Hartfalen (10 meningen)

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

03-01-2018 | Man | 56
perindopril (4mg)
Ik slik het nu 1 maand en het helpt tegen de hoge bloeddruk maar de bijwerkingen zijn vervelend. Ik weet niet exact of het allemaal door dit medicijn komt maar ik voel mij wisselend anders. Dit heeft zeker effect op mijn werk.

25-11-2017 | Man | 70
Hartinfarct
De gehele dag en soms s,nachts last van kriebelhoest

08-07-2017 | Man | 50
Hartfalen
Tot nog toe vind ik de bijwerkingen zeer vervelend. Soms ontzettend vermoeid wat ik van mezelf niet ken. Daarbij denk ik korter van adem te zijn en daardoor mede benauwd. Zal zeker naar huisarts gaan voor alternatief.

09-03-2016 | Man | 56
perindopril (8mg)
Verlaagde hartslag
Droge keel, trillende onderlip, uhm.. spanning op algemene lichaamsbeweging, oorsuizen. Deze dingen zijn nu wel iets rustiger. Maar de bijwerkingen zijn bij de specialist bekend. Wat ik enorm naar vind, is dat hier niet eerlijk van te voren over wordt gesproken. Je moet het als gebruiker maar uitzoeken. Sterker nog ze laten je veelal tobben met nog 3 tot 4 medicatie. Welk[lees meer...]e is nu zo vervelend dominant... Jammer het zo normaal overkomt. Maar de gebruiker wordt gewoon niet in dit verband juist behandeld. Erg jammer.

29-11-2015 | Man | 59
Hartritmestoornis

05-11-2012 | Man | 42
Hypertensie
Na een gerbruik van een jaar is de dosering verhoogt naar 4 mg (was 2 mg) ivm niet zakken bloeddruk (150/105)Nu gaat mijn bloeddruk dus weer omhoog en schommelt rond de 160/120. Volgende week een afspraak met de internist

21-08-2012 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dezae medicijnen heb gekregen. Mijn bloeddruk was altijd 80/120. Daarna werd het 90/140, maar toen was ik mantelzorger van 4 personen en had een paar zware jaren achter de rug. Nu is dit weer 80/120 en krijg ik deze medicijnen.

24-07-2012 | Vrouw | 55
Hypertensie
veel bijwerkingen: vocht vasthouden, oorsuizen, duizeligheid.

14-05-2012 | Man | 25
Hypertensie
Het middel geeft mij een geremd gevoel. Ook heb ik last van tranende ogen. Ik merk ook dat mijn gewicht in deze tijd flink is toegenomen (bijna 8 kilo) en dat terwijl ik 2 keer per week intensief sport en zeer gezond eet.

03-04-2012 | Vrouw | 67
perindopril
alhoewel mijn bloeddruk lager is geworden ben ik niet meer de oude waarvoor ik vreesde. Zie als bergen op tegen werk terwijl ik zoveel moet doen naar mijn baan. Heb ook kramp op de borst en pijnscheuten in mijn hoofd. Dat vind ik wel het ergste naast de derpressiviteit en het lijkt dat mijn gezicht opgezwollen raakt. Ook heb ik tranende ogen. Ik ben helemaal niet happy met[lees meer...] dit medicijn..

22-03-2022 | Vrouw | 49
perindopril (4mg)
Ik gaf de bijwerkingen de schuld aan andere dingen die ik heb totdat ik hier las, wat ik dus ook allemaal ervaar. Vandaag moest ik naar de cardioloog en stop nu met perindopril en ga over op candesartan 8 mg. Hopelijk heeft dat verschil.

11-01-2022 | Man | 80
perindopril (4mg)
Goed bloeddrukverlagend, oorsuizingen (altijd) bederven de goede werkzaamheid.

07-03-2021 | Man | 54
perindopril (4mg)
Plotseling kreeg ik spierkramp in een been later in beide benen. In de ochtend wat stijfheid. Dag is redelijk in begin avond komt er steeds meer pijn. Slik dan zo'n 3 paracetamol 500 mg binnen 1 uur en dan gaat het wel weer beetje. Ging van 2.5 mg naar 4 mg. Omdat me bloedruk soms wat hoog was vooral bij stress. Ga huisarts vragen voor verlaging. Hoop dat dan de kramp ve[lees meer...]rdwijnt.

20-10-2020 | Man | 65
Hartfalen
Hoge bloeddruk, duurt lang om op peil te zíjn

06-08-2020 | Man | 55
perindopril (2mg)

07-10-2019 | Man | 52
Aangeboren hartafwijking
Mijn ervaring met dit middel is ronduit slecht en ik zou het Niemand aanraden!!! Licht in het hoofd op een zeer onprettige manier. De hele tijd het gevoel weg te zakken Tintelende tot doof gevoelens van plan a van de vingers. Zeer droge mond. Kom niet tot mijn alledaage zaken Kortom een grote afrader.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum