Ervaringen met Acenocoumarol

Bloedverdunning (28 meningen)
Atriumfibrilleren (11 meningen)
Beroerte (4 meningen)
Hartinfarct (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

09-01-2016 | Vrouw | 39
Longembolie
Ik heb longembolie gekregen door gebruik van anticonceptiepil. Eind april moet het genezen zijn, tot die tijd moet ik dit medicijn door gebruiken. Ik zit momenteel nog steeds onder het streefgebied, omdat ik vaak last heb van mijn darmen. En dan zakt de waarde weer naar beneden. Dan wordt de dosis omhoog gegooid, maar dat heeft nu niet echt effect bij mij. En verder heb ik[lees meer...] huiduitslag gekregen door dit medicijn op mijn rug. Niet echt fijn.

09-01-2024 | Man | 42
Longembolie
Acenocoumarol beviel me prima, maar het feit dat het een vitamine-K-remmer is, maakte me aan het denken waar vitamine-K goed voor is. Deze vitamine draagt positief bij aan werking van boten, gewrichten en kraakbeen. Aangezien in mijn familie gewrichtsproblemen voorkomen, wilde ik graag verkennen of er andere medicijnen bestonden die op een andere manier werkten. Eerst heb [lees meer...]ik twee andere DOAC's geprobeerd, maar werd gek van de bijwerkingen. Na weer teruggekomen te zijn bij Acenocoumarol toch niet gerust op dat vitamine K verhaal. Zodoende ben ik bij Pradaxa gekomen, waarbij ik het minste bijwerkingen ervaar van de DOAC's.

28-08-2012 | Vrouw | 43
Longembolie
Na al een keer eerder longemboliën gehad te hebben kreeg ik ze weer en moest weer aan de antistolling. Begon met de acenocoumarol, maar daar bleef mijn waarde erg van schommelen. Ben toen overgestapt op de fenprocoumon en nu is mijn waarde stabiel, met maar 1 pil per dag. Bij de acenocoumarol moest er dan weer 3 of 4 of 5. Bleef wisselen, omdat mijn waarde wisselde.

13-03-2020 | Vrouw | 49
Longembolie
Instellen van de Acenocoumarol ging prima met het merk TEVA. Binnen 10 dagen zat ik met 3-4 tabletten tussen de 2,1 en 2,4. De volgende levering was echter van Centrafarm, preferent bij mijn zorgverzekeraar. Binnen een week was mijn INR 1,7. Na 2 injecties Fraxiparine en een verhoging van de dosering van gemiddeld 1 tablet per dag zit ik nu met 2,0 op het randje van mijn s[lees meer...]treefgebied. Dat probleem met Centrafarm uit 2017 is kennelijk nog steeds niet opgelost.

23-02-2024 | Vrouw | 51

chronische vermoeidheid pijnlijke spieren

23-05-2017 | Man | 55
Longembolie
Door massale longembolie acenocoumarol voorgeschreven gekregen voor een half jaar, veel schommelingen in INR, bloed prikken is erg omslachtig en lastig en na half jaar gestopt te zijn klachten weer terug gekregen. Gebruik nu Xarelto, veel makkelijker

14-02-2016 | Man | 55
Longembolie
Massale longembolie, gevolg door longontsteking en weer een gewone longembolie de rest van mijn leven aan de bloedverdunners, gebruiksvriendelijk, de bijschriften duidelijk geven aan weinig bijwerkingen, hetgeen waar ik last van heb wijt ik aan de embolien.

23-06-2017 | Man | 62
Longembolie
Steeds gezeur met de Trombosedienst. na 1/2 jr werd ik thuismeter. Na 1/2 jaar constante metingen mocht ik van de arts naar om de 6 wk meten. De dames van de Trombo Admin waren het daar niet mee eens. na de 4e wk gezeur, via telefoon en mail. Ik heb het tel nr en de mail laten verwijderen... toen via de post. Huis- en Longarts begrepen mij. daarop volgde de overstap[lees meer...].

22-05-2019 | Man | 67
Longembolie
Na wat geëxperimenteerd te hebben met Xarelto en Pradaxa,nu over naar deze antibloedstolling en regelmatig prikken bij de trombose dienst.Vervelend maar voel mij stukken beter nu,raakte mij zelf steeds verder kwijt ivm de vervelende bijwerkingen,zoals heftige gewrichtsklachten, depressief,maag en darmklachten ,ik hoop dat het zo blijven mag en geen verdere klachten van dez[lees meer...]e medicatie krijg.Het enigste nadeel is het geprik steeds,bloed uit elleboog ader,nu 2 x per week ivm de nodige schommelingen,maar ben ook nog maar een week onderweg met deze medicatie.

04-02-2015 | Vrouw | 68
Longembolie
ik had longembolie door bloedprop in rechter been. was er slecht aan toe. maar heel goede internist heeft mijn leven gered. gebruik al jaren deze bloedverdunner waarschijnlijk tot aan mijn dood toe. maar dit is het beste middel.

28-05-2013 | Man | 69
Longembolie
Kort voor mijn VUT/FPU bleek er iets met mijn longen niet in orde. Een week ziekenhuis en een half jaar deze bloedstolling vertrager. Na een half jaar gestopt, maar in Franse vakantie weer raak. 'A lot of embolies' zei de franse arts. Een week op de intensive care en met het vliegtuig terug. De rest van mijn leven aan de Acenocoumarol. Ik kan me geen enkele bijwerking her[lees meer...]inneren. De dagelijkse dosering niet vergeten in te nemen is het enige probleem. De 4-6 wekelijkse controleprik doet me niets.

27-03-2014 | Man | 71
Longembolie
Ik gebruik dit medicijn ruim 9 jaar en heb nog geen enkele negatieve ervaring, ik voel mij er behoorlijk zekerder door. Ik prik zelf 1x in de 2 weken en gebruik gemiddeld 3 1/2 tablet per dag. Enige vervelende is dat bij kleine onderzoeken of ingrepen tijdelijk overgegaan moet worden op fragmin en dat sommige specialisten daar geen weg mee weten. Heb daar 2x ervaring mee [lees meer...]gehad.

27-05-2021 | Vrouw | 76
Longembolie
Kteeg eerst fragmin werd steeds slechter zo moe, futloos, haaruitval, half jaar gebruikt spierpijn, overgegaan naar acecounomarol hopent dat slaap futloosheid minder zou worden, maar......erger pfff . Doodmoe, ergste is duizeligheid, voel me slaperig, suffig hoe kan dit? Is hewoon bloedverdunner doe niets heel de dag, wie herkent dit?? Ben ongerust