Pradaxa

Bloedverdunnen (2 meningen)
Longembolie (2 meningen)

11-08-2019

Atriumfibrilleren

Veel pijn in benen ,ben ook bang om een bloeding te krijgen .terwijl er niet in alle ziekenhuizen tegen gif is voor een bloeding
06-03-2019

Boezemfibrilleren

Al 10 jaar hartpatiënt en was 1 van de eerste gebruikers van Pradaxa met af en toe eens in de maand sotalol indien hartritme fout ging. Echter, na half jaar wegens hartfalen op de IC beland en in leven gehouden. Er zijn twijfels of Pradaxa de oorzaak was en overgegaan samen met 6 hartmedicijnen op Fenprocoumon. 5 jaar herstellende met zeer veel bijwerkingen waardoor ik nie[lees meer...]t meer functioneerde, werk en bedrijf kwijtraakte. Ruim half jaar geleden succesvol geholpen dmv ablatie. Heerlijk! Eind oktober gestopt met alle hartmedicatie waardoor ik weer voor 95% kon functioneren. Alleen Fenprocoumon zorgde voor zeer vervelende jeuk en huidirritatie tot bloedens toe ondanks hydrocortison. stopperiode in januari was geweldig! geen jeuk meer geen beddengoed en kleding onder het bloed. voelde me herboren! Moest echter van specialist toch bloedverdunner en dat werd Pradaxa. Voel me nu weer slechter en overweeg om helemaal te stoppen met bloedverdunners.
06-03-2019

Boezemfibrilleren

Helaas al 10 jaar hartpatiënt en na geslaagde ablatie dolgelukkig dat met met veel medicijnen (6) mocht worden gestopt. Ook al die jaren veel last van bijwerkingen gehad. Enige overgebleven medicatie waren de bloedverdunners. Maar dat bleken dus ook 1 van de boosdoeners van bijwerkingen: Fenprocoumon, (ook marcoumar geprobeerd) maar vreselijke jeuk over hele lichaam tot bl[lees meer...]oedens toe. Daarom overgestapt naar Pradaxa. Ik overweeg met alle bloedverdunners maar te stoppen. Dit is ook geen leven. Opmerking: Ik heb eerder als 1 van de eerste in Nederland een half jaar lang Pradaxa gebruikt maar eindigde met hartfalen op de IC. Specialist ziet geen verband maar voor mij was dit wel duidelijk en hou dus twijfels. Toch maar weer geprobeerd.
05-06-2018

Boezemfibrilleren

Helaas, had er goede hoop op maar na 6 stuks echt steeds zieker geworden, eigenlijk al na de 1e pil. Een dag na gestopt te zijn wel weer de oude. Voorlopig maar even niet
14-05-2018

Atriumfibrilleren

Goed middel,geen bloedprikken en ik ervaar geen bijwerkingen
08-03-2018

Atriumfibrilleren

Ondanks pradaxa toch herseninfarct,dat gelukkig practisch restloos is gebleven na snelle interventie!
08-02-2018

Boezemfibrilleren

Ondanks klacht en verschijnselen adviseert de huisarts wel door te gaan met medicatie
05-02-2018

Boezemfibrilleren

Fenprocoumon moeilijke instelbaar. Daarna Pradaxa. Hoofddoel (anticoagulans) waarschijnlijk prima, maar steeds meer last van bijwerkingen. m.n kortademigheid. Na een kleine afstand al buiten adem. Vroeger geen enkel probleem Lab. onderzoek afnemende nierfunctie.
18-10-2017

Atriumfibrilleren

Ik kreeg last van boezemfibrilleren en moest op aanraden cardioloog aan de pradaxa. Maar nu ik het hier allemaal zo lees, vraag ik mij af of dit wel het juiste medicijn is. Ben erg moe, ook kortademig. Ben erg angstig voor dit middel.
04-10-2017

14-06-2017

Boezemfibrilleren

Geachte, tijdens een uitgebreid onderzoek, CT-scan - PET-scan, fietsen, Thoraxfoto en 48 uur een Halter, door de Cardiologie werd geconstateerd dat ik hartritmestoring en boezemfibrilleren had, en hiervoor kreeg ik de bloedverdunner Pradaxa voor geschreven, nu afgelopen woensdag 31 mei 2017, ging ik ook op halfjaarlijkse controle en toen kreeg ik een andere Cardioloog i.v.[lees meer...]m. ziekte van de cardiologe waar ik normaal onder behandeling ben, na een ECG en bloeddrukmeting bleek mijn hartritme 149, bovendruk 199 en onderdruk 107 te zijn, verder zag ik \'n half uur dubbel, ik werd onmiddellijk naar de EHBO hartbewaking gebracht, daar bloed afgenomen en een gesprek met een Neuroloog vanwege het dubbel zien, toen een elektrische Cardioversie gehad, en toen het weer in een constante hartslag, later een CT-scan gehad, daar bleek uit dat ik een Tia had gehad, maar omdat ik Pradaxa gebruik werd het bloedstolsel opgelost, had ik een andere bloedverdunner gebruikt, had ik volgens de Neuroloog een beroerte (herseninfarct) gehad, dus.....
15-05-2017

Atriumfibrilleren

Misselijkheid, oververmoeidheid, duizeligheid, prikkelbaar, kortademig, slecht slapen. Op 1 juni, moet ik terugkomen, bij de neuroloog, ik ga hem zeggen dat ik er mee stop, dan maar eerder dood, dit is zo geen leven.
14-03-2017

Duizeligheid en kortademig.
01-03-2017

Atriumfibrilleren

Enkele uren atriumfibrilleren gehad, gelukkig goed gereageerd op infuus met medicatie. Toen kreeg ik een recept voor Pradaxa mee, omdat ik bij de risicogroep zou behoren. Veel bijwerkingen, heb dit gemeld bij Lareb. Heb geen vertrouwen in dit medicijn, bijv. 1 op de 100 mensen krijgen een hersenbloeding. Ook zijn er mensen aan overleden.
24-02-2017

25-08-2016

Atriumfibrilleren

Goed voor de omzet in winst van de fabriek Boehringen Ingelheim, maar niet geschikt voor gebruik. Diarree die steeds erger werd (ik zat alleen nog op het toilet), moe, zombie, hoofdpijn, geheugen verlies.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum