Ervaringen met Lisinopril

lisinopril

tintelingen of prikkeling in het bovenlichaam bovenlichaam jeukt

Hoge bloeddruk (171 meningen)
Hartinfarct (5 meningen)

Ramipril (43 meningen)
Rasilez (38 meningen)

31-08-2022 | Man | 54
lisinopril (30mg)
zeer effectief bij migraine. bijwerkingen blijven uit en heb er veel baat bij eerste dagen beetje misselijk maar is vanzelf overgegaan

29-07-2022 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
Van de week heb ik lisinopril voorgeschreven gekregen voor de hoge bloeddruk. Na het innemen van de 1e pil eind van de middag, kreeg ik na 2 uur zo´n beetje alle bijwerkingen die er te vinden zijn: verschrikkelijke hoofdpijn, mijn tinitus werd ondraaglijk, koude voeten en handen, diarree maar vooral hartkloppingen en paniekaanvallen. Mijn hart bleef maar jagen. ´S nachts [lees meer...]kon ik niet slapen en in de ochtend voelde ik me erg grieperig. Ik was verward en voelde me raar; afwisselend depressief en woedend en huilerig. Volgens mijn huisarts had ik klachten die niet bij de bijwerkingen hoorde maar ik kreeg wel een ander medicijn. Na 18 uur trokken de lichamelijke klachten weg. Na 24 uur voelde ik me weer helemaal normaal en prima. De bloeddruk was wel spectaculair gezakt maar zo slecht als ik me gevoeld heb was het dit niet waard. Ik begrijp dat ik de uitzondering ben die erg slecht tegen dit medicijn kan maar ik wil dit toch meegeven voor die mensen die eventueel ook zo slecht reageren. Huisartsen kennen ook niet alle bijwerkingen uit hun hoofd en kunnen dan reageren alsof je bijwerkingen verzint. Maar met goed zoeken staan al mijn bijwerkingen beschreven.

29-05-2022 | Vrouw | 62
Hoge bloeddruk
Hielp prima om mijn bloeddruk te verlagen, maar helaas ging ik er steeds meer van hoesten, soms bijna tot overgeven toe. Nu begonnen met losartan/kalium.

26-03-2022 | Man | 52
Hoge bloeddruk
Troep is het 3wk geprobeerd maar bijwerkingen steeds erger. Vallen onzeker zombie gevoel hartkloppingen pijn polsen enkels benauwd beklemmend gevoel enz enz Net zo slecht als de andere bloedruk verlagers verminderen ernstig de kwaliteit van leven.

09-03-2022 | Vrouw | 48
Hoge bloeddruk
Sinds maandag is dit middel mij voorgeschreven en meteen na inname kreeg ik veel last bijwerkingen. Vreselijke hoofdpijn, normaal heb ik hoofdpijnen maar dit is echt vreselijk met stekende stralen. Duizelig met opstaan, zwaarmoedig lijk tegen berg aan te lopen, krampen in mijn benen vooral linkerbeen, knellingen en benauwde gevoel soort stroming door mijn aderen, hartklop[lees meer...]pingen/kramp er gaat allerlei klachten door me heen. Enigste positieve verschil is de druk in mijn hoofd is verminderd bloeddruk ook iets omlaag gegaan. Verder véél klachten, het is nog begin en moet er doorheen de eerste dagen, bij te lang aanhouden opnieuw naar de dokter.

21-12-2021 | Man | 48
Hoge bloeddruk
Via een keuring voor mijn werk kwam ik erachter dat ik een te hoge bloeddruk had. Vervolgens Lisinopril voorgeschreven gekregen. Mijn bloedruk sindsdien keurig, maar wat voor mij op dit moment veel fijner is, is dat ik van mijn jarenlange hoofdpijn af ben. Mee leren leven was het antwoord van mijn huisarts wanneer ik bij hem kwam met de klacht dat ik bijna twee dagen [lees meer...]per week niet kon functioneren. Ik zou willen dat ik dit medicijn 20 jaar eerder had gekregen, had me veel levensvreugde gegeven. De bijwerking is af en toe kriebelhoest wanneer ik in bed ga liggen.

05-12-2021 | Man | 68
Hoge bloeddruk
Hoesten en dat vooral ook in de nacht

30-11-2021 | Vrouw | 64
Hoge bloeddruk
Ik ben het volkomen eens met die persoon, die in de douche is gevallen, deze pillen zijn gewoon levens gevaarlijk, gelukkig is die persoon er nog, als die persoon er niet meer was geweest, had ik de fabrikant aansprakelijk gesteld, en een schadevergoeding !!!!

30-11-2021 | Vrouw | 75
Hoge bloeddruk
Weet nog niet of het helpt tegen hoge bloeddruk

28-11-2021 | Man | 73
lisinopril (20mg)
Hoge bloeddruk
Na jarenlang slikken heb ik nu last van black-outs en duizelingen. Ben 1x van de trap gevallen en laatst in de douche gevallen. Kan mij niets herinneren maar kom bij als ik op de grond lig. Het gaat zo snel dat ik mij ook niet vast kan houden of tegen houden. Neem deze pillen niet meer in.

26-11-2021 | Vrouw | 64
Hoge bloeddruk
Dit middel moet verboden worden, en wel zo snel mogenlijk, die fabrikant moet uitgesloten worden van alles en iedereen. STOPPEN !!!!!! Met deze troep

07-11-2021 | Man | 75
lisinopril (20mg)
Hoge bloeddruk
van 200/100 naar 120/68 in 4 maanden eerst 2 maanden 20mg 1xdaags daarna 10mg 1xdaags, bijwerkingen na ca 6 weken acceptabel, moeilijke periode gehad wlde na 2-3 weken er mee stoppen, toch maar doorgezet

26-10-2021 | Vrouw | 64
Hoge bloeddruk
Ik vindt dit middel WAARDELOOS, regelmatig een loopneus, terwijl ik niet verkouden ben, hartritmestoornissen, dit middel moet inderdaad verboden worden, ik slik ook nog een halve atenolol, ik heb af en toe een gezwollen gezicht, dikke rode lippen, niet fijn, en het is net of ik stik, en of ik in brand sta !!!!!! Ik moest naar een ander merk lisinopril, dat is goedkoper, j[lees meer...]aja, ik ken nog een meneer van 82, die moet dit medicijn 3 keer op een dag slikken, BELACHELIJK, ze willen iedereen dood hebben tegenwoordig !!!!!!!

18-10-2021 | Man | 64
Hoge bloeddruk
Aangezien ik ook nog een halve tablet atenolol gebruik, moest ik van de bloeddrukverpleegster, maar, ik vindt het allemaal zo dubbel, eigenlijk wil ik liever een heel tablet atenolol, dat moet toch genoeg zijn, ik voel mij er niet lekker door, een paar weken geleden kreeg ik een ander merk van lisinopril, nou, dat heb ik geweten, een onderkin, nergens geen zin in, deze me[lees meer...]dicatie moet inderdaad verboden worden!!!!!

02-08-2021 | Vrouw | 82
lisinopril (5)
Hoge bloeddruk
Dit middel moet verboden worden voor personen met hooikoortsklachten. Ik heb dit middel vier weken gebruikt en van af het begin heb ik hoestbuien gehad. Ben veertien dagen geleden gestopt maar hoest nog steeds!

24-07-2021 | Man | 71
Hartfalen