lisinopril

Ramipril (43 meningen)
Rasilez (38 meningen)

05-01-2017 | Vrouw | 51
lisinopril (5mg)
ik heb al 3 soorten gehad tegen hoge bloeddruk. Overal zaten bijwerkingen aan. Nu ik deze heb gekregen dacht ik dat t over was. De bloeddruk was wel heel mooi 124/82, maar het gevoel op mijn borst bleef en is niet veranderd. Ook kreeg ik er die kriebelhoest bij, waar je niet goed van wordt dus als t zo doorgaat dan kap ik ermee.

25-09-2016 | Man | 62
lisinopril (10mg)
Zoveel hoesten dat ik dacht ik longkanker had. Gelukkig had de HA het snel genoeg door en na medicijn switch geen vuiltje meer aan de lucht.

14-08-2016 | Vrouw | 46
Hypertensie
Na een paar maanden lisinopril vandaag na de zoveelste slapeloze nacht heb ik er eigenlijk genoeg van. Ik wil bij het volgende consult een ander middel of liever stoppen. Dit gaat zo niet langer. Naast de een CPAP-masker en één neusgat die telkens dicht zit, heb ik veel kriebelhoest, de hoestbuien heb ik ook veel last van slijmvorming in de keel en verslik ik me regelmatig[lees meer...] (ben wel veel gewend; heb als zuigeling al tot nu toe veel bronchitis gehad). Mijn moeder slikt al minimaal 35 jaar een ACE-remmer en die loopt al die jaren met die klachten door en heeft altijd snoepjes nodig. Nu snap ik haar compleet! Arme ziel! Ik ben er wel klaar mee.

27-06-2016 | Vrouw | 73
lisinopril (5mg)
ik had een bloeddruk van 220/95 en kreeg lisinopril, samen met amlodipine voorgeschreven. Nu is mijn bloeddruk regelmatig (te) laag: 105/65 en dan sla ik lisinopril over een dag, soms 2 dagen. Meet elke dag mijn bloeddruk.

30-05-2016 | Man | 66
Hypertensie
Middel werkt goed maar de beloofde bijwerkingen, hoesten, zijn erg vervelend.

08-05-2016 | Vrouw | 75
lisinopril (10mg)
Erg moe, fietsen ging zwaar en sporten, lage hartslag

29-03-2016 | Man | 56

08-03-2016 | Vrouw | 64
lisinopril (5mg)
Ik ben met Lisinopril gestart, omdat ik niet meer op Atenolol reageerde. Dit heb ik jarenlang probleemloos geslikt. Vooral in de eerste weken na de start had ik veel hoofdpijn. Daarna werd ik met de week somberder. Normaal ben ik best positief en ondernemend. Als er maar iets gebeurde, was ik totaal van streek en zag het niet meer zitten, zonderde me af. Tot het tot me doo[lees meer...]rdrong, dat ik wel heel vreemd gedrag vertoonde. Ik las in de bijsluiter dat dit door de Lisinopril kon komen. Ik ben direct gestopt en voelde me na twee dagen weer normaal.

08-03-2016 | Man | 47
lisinopril (10mg)
Sinds Februari krijg ik nu lisinopril van het merk Sandoz. Heb jaren een ander vast merk gehad. Maar sinds ik met dit merk ben gestart, heb ik veel maagklachten en heel de dag een drukkend benauwd gevoel op mijn borst.

03-02-2016 | Man | 74
lisinopril (10mg)
Geen last maar huisarts vindt het te hoog

16-01-2016 | Vrouw | 53
lisinopril (10mg)
Ben sinds ik dit middel gebruik de gehele dag door misselijk, moest van huisarts eerst proberen met een halve tablet maar nog steeds misselijk.

19-11-2015 | Vrouw | 37
lisinopril (10mg)
Gekregen ter bestrijding van migraine. Ik merk dat het goed werkt. Bij migraine houdt je vaak teveel vocht vast. De eerste paar dagen moest ik vaak naar het toilet, maar merkte direct dat de druk in mijn hoofd minder werd. Verder een beetje last kriebelhoest, maar deze verdween vanzelf na enkele maanden. Eten en drinken van levensmiddelen die normaal een migraine aanval t[lees meer...]riggeren, kan ook weer gewoon.

02-11-2015 | Man | 55
lisinopril (10mg)
Erg goed middel tegen hoge bloedruk gestabiliseerd op 130 / 80. Bijverschijnselen zijn hoesten en verminderde errectie.

30-10-2015 | Vrouw | 74
Hypertensie
Na een aantal jaren, hoesten, zeer vermoeid en op 16 okotber j.l. angio-oedeem. Voor mij volkomen onbekend. 's Nacht met spoed per ambulance naar UMC

16-10-2015 | Vrouw | 51
lisinopril (10mg)
Alleen de eerste dag wat flauw gevoel, daarna nergens last meer van.

23-09-2015 | Man | 63
lisinopril (5mg)

Thyrax Duotab (872) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (602) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (576) - Antibiotica - penicillines breedspectrum