Ervaringen met Xarelto

rivaroxaban

Longembolie (47 meningen)
Atriumfibrilleren (27 meningen)
Bloedverdunning (12 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

14-10-2019 | Man | 68
rivaroxaban (10mg)

02-10-2019 | Man | 52
Trombose
Er is bij mij een trombosebeen geconstateerd (DVT). Het begon op vakantie met enorme pijn in mijn kuit, 2 dagen later terug gevlogen uit Rhodos en direct naar de huisarts gegaan. Deze stuurde mij door voor een echo waaruit een DVT zichtbaar was. Ik heb meteen voor 3 weken 2 x daags 15 mg Xarelto gekregen, na deze 3 weken moet ik (op 4 oktober aanstaande) overstappen op 1 x[lees meer...] daags 20 mg gedurende 5 maanden (incl. dragen steunkous) Mijn been was niet dikker of verkleurd. Dankzij de oplettendheid van mijn plaatsvervangende huisarts is mij waarschijnlijk een hoop ellende bespaard.

20-06-2019 | Man | 58
Trombose
Ik heb DVT en moet levenslang tabl slikken, omdat ik dit al voor de 3de x heb.Ben sinds December 2018 hiermee begonnen.Ben er erg tevreden over.

06-02-2019 | Vrouw | 72
Trombose
Na klachten van zwelling bij de enkel is het been gezwachteld door een fleboloog na controle met een echo die mij xarelto voorschreef..De eerste 2 dagen had ik een beetje zweverig gevoel .De derde dag kon ik sommige woorden niet herinneren(hoorde ik achteraf) Op de 4de dag kreeg ik problemen met spreken en handelingen.Dit begon om 10 Uur 's morgens onmiddelijk contact op[lees meer...]genomen met de huisartsenpost die het niet ernstig vonden en het advies gaven maar te bellen als het erger zou worden.Omdat het erger werd Om 15 uur weer gebeld et hetzelfde advies. Om 19 uur weer gebeld en kreeg ik hetzelfde te horen.Omdat ik toen kwaad werd zou een arts mij binnen een uur terugbellen,deze deed dat gelukkig na 10 minuten en kon ons meteen ontvangen.Na een klein onderzoek meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis ( neurologie) waar een beroerte werd geconstateerd.Dus dank zij de bemiddeling van de huisartsenpost en de onkunde van de telefonisten daar is de behandeling 10 uur later begonnen dan gewenst is Uiteindelijk is de voorlopige conclusie dat het middel op een heleboel plaatsen in de hersenen beschadigingen heeft aangericht maar hoe is nog niet duidelijk omdat stolsels vanuit de benen niet in de hersenen kunnen komen tenzij er ergens een lek b.v. tussen de hart boezem zit maar dat blijkt niet het geval te zijn want mijn vrouw wordt nu ongeveer binnenste buiten gekeerd voor onderzoeken om de oorzaak te ontdekken.

22-12-2018 | Man | 70
Trombose
Ik man 70 j kreeg na half jaar 20 mg xarelto hevige steken in polsen vingers en schouders na 1week acenocoumarol was de pijn weg is wel lekker gr

28-05-2018 | Man | 36
Trombose
voor de 3x in 5 jaar tijd bloed proppen tot 2 maal toe gehad in m'n longen dit x in mn linker been en arm... in het verleden gebruikte ik een ander middel dat voor mij veel beter werkte geen bijwerkingen en voelde me al snel weer goed,,, met dit middel voel ik me ziek en beroerd en vind de bijwerkingen erg vervelend heb dus besloten mijn dokter te vragen te mogen stoppen[lees meer...] met deze troep en weer terug te gaan op m'n oude medicijnen. ik vind dat er te veel bijwerkingen zijn... en naar uitgebreid opzoek te zijn geweest naar d erisico's van dit medicijn wil ik er absoluut niet mee door gaan.. Uit amerikaans onderzoek ik duidelijk naar voren gekomen dat dit medicijn wel regelmatig checks nodig heeft..

29-03-2018 | Vrouw | 30
Trombose
Tijdens mijn zwangerschap Clexane gespoten, na een jaar weer over op Xarelto. Ben nu erg vermoeid en heb vaker last van hoofdpijn. Misschien moet ik weer wennen aan de Xarelto? Vind het zelf heel fijn om niet onder controle te staan van de trombosedienst, dit geeft veel vrijheid.

20-10-2017 | Man | 67
Trombose
na plm 1 maand kreeg ik last van aambeien, normaal heb ik dat uiterst zelden, dat ging na plm 3 weken weer over, mogelijk doordat in die tijd ook m'n bloeddruk te hoog was door spanningen. na plm 3 maanden bleek m'n haar (normaal dik en stevig) uit te vallen en droger en dunner te worden, geen ramp maar toch irritant. moet blijven slikken vanwege trombose gevaar voor n[lees meer...]og 4 maanden, had al een hele kleine TIA.