mening

Depo-Provera '150' (prikpil)

medroxyprogesteron parenteraal

Bij  MigraineX

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

Depo-Provera '150' (prikpil)

28-04-2014 | Vrouw | 33
medroxyprogesteron parenteraal
Sinds een jaar of 15 heb ik (hormonale) migraine. Ik heb al veel soorten pillen geprobeerd, ook allerlei migraine medicatie en zelfs anti-epileptica. De huisarts stelde voor om aan de prikpil te gaan. Dit zou helpen bij migraine met aura. Ik had zo'n 2 aanvallen per week. In het begin wat huiverig om te laten zetten, als hij wordt geprikt zit je er wel gelijk 3 maanden a[lees meer...]an vast. Dus ook eventuele bijwerkingen. Maar na de zoveelste mislukte poging van preventieve medicatie en de zoveelste migraine aanval heb ik hem dan toch laten zetten. Wat een verademing! Ik heb 2 maanden geleden inmiddels mijn laatste aanval gehad. Wel wat hoofdpijn, maar dan wel het soort dat reageert op een paracetamol! Verder af en toe wat stemmingswisselingen (kort lontje), gewichtstoename en wat periodes van vloeien. Maar de keus óf zo vaak plat voor de migraine óf deze bijwerkingen.. is voor mij makkelijk gemaakt! Ik raad iedereen met hormonale migraine aan om de prikpil te proberen!

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum