Acenocoumarol

Atriumfibrilleren (8 meningen)
Beroerte (3 meningen)

03-12-2014

Trombose

Mijn pijnlijke bloedproppen in mijn benen verdwenen als bij toverslag . De ene dag kwam ik niet meer bij van de pijn , en na inname van acenocoumarol verdween de pijn na enige dagen . Alleen ben ik nu veroordeeld tot steunkousen , om de bloedstroom te helpen . Eigenlijk is dat het enige minpuntje in het terug dringen van trombose .
14-05-2014

Trombose

Ik heb diepe veneuze trombose in linkerkuit gehad, moest aan infuus, daarna over op bloedverdunners. Na een half jaar gestopt, daarna kwam trombose terug in mijn andere kuitbeen. Sindsdien slik ik nu al ruim 15 jaar bloedverdunners.
14-01-2014

Trombose

Ik heb een trombosebeen en longembolie. Ik moet t medicijn half jaar slikken, ik lees hier veel dat men hoofdpijn klachten hebben, maar t kan ook zijn dat dit door de stolsels in uw lichaam komt en niet perse door het medicijn. Ikheb ook zo nu en dan hoofdpijn maar niet constant, daarom durf ik niet te zeggen dat dit van het medicijn komt. De misselijkheid heb ik alleen al[lees meer...]s ik de tabletten ineem op lege maag en ook erna niets eet. Nu neem ik t of tijdens heteten of erna, maar elke dag op t zelfde tijdstip! Hierdoor geen misselijkheid meer. Wat ik me wel afvraag ik heb wel last v blauwe tenen, voornamelijk aan me gezonde been. Heeft iemand dit ook gehad en 2 vd 4knokkels op mijn hand zijn rood en droog. Ja, ik heb ook last van droge mond, maar ook niet elke dag. Mijn waarde wisselt, meestal te laag. Dosering blijft t zelfde... Groeten
24-05-2013

Trombose

Kreeg behoorlijke trombose na kraambed. Het enige vervelende vond ik dat ik toch haaruitval had door de medicatie (heb al niet zo'n weelderige haardos). Ook moest ik er goed opletten om de pilletjes om ongeveer dezelfde tijd te slikken elke dag. Verder totaal geen hinder van de medicatie ondervonden
05-05-2013

Trombose

Gebruik acencoumarol nu enkele weken kan nog niet zeggen dat ik tevreden ben heb niet veel last van bijwerkingen Het voelt niet goed dat de verdikking in m'n been niet weg is, de internist vind dat ik na 6 mnd. gewoon moet stoppen met de medicijnen hier ben ik best wel huiverig voor. Gebruik ook een steunkous dit voor 2 jaar. Wat is de beste optie in dit geval? Na 6[lees meer...] mnd. gewoon stoppen of overleggen met huisarts?
26-02-2013

Trombose

Ik heb dit middel niet zo lang geleden voorgeschreven gekregen. Op dit moment heb ik geen bijwerkingen. Het boven- en onderbeen zijn nog steeds dik ondanks het aantrekken van youtube kousen, maar de pijn is minder geworden. Wie kan mij vertellen hoe lang het duurt eer het been weer de oude is?
02-02-2013

Trombose

na heftige pijnen door trombose-verstopping in poortader van pancreas naar lever, dit medicijn gekregen. Oorzaak trombose niet te achterhalen. bloedwaardes zijn "normaal", maar moet toch preventief blijven slikken. geen bijwerkingen.
27-09-2012

Trombose

In de eerste periode weinig klachten. Inr schommelt nogal zit veelal op 2.3 ipv 2.5-3.5. Opgegeven moment zeer ernstige haaruitval. Dit is nu gestopt maar nu ben ik heel duizelig en misselijk. Als het goed is, hoef ik nog maar een maandje te slikken. Kreeg trombose en longembolie omdat ik in t het gips zat vanwege gebroken enkel en gescheurde enkelbanden. Hoop dat die duiz[lees meer...]eligheid snel overgaat,net als t haaruitval.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum