Hartfalen (10 meningen)

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

16-02-2018 | Man | 64
perindopril (4mg)
Iedere winter begint bij mij wel met een paar weken verkoudheid, dus ook deze winter. Maar de hoest duurde langer dan normaal en was ook heftiger dan tevoren. Daarnaast werd ik gaandeweg kortademig en kreeg het steeds meer benauwd. Na een paar prednizon kuren en een ziekenhuisopname vanwege bijna verstikking gaf de longarts aan, dat dit een bekende bijwerking is van dit m[lees meer...]iddel en dat hij veel patienten had gezien hiermee. Andere bloeddrukbestrijder en binnen 2 dagen van de hoest af.

20-01-2018 | Man | 66
Hartklachten
Naast Hydrochloortizide is de afgelopen zomer door de huisarts Perindopril voor geschreven om mijn bloeddruk verder te verlagen. Afgelopen maanden in toenemende mate klachten (kriebelhoest, slecht slapen, wazig zien, jeuk). Medicatie tegen het hoesten voorgeschreven door huisarts (Flixotide en slaapmedicatie). Hielp niets. Na lang zoeken blijkt kriebelhoest op de eerst[lees meer...]e plaats van de mogelijke bijwerkingen te staan.... 1 week geleden gestopt met Perindopril en op eigen initiatief naar DIETISTE gegaan. Mijn voedingspatroon drastisch aangepast. Nu bloeddruk LAGER dan mét de Perindopril! Ik kan dus iedereen aanraden om te overwegen of Perindoril wel écht nodig is, of dat je op een andere manier de te hoge bloeddruk kunt verlagen!

09-06-2016 | Man | 68
Hartfalen
Erasmus MC meldt het volgende: Rotterdam 8 april 2010: Een kwart van patiënten met hart- en vaatziekten die perindopril gebruiken ter preventie van een hartinfarct, beroerte of overlijden, blijkt daar geen enkele baat bij te hebben. Met behulp van genetisch onderzoek kan vooraf bekeken worden of een patiënt wel of niet op dit geneesmiddel zal reageren. Patiënten die er ni[lees meer...]et op reageren, zouden dit medicijn niet voorgeschreven moeten krijgen. Dit bespaart flinke kosten in de zorg en behoedt deze patiënten voor onnodige bijwerkingen. Dit concludeert Jasper Brugts in zijn proefschrift waarvoor hij onderzoek deed bij het Erasmus MC. Er is wellicht 10 miljoen euro te besparen, door het uit het zorgpakket te halen.

09-05-2016 | Vrouw | 46
Aderverkalking
Nadat ik ben gedotterd en nog aantal klachten hield, zoals het op hol slaan van mijn hart na inspanning kreeg ik dit middel voorgeschreven door de cardioloog. Toen ik het haalde bij de apotheek kreeg ik van de apothekersassistente te horen dat het als bijwerking kriebelhoest had en als ik dat niet had ik dus mazzel had. Ik had geen kriebelhoest en heb het 15 dagen gebruikt[lees meer...] toen het balletje bij mij ging rollen dat ik wel heel snel in gewicht toenam afgelopen weken en me heeeeeel erg vermoeid voelde, terwijl ik daarvoor alweer hele dagen door kon halen (geen middagdutje meer). Ik ben op eigen initiatief gestopt en heb nu zo een afspraak met huisarts want ik ben overal helemaal klaar mee!

11-04-2016 | Vrouw | 63
perindopril (5mg)
De cardioloog schreef dit middel voor om de bloeddruk te verlagen, maar dat lukte hiermee niet. Ik heb de cardioloog niet kunnen bereiken om te overleggen, waardoor ik zelf de dosis ging halveren. Toen ik hem aan de telefoon kreeg, was hij verrukt over mijn initiatief om te halveren. De klachten verdwenen niet en toen schreef hij me een ander middel voor dat dezelfde bijwe[lees meer...]rkingen had, maar dan iets minder heftig. Ben ook daarmee gestopt.

25-02-2016 | Man | 61
perindopril (1,25)
Beroerte
Herseninfarct gekregen, sinds gebruik pillen geen erectie meer gehad, zeeeer vervelend kan ik wel zeggen. Helpt wel prima de bloeddruk omlaag te brengen. Ik ga terug naar specialist voor andere tabletten!

21-02-2016 | Man | 77
Aangeboren hartafwijking
Op advies van de cardioloog moest ik de dosering verhogen naar 4pillen per dag. Bijna direct daarna begonnen de problemen. Een verwijzing voor de oogarts gehaald. Na een bijna auto-ongeluk, gelukkig zonder gevolgen, ben ik direct gestopt met de dubbele dosering. Na een week waren de meeste problemen verdwenen, ook bij de oogarts waren er geen problemen meer. Ook het auto[lees meer...]rijden gaat weer uitstekend. Wij spelen weer in de top van de bridge-competitie. De huisarts gaat er mee akkoord, en zegt ter aanvulling, indien nodig, overgaan op tweemaal 1mg nemen.

21-01-2016 | Vrouw | 62
perindopril (2,5mg)
ik voelde mij na 1 tablet heel naar. Mijn bloeddruk ging omhoog, kon ook niet meer slikken, het leek of mijn keel verdoofd was, kreeg n opvlieger die n paar uur duurde, had dus pas 1 tablet op.

02-01-2016 | Man | 69
perindopril (4mg)
Ben bij het iets oprapen flauw gevallen, gevoel op eieren te lopen en huiduitslag kleine rode vlekjes. Deze tabletten kwamen uit Polen.

28-10-2015 | Man | 70
Hypertensie
Hoest, zweten, oorsuizen. De verschrikkelijke onbedaarlijke kriebelhoest is werkelijk een plaag. Onbegrijpelijk dat zo'n preparaat is goedgekeurd en mag worden verstrekt! Ik bestrijd deze plots opkomende hoest effectief met een homeopathisch middel; hoestspray van A. Vogel. Zweten tijdens mijn 1 à 2 uur durende wandeling sinds ik dit preparaat Perindopril inneem. Hinderlij[lees meer...]k oorsuizen, meestal 's nachts. Ik ga natuurlijk wel stoppen met de inname van dit preparaat. Nieuwe kwalen creëren met zulke farmaceutische preparaten kan niet de bedoeling zijn.

17-08-2015 | Man | 74
Complicatie na operatie
Na een bypass kreeg ik dit middel voorgeschreven door de cardioloog. Gevolg: Droge mond en heel veel hoesten en dat is na zo'n operatie een ramp. Deze bijwerking is bekend. Na het stoppen van dit medicijn is na 6 dagen de kriebelhoest nog steeds niet helemaal over.

12-07-2015 | Man | 70
Hartritmestoornis
Van af 2002 gebruikte ik na dotteren op recept van mijn cardioloog o.m. perindopril 2 mg van het merk Glenmark. Maar de bennebroekse apotheek waar ik altijd mijn medicijnen van betrek heeft zonder mij daarvan in kennis te stellen mij een goedkoper merk perindopril tert verstrekt. Met als gevolg boven vermelde bijwerkingen. Ik heb telf contact opgenomen met mijn zorgverzeke[lees meer...]raar en die heeft mij bevestigd dat mijn verhaal klopt. Het enige wat ik nu nog kan proberen via mijn huisarts weer mijn öude" medicijn van het merk Glenmark te krijgen.

01-03-2015 | Man | 58
perindopril (4mg)
Medicijn veroorzaakte vrij snel na begin van het gebruik klachten die blijvend zijn zolang als het middel gebruikt wordt. De klachten zijn: vorming van zeer veel slijm vanuit de longen. Dit is taai en wordt tenminste twee maal per dag door extreem hoesten verwijderd. De zeer langdurige droge hoestbuien zijn irritant, pijnlijk en niet tegen te houden of te stoppen. Het o[lees meer...]ptreden van pijn op de borst wat spontaan optreedt, ook in de nacht geeft samen met kortademigheid en een klemmend gevoel een zeer onprettige ervaring. Hart en longkwalen zijn door onderzoek uigesloten. Omdat het effect opde bloeddrukminimaal is ben ik niet tevreden. Voor de behandeling van hoge bloeddruk heb ik nu al zoveel verschillende bloeddrukverlagende middelen gehad door de steeds weer optredende ernstige bijwerkingen dat ik al niet meer verbaasd ben.

13-10-2014 | Man | 55
perindopril (4mg)
ik kreeg dit medicijn voor hoge bloed druk in mei 2013. ben van kinds aan bekend met cara, eind juli 2013 op de camping kreeg ik het heel benauwd en erg hoesten. doc daar zei longontsteking, ontstekingsremmer en prednison, na een week naar huis, eigen arts weer twee kuren, hoesten tot flauwvallen en bloed hoesten, door naar long arts in september 2013 gestopt met ROKE[lees meer...]N door het hoesten, de artsen bleven maar zeggen stoppen met roken heeft een nasleep, ik zei eerst benauwd toen met roken gestopt werd niet gehoord een dag met spoed opgenomen dachten longembolie of me hart 16 juni 2014 weeg 140 kg prednison, ben boos geworden en gevraagd om naar een ander ziekenhuis te gaan, toen er dan nog eens goed gekeken werd, kwam er de bijwerking van perindopril omhoog een jaar en ruim 30kg verder.

21-05-2013 | Vrouw | 54
Hypertensie
Vorig jaar kreeg ik perindopril bij de Cyress die ik al slikte tegen hoge bloeddruk. Na een paar weken stopte ik daarmee omdat ik stopte met roken en bij thuis meten een hele lage bloeddruk. Bij controle assistent wel hoog en moest ik weer beginnen met perindopril. Ik kreeg pijn in mijn handen, kriebelhoest, suf in mijn hoofd maar ik weet het aan andere dingen. Heb me lat[lees meer...]en testen op reuma, zit in de familie, niets. Ik dacht intussen dat ik aan Altzheimer leed, kon geen een zin meer aan de ander breiien. Kinderen erg ongerust, arts haalt schouders op. Echtgenoot krijgt helder idee en kijkt nog eens goed naar de bijwerkingen van de perindopril, ik was te vaag om dat nog te kunnen bedenken. Ermee gestopt en binnen een paar dagen trok de mist op, verwardheid is weg en de pijn in mijn handen is over. Dolgelukkig. De dokters assistente had er nog nooit van gehoord en maakte zich alleen maar druk om de bloeddruk. Die overigens prima is als ik hem niet bij haar laat meten. Nu heb ik wel enorme krampen in mijn spieren, is dat afkicken van de medicijnen?

31-12-2012 | Man | 61
Hartklachten
Na een infarct kreeg ik Perindopril voorgeschreven. Met name de chronische droge hoest en ' snachts benauwd gevoel m,et zwaar ademhalen. Mijn bijwerkings klacht geuit bij de cardioloog. Die heeft de 27e als alternatief Candesartan .8 mg 1 x daags voorgeschreven en... binnen 1 dag minder hoesten, nu naar nagenoeg normaal, geen benauwdheid meer 'snachts en meer energie o[lees meer...]verdag. Kortom dag en nacht verschil.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase