Ervaringen met Pradaxa

misselijkheid

Trombose (14 meningen)
Bloedverdunning (5 meningen)
Longembolie (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

Slokdarmklachten bij gebruik van dabigatran etexilaat (Pradaxa)

Dabigatran etexilaat is een antistollingsmiddel uit de groep ‘direct werkende orale anticoagulantia’ (DOAC’s). Dit medicijn zorgt ervoor dat bloed minder makkelijk samenklontert, waardoor er minder kans is op ongewenste bloedstolsels. Het wordt gebruikt bij stolsels in het bloed (trombose en embolie), om trombose of een beroerte na een knie- of heupoperatie te voorkomen, of bij bepaalde hartritmestoornissen. Bij de meeste meldingen van slokdarmklachten herstelde de patiënt na het stoppen van de behandeling

Deze klachten worden mogelijk veroorzaakt door de hulpstof wijnsteenzuur. Om slokdarmontsteking te voorkomen, dien je dabigatran met veel water in te nemen en vervolgens gedurende 30 minuten rechtop te blijven staan of zitten.

College ter Beoordeling Geneesmiddelen (CBG) (23-01-2020)

06-03-2024 | Vrouw | 76
dabigatran etexilaat (110mg)

misselijkheid

Ik moest er aan wennen, maar van de doacs verdroeg ik deze het best

24-12-2023 | Man | 82
dabigatran etexilaat (110mg)
Atriumfibrilleren
Neem dit medicijn voor het voor komen van een herseninfarct.

19-10-2023 | Man | 79
Atriumfibrilleren
Jarenlang fenprocoumon gebruikt. Na een kleine tia is mij door de neuroloog pradaxa voorgeschreven. Na het innemen in het begin wat last van de slokdarm. Voldoende water drinken overdag. Capsule niet innemen voor het naar bed gaan of even gaan liggen op een bank maar rechtop blijven zitten of staan. Belangrijk is wel niet te vergeten om de twaalf uur een capsule in te nem[lees meer...]en. Zelf hou ik 09:00 en 21:00 uur aan.

28-06-2023 | Vrouw | 61
Atriumfibrilleren
Ik gebruik dit nu ongeveer 8 weken, 2x per dag 150 mg. Ik voel me duizelig, totaal niet lekker, hondsmoe, moet heel vaak plassen, diarreeklachten, kleine bloedinkjes . Ik denk dat ik naar 1 pil per dag ga, want dit is echt een naar medicijn.

20-11-2022 | Man | 66
Atriumfibrilleren
Ik heb een liefde haat verhouding met dit middel ,hen inderdaad een gloeiend heet hoofd ,kun je opstijgingen ,noemen.En het eten je zit heel snel vol,en hebt vaak reflux klachten het terug komen van voedsel.kortom ik ben niet echt blij met pradaxa.

06-10-2022 | Vrouw | 50
Atriumfibrilleren
Gelijk na de inname de eerste dag, de volgende dag veel haarverlies, en slechter zien. Ik vind het een heftig middel. Ben ook altijd extreem vermoeid tijdens deze medicatie. Zal blij zijn als ik weer mag stoppen. Het enige voordeel is, dat het bloedverlies tijdens de menstruatie te doen is. Met andere bloedverdunners was dit extreem.

09-09-2022 | Man | 66
Atriumfibrilleren
Ik ben na alle doacs ,op pradaxa gezet ,maar t voelt gewoon niet goed ,ik heb als man opvliegers en onwel voelen dan.Ben erg vermoeid ook .Durf niet te stoppen maar ik voel gewoon dat het niet goed voor me is .Ook psychis meer angst.Weet niet of dit komt van de pradaxa.

07-06-2022 | Man | 66
Atriumfibrilleren
Ik heb lange tijd er maar 1 per dag ingenomen maar op aanraden cardioloog nu 2x daags 150 mg ,heb nu alleen een abnormale warmte in hoofd en de huid lichaam het geen mij weer veel zorgen geeft en angst.Ik heb nu zowat alle doac s gebruikt er zijn er maar 4,en nu dit weer.wordt er een beetje moedeloos van.

21-03-2022 | Man | 65
Atriumfibrilleren
Eigenlijk moet ik er 2 per dag nemen van 150 mg,maar neem er maar 1,ik voel me erg vermoeid,het voelt ook alsof ik geen kracht hebt in mijn spieren ,of het effectief is kan ik niet beoordelen .

25-11-2019 | Vrouw | 70
Boezemfibrilleren
Na een ernstige gal operatie kreeg ik deze hartritmestoornis. Ben binnen 3 maanden 3 x opgenomen geweest in het ziekenhuis. Wed niet herkend.......hebben mij te lang laten lopen hiermee. De derde keer waren mijn bloedwaarden zo verstoort dat ze geen operatie aandurfden. Toch werd vanwege de ernstige omstandigheden de knoop doorgehakt en volgde de operatie. 10 dagen opgenom[lees meer...]en geweest, alles binnenin was ontstoken......zo ziek geweest! Dit was in 2015. Daarna dus steeds meer achteruit gegaan, terwijl ik daarvoor gezond was. In September 2015, na allerlei onderzoeken, kon geen stap meer verzetten, kreeg ik de Pradaxa voorgeschreven van de cardioloog. Voel me een Zombi, kortademig, spierpijn enz. Ben na 2015 nooit weer de oude geweest, zo jammer. Een klein eindje lopen, 200 meter, lukt zo nu en dan nog. Inmiddels 3 x een cardoversie gehad en een hartablatie, die niet is geslaagd. Vanwege mijn overgewicht durven ze dit niet weer aan te gaan. Ben in deze 4 jaar 15 kilo aangekomen, komt volgens mij van de Prada! Heeft iemand hier ook ervaring mee? Want soms weet ik niet of het door dit medicijn komt, de gewichtstoename of door het niet meer goed kunnen bewegen. Wil er wel graag mee stoppen en dan zien hoe het gaat......maar zit ook niet op een hersenbloeding te wachten........twijfel erg over hoe verder.....Ontvang graag reacties als jullie dit bekend voorkomt allemaal.

11-08-2019 | Vrouw | 69
Atriumfibrilleren
Veel pijn in benen ,ben ook bang om een bloeding te krijgen .terwijl er niet in alle ziekenhuizen tegen gif is voor een bloeding

06-03-2019 | Man | 60
Boezemfibrilleren
Al 10 jaar hartpatiënt en was 1 van de eerste gebruikers van Pradaxa met af en toe eens in de maand sotalol indien hartritme fout ging. Echter, na half jaar wegens hartfalen op de IC beland en in leven gehouden. Er zijn twijfels of Pradaxa de oorzaak was en overgegaan samen met 6 hartmedicijnen op Fenprocoumon. 5 jaar herstellende met zeer veel bijwerkingen waardoor ik nie[lees meer...]t meer functioneerde, werk en bedrijf kwijtraakte. Ruim half jaar geleden succesvol geholpen dmv ablatie. Heerlijk! Eind oktober gestopt met alle hartmedicatie waardoor ik weer voor 95% kon functioneren. Alleen Fenprocoumon zorgde voor zeer vervelende jeuk en huidirritatie tot bloedens toe ondanks hydrocortison. stopperiode in januari was geweldig! geen jeuk meer geen beddengoed en kleding onder het bloed. voelde me herboren! Moest echter van specialist toch bloedverdunner en dat werd Pradaxa. Voel me nu weer slechter en overweeg om helemaal te stoppen met bloedverdunners.

06-03-2019 | Man | 60
Boezemfibrilleren
Helaas al 10 jaar hartpatiënt en na geslaagde ablatie dolgelukkig dat met met veel medicijnen (6) mocht worden gestopt. Ook al die jaren veel last van bijwerkingen gehad. Enige overgebleven medicatie waren de bloedverdunners. Maar dat bleken dus ook 1 van de boosdoeners van bijwerkingen: Fenprocoumon, (ook marcoumar geprobeerd) maar vreselijke jeuk over hele lichaam tot bl[lees meer...]oedens toe. Daarom overgestapt naar Pradaxa. Ik overweeg met alle bloedverdunners maar te stoppen. Dit is ook geen leven. Opmerking: Ik heb eerder als 1 van de eerste in Nederland een half jaar lang Pradaxa gebruikt maar eindigde met hartfalen op de IC. Specialist ziet geen verband maar voor mij was dit wel duidelijk en hou dus twijfels. Toch maar weer geprobeerd.

05-06-2018 | Man | 59
Boezemfibrilleren
Helaas, had er goede hoop op maar na 6 stuks echt steeds zieker geworden, eigenlijk al na de 1e pil. Een dag na gestopt te zijn wel weer de oude. Voorlopig maar even niet

14-05-2018 | Man | 59
Atriumfibrilleren
Goed middel,geen bloedprikken en ik ervaar geen bijwerkingen

08-03-2018 | Man | 75
Atriumfibrilleren
Ondanks pradaxa toch herseninfarct,dat gelukkig practisch restloos is gebleven na snelle interventie!