lisinopril

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

31-07-2017 | Man | 66
lisinopril (10mg)
Lisinopril 5 mg met 12,5 mg hydrochloorthiazide bloeddruk op gewenst niveau. Echter veel spierpijn vanaf rug, bil, dijbeen naar kuiten. Eerst alleen hydrochloorthiazide gebruikt, beperkte spierpijn. Daarna alleen lisinopril spierpijn weer in ernstige mate. N.a.v. andere recensies lisinopril van pharmachemie via huisarts gekregen. Na een aantal dagen nog beperkt spierpijn,[lees meer...] na 3 weken geen spierpijn, maar wel heftige diarree. Dit opgelost door lisinopril tijdens de avondmaaltijd in te nemen. Dus nu naast de lisinopril 5 mg tijdens de maaltijd en 12,5 mg hydrochloorthiazide in de ochtend tijdens het ontbijt hoge bloeddruk onder controle en geen bijverschijnselen meer.

27-07-2017 | Man | 69
lisinopril (5mg)
Ik heb al 25 jaar last van hoge bloeddruk en dikke enkels. Heb verschillende onderzoeken gehad zoals cardioloog, ben er al bij 4 geweest, resultaat verschillende verhalen en geen afwijking gevonden. Ik gebruik sinds kort Lisinopril 5 mg per dag tegen hoge bloeddruk en tegen dikke enkels (oedeem) voorgeschreven door internist. Heeft nog niet veel geholpen, bloeddruk blijft[lees meer...] hoog. Op controle, ben ik naar 10 mg gegaan en plastablet furesimide per dag. Bijwerkingen nog erger, bij 5 mg kreeg ik beenkrampen en bij 10 mg ineens pijnscheuten in mijn rug. Mijn bloeddruk blijft nog hoog. Wie herkend hier zich in. Morgen maar naar de huisarts.

27-07-2017 | Vrouw | 49
lisinopril (10mg)
nog nooit zo depressief geweest.

27-05-2017 | Vrouw | 66
lisinopril (20mg)
Nav plotselinge hoge bloeddruk door huisarts lisonapril 10 mg voorgeschreven gekregen. Bloeddruk daalde niet, dus kreeg na 10 dagen 20 mg voorgeschreven. Na nog eens twee weken geen effect Amlopdipine 10 mg erbij. Doorgestuurd naar cardioloog. Geen afwijkingen. Doorgestuurd naar internist. Geen bijzonderheden. Bloeddruk bleef hoog en mijn conditie ging steeds verder achter[lees meer...]uit (moeheid, kortademig, algehele malaise). Ik ben toen zelf via www op onderzoek uitgegaan (oa op deze sitešŸ‘). Heb internist voorgesteld naar Valsartan over te stappen. Kreeg 160 mg in combi met plastablet voorgeschreven. Samen met de Amlodipine kelderde mijn bloeddruk snel. Conditie bleef slecht. Op eigen initiatief Amlodipine gestopt. Bloeddruk bleef laag. Valsartan doormidden gesneden. Bloeddruk is nu netjes. Internist heeft nu 80 mg Valsertan voorgeschreven in combi met plaspil. Ik voel me prima. Heft in eigen handen nemen helpt.

24-05-2017 | Vrouw | 64
lisinopril (10mg)
Ik had een te hoge bloeddruk (ben 64 jaar) en kreeg eerst Hydrochloorthioazide voorgeschreven, hielp niet goed. Toen Amlodopine erbij maar slechts Ć©Ć©n dag gebruikt, kreeg veel te hoge hartslag en bloeddruk ging zelfs veel te veel omhoog dus gelijk mee gestopt. Daarna Lisinopril en geen bijwerkingen (af en toe kuchen/hoesten maar niet overdreven) wel wat vermoeider maar daa[lees meer...]r valt mee te leven. Bloeddruk goed op orde al heel snel.

18-04-2017 | Vrouw | 66
lisinopril (5mg)
Bijwerkingen: vervelende hoestprikkel, lichte duizeligheid.

25-03-2017 | Man | 68
Aortaklep aandoening
Na open hart operatie wegens aortaklepvervanging en 1 bypass, het borstbeen was doorgezaagd en hoesten en niezen zijn zeer pijnlijk. Lisinopril tegen hoge bloeddruk. Het veroorzaakte mij een droge hoestkriebel en dat is een verschrikking na zo'n operatie.

01-03-2017 | Vrouw | 70
Aangeboren hartafwijking
Na aortaklep operatie kreeg ik deze voorgeschreven. Heel veel last van slijmvliezen. Erge traanogen waardoor ik beperkt word in het auto rijden en slechte reuk. Ook een keer plotseling dikke wang en lip, wat na een dag weer verdween. Veel last van onderrug, wat ik dacht dat ergens anders door kwam. Het lijkt nu dat het een soort kramp toestand was. Vandaag ineens weg. Ik[lees meer...] hoop dat mijn bloeddruk goed blijft want ik heb altijd last van medicijnen. Ik gebruik veel liever natuurlijke middelen.

13-02-2017 | Man | 71
lisinopril (10mg)
Slik het inmiddels al 7 jaar en heb nog geen bijwerkingen ondervonden. Blijf dit middel dus ook gewoon door gebruiken.

25-01-2017 | Man | 74
lisinopril (10mg)
Vanwege te hoge bloeddruk deze pil gekregen. Veroorzaakt prikkelhoest, heel vervelend, zeker als je niet weet dat deze pil de oorzaak was.

22-01-2017 | Vrouw | 42
lisinopril (10mg)
mensen, mensen, ons lichaam moet wennen met zulke troep, waar ik helaas niet meer zonder kan! Samen met chlortalidon gaat prima. Af en toe niet lekker, maar dat hoort het bij chronisch ziek zijn, toch? accepteer het gewoon dat je niet meer de oude bent! 123/85 hoge bloeddruk? wat denk je over 200/120??? en ik heb nog ziekte van bechterew met complicaties!!! Accepteer het g[lees meer...]ewoon, in plaats van zeuren!!

05-01-2017 | Vrouw | 51
lisinopril (5mg)
ik heb al 3 soorten gehad tegen hoge bloeddruk. Overal zaten bijwerkingen aan. Nu ik deze heb gekregen dacht ik dat t over was. De bloeddruk was wel heel mooi 124/82, maar het gevoel op mijn borst bleef en is niet veranderd. Ook kreeg ik er die kriebelhoest bij, waar je niet goed van wordt dus als t zo doorgaat dan kap ik ermee.

25-09-2016 | Man | 62
lisinopril (10mg)
Zoveel hoesten dat ik dacht ik longkanker had. Gelukkig had de HA het snel genoeg door en na medicijn switch geen vuiltje meer aan de lucht.

14-08-2016 | Vrouw | 46
Hypertensie
Na een paar maanden lisinopril vandaag na de zoveelste slapeloze nacht heb ik er eigenlijk genoeg van. Ik wil bij het volgende consult een ander middel of liever stoppen. Dit gaat zo niet langer. Naast de een CPAP-masker en Ć©Ć©n neusgat die telkens dicht zit, heb ik veel kriebelhoest, de hoestbuien heb ik ook veel last van slijmvorming in de keel en verslik ik me regelmatig[lees meer...] (ben wel veel gewend; heb als zuigeling al tot nu toe veel bronchitis gehad). Mijn moeder slikt al minimaal 35 jaar een ACE-remmer en die loopt al die jaren met die klachten door en heeft altijd snoepjes nodig. Nu snap ik haar compleet! Arme ziel! Ik ben er wel klaar mee.

27-06-2016 | Vrouw | 73
lisinopril (5mg)
ik had een bloeddruk van 220/95 en kreeg lisinopril, samen met amlodipine voorgeschreven. Nu is mijn bloeddruk regelmatig (te) laag: 105/65 en dan sla ik lisinopril over een dag, soms 2 dagen. Meet elke dag mijn bloeddruk.

30-05-2016 | Man | 66
Hypertensie
Middel werkt goed maar de beloofde bijwerkingen, hoesten, zijn erg vervelend.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum