Ervaringen met Lisinopril

lisinopril

bovenlichaam jeukt tintelingen of prikkeling in het bovenlichaam

Hoge bloeddruk (171 meningen)
Hartinfarct (5 meningen)

Rasilez (38 meningen)

27-09-2018 | Man | 74

17-09-2018 | Man | 82
Hoge bloeddruk
Op voorschrift huisarts, s-avonds innemen, slaap lekker, spierkrampen bij langdurig zitten op de autostoel en rechte houten stoel

26-08-2018 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
Ik gebruik dit tablet om mij bloeddruk te verlagen. Over de dag heb ik last van hoestbuien (kriebelhoest) en droge mond. Momenteel ben ik ook gevoelig voor astma-aanvallen. Nachts verstrek de thuisbeademing de hoestaanvallen (kriebelhoest).

20-08-2018 | Man | 54
Hoge bloeddruk
Hypertensie door het gebruik van het kankerremnende middel Sutent. Het gebruik van Lisinopril is wel nog met een 2e medicament zijnde Hydrochloortiazide.

17-08-2018 | Vrouw | 38
Cardiomyopathie
Ik heb astmatische bronchitis naast mijn hartkwaal en dit middel werkte negatief op mijn luchtwegen. Ook ging ik er slecht door slapen.

07-05-2018 | Man | 59
Hypertensie

26-04-2018 | Man | 68
Hoge bloeddruk
Deze medicatie keregen omdat mijn bovendruk te hoog was 165 terwijl mijn onderdruk met 85 redelijk goed was. Na twee weken was mijn bovendruk gezakt naar 128 (ook mijn levenswijze wat aangepast) maar omdat mijn onderdruk nu oom veel lager was soms wat duizelig bij het opstaan. Eerste twee weken ook soms wat verhoging maar dat ging snel voorbij. Ben nu een maand verder en a[lees meer...]lleen soms nog wat last van duizeligheid maar daar is mee te leven. Als ik nu morgens mijn bloedruk meet en merk dat mijn onderdruk wat laag is een kwestie van even opletten bij opstaan. Alles bij elkaar erg tevreden met deze medicatie.

26-03-2018 | Vrouw | 41
Hoge bloeddruk
Ik werd allergisch voor dit medicijn, toen ik ook tabletten voor cholesterol had gekregen. Met grote regelmaat zwol mijn gezicht op, maar tegen de tijd dat je een afspraak met de huisarts had was het al weer ver weggetrokken. Tijdens het hele proces switch de apotheek ook nog van leverancier. Heeft lang geduurt voordat ik er mee mocht stoppen. Allergoloog vond het vreemd [lees meer...]want deze reactie komt normaal alleen voor bij hogere doseringen. Toen ik stopte nooit meer last van opzwellen van gezicht gehad.

22-03-2018 | Man | 55
Hypertensie
Vandaag voor het eerst lisinopril 5 Mg van teva genomen. Hiervoor had ik deze van sandoz. Na een uur kreeg ik hoofdpijn en echt verschrikkelijke hoofdpijn.voel me slap en naar snap niet wat er aan de hand is Na het lezen van de bijsluiter kom ik er achter dat mensen met een niertransplantatie dit middel niet moeten nemen omdat het niet op deze groep is getest. Schrik hel[lees meer...]p wat nu., hoe kan het zijn dat een apotheker mij dit middel geeft. Ik hoop dat ik hiermee nier getransplanteerde kan waarschuwen neem het aub niet.

13-03-2018 | Man | 72
Hoge bloeddruk
Fabrikaat Sandoz bleek voor ernstige bijwerkingen (maagklachten) te zorgen. Bij tabletten van fabrikaat Accord géén problemen. Het heeft ruim een jaar gekost voordat ik hier achter was. De huisarts keek nogal ongelovig, omdat 'de werkzame stof hetzelfde is'. Mijn visie is dat het door de hulpstoffen komt die kennelijk per fabrikaat verschillen. Andere medicatie van Sandoz [lees meer...](Hydrochloorthyazide) geeft hetzelfde probleem. Voor mij voldoende bewijs dat de hulpstoffen van Sandoz bij mij maagklachten veroorzaken.

10-03-2018 | Man | 53
Hoge bloeddruk
Dit medicijn werkt voor mij perfect, totaal geen bijwerkingen Ik gebruik het 10 jaar nu. 100% tevreden. Bloeddruk perfect onder controle👊🏿

08-03-2018 | Vrouw | 44
Hoge bloeddruk
Op dag 5 ineens vanuit het niets tintelende verdoofde tong, verergerde naar mond, hand, voet, gezicht. alles aan 1 kant, links. Herkende het zelf niet gelijk als bijwerking van dit medicijn dus toch naar de eerste hulp gegaan. Na allerlei testjes en bloedprikken etc tia uitgesloten en mogelijk bijwerking van dit medicijn. Bij thuiskomst gelijk de bijsluiter nogmaals gele[lees meer...]zen en alles herkende ik bij de bijwerkingen die "zelden" voorkwamen. Nu krijg ik ander medicijn Valsartan. Hopelijk beter en minder bijwerkingen. Tintelingen kunnen overigens een paar dagen aanhouden.

19-02-2018 | Man | 68
Hoge bloeddruk
Het is effectief tegen hoge bloeddruk maar de waarschijnlijke bijwerking hoesten vind ik erg vervelend. Ik heb mijn leefstijl aangepast: geen zout toevoegen aan het eten, ook niet bij het koken. Vermijden van producten die (veel) zout bevatten. Geen drop meer en geen chips en alert blijven op zoutgehalte. Nu gaat het goed en gebruik geen medicijnen meer voor mijn bloeddr[lees meer...]uk. Helemaal zoutloos heb ik enkele maanden gedaan maar dat is niet langer nodig.

08-01-2018 | Man | 58
Hartkloppingen
Gekregen vanwege licht verhoogde bloeddruk, druk op de borst en hartkloppingen en zeer onrustige hartslag. Middel werkte na enkele dagen direct merkbaar naar tevredenheid. Waarschijnlijk bijft bij een grote sportieve inspanning de bloeddruk te lang te laag, met ongewenste duizeligheid etc tot gevolg. Ben nu iom arts iets aan het afbouwen maar bekende klachten komen hela[lees meer...]as terug. Mijn ervaringen met dit middel zijn positief.

29-10-2017 | Vrouw | 29
Hoge bloeddruk
Een positief verhaal mag ook wel eens gedeeld worden, jammer dat er altijd alleen maar negatieve recensies te lezen zijn! Een aantal weken geleden dit medicijn voorgeschreven gekregen in verband met een hoge bloeddruk. 29 jaar en een bloeddruk van 170/110. Zakte toen uit zichzelf omlaag maar sinds vorige week weer heel hoog. Door horrorverhalen op deze site, het niet aange[lees meer...]durfd om ze in te nemen. Daarom de eerste keer Lisinopril in de avond ingenomen icm Oxazepam, ivm niet kunnen slapen en paniek. Effect direct merkbaar! Voor het slapen een bloeddruk van 160/110, bij het opstaan 124/81. De bijwerkingen zijn er nagenoeg niet. Het enige wat ik persoonlijk ervaar is dat ik wat sneller moe ben en waar ik genoeg had aan 6-7 uur slaap per nacht, vraagt mijn lichaam nu om 8-9 uur slaap per nacht. En waar ik voorheen een constante druk op mijn hoofd en achter mijn ogen ervaarde, duizelig was, hoofdpijn had en mezelf over het algemeen mezelf niet voelde, voel ik me nu weer helemaal mezelf! De duizelingen zijn weg, ik ben minder opgejaagd en prikkelbaar en veel meer relaxed. Ik zou willen dat ik mijn angst niet de overhand had laten nemen en deze medicijnen veel eerder had ingenomen!

28-10-2017 | Man | 63