Hartfalen (4 meningen)

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

24-04-2015 | Man | 39
lisinopril (10mg)
Ik gebruik het medicijn nu twee dagen tegen een hoge bloeddruk. Hoewel ik iedereen ver hoog hoor spreken bij waarde 95/170 was mijn waarde 145 onder en 201 boven. ik ben hier erg van geschrokken. De nieuwe waarde heb ik nog niet kunnen controleren, maar ben zweverig en heb ontzettend koude handen. Lichte hoofdpijn. Ik hoop dan ook erg dat dit tijdelijke klachten zijn.

18-04-2015 | Man | 62
lisinopril (20mg)
Heeft negatieve invloed op sportconditie en viriliteit

30-03-2015 | Vrouw | 48
lisinopril (10mg)
Makkelijk in te nemen, effectief en nauwelijks bijwerkingen. Dik tevreden.

30-03-2015 | Man | 70
lisinopril (5mg)
droge mond, hoesten, hartkloppingen, ritmestoornissen, veel winderigheid

15-02-2015 | Man | 71
lisinopril
droge mond, soms hartkloppingen, trekkend gevoel bloedvaten

08-02-2015 | Vrouw | 62

08-02-2015 | Vrouw | 62
lisinopril
Al jaren gebruik ik Lisinopril vanwege hoge bloeddruk en hartritmestoornissen. De laatste jaren van het merk Pharmachemie. Daarna, sinds de zomer van 2014, ontving ik steeds Lisinopril Accord. Per nacht sliep ik nog zo'n 4 á 5 uur, had last van tintelende handen, spierpijn bij het opstaan , stemmingswisselingen, voelde mij alleen maar ontzettend moe, mat en vlak. Was ni[lees meer...]et meer scherp, vergat veel en ontwikkelde spruw waar ik nog niet van af ben. Rond de jaarwisseling schreef de huisarts een dubbele dosis voor, vanwege te hoge bloeddruk. Toen ging het echt mis, voelde ik mij een zombie en kon alleen nog maar zitten op een stoel en moest mij ziekmelden. Op advies van de huisarts kreeg ik van mijn apotheker weer Lisinopril Pharmachemie en na 3 dagen kreeg ik mijn oude energie weer terug en slaap ik goed.

08-02-2015 | Vrouw | 55
lisinopril (10mg)
na de grote schrik dat ik hoge bloeddruk had (en hoelang al weet ik niet); ben ik trouw begonnen met 10 mg lisinopril begonnen. Na beginnende bijwerkingen (hoofdpijn) heb ik weinig last meer. ik slik nu 15 mg (anderhalf tablet) en heb nergens last van. En de bloeddruk is onder controle. ik kan te allen tijde bij mijn arts komen met vragen.

08-02-2015 | Vrouw | 51
Reumatoïde artritis
Ik heb allerlei soorten reuma,nu sinds 2jaar ook raynaud ik slik lisinopril 3jaar,ik heb me hele leven al darmstoornissen maar het wordt als maar erger dat ik niet naar de wc kan,ik doe er van alles aan maar niks helpt,ik ben ten einde raad, zou lisinopril er mee temaken hebben?

03-02-2015 | Vrouw | 53
Spierreuma
Ik kreeg i.v.m een hoge bloeddruk lisinopril tabletten voorgeschreven.Na ca. 3 maanden ging ik naar mijn huisarts met de volgende klachten:kriebelhoest,spier/gewrichtspijnen die hevig waren. en extreme moeheid. In eerste instantie dacht ik dat ik griep had. Bij de huisarts bleek dat ik ook koorts had. Na een bloedonderzoek werd er een leverontsteking geconstateerd en moest[lees meer...] ik stoppen met het slikken van lisinopril. Na 2 weken waren mijn leverfuncties aan de betere hand en mijn moeheid vermindert. Mijn spierpijnen zijn helaas nog niet verdwenen.

26-10-2014 | Vrouw | 65
lisinopril
was overgestapt naar deze aceremmer.eerst werkte hij helemaal niet,alleen de bijwerkingen,ik heb de dosis verhoogt,bloeddruk ging naar beneden.Maar de bijwerkingen,maagpijn,hoofdpijn,versnelde hartslag,hartkloppingen,moeheid,als ik een trap opliep was ik uitgeput. ik ben weer overgestapt op de vertrouwde atenolol,binnen 2 uur alle bijwerkingen weg,hartslag 20 punten naar [lees meer...]beneden,bloeddruk normaal. wat een rotzooi!!!

22-10-2014 | Man | 69
lisinopril (5mg)
Hypertensie
Heb dit middel voorgeschreven gekregen nadat teveel eiwitten in de urine aangetroffen waren. Daarnaast te hoge bloeddruk. Plaspil werkte niet afdoende. Sinds ik Lisinopril inneem, slaap ik slechter, word elke nacht wakker van kriebelhoest, van slijmvorming in de keel en daardoor heftige slikneigingen. Nachtrust wordt daardoor verstoord. Door een voortdurend aanwezige krieb[lees meer...]el in de keel ook een branderig gevoel. Heb dit al aangekaart bij de huisarts, die vertelde dat dit middel voor mij het beste was i.v.m. mijn lage pols (60). Bètablokkers komen daardoor niet aan de orde.

21-09-2014 | Man | 66
lisinopril
Had eerst hydrochloorthiazide. Werd hier duizelig van. Overgestapt naar lisinopril 10 mg. Duizeligheid verergerde er kwamen spierkrampen bij en moe overdag. Tijdens de nacht werd ik geregeld wakker. Bloeddruk aan de lage kant. Ben nu overgestapt op 5 mg. Effecten blijven en duizeligheid neemt toe. Erectie is er niet meer bij. Bloeddruk blijft laag en druk op borst neemt to[lees meer...]e. Bovendrk van bloeddruk varieert tussen120 en 90. Onderdruk varieert tussen 75 en 45. Gebruik de 5mg tablet nu anderhalve maand. Wil toch weer contact met huisarts in verband met de vervelende bijwerkingen.

07-09-2014 | Man | 57
lisinopril
Sedert ruim een week op Lisinospril Actavis overgestapt nadat ik van amlodipine Actavis hartritme-storingen kreeg. Bloeddruk van 96-170 gezakt naar 82-125. Slapen is slechter geworden en er is algehele stijfheid nadat ik een tijdje gezeten of geslapen heb. Ook een lichte kriebelhoest. Ik kijk her nog even aan.

06-09-2014 | Vrouw | 63
Hypertensie
Lisinopril gebruikt : hoge bloeddruk en verminderde nierfunctie. Na 3 weken geen bijwerkingen en bloeddruk erg gezakt en de nierfunctie weer goed. Na weer 2 weken erg moe slapelooshied en erge hoofdpijn. Even een week gestopt en de klachten waren praktisch verdwenen. Weer begonnen maar al na 3 dagen begonnen de klachten weer. Nu ga ik maar weer naar de huisarts

07-06-2014 | Vrouw | 50
lisinopril
Ik gebruik al jaren Lisinopril van Pharachemie en het heeft mijn bloeddruk prima in balans gehouden. Ik heb nooit bijwerkingen gehad. Daarna is mijn apotheek overgestapt op Lisinopril Accord. Achteraf gezien heb ik daar veel bijwerkingen van gekregen. Gelukkig bij ik nu weer terug bij mijn oude recept van Pharachemie.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum