lisinopril

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

08-05-2016 | Vrouw | 75
lisinopril (10mg)
Erg moe, fietsen ging zwaar en sporten, lage hartslag

29-03-2016 | Man | 56

08-03-2016 | Vrouw | 64
lisinopril (5mg)
Ik ben met Lisinopril gestart, omdat ik niet meer op Atenolol reageerde. Dit heb ik jarenlang probleemloos geslikt. Vooral in de eerste weken na de start had ik veel hoofdpijn. Daarna werd ik met de week somberder. Normaal ben ik best positief en ondernemend. Als er maar iets gebeurde, was ik totaal van streek en zag het niet meer zitten, zonderde me af. Tot het tot me doo[lees meer...]rdrong, dat ik wel heel vreemd gedrag vertoonde. Ik las in de bijsluiter dat dit door de Lisinopril kon komen. Ik ben direct gestopt en voelde me na twee dagen weer normaal.

08-03-2016 | Man | 47
lisinopril (10mg)
Sinds Februari krijg ik nu lisinopril van het merk Sandoz. Heb jaren een ander vast merk gehad. Maar sinds ik met dit merk ben gestart, heb ik veel maagklachten en heel de dag een drukkend benauwd gevoel op mijn borst.

03-02-2016 | Man | 74
lisinopril (10mg)
Geen last maar huisarts vindt het te hoog

16-01-2016 | Vrouw | 53
lisinopril (10mg)
Ben sinds ik dit middel gebruik de gehele dag door misselijk, moest van huisarts eerst proberen met een halve tablet maar nog steeds misselijk.

19-11-2015 | Vrouw | 37
lisinopril (10mg)
Gekregen ter bestrijding van migraine. Ik merk dat het goed werkt. Bij migraine houdt je vaak teveel vocht vast. De eerste paar dagen moest ik vaak naar het toilet, maar merkte direct dat de druk in mijn hoofd minder werd. Verder een beetje last kriebelhoest, maar deze verdween vanzelf na enkele maanden. Eten en drinken van levensmiddelen die normaal een migraine aanval t[lees meer...]riggeren, kan ook weer gewoon.

02-11-2015 | Man | 55
lisinopril (10mg)
Erg goed middel tegen hoge bloedruk gestabiliseerd op 130 / 80. Bijverschijnselen zijn hoesten en verminderde errectie.

30-10-2015 | Vrouw | 74
Hypertensie
Na een aantal jaren, hoesten, zeer vermoeid en op 16 okotber j.l. angio-oedeem. Voor mij volkomen onbekend. 's Nacht met spoed per ambulance naar UMC

16-10-2015 | Vrouw | 51
lisinopril (10mg)
Alleen de eerste dag wat flauw gevoel, daarna nergens last meer van.

23-09-2015 | Man | 63
lisinopril (5mg)

20-09-2015 | Man | 66
Hypertensie
Waarschijnlijk ontstaan door overmatig drop eten

28-07-2015 | Man | 65
Hypertensie
Al jaren werd ik op de bloedbank gewaarschuwd voor oplopende bloeddruk, >90mm?Hg onderdruk. Waarschijnlijk veroorzaakt door langdurig veel dropjes eten. Toen mijn bloeddruk boven de 100mm/hg kwam, de grens voor bloeddonors, werd ik geweigerd en naar de huisarts verwezen. Daar was mijn bloeddruk inmiddels tot 103mm/Hg gestegen. Zij schreef mij onmiddellijk Lisinopril 10m[lees meer...]g voor. Na een week kwam ik op controle en was deze gezakt naar plm 90 en zou nog wel verder zakken. De bijwerking hoesten nam zij ook serieus en constateerde dat ik een longontsteking had. Dat had niets met hoge bloeddruk te maken maar met het gegeven dat ik altijd blijf doorlopen met klachten. Bij de longarts geweest en zo het medisch circuit in. Nu een halfjaar verder en mijn bloeddruk is gezakt tot 78-86mm/Hg. Daar ben ik tevreden mee. Verder geen bijwerkingen. Terzijde: mijn vrouw werkt in een verzorgingshuis met veel mensen met de gevolgen van een hersenbloeding, vaak veroorzaakt door hoge bloeddruk. Dat wil ik dus niet.

21-07-2015 | Vrouw | 63
lisinopril (10mg)
Bijwerkingen Lisinopril (10 mg per dag) ruim 4,5 maand ingenomen; o.a. aanvalsgewijs bovenmatig zweten, smaakverandering, veranderende stemmingswisselingen, meer vermoeid, erge haaruitval.. Redenen genoeg om gebruik Lisinopril voorlopig stop te zetten, e.a. in overleg met mijn huisarts. Nu aankijken hoe de bloeddruk zich verder ontwikkelt.. controles hierbij zijn verzekerd[lees meer...].

08-06-2015 | Man | 55
Vervelende (blaf) hoest en loopneus

01-06-2015 | Man | 68
lisinopril (20mg)
al jaren hoge bloeddruk en veel medicijnen gebruikt, ik gebruik nu cyress en sotalol en alupironol en een halve plaspil dus 5mg, bloeddruk bleef te hoog dus lisinopril 20 mg erbij gekregen en heel veel bijwerkingen zoals ontstekingen in de enkels en harde ontlasting en de bloeddruk ging niet echt zakken, nu maar gestopt met lisinopril en maar hopen dat die onstekingen ove[lees meer...]r gaan.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum