Ervaringen met Persantin

Bij  BeroerteX

Bloedverdunning (14 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

03-03-2018 | Vrouw | 62
Beroerte
Na een herseninfarct in 2007, veroorzaakt door bacterie Endocarditis, kreeg ik Persantin 2 x daags 200 mg. En Ascal 80 mg. Ook 40 mg Simvastatine maar daar ben ik 2 jaar geleden mee gestopt, mijn cholesterol bleek perfect in balans te zijn. Drie weken geleden voelde ik me de hele dag wat misselijk, een overvol gevoel. Die avond heb ik niet gegeten. Kort voor middernacht [lees meer...]moest ik naar toilet en in de badkamer kreeg ik een zware maagbloeding. Was alleen thuis, 112 gebeld en naar ziekenhuis gebracht. Bij de endoscopie trof men een klein maagzweertje ( ik heb nooit maagklachten gehad). Kreeg maagbeschermers mee. Wat de oorzaak is weet ik niet maar ik vernoed de enorme dagelijkse hoeveelheid bloedverdunners. Ik ga volgende week naar de huisarts, ik wil stoppen met Persantin. Het herseninfarct kwam niet door een bloedpropje. De cardioloog vertelde dat de uitwerpselen van die bacterie het infarct veroorzaakten. Tevens heb ik op bed last van tintelend rechterarm en rechterbeen. Ik wil stoppen met Persantin en alleen Ascal gebruiken Nu hopen dat de huisarts hierin meegaat.

03-11-2016 | Man | 69
Beroerte
Mijn vader heeft ivm herseninfarct persantin voorgeschreven gekregen, maar kan deze niet verdragen, omdat hij hier ondraaglijke hoofdpijn van krijgt. Nu lees ik hier dat meer mensen deze bijwerking hebben gehad, maar is er dan nog steeds geen alternatief voor dit medicijn? Op dit moment gebruikt hij grepid als alternatief, maar dit schijnt geen echt alternatief te zijn.. O[lees meer...]ok hebben ze aangegeven dat van de 4 aders in zijn hals er 1 volledig verstopt zit en dat ze niet durven te opereren vanwege het risico.. heeft iemand anders hier ervaring mee?

22-08-2016 | Vrouw | 59

20-10-2014 | Man | 64
TIA
mijn man kreeg kort achter elkaar 5 TIA's de specialist schreef ascal en persantin voor, de bijwerkingen waren zeer erg, zware hoofdpijn, duizelig en niet slapen, na overleg met de huisarts werd de neuroloog geraadpleegd en wat denk je? Stop maar met de Persantin want ach het is een toevoeging en niet eens nodig, leve de farmacie de kassa rinkelde weer. Wij zoeken het mome[lees meer...]nteel in het alternatieve en dat bevalt zeer goed.

14-04-2014 | Man | 61
Beroerte
I.v.m. een herseninfarct vanaf het begin 2x 200mg Persantin geslikt. Ik slikte ook al 100mg Ascal. Bijwerkingen vielen toen wel mee, maar nu ruim vier maanden later een ramp. Links sta ik van teen tot schouders in de brand en ernstige pijnscheuten en krachtverlies in mijn linkerbeen. Opgezwollen keel/strot, benauwdheid, nek en spierkrampen. Neuroloog weet niet waar het van[lees meer...]daan kan komen????? en wou mij medicijnen geven tegen de bijwerkingen die ik heb geweigerd. Omdat mijn ervaring is weinig gehoor te krijgen over bijwerkingen van medicijnen bij welke arts dan ook besluit ik om de Persantin te gaan halveren, omdat de kwaliteit van leven met mijn andere aandoeningen wel heel erg vervelend wordt. Graag zou ik andere mensen horen die wellicht ook de klacht herkennen van het branderige gevoel.

04-01-2014 | Vrouw | 53
TIA
Na TIA half oktober 2013 2x200 persantin, simastatine 40 en ascal 100 voorgeschreven gekregen. Eerste 2 weken vervelende hoodpijn maar na 1 week de dubbele dosering Persantin (2x200) gebruikt te hebben kreeg ik zeer hevige pijnscheuten in heup en rechterbeen. Zo erg dat ik lag te krioelen/huilen van de pijn, overdag en 's nachts. Naar het werk gaan was door de pijn ni[lees meer...]et mogelijk. Gedurende 5 dagen dagelijks contact gehad met huisarts en neuroloog. Advies was in 1e instantie om te stoppen met de simvastatine. Pijn bleef echter onverminderd erg. Neuroloog raadde me na een week aan ook te stoppen met de Persantin. Ik voelde me herboren! Pijn was DIRECT helemaal weg. Na een maand ben ik toch maar weer Persantin gaan proberen. Exact hetzelfde patroon: na 1 week dubbele dosering was de pijn er weer op 1e Kerstdag :-( Vanzelfsprekend direct gestopt met de Persantin. Nu in overleg met arts hoe nu verder.

06-07-2017 | Man | 81
Uitval van linkerbeen

03-10-2015 | Vrouw | 56
TIA
Ik heb ook drie tia's gehad ascal prersantin en simvastatine de simvastatine heb ik vervangen door een homeopathisch middel Zerochol mijn cholesterol is op dit moment 2.9 HDL cholesterol 1.02 uitstekend dus Voor wat betreft de persantin welke alternatieven gebruikt de man in de reactie van 20 oktober 2014

10-08-2014 | Vrouw | 62
TIA
Ik ben een vrouw van 62. Heb sinds mijn 50e hoge bloeddruk, cholesterol en suiker. Ik kreeg in april 2014 een tia en de neuroloog schreef me eerst 1x daags 75 Mg Clopidogrel voor. Een capsule waar ik heel veel de burps van kreeg. Opgeblazen gevoel en dus benauwd. Daarmee gestopt en toen van de neuroloog 2x Persantin 200 Mg capsules gekregen en 1x Ascal 100 Mg. Dat sli[lees meer...]k ik nu samen met mijn andere medicatie: Nifedipine, Norfasc, Metoprololsuccinaat ( allemaal bloeddrukverlagers), Zocor (cholesterol) en Metformine en Tolbutamide (suiker). Een hele rits opeens. Van de Persantin krijg ik ook de burps, oftewel een opgeblazen gevoel. Krijg vaak kramp in mijn benen in bed, zwaar gevoel in mijn benen als ik ga trainen en ik zweet mijn bed 's ochtend uit. Echt van die hitte aanvallen. Soms bonkt mijn hart om niets en ik ben kortademig geworden. Eigenlijk wil ik liever dan weer de capsule die ik eerst van de neuroloog kreeg (de Clopidogrel 75 Mg) , want dan hoef ik maar 1 capsule te slikken ipv 2 Persantin en 1 Ascal., maar de huisarts zegt dat DAT te duur is, dat zouden ze na een jaar dan toch omzetten in de behandeling met Persantin en Ascal. Wat moet ik u het beste doen? Heeft iemand een goede raad voor me? Terug naar de neuroloog misschien? Ik schrik van de bijwerkingen die sommigen hier vertellen over Persantin.

17-09-2013 | Man | 67
CVA (cerebrovasculair accident)
Anderhalf jaar standaard recept in combinatie met Askal brisper 100mg. Van begin af lichte hoofdpijn chronisch, moeite met slapen door tintelende benen. Laatste drie maanden werd ik na 1 uur slapen wakker door gloeiende benen. Pas twee uur later was dat over. Geen verband gevonden met mogelijke voedselallergie (bv. belladonna). Tenslotte gestopt met persantin en, jawel, [lees meer...]floep, alle ellende was voorbij en ik kan weer gewoon lekker slapen. Oorzaak? Persantin maakt de bloedvaten wijder - is geen bloedverdunner. Tweemaal daags zo'n pil betekent dat je er 1 inneemt kort voor de bedtijd. Die begint na een uur te werken. De bloedvaten in mijn benen werden daardoor te ruim en mijn benen veel te warm. Moraal: zoals alle medicijnen vind ik ook persantin ongeschikt voor langdurig gebruik.

08-09-2015 | Man | 56
TIA
Na de 3e tia door de neuroloog voorgeschreven. een uur na inname hoofdpijn die met pijnstillers niet weg gaat.

15-02-2015 | Vrouw | 47
TIA
Voorgeschreven gekregen na TIA's. Later voortgezet ivm hartklepafwijking. Kan de effectiviteit niet beoordelen. Bij het starten/ophogen van dit medicijn krijg ik barstende hoofdpijn, een zwaar, drukkend gevoel in schouders/hals/bovenkant borst, en onrustige benen. Ik weet inmiddels dat dat na 1 à 2 weken overgaat, maar het is wel knap vervelend als je regelmatig moet stopp[lees meer...]en en opnieuw beginnen.

16-06-2013 | Vrouw | 54
TIA
Eerste dagen flinke hoofdpijn en misselijk. Hierna langzaam opgebouw van 1x 75 mg. per dag ,naar 2x per dag en daarna 2x 200 per dag. Hierna geen last meer gehad.

15-05-2013 | Man | 80
Herseninfarct
Kreeg 2x200mg persantin voorgeschreven, maar sinds gisteren komt daar nog eens 80mg ascal bij.Is dit nog wel nornaal ?.Huisarts zegt dat ik het maar moet slikken .... ..

24-04-2019 | Vrouw | 48
Herseninfarct
Toen ik begon met Persantin heb ik last gehad van hevige hoofdpijn. Die verdween na een paar weken en verder heb ik met tevredenheid dit medicijn geslikt.

14-05-2016 | Vrouw | 72
dipyridamol (75mg)
CVA (cerebrovasculair accident)
Beviel goed. Kon de capsules gemakkelijk innnemen.