Ervaringen met Perindopril

perindopril

erectieproblemen duizeligheid kortademigheid tintelingen over het hele lichaam verstikkend gevoel misselijkheid vermoeidheid zichtproblemen

Hoge bloeddruk (81 meningen)
Hartinfarct (15 meningen)
Hartfalen (11 meningen)
Hartklachten (7 meningen)
Angina pectoris (4 meningen)

Lisinopril (237 meningen)
Enalapril (203 meningen)
Coversyl (57 meningen)
Ramipril (43 meningen)
Rasilez (38 meningen)

03-03-2024 | Man | 56
perindopril (5mg)
Hartfalen

erectieproblemen duizeligheid verstikkend gevoel tintelingen over het hele lichaam misselijkheid kortademigheid

Rattengif.

01-07-2023 | Man | 65
Hoge bloeddruk
nu 3 maanden in gebruik in combinatie met amlopidine,dacht in het begin goed te gaan nu al 3 weken gruwelijke onderrugpijn uitstralend naar de heupen,pijnlijke spieren opgezwolle handen donkere urine terwijl ik heel veel water drink ik ben gewoon krom aan het lopen van de pijn,bloedheet zweten gewoonweg kloten voelen,huisarts gebeld en kreeg diclofenac maar het wordt alle[lees meer...]en maar erger het wordt met de dag pijnlijker,ik ben van actief sporter naar achtief bankhanger geworden,hoe ik ook lig of sta gruwelijke pijnen,en ik stop hiermee mijn bloeddruk is wel lager geworden maar zo is het geen manier van leven

29-05-2023 | Man | 65
Hartinfarct
Had een hartinfarct enn2 stent plaatsing . Maarbdoor dat ik gigantisch last van moeilijke ademhaling kreeg bijndit medicijn is er innoveren met de cardioloog gestopt. Nou ik weet 1 ding dit medicijn nooit weer. Geen benauwdheidsnklachten meer waar door ik ging hyperventileren. Kan weer redelijk naar de wc . Mensen schrijf gewoon op waar je last van heb. Bespreek dit [lees meer...]met je cardioloog. Ik dacht ook ach moet wennen maar naar 5 maanden innemen werd het alleen maar erger.

22-03-2023 | Man | 49
perindopril (5mg)
Hoge bloeddruk
Hartritmestoornissen, iets wat op extrasystolen lijkt, en dan vooral na een wat stevige inspanning... Druk op de borst, neerslachtigheid... Iemand nog last van die extrasystolen ?

11-10-2022 | Man | 72
perindopril (10mg)
Hoge bloeddruk
Na ongeveer 15 jaar gebruik te hebben gemaakt van Perindopril, kreeg ik een paar jaar geleden diverse bijwerkingen zoals; Oorsuizen, Kortademigheid, Vermoeidheid, Duizeligheid, Tintelingen, Stoornis gezichtsvermogen. De huisarts deed daar nogal laconiek over met de opmerking; 'elk medicijn heeft bijwerkingen'. Ben er niet blij mee en ook niet gerust op.

26-09-2022 | Man | 57
Hoge bloeddruk
Nadat ik ben opgenomen voor acute endocarditis bleek dat buiten die aandoening ik ook een niet goed sluitende hartklep heb. Schijnbaar niet heel licht maar een flinke lekkage) Deze “schade” is niet door de endocarditis ontstaan volgens cardiologen. Het is dus aangeboren (meest aannemelijk) of later ontstaan. Omdat ik altijd gezond ben geweest en ook na de genezing va[lees meer...]n de endocarditis geen klachten heb (niet kortademig of moe etc) en de.hartkamer(s ?) niet noemenswaardig vergroot zijn twijfelt men of ze wel gaan opereren aan de hartklep. Van de ene kant flinke slijtage, van de andere kant geen klachten en ook geen verdere hartschade zichtbaar. Nu krijg ik dus Per8ndopril om bloeddruk wat te verlagen al was die niet heel erg hoog (140). Een lagere bloeddruk is natuurlijk op zichzelf al beter maar men wil nu na half jaar kijken of door lagere bloeddruk de klep wellicht minder lekt. Even afwachten dus, ben pas maand met medicijn bezig. Geen enkele bijwerking. Wat ik wel merk (nooit anders geweest dus ik dacht dat het normaal was) is dat mijn hart veel rustiger klopt. Voorheen was op mijn linkse zij slapen niet altijd fijn omdat hart dan voelbaar klopte, me zelfs een beetje liet “schudden” soms Ook had ik weelens een kleien onregelmatigheid in hartslag (niet vaak) en deze heb ik sinds medicijn ook niet meer gehad. Vooralsnog positieve verandering en geen bijwerking. Tevreden dus.

07-02-2022 | Man | 64
Hoge bloeddruk
Niet aflatende Kriebelhoest, gaat de héle dag en ook s'nachts door.

01-02-2022 | Man | 57
Hoge bloeddruk
Hoesten en hoesten heel de dag door.Al drie vier maanden lang .Hopelijk na het stoppen vandaag met de inname medicijn geraak ik er snel vanaf. Straks overleef ik dit niet.Ondertussen totaal uitgeput.Slaapgebrek wegens hoestbuien in de nacht. Kan mij iemand vertellen uit eigen ervaring hoelang het hoesten nog zal aanhouden na stoppen inname van dit medicijn? Bedankt. Dir[lees meer...]k

11-01-2022 | Man | 80
Hoge bloeddruk
Goed bloeddrukverlagend, oorsuizingen (altijd) bederven de goede werkzaamheid.

31-12-2021 | Man | 89
Hoge bloeddruk
Eerder met lisoprinil duizeligheidklachten, daarom gestopt, nu op aandringen arts na 2 jaar perindopril, nu geen duizeligheid maar soort dysentry met zere darm. Zonder medicatie bloeddruk tussen 150-175 mm/hg

19-08-2021 | Man | 72
Hartklachten
Gebruik sinds kort Perindopril i.v.m. hartproblemen en hoge bloeddruk. Het medicijn werkt naar behoren, maar heeft wel enkele zeer vervelende bijwerkingen waaronder maag -darm problemen en diarree. Ik wil het nog even aanzien en anders ga ik overleggen met de Cardioloog. Ik heb begrepen dat Lisinopril minder bijwerkingen heeft. Tenslotte nog een tip voor mensen waarbij [lees meer...]Perindopril niet helpt. Dat blijkt uit promotieonderzoek van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Een kwart van de patiënten met hart- en vaatziekten die het bloeddrukverlagende middel perindopril gebruiken ter preventie van een hartinfarct of beroerte, heeft daar geen baat bij.

12-05-2021 | Man | 63
perindopril (8mg)
Hoge bloeddruk
Had eerst Crestor en nergens last van. In 2015 kreeg ik last van erge roodheid in mijn gezicht en allerlei onderzoeken. Couperose etc. Laten laseren maar niets hielp. Totdat ik dacht wat is er toen veranderd. De medicijnen dankzij de zuinigheid van mijn verzekering (..) moest ik naar goedkoper alternatief nl die van Glenmark. Die heb ik nu paar keer overgeslagen en gelijk [lees meer...]minder rood. Hoop dat ik het heb gevonden dus met dezelfde werkzame stof maar de rest is bagger.

07-03-2021 | Man | 54
perindopril (4mg)
Plotseling kreeg ik spierkramp in een been later in beide benen. In de ochtend wat stijfheid. Dag is redelijk in begin avond komt er steeds meer pijn. Slik dan zo'n 3 paracetamol 500 mg binnen 1 uur en dan gaat het wel weer beetje. Ging van 2.5 mg naar 4 mg. Omdat me bloedruk soms wat hoog was vooral bij stress. Ga huisarts vragen voor verlaging. Hoop dat dan de kramp ve[lees meer...]rdwijnt.

20-10-2020 | Man | 65
Hartfalen
Hoge bloeddruk, duurt lang om op peil te zíjn

29-08-2020 | Man | 61
Aderverkalking