ik neem Celea (zelfde als Cerazette). Ik ben reeds nu 6 maand bezig met inname. De eerste maanden had ik geen bloedingen meer. Maar sinds nu eind mei, 5 maand na start van gebruik heb ik werkelijk 'maanstonden', nu bijna 14d lang. Is dit puur een doorbraakbloeding? of kan er meer aan de hand zijn. Dit verloopt wel zonder pijn.

12-05-2016 | Vrouw | 17
Endometriose
Bij de gynaecologe heb ik deze pil voorgeschreven gekregen, nadat de microgynon 30 en 50 niet hielpen (ik had nog steeds erg veel buikpijn en stemmingswisselingen ondanks doorslikken). De specialist dacht aan endometriose, en schreef daarom deze pil voor. Echter, de werkingen van deze pil had ik niet verwacht. Binnen een paar dagen voelde ik me ontzettend down en was mijn [lees meer...]hele eetlust verdwenen. Ik was echt bijna depressief. Na een week ben ik ook meteen weer gestopt, en een of twee dagen daarna waren die klachten (gelukkig) meteen verdwenen. Deze pil raad ik dus echt aan niemand aan. Mocht je het wel gaan gebruiken; hou jezelf en laat anderen je goed in de gaten houden!

03-05-2016 | Vrouw | 25
desogestrel (0,075mg)
Ik gebruikte deze pil enkele maanden terwijl ik een relatie had. Ik merkte dat ze een negatief effect had op mijn gemoedstoestand. Mijn karakter verandert ook door deze pil. Mijn relatie werd afgebroken door mijn partner, omdat ik niet meer dezelfde persoon was. Nu ben ik deze pil terug beginnen nemen buiten een relatie om, om eens te zien of het zeker aan de pil lag en ni[lees meer...]et aan de relatie. Ik neem ze ondertussen een drietal weken opnieuw. Ik heb deze keer niet alleen last van stemmingswisselingen, verhoogde eetlust en hoofdpijn, maar kreeg ook voor het eerst in jaren opnieuw een hevige paniekaanval met black-out. Ik voel me over het algemeen erg terneergeslagen bij het nemen van deze pil. Ze is wel mijn laatste optie. Ik probeerde alles al: gewone pil, ring, spiraal met en zonder hormonen... De gewone pil gaf me een zware depressie met paniekstoornis voor enkele jaren, de ring gaf me een allergische reactie in mijn vagina, de spiraal werd op 1 week tijd afgestoten door mijn baarmoeder + allergische reactie en infectie... Ik geef deze pil nog een beetje tijd, omdat ze mijn laatste optie is... Ik weet niet wat ik moet doen als dit weer negatief uitdraait... :( Over effectiviteit kan ik me niet uitspreken, in een relatie combineerde ik deze pil met een condoom en hadden we vanaf ik deze pil begon te nemen nog slechts weinig tot geen seks, ook nu heb ik nog geen seksuele ervaring gehad tijdens de periode dat ik deze pil neem.

31-03-2016 | Vrouw | 28
desogestrel (0,075mg)
Geen goede ervaring mee. Ik heb de pil gebruikt tijdens de periode dat ik borstvoeding gaf. Het beschermt tegen zwangerschap, al moet ik wel zeggen dat ik twee keer een eisprong heb gehad in het begin. (Dit gemeten met ovulatietesten.) De bijwerkingen waren niet mals. Het is alsof ik aan de drugs heb gezeten een korte periode. Mijn levenslust kelderde, en daarmee mijn libi[lees meer...]do en energiepeil ook. Ik ben pas twee weken geleden gestopt (nu spiraal zonder hormonen) en ik voel me meteen weer meer opgeknapt. Ook is mijn trek in ongezond voedsel weer afgezwakt sinds het stoppen met desogestrel. Deze pil is geen aanrader voor wie gevoelig is voor hormonen. Qua gebruiksgemak ook niet fantastisch, want 1x vergeten is meteen een verhoogde kans op vruchtbaar zijn. Maar dat geldt voor elke anticonceptiepil in meer of mindere mate.

15-03-2016 | Vrouw | 36
desogestrel (0,075mg)
Ooit gekregen na de geboorte van onze zoon ivm borstvoeding en altijd gehouden omdat ik er heel tevreden over was. Vorig jaar ineens Desogestrel gehad (merkloze variant) en daarna begon het gedonder. Elke paar dagen spotting, flink baarmoederkrampen, rugpijn en misselijkheid. Uiteindelijk teruggegaan op medisch advies naar de echte Cerazette en 3 dagen later waren alle kl[lees meer...]achten weer over. Tot januari van dit jaar.... bijna elke dag wel spotting en na overleg met de huisarts geswitch naar Ethinylestradiol/levonorgestrel. Je komt van de regen in de drup.... Waar ik bij de Cerazette nooit echt bijwerkingen gehad heb, ging ik van zware hoofdpijn, bijna dagelijks, misselijkheid en extra reumatische klachten. Oftewel: ik switch graag terug naar Cerazette om het nog eens te proberen!

13-03-2016 | Vrouw | 31
Premenstrueel syndroom (PMS)
dit is de laatste pil welke ik kon/kan proberen. Pil is voorgeschreven om pms en rug/bekkenpijn te verminderen. Sinds de start van de pil ineens migraine met aura. van de 28 dagen nu 22 dagen al aan het bloeden. Veel pukkels, extreem maar dan ook extreem moe, rugpijn door de continu menstruatie krampen, te weinig bloeden in combi met een droge vagina waardoor een tampon [lees meer...]onmogelijk is. Libido 0. depressief uit het niks. Gevoel hebben in coma te zijn...Alles horen en meemaken maar te moe en teveel pijn hebben om ook maar iets te kunnen. Zijn er meer mensen die deze klachten hadden en waarbij het na 3 maanden toch is verbeterd?

09-03-2016 | Vrouw | 54
Menopauze
Slik sinds september Cerazette na een afstoting van het spiraaltje. Had in de eerste drie maanden nog steeds veel en lang bloedverlies. Dan was het drie maanden beter maar nu weer 24 dagen en letterlijk ' van mijn benen aflopend' ondanks een tampax van het grootste formaat! Gan nu maandag naar de gynaecoloog en op aanraden van de huisarts voor echografie.

27-02-2016 | Vrouw | 35
desogestrel (0,075mg)
Na bijna 5 jaar gebruik van de Mirena spiraal moest ik opnieuw een keuze maken voor anticonceptie. Ondanks een sterke allergische reactie op Mirena in het eerste jaar, was ik er hierna erg tevreden over. In verband met een mogelijke kinderwens, wilde ik liever anticonceptie waar ik makkelijker mee kon stoppen. Ik heb alle middelen op de markt op een rijtje gezet en kwam ui[lees meer...]t bij Cerazette. Ik ben hier erg tevreden over. Het gebruik is eenvoudig, vanaf de eerste maand had ik geen menstruatie meer. Ik heb ook geen enkele doorbraakbloeding gehad. Iets wat ik zelf erg prettig vind. Ik heb het idee iets meer acné te hebben op mijn kin/kaaklijn, maar dit is goed onder controle te houden. Af en toe wat last van gevoelige borsten (eens in de 3 maanden ongeveer). Ook merk ik dat mijn libido wat minder is, maar of dat echt aan de pil te wijten is, vind ik moeilijk om te zeggen. Ik ben positief en zou het middel aanraden.

24-01-2016 | Vrouw | 17
desogestrel (0,075mg)
Ik heb deze pil 4 maanden geslikt en na de derde maand kreeg ik vreselijke slapeloosheid 's nachts, overdag was ik erg vermoeid en had ik heel erg constante hoofdpijn. Verder verdween mijn hongergevoel en libido. Ik ben nu net 1 dag gestopt en hoop dat de bijwerkingen snel voorbij zijn, aangezien het mijn dagelijks leven nogal limiteert.

10-01-2016 | Vrouw | 29
desogestrel (0,075mg)
Extreme vermoeidheid, duizeligheid (zo erg dat ik bij tijd en wijle geen auto durfde te rijden), gewichtstoename (hangt samen met vermoeidheid), soms misselijk. Vaak schimmelinfectie door droogheid vagina. Bij vergeten van pil of te laat innemen extreme misselijkheid/overgeven. Klachten lijken op zwangerschap, heb hierdoor over 3 maanden vier tests gedaan die negatief ware[lees meer...]n.

20-11-2015 | Vrouw | 30
desogestrel (0,075mg)
De eerste twee à drie maanden was het vervelend om deze minipil te nemen: constant bloedingen, ook wat hoofdpijn, slecht humeur enzovoort. Sindsdien heb ik geen enkele bijwerking meer en ondertussen heb ik al zes maanden geen enkel bloedverlies. Het enige wat een beetje vervelend is, is dat je het elke dag op hetzelfde tijdstip moet nemen, maar daaraan ben ik ondertussen o[lees meer...]ok gewend.

02-11-2015 | Vrouw | 27
desogestrel (0,075mg)
Na jaren de implanon gebruikt te hebben (naar grote tevredenheid) het hormoon oraal gaan slikken ivm kriebelende kinderwens. In het begin merkte ik weinig verschil met de implanon waar in verhouding minder hormonen in zitten aangezien deze in je lichaam zit. Echter na een maand begonnen de hoofdpijnklachten, misselijkheid en lusteloos gevoel. Zo fanatiek dat ik eerst was i[lees meer...]n het sporten, zo veel moeite kreeg ik nu met mijn lijf. Ben nu sinds een aantal weken gestopt met de pil vanwege de kinderwens, maar 2 negatieve zwangerschapstesten later nog steeds niet van de klachten af. Ik lees nu steeds meer hoeveel uitwerking deze pil heeft op anderen en heb spijt dat ik eraan begonnen ben.

22-07-2015 | Vrouw | 21
desogestrel (0,075mg)
Ik heb deze pil ongeveer drie maanden geslikt, deze werd mij aangeraden omdat ik teeeeeveel bijwerkingen kreeg van de combinatiepil. Ik vond dat deze pil redelijk goed z'n werk deed, op wat doorbraakbloedingen en wat kilo's aankomen na. Maar nu ik deze verhalen lees, kom ik erachter dat wat kleine lichamelijke klachten waar ik last van had pas gaan spelen sinds deze pil. O[lees meer...]ok ik was erg moe de hele tijd, en regelmatig misselijk. Ik voelde me lelijk en dik ook omdat ik minstens 5 kilo ben aangekomen, terwijl ik juist de suikers liet staan! Ik was hardcore aan het sporten, maar er gebeurde bijna niks. Ik ben nu 1,5 week gestopt en ben nog steeds niet ongesteld geworden, maar voel me wel een stuk beter. Heb duidelijk meer energie. En hopelijk voel ik me ook weer een beetje sexy binnenkort. Overall experience is dus niet zo positief. Wel deed deze pil veel goeds voor mijn huid! Al mijn puistjes verdwenen als sneeuw voor de zon. Ook die komen nu ik gestopt ben terug helaas😔

20-07-2015 | Vrouw | 29
desogestrel (0,075mg)
Ik heb hier al eerder mijn ervaring gedeeld over dit medicijn, maar ik heb er nog iets aan toe te voegen wat ik toch te belangrijk vind om niet te melden. Ik voel mij nu veel beter sinds ik 1,5 week gestopt ben met deze pil (o.a. meer energie, nog maar weinig vermoeidheid en libido stijgt weer). En ik was deze pil gaan gebruiken vanwege de combinatie met borstvoeding. Nu g[lees meer...]eef ik nog steeds borstvoeding, maar sinds ik gestopt ben met deze pil is de melk die ik kolf veel vetter geworden! De pil heeft dus wel degelijk invloed op de kwaliteit van de moedermelk! Want er wordt beweerd dat dit niet zo is. Ik vind dat hier opnieuw wetenschappelijk onderzoek naar moet worden gedaan.