Hartfalen (10 meningen)

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

28-10-2015 | Man | 70
Hypertensie
Hoest, zweten, oorsuizen. De verschrikkelijke onbedaarlijke kriebelhoest is werkelijk een plaag. Onbegrijpelijk dat zo'n preparaat is goedgekeurd en mag worden verstrekt! Ik bestrijd deze plots opkomende hoest effectief met een homeopathisch middel; hoestspray van A. Vogel. Zweten tijdens mijn 1 à 2 uur durende wandeling sinds ik dit preparaat Perindopril inneem. Hinderlij[lees meer...]k oorsuizen, meestal 's nachts. Ik ga natuurlijk wel stoppen met de inname van dit preparaat. Nieuwe kwalen creëren met zulke farmaceutische preparaten kan niet de bedoeling zijn.

17-08-2015 | Man | 74
perindopril (2mg)
Complicatie na operatie
Na een bypass kreeg ik dit middel voorgeschreven door de cardioloog. Gevolg: Droge mond en heel veel hoesten en dat is na zo'n operatie een ramp. Deze bijwerking is bekend. Na het stoppen van dit medicijn is na 6 dagen de kriebelhoest nog steeds niet helemaal over.

25-07-2015 | Man | 67
Hartfalen

12-07-2015 | Man | 70
perindopril (2mg)
Hartritmestoornis
Van af 2002 gebruikte ik na dotteren op recept van mijn cardioloog o.m. perindopril 2 mg van het merk Glenmark. Maar de bennebroekse apotheek waar ik altijd mijn medicijnen van betrek heeft zonder mij daarvan in kennis te stellen mij een goedkoper merk perindopril tert verstrekt. Met als gevolg boven vermelde bijwerkingen. Ik heb telf contact opgenomen met mijn zorgverzeke[lees meer...]raar en die heeft mij bevestigd dat mijn verhaal klopt. Het enige wat ik nu nog kan proberen via mijn huisarts weer mijn öude" medicijn van het merk Glenmark te krijgen.

01-03-2015 | Man | 58
perindopril (4mg)
Medicijn veroorzaakte vrij snel na begin van het gebruik klachten die blijvend zijn zolang als het middel gebruikt wordt. De klachten zijn: vorming van zeer veel slijm vanuit de longen. Dit is taai en wordt tenminste twee maal per dag door extreem hoesten verwijderd. De zeer langdurige droge hoestbuien zijn irritant, pijnlijk en niet tegen te houden of te stoppen. Het o[lees meer...]ptreden van pijn op de borst wat spontaan optreedt, ook in de nacht geeft samen met kortademigheid en een klemmend gevoel een zeer onprettige ervaring. Hart en longkwalen zijn door onderzoek uigesloten. Omdat het effect opde bloeddrukminimaal is ben ik niet tevreden. Voor de behandeling van hoge bloeddruk heb ik nu al zoveel verschillende bloeddrukverlagende middelen gehad door de steeds weer optredende ernstige bijwerkingen dat ik al niet meer verbaasd ben.

13-10-2014 | Man | 55
perindopril (4mg)
ik kreeg dit medicijn voor hoge bloed druk in mei 2013. ben van kinds aan bekend met cara, eind juli 2013 op de camping kreeg ik het heel benauwd en erg hoesten. doc daar zei longontsteking, ontstekingsremmer en prednison, na een week naar huis, eigen arts weer twee kuren, hoesten tot flauwvallen en bloed hoesten, door naar long arts in september 2013 gestopt met ROKE[lees meer...]N door het hoesten, de artsen bleven maar zeggen stoppen met roken heeft een nasleep, ik zei eerst benauwd toen met roken gestopt werd niet gehoord een dag met spoed opgenomen dachten longembolie of me hart 16 juni 2014 weeg 140 kg prednison, ben boos geworden en gevraagd om naar een ander ziekenhuis te gaan, toen er dan nog eens goed gekeken werd, kwam er de bijwerking van perindopril omhoog een jaar en ruim 30kg verder.

31-12-2012 | Man | 61
Hartklachten
Na een infarct kreeg ik Perindopril voorgeschreven. Met name de chronische droge hoest en ' snachts benauwd gevoel m,et zwaar ademhalen. Mijn bijwerkings klacht geuit bij de cardioloog. Die heeft de 27e als alternatief Candesartan .8 mg 1 x daags voorgeschreven en... binnen 1 dag minder hoesten, nu naar nagenoeg normaal, geen benauwdheid meer 'snachts en meer energie o[lees meer...]verdag. Kortom dag en nacht verschil.

01-12-2012 | Man | 50
Hartklachten
Ik vind het HEEL SLECHT, toen ik vroeg aan de balie:Hie zien de pilletjes er uit,want zijn ze wel deelbaar? Kreeg de assistent de pilletjes met moeite, er was veel kracht voor nodig, uit de verpakking. (je zult moeite hebben met kracht in je handen/vingers) Dit zijn denk ik geen film omhulde pillen. dat merk ik direct als ik ze deel verkruimelt het steeds. Lijkt me ni[lees meer...]et de bedoeling. Goedkoper mag wel maar dan moet er minder winst op gemaakt worden. nu is de gebruiker de klos , gebruiker moet denken .. anders is goedkoper. Dit vind ik flauwe kul!

05-11-2012 | Man | 42
Hypertensie
Na een gerbruik van een jaar is de dosering verhoogt naar 4 mg (was 2 mg) ivm niet zakken bloeddruk (150/105)Nu gaat mijn bloeddruk dus weer omhoog en schommelt rond de 160/120. Volgende week een afspraak met de internist

31-10-2012 | Man | 56
Allergie
Ik heb in 2009 een ernstige allergie aanval gekregen wat niet duidelijk was wat het was. Nu heb ik binnen een half jaar tijd al 3 keer zo een aanval gehad waarbij eerst mijn lippen zwellen tot voorbij mijn neus en dan mijn ogen helemaal dicht en als ik dan nog geen injecties heb gehaald zwelt de tong en mijn keel dicht. Ik ben vandaag bij de Dermatoloog geweest en een gr[lees meer...]ote kans dat het aan de ACE remmer ligt die ik slik vanwege hoge bloeddruk. Hier stop ik ook accuut mee. Verder herken ik sommige dingen in dit forum zoals depressief en overal tegenop zien.

28-09-2012 | Man | 57
Hoog cholesterol
een fietstest gedaan de bloeddruk vloog naar beneden. daarna richting spoedeisende hulp moest onmiddelijk stoppen met dit medicijn. Een paar weken geleden een kleine hartinfarct gehad

07-08-2012 | Man | 40
Hypertensie
Ik ben erg tevreden over perindopril. Ik ben 40 jaar en heb familiaire (erfelijke) hypertensie. Zo'n vijf jaar geleden werd mijn bloeddruk bepaald op 95/150 en werd besloten dat het tijd was voor medicatie; eerst kreeg ik Selokeen, daar ging de bloeddruk wel drastisch van omlaag maar veel bijwerkingen, namelijk erg moe en ook stemmingswisselingen. Ik liep in die tijd halve[lees meer...] marathons maar kon het niet opbrengen om te gaan trainen. Sinds de overstap naar perindopril is de vermoeidheid helemaal weg! Wel heb ik de indruk dat de effectiviteit van het middel wat minder is, mijn druk is nu redelijk stabiel op 90/135 wat nog steeds niet op de ideale waarde van 80/120 is, helaas. maar dit is kennelijk helemaal OK (volgens de arts). Ik ben er blij mee.

05-08-2012 | Man | 59
Diabetes type 2
Ik heb dit medicijn gekregen om de eiwitten in mijn urine te verminderen. Ik ondervind alleen maar klachten,die erger zijn dan de kwaal. Hevige pijnen in mijn benen en botten. Constant moe en neerslachtig. Bloeddruk boven te hoog en onder te laag? Suiker ontregeld. Heb het nu terug gebracht naar 4 mg,maar ben van plan om er helemaal mee te stoppen voordien geen klach[lees meer...]ten,maar geen kwaliteit van leven meer,er moet toch een ander middel zijn zonder deze bijwerkingen.

15-05-2012 | Man | 61
perindopril
Bloeedruk is goed,doch best wel wat bijwerkingen.Oa spierpijnen op de borst,in de nek,op de rug,soms de armen.Af en toe last van misselijkheid.Af en toe vermoeid gevoel,maar als ik dan veel gaat lopen dan loop ik die moeheid er vrij snel uit!

14-05-2012 | Man | 25
Hypertensie
Het middel geeft mij een geremd gevoel. Ook heb ik last van tranende ogen. Ik merk ook dat mijn gewicht in deze tijd flink is toegenomen (bijna 8 kilo) en dat terwijl ik 2 keer per week intensief sport en zeer gezond eet.

13-05-2012 | Man | 66
Paniekaanvallen
Ik ben 66 jaar en heb al 8 maanden veel last van pijn in mijn borst, soms steken, maar altijd zware tintelingen. Zowel de huisarts als de cadioloog zeggen dat het prygisch is, echter ik denk meer aan bijwerkingen. Morgen weer eens met een apotheker praten, wie weet kan die helpen. Overigens is mijn bloeddruk nog steeds hetzelfde, 95 - 140, is dat te hoog ?

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum